Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta musiikista, elokuvista, kokkaamisesta, autoista ja kaikesta muusta.

Nyt pelaan

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

Viesti Aleksi T »

Noista Minecrafteista ja muista. Niissä pitää nimenomaan olla sitä omaa mielikuvitusta mukana ja keksiä niille hahmoilleen kaikenlaisia tarinoita tekemistään jutuista. :D Esim. FallOuteissa ja Elder Scrollsseissa annetaan se viitekehys valmiiksi, jossa se oma jätkä seikkailee ja se, sekä hyvässä että pahassa, rajaa sitä mielikuvituksen tarvetta. GTA:kin on tietyssä mielessä hiekkalaatikkoja, mutta ne ei vaadi lähtökohtaisesti ollenkaan omaa mielikuvitusta ja parhaimmillaan mulla ei tullut oikein minkäänlaisia viboja siitä maailmasta esim. San Andreaksessa. Toki jos niissä oikeasti osattaisiin kirjoittaa hyviä päähahmoja (uusinta en ole pelannut kovin paljoa), niin sitten voisin vetää homman tarinan puolesta, mutta kun SA:n päähenkilö on niin muovinen kuin olla ja voi, niin on pakko yrittää omalla mielikuvituksella pelata sitä.

Tämä kaikki tulee sitten älyttömästi kirjoja lukevan ihmisen suusta, kun mulle peleissä tulee useasti eläydyttyä johonkin sen maailman hahmoon, jos pelissä itsessään on varaa mielikuvitukselle. Esim. Simo Häyhästä luettuani tuli FallOut3:ssa ja Codissa vedettyä äärimmilleen vietyä tarkka-ampuja/sissi-meininkiä riippumatta siitä, kuinka pelissä oikeasti kannattaisi sillä ja sillä luokalla kikkailla. Terrariassa tuli vahvat "It's the Mines of MORIAAA!"-fiilikset kaivautumisesta koko ajan vain syvemmälle ja syvemmälle, vaikka varsinaisena hommana oli tylsästi kaivaa vain materiaaleja uuteen haarniskaan ja aseisiin.

Eihän noi kaikkiin samalla tavalla iske, mutta näkisin että Terrarian, Minecraftin ja vastaavien tyyliset pelit on nimenomaan meille mielikuvitus-pelaajille suunnattuja, jotka ei kaipaa skriptattua putkea käveltäväksi vaan hiekkalaatikon, jossa voi rakentaa mitä haluaa ja kuvitella sen olevan mitä tahansa.

Kuvake
Jaawa
päähänpotkija
Viestit: 6604
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Seinäjoki
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

Viesti Jaawa »

Aleksi T kirjoitti: Eihän noi kaikkiin samalla tavalla iske, mutta näkisin että Terrarian, Minecraftin ja vastaavien tyyliset pelit on nimenomaan meille mielikuvitus-pelaajille suunnattuja, jotka ei kaipaa skriptattua putkea käveltäväksi vaan hiekkalaatikon, jossa voi rakentaa mitä haluaa ja kuvitella sen olevan mitä tahansa.
Jep, hyvä kirjotus muutenkin.

Suuremmat projektit porukalla on varsin kivoja, etenki ku nyt on tuo creative moodi. Tää on tuore video yhen ranskalaisen sakin viimesimmästä buildistä, aika mahtava:
[youtube][/youtube]
The unplanned organism is a question asked by Nature and answered by death.

timppa000
munillepotkija
Viestit: 529
Lauteille: Tammikuu 2008
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

Viesti timppa000 »

Eli Minecraftin juju on eräänlainen virtuaalinen legoilla leikkiminen?

Selvennyksenä etten pidä erityisemmin lineaarista peleistä joissa ei ole vapautta tehdä valintoja, siksi en erityisemmin pitänyt esim. Half-life 2:sta tai useista muistakaan uudehkoista lineaarisista putkijuoksu FPS-peleistä, kun taas esim. FarCry tyydytti paljon enemmän koska siinä oli enemmän vapaamuotoisuutta, vaikka seuraava kohde onkin aina sama.

Mutta, kai sitten haluan peliltäni kuitenkin myös sitä... peliä. En pidä legorakentelua sen enempää pelinä kuin esim. Windows Paint:lla piirustelua, vaikka ihan kivaa puuhaa sekin voi olla.
People who live in glass houses
should not walk around naked.

Riposte
reiteenpotkija
Viestit: 481
Lauteille: Helmikuu 2011
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

Viesti Riposte »

Far Cry oli kyllä hauska, mutta tykkäsin kovasti myös HL2:sta lisäosineen. Se ei ole pelkästään skriptattu putkijuoksu, vaan hyvin skriptattu putkijuoksu. Toiminta, puzzlet ja tarinan kuljetus ovat loistavassa balanssissa. Vaikka Far Cryssa olikin enemmän vapautta, mitä sillä vapaudella tekee jos pelintekijä ei ole luonut varsinaisen tehtävän lisäksi muuta mielenkiintoista contenttia? Moniko on pelatessaan ottanut kumiveneen ja ajanut puoli tuntia ulapalle kaasu pohjassa, koska siihen on vapaus? :)

Kuvake
Jaawa
päähänpotkija
Viestit: 6604
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Seinäjoki
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

Viesti Jaawa »

timppa000 kirjoitti: Mutta, kai sitten haluan peliltäni kuitenkin myös sitä... peliä. En pidä legorakentelua sen enempää pelinä kuin esim. Windows Paint:lla piirustelua, vaikka ihan kivaa puuhaa sekin voi olla.
Minecraft on tosin edelleen betassa. Vajaan parin viikon jälkeisen julkaisun myötä peliin tulee myös päämäärä, loppu. Voipi olla aika siistiä, ainakin viimesimmät lisäykset on säväyttäneet, mutta silti pelin pointti on mulle seikkailu ja löytöjen tekeminen, tunnelma siinä on paikoin ihan lyömätön. Ja ku MC on täysin satunnaisesti generoitu - ne on uniikkeja kokemuksia.

Ja toiset sitten ropettaa, Yogscastin väki on siinä eritoten hyviä:
[youtube][/youtube]
The unplanned organism is a question asked by Nature and answered by death.

Riposte
reiteenpotkija
Viestit: 481
Lauteille: Helmikuu 2011
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

Viesti Riposte »

Otsikossa pysyäkseni, olen pelannut viimeksi klassikkoa nimeltä Myst. Peli taisi alunperin tulla ulos '93, kun CD-ROM oli vielä uusi keksintö. Siihen aikaanhan ei ollut 3D-näytönohjaimia, joten pelimaailma oli toteutettu pre-renderoiduilla kuvilla jotka veivät CD:llisen tilaa. Liikkuminen ja interaktio esineiden jne. kanssa toimii siis vain klikkailemalla ruutua. Suurin osa pelistä on monenlaista puzzle-kamaa, joka vaatii välillä kovastikin miettimistä, mutta nopeaa klikkailua ei onneksi tarvita, vaikka pari aikasidonnaista ongelmaa löytyikin. Ongelmanratkaisun lomassa kasaillaan tarinaa mm. lukemalla kirjoja, löytyypä pari videopätkääkin jotka avaavat tarinaa. 90-luvun tyyliin tietenkään oikeita näyttelijöitä ei ole käytetty, vaan pelin tekijät näyttelivät roolit itse. (omalla huumorintajullani tämä on positiivinen asia :) ) Käsittääkseni vieläkin yksi kaikkien aikojen myydyimmistä peleistä.

Onnistuin missaamaan tämän pelin aikanaan, joten päätin ottaa sen hiljattain kokeiluun kun huomasin että siitä on iPhone-versio. Kosketusnäyttö istuu pelimekaniikkaan mainiosti, joskin pienellä näytöllä on välillä tosi tarkkaa tökätä juuri oikeaan paikkaan, ainakin minun nakkisormilla. Puzzle-osasto oli mainiosti suunniteltu ja pääasiassa loogista, eli ovat järjellä ratkaistavissa ilman isoja vinkkejä. Itselläni meni jotain 8-10 tuntia peliaikaa pähkäillä kaikki läpi. Suosittelen kokeilemaan, jos hidastempoinen hoksottimien käyttö ja aavemainen tunnelma toimii.

Kuva

Seuraavana vuorossa on jatko-osa Riven.

kivi
kylkeenpotkija
Viestit: 1053
Lauteille: Huhtikuu 2011
Paikkakunta: nurmijärvi
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

Viesti kivi »

sain juuri tahkottua dead space 2 läpi. Sen kummemmin juonesta mitään kertomatta niin itseään päähän jouskarilla ampuminen ei vaan ole kaunista :D. Aivan helvetillisen kauhea peli, jos minulta kysytään. Suorastaan hirveän ahdistavaa meninkiä parhaillaan :D.
Kaikki kirjoitukseni ovat omia mielipiteitä, eikä niille löydy välttämättä mitään tieteellistä näyttöä ellei toisin mainita. Ne eivät siis edusta kenenkään tai minkään muun osapuolen kantaa, eivätkä tiettyinä kellonaikoina välttämättä edusta allekirjoittaneenkaan kantaa.
-Minä ihan ite

Kuvake
Kalle Koskinen
kylkeenpotkija
Viestit: 4217
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Iisalmi
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

Viesti Kalle Koskinen »

kivi kirjoitti: sain juuri tahkottua dead space 2 läpi. Sen kummemmin juonesta mitään kertomatta niin itseään päähän jouskarilla ampuminen ei vaan ole kaunista :D. Aivan helvetillisen kauhea peli, jos minulta kysytään. Suorastaan hirveän ahdistavaa meninkiä parhaillaan :D.
Hyvä hyvä! Ihana peli! Ja ykkönen kanssa!

Itse pelailen tällä hetkellä The Legend Of Zelda - Skyward Swordia ja PSP Go:n halvalla saatuani latasin siihen ensimmäisenä Monster Hunterin, jonka alaotsikkoa en muista. Kunhan vain saa tuon Mario & Luigi - Bowser´s Inide Storyn alta pois, niin voi tuohon hirviöiden metsästykseen paneutua paremmin. Ja näkyipä PSP:n shopissa Breath Of Fire 3:nkin, josta aikanaan tykkäsin kovastikin.

MW3:sta on myö tullut hakattua jonkin verran ja sama pätee Gears Of War 3:n Horde-pelimuotoon. Tälle syksylle taitaa jäädä ostamatta uusi Batman, Skyrim, Xenoblade Chronicles ja joitain muita joita en nyt muista. Menkööt ensi vuoden puolelle.

ka1
kylkeenpotkija
Viestit: 2144
Lauteille: Maaliskuu 2005
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

Viesti ka1 »

Tulipa tässä Steamista ostettua ja läpipelattua todella poikkeuksellisen erinomainen peli nimeltään Gemini Rue, scifi-noir tyylinen point-and-click seikkailu.

Kuva

Gemini Ruen erinomaisuus perustuu simppelisti siihen, että seikkailupelille keskeisimmät osa-alueet on toteutettu aivan täydellisesti. 1) Tunnelmaltaan ja 2) tarinankerronnaltaan peli hakee vertaistaan, asetti sen sitten ihan mihin tahansa sarjaan. Pakko mainita nyt hyvin henkilökohtaisena mielipiteenä, että tämä pitkälti yhden miehen tuotos pistää esim. megaproduktio Skyrimin häpeään näillä sektoreilla – sektoreilla, joita itse pidän immersion kannalta tarinakeskeisessä yksinpelissä usein tärkeimpinä.

Heti ensihetkestä alkaen peli tempaisee mukaan maailmaansa. Ensimmäisenä pelaaja heitetään poliisi/ex-palkkamurhaaja Azriel Odinin saappaisiin salapoliisityötä tekemään halki cyberpunk ja film-noir henkisten sateisten katujen ja kujien, mainion, joskin maltillisesti käytetyn soundtrackin kaikuessa sateenropinan takaa. Pelin toinen tarinahaara seuraa salaperäiseltä laitokselta herävää Delta-Six nimistä miestä, jonka muisti on pyyhitty tyhjäksi. Mitä laitoksella eläjille tehdään ja kehen voi luottaa...? Simultaanisesti etenevät tarinat ovat kumpainenkin todella mielenkiintoisia ja tarinankerronnan etevyys saa jatkamaan kyltymättömänä aina hienoon, tarinasäikeet yhteen nitovaan loppuun saakka.

Kyseessä on oikeastaan kohtalaisen helppo peli, ja eteneminen melko suoraviivaista naksuttelua, mutta tämä ei muodostu heikkoudeksi Gemini Ruen kohdalla, jopa päinvastoin. Juuri tällaisenaan kaikki on loistavassa balanssissa. Reilun seitsemän tunnin kestonsa aikana peli ei pitkästyttänyt tai laahannut käytännössä kertaakaan.

Gemini Rue on todellinen helmi, hiottu ja tyylikäs kokonaisuus, ja helposti viimevuosien tunnelmallisimpiin lukeutuva pelikokemus. Suosittelen voimakkaasti ei vain point-and-click -nostalgianälkäisille, vaan kaikille yksinpeliseikkailuista etäisestikin kiinnostuneille. Ei lie pelkkää illuusiota se, että yhä selkeämmin – oli kyseessä sitten pelit, elokuvat tai vaikka musiikki – ne oikeat, sielukkaat luomukset löytyvät nimenomaan indie puolelta.

Kuvake
Jaawa
päähänpotkija
Viestit: 6604
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Seinäjoki
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

Viesti Jaawa »

ka1 kirjoitti: Tulipa tässä Steamista ostettua ja läpipelattua todella poikkeuksellisen erinomainen peli nimeltään Gemini Rue, scifi-noir tyylinen point-and-click seikkailu.

Kuva

Gemini Ruen erinomaisuus perustuu simppelisti siihen, että seikkailupelille keskeisimmät osa-alueet on toteutettu aivan täydellisesti. 1) Tunnelmaltaan ja 2) tarinankerronnaltaan peli hakee vertaistaan, asetti sen sitten ihan mihin tahansa sarjaan. Pakko mainita nyt hyvin henkilökohtaisena mielipiteenä, että tämä pitkälti yhden miehen tuotos pistää esim. megaproduktio Skyrimin häpeään näillä sektoreilla – sektoreilla, joita itse pidän immersion kannalta tarinakeskeisessä yksinpelissä usein tärkeimpinä.

Heti ensihetkestä alkaen peli tempaisee mukaan maailmaansa. Ensimmäisenä pelaaja heitetään poliisi/ex-palkkamurhaaja Azriel Odinin saappaisiin salapoliisityötä tekemään halki cyberpunk ja film-noir henkisten sateisten katujen ja kujien, mainion, joskin maltillisesti käytetyn soundtrackin kaikuessa sateenropinan takaa. Pelin toinen tarinahaara seuraa salaperäiseltä laitokselta herävää Delta-Six nimistä miestä, jonka muisti on pyyhitty tyhjäksi. Mitä laitoksella eläjille tehdään ja kehen voi luottaa...? Simultaanisesti etenevät tarinat ovat kumpainenkin todella mielenkiintoisia ja tarinankerronnan etevyys saa jatkamaan kyltymättömänä aina hienoon, tarinasäikeet yhteen nitovaan loppuun saakka.

Kyseessä on oikeastaan kohtalaisen helppo peli, ja eteneminen melko suoraviivaista naksuttelua, mutta tämä ei muodostu heikkoudeksi Gemini Ruen kohdalla, jopa päinvastoin. Juuri tällaisenaan kaikki on loistavassa balanssissa. Reilun seitsemän tunnin kestonsa aikana peli ei pitkästyttänyt tai laahannut käytännössä kertaakaan.

Gemini Rue on todellinen helmi, hiottu ja tyylikäs kokonaisuus, ja helposti viimevuosien tunnelmallisimpiin lukeutuva pelikokemus. Suosittelen voimakkaasti ei vain point-and-click -nostalgianälkäisille, vaan kaikille yksinpeliseikkailuista etäisestikin kiinnostuneille. Ei lie pelkkää illuusiota se, että yhä selkeämmin – oli kyseessä sitten pelit, elokuvat tai vaikka musiikki – ne oikeat, sielukkaat luomukset löytyvät nimenomaan indie puolelta.
Kuulostaa mahtavalta, mä laitoin ton wishlistille ja toivon että sais steamijoululahjaksi, jos ei niin pitääpä ostaa se jokatapauksessa. Seitsemän tunnin kesto vaikuttaa myöskin hyvältä, en oo just siksi vielä hankkinu, ku oon pelänny että jos se on tosi lyhyt. Joulupelaamiseksi siis otan ainaski ton, kiitos arvostelusta. Siihen saakka jatkuu Skyrim, 112h takana - loppua ei näy :D
The unplanned organism is a question asked by Nature and answered by death.

Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

Viesti PDC »

Ostin boxin! L.A Noiren läpivedin eilen. Hyvähän se oli. Vähän liian sekava välillä. Itsellä ainakin kärry tippui matkalta pari kertaa ja tuli "satavarmasti" esitetty ä todisteita tyypistä josta niitä ei ollut :D Muutenkin se kuulustelu ei ollu mun vahvin puoli, siks oisinkin halunnu jotain keskustelu moodia missä voit isosta listasta teorioita valita sen mitä epäilet, ja jatkaa siitä.

Kuvake
Jukka Suominen
kylkeenpotkija
Viestit: 1019
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Tampere
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

Viesti Jukka Suominen »

Battlefield 3, sainpas itseni sitten koukkuun jopa ammuskelupeliin, mikä ei ole lainkaan tapaistani. Onkos muita kohtalotovereita?

Kuvake
Kalle Koskinen
kylkeenpotkija
Viestit: 4217
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Iisalmi
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

Viesti Kalle Koskinen »

Minä sain hiljattain lahjaksi Battlefield 3:n ja onhan se mukavaa vaihtelua MW3:lle. Koukkuun en ole jäänyt, enkä tulekaan jäämään. Mutta kyllä sitä siitä huolimatta varmaan tulee pelattua :D Rush on aika mukava pelimuoto.

Kartsa
sääreenpotkija
Viestit: 69
Lauteille: Joulukuu 2009
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

Viesti Kartsa »

Portal 2 on ruokkinut piilossa ollutta pc-pelaajaani nyt mukavissa annoksissa, ensin yksin läpi, sen jälkeen kaksinpelin perusosuusläpi. Nyt on lisätehtävät menossa kaksinpelissä ja siellä taisi tulla "ei-putkimaisia-ratkaisuita" jo vastaan, joten tää o parasta pelaamista mitä on ollut hetkeen (viimeksi ollut PS3 Heavy Rain ja PC Civ5) :)

Kuvake
Jukka Suominen
kylkeenpotkija
Viestit: 1019
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Tampere
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

Viesti Jukka Suominen »

Kalle Koskinen kirjoitti: Minä sain hiljattain lahjaksi Battlefield 3:n ja onhan se mukavaa vaihtelua MW3:lle. Koukkuun en ole jäänyt, enkä tulekaan jäämään. Mutta kyllä sitä siitä huolimatta varmaan tulee pelattua :D Rush on aika mukava pelimuoto.
Itsekään en muuta pelaa kuin rushia, jotenkin luontevampi kun on selkeä maali jota yritetään ja sitä ei saa takaisin kun se on tuhottu, samalla myös taistelun alue muuttuu kokoajan.
Mitäs nickiä käytät? Pitäs kasata vaikka joku potku squad :)

Seuraajat

Kuvake
Aleksi T
Kuvake
Dojon Jäykin
Kuvake
Griever
henkkka
htt
Hypoksia
Jaakko Suhonen
Kuvake
Joni Samanen
Kuvake
Joonas_O
JoonasTo
kimmokammo
kivi
Kumakki
Kuvake
Leij0na
Mika Tervo
MikkeM
MinnaL
mpeltonen
RiksMan
Riposte
Kuvake
Ruukie
Kuvake
Safor
Kuvake
Sambay
Kuvake
sundaywarrior
Kuvake
T.A.G
Thelema
Kuvake
TommyV
Kuvake
vaaramies
Kuvake
Vanish
xYm