Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Nyt pelaan

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Yodhi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 995
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Nyt pelaan

#571

Viesti Yodhi »

Nykyään ei kyllä oikein tule pelattua, kun pelikonekin on Suomessa pölyttymässä. Koneella on kyllä PS1-peliohjelma, mutta jotenkin ei tule latailtua niitä pelejä. FFVIII on edelleen vaiheessa. Tenchunkin latasin, kun olen joskus sitä kokeillut, mutta kun ne kontrollit on niin prkleen huonot, että tekee mieli heittää ohjain seinään! Jos jollakulla on jokin kiva ja yksinkertainen PS1-peli suositella, antaa tulla vain. Ongelmanratkaisusta tasoloikkaan ja RPG:hen otetaan vastaan, muitakin varauksella.

Sen sijaan viime aikoina on tullut ihan urakalla katseltua juutuubista pelien läpipeluuvideoita, lähinnä peleistä, joita olen itse pelannut ja läpi mennyt tai peleistä, joita en koskaan edes toivo pääseväni läpi. Eniten olen katsellut NES-pelivideoita, joskus joitain muidenkin konsolien tuttuja pelejä. Ihmeellisen rentouttavaa puuhaa tuollainen aivotoiminnan nollaaja kyllä on, toimii jopa jonkinlaisena henkireikänä, kun ahdistaa ja olisi kiirettä ja stressiä. Minulla on pari Let's Play -pelaajaa, joiden videoita jaksan enempi katsella ihan vain sen takia, että nämä henkilöt osaavat selostaa peliä hauskalla tavalla, ja yleensäkin katselen mieluummin selostuksella varustettuja videoita kuin ihan vain pelkkää pelin ääniraitaa soittavia.

Mikä lie burnout tullut, kun tällä tavalla täytyy iltapäivänsä viettää. Kivaa ajantappoa joka tapauksessa. Nyt menossa Doomin läpipeluuvideo. :smt003

Hitto, miten kamalaa suomea tässä postauksessa.
やさしい幻
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Nyt pelaan

#572

Viesti sivarinlötkö »

Näytelmäroolipeliä nimeltä IRL.

Voittaa kaikki tietokonepelit 100-0.
Kuvake
Matti Pulkkinen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 243
Lauteille: Kesäkuu 2010

Nyt pelaan

#573

Viesti Matti Pulkkinen »

Yodhi kirjoitti: Nykyään ei kyllä oikein tule pelattua, kun pelikonekin on Suomessa pölyttymässä. Koneella on kyllä PS1-peliohjelma, mutta jotenkin ei tule latailtua niitä pelejä. FFVIII on edelleen vaiheessa. Tenchunkin latasin, kun olen joskus sitä kokeillut, mutta kun ne kontrollit on niin prkleen huonot, että tekee mieli heittää ohjain seinään! Jos jollakulla on jokin kiva ja yksinkertainen PS1-peli suositella, antaa tulla vain. Ongelmanratkaisusta tasoloikkaan ja RPG:hen otetaan vastaan, muitakin varauksella.

Sen sijaan viime aikoina on tullut ihan urakalla katseltua juutuubista pelien läpipeluuvideoita, lähinnä peleistä, joita olen itse pelannut ja läpi mennyt tai peleistä, joita en koskaan edes toivo pääseväni läpi. Eniten olen katsellut NES-pelivideoita, joskus joitain muidenkin konsolien tuttuja pelejä. Ihmeellisen rentouttavaa puuhaa tuollainen aivotoiminnan nollaaja kyllä on, toimii jopa jonkinlaisena henkireikänä, kun ahdistaa ja olisi kiirettä ja stressiä. Minulla on pari Let's Play -pelaajaa, joiden videoita jaksan enempi katsella ihan vain sen takia, että nämä henkilöt osaavat selostaa peliä hauskalla tavalla, ja yleensäkin katselen mieluummin selostuksella varustettuja videoita kuin ihan vain pelkkää pelin ääniraitaa soittavia.

Mikä lie burnout tullut, kun tällä tavalla täytyy iltapäivänsä viettää. Kivaa ajantappoa joka tapauksessa. Nyt menossa Doomin läpipeluuvideo. :smt003

Hitto, miten kamalaa suomea tässä postauksessa.
Saanen ehdottaa youtubesta kanavaa nimeltä plantgrowth. Suomalainen peluri vetää Let's play-sarjoja.

Mutta peleistä kun puhutaan ps1 on kultakaivos.

Puzzle- ja tasoloikka pelejä en tunne enkä harrasta, mutta ropeja voisin ehkä paria suositella:

Jos ei ole Chrono Trigger peliä pelattua SNESille vielä, niin se tehtin uudelleen paremmmin pleikkarille. Tosi hyvä

Breath of Fire sarja on mulla lähellä sydäntä, varsinkin III ja IV.

Final Fantasya pelaatkin jo, katsasta myös IX.

Tales of- sarja on myös hyvä. Pleikkarille siitä tehtiin Tales of Phantasia (uudelleentehtynä, paremmin), Tales of Destiny ja Tales of Eternia.

Ehkä noilla pääset alkuun? :lol:
Kuvake
Invictus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 1082
Lauteille: Marraskuu 2006

Nyt pelaan

#574

Viesti Invictus »

Jaawa kirjoitti:
Invictus kirjoitti: Tappelupeleistä... Jos jotain kaipaa missä on jonkinlainen kosketuspinta realismiin niin suosittelen testaamaan niille joita kiinnostaa joitakin kamppailu-urheilu pelejä uudemmille konsoleille. Esim Fight Night -nyrkkeilypelit ovat loppupeleissä hyvin haastavia. Niissä ei pärjää masteroimalla muutaman superkiller rämpytys combon vaan pidemmän päälle touhu on hyvin strategista ja erittäin hyvää ajoitusta vaativaa. Tuurilla tosin voi tapahtua noita yhden lyönnin tyrmäyksiäkin jos vastustaja juoksee suoraan päin kunnon heijaria.

Sitten on tietty UFC 2009 ja 2010.

PS2-konsolille on julkaistu vähän kaikenlaista, tosin suurin osa näistä vain japanissa, K-1 pelejä ja muistaakseni ihan Kyokushin pelikin. Taisin löytyä vahingossa youtubesta videopätkää tuosta joskus.

Joku ei kauhean vanha Judo peli oli olemassa PC:lle mutta jostain syystä en saanut sitä omalla koneellani toimimaan.
Ei, mielestäni kirjoittamastani setistä pitäs tulla selväksi ettei "jonkinlainen kosketuspinta" realismiin riitä, etenkin kun vertauttaa mainitsemiini wanhoihin peleihin. Fight Nighttia olen pelannu PSP:llä, ja UFC 2009:ä PS3:lla. Kökkötikök. Lapsen kengissä mennään, ja vetuttaa että ne kengät ovat jo pitkään olleet ok, arcadenauhoineen. Erikoisille ja innovatiivisille peleille on syljeskelty, "hyi, hämärä, ei tuota voi pelata." Hyviä tappelupelejä tulee sitte ku mun kaverit tekee ne, mä vaan oon melko varma ettei nää hommat toteudu koskaan. Mutta oli se kiva olla ajatuksessa edellä, unelmat on jees.
No juu :) Mutta voisitko selventää hieman, millainen olisi hyvä (=realistinen?) tappelupeli noin tiivistettynä? Minusta vähän vaikea kuvitella ultra-realistista peliä... Ehkä sitten kun virtuaaliteknologia tarpeeksi kehittyy. Tod. näk. tarkoitat varmaan jotain ihan muuta veikkaan...
Kuvake
Invictus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 1082
Lauteille: Marraskuu 2006

Nyt pelaan

#575

Viesti Invictus »

Löytyipä ihan vahingossa tälläinen peli; " onclick="window.open(this.href);return false;

Jonkinlainen knockdown karate peli siis kyseessä pc:lle. Demon saa ladattua ilmaiseksi täältä; http://www.criansoft.com/eng/Karate Master KDB.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Koko version koneelle imuttamiseksi tarvisi vinguttaa luottokorttia 10 e edestä, mutta demon perusteella tuo oli aika jännä. Matsaamisen lisäksi sisältää murskaamista, makiwaraa, säkkiharjoittelua yms. hauskaa.
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 194

Nyt pelaan

#576

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Invictus kirjoitti: Löytyipä ihan vahingossa tälläinen peli; " onclick="window.open(this.href);return false;

Jonkinlainen knockdown karate peli siis kyseessä pc:lle. Demon saa ladattua ilmaiseksi täältä; http://www.criansoft.com/eng/Karate Master KDB.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Koko version koneelle imuttamiseksi tarvisi vinguttaa luottokorttia 10 e edestä, mutta demon perusteella tuo oli aika jännä. Matsaamisen lisäksi sisältää murskaamista, makiwaraa, säkkiharjoittelua yms. hauskaa.
Heh, voishan tuon huvikseen ladatakkin. Tosin, mahtaakohan minkään knockdown karate -sääntöjen alla olla naamaan lyöminen sallittua? Että sikäli tuo ei ole knockdownia, ei nyt ainakaan kiukkarin tournament style, joka siis itselleni on knockdownin määritelmä.
Kuvake
Yodhi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 995
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Nyt pelaan

#577

Viesti Yodhi »

Matti Pulkkinen kirjoitti:
Yodhi kirjoitti: Blaablaa
Saanen ehdottaa youtubesta kanavaa nimeltä plantgrowth. Suomalainen peluri vetää Let's play-sarjoja.

Mutta peleistä kun puhutaan ps1 on kultakaivos.

Puzzle- ja tasoloikka pelejä en tunne enkä harrasta, mutta ropeja voisin ehkä paria suositella:

Jos ei ole Chrono Trigger peliä pelattua SNESille vielä, niin se tehtin uudelleen paremmmin pleikkarille. Tosi hyvä

Breath of Fire sarja on mulla lähellä sydäntä, varsinkin III ja IV.

Final Fantasya pelaatkin jo, katsasta myös IX.

Tales of- sarja on myös hyvä. Pleikkarille siitä tehtiin Tales of Phantasia (uudelleentehtynä, paremmin), Tales of Destiny ja Tales of Eternia.

Ehkä noilla pääset alkuun? :lol:
Wau, tänk juu isolla kädellä. :) En tuohon plantgrowthiin olekaan vielä tutustunut, täytyy tsekata (siinä taisi mennä tämän iltapäivän gradukirjoittamiset sitten...). Suomalaisista olen tutustunut nesretkuun ja demusv:hen.

Ropeista olen tosiaan FF:iä pelannut (kaikkia VI:stä XIII:hin XI:tä lukuun ottamatta), FFIX onkin suosikkini - ja ainoa, jonka olen toistaiseksi läpi päässyt. En tiennyt, että Chrono Trigger on myös pleikalle olemassa, täytyy kokeilla. Ovat niin monet kehuneet. :) Jos sillä pääsisi alkuun. Voisi kokeilla nuita muitakin, mutta kokemuksesta tiedän, ettei minun kannata pelata liian montaa peliä kerralla, muuten jäävät kaikki kesken.

Taitaa jäädä taas tuo FFVIII kesken. :lol: En tajua, miksi sitä aloin taas pelata, kun hahmot eivät ensimmäisellä kerrallakaan inspanneet tarpeeksi, että olisin loppuun asti jaksanut...
Niin, aloitin tosiaan FFI:täkin kaverin kanssa, mutta siinä emme päässeet alkua pidemmälle...
やさしい幻
Kuvake
Invictus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 1082
Lauteille: Marraskuu 2006

Nyt pelaan

#578

Viesti Invictus »

Jaawa kirjoitti:
Invictus kirjoitti: Löytyipä ihan vahingossa tälläinen peli; " onclick="window.open(this.href);return false;

Jonkinlainen knockdown karate peli siis kyseessä pc:lle. Demon saa ladattua ilmaiseksi täältä; http://www.criansoft.com/eng/Karate Master KDB.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Koko version koneelle imuttamiseksi tarvisi vinguttaa luottokorttia 10 e edestä, mutta demon perusteella tuo oli aika jännä. Matsaamisen lisäksi sisältää murskaamista, makiwaraa, säkkiharjoittelua yms. hauskaa.
Heh, voishan tuon huvikseen ladatakkin. Tosin, mahtaakohan minkään knockdown karate -sääntöjen alla olla naamaan lyöminen sallittua? Että sikäli tuo ei ole knockdownia, ei nyt ainakaan kiukkarin tournament style, joka siis itselleni on knockdownin määritelmä.
Siinä itseasiassa saa asetuksista laittaa päähän lyönnit sallituksi tai kielletyiksi heh :)
Kuvake
Janne Oksanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 1576
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Praha
Takalajit: paini, potkunyrkkeily, ju-jutsu, judo, bujinkan

Nyt pelaan

#579

Viesti Janne Oksanen »

Forza Motorsport 3 on ollut työn alla tämän aamun. Alkaa peli olla siinä vaiheessa, että kisat vievät jo kohtuullisen paljon aikaa. Erittäin hyvä peli, jota voi suositella kaikille, jotka vähänkin nauttivat autopeleistä. Hienosti on osattu tehdä peli, jossa on jotain kaikille ihan hard core -tuunaajista täysin amatööreihin.
Learning budo is like playing snakes and ladders without the ladders.
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 194

Nyt pelaan

#580

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Janne Oksanen kirjoitti: Forza Motorsport 3 on ollut työn alla tämän aamun. Alkaa peli olla siinä vaiheessa, että kisat vievät jo kohtuullisen paljon aikaa. Erittäin hyvä peli, jota voi suositella kaikille, jotka vähänkin nauttivat autopeleistä. Hienosti on osattu tehdä peli, jossa on jotain kaikille ihan hard core -tuunaajista täysin amatööreihin.
Sylettää tämäkin, vastaavat grafiikat ja läjä autoja LFS:ään niin se ois siinä ... mahdotonta koska LFS:ää tekee yksi ihminen. LFS:n fysiikat, renkaidenmallinnus, ajotuntuma ja rattivaste sekä kontrollit FM3/GT5 tyyppiseen peliin niin se ois siinä ... mahdotonta koska ketään ei kiinnosta ja massat tykkää arcadesta. Enkös mä jo kirjottanu tän? Eiku ainii, se oliki tappelupeleistä - lol.

Joka fucking genre, mitä vittua pelimaailma.
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

Nyt pelaan

#581

Viesti kollegiassessori »

Yodhi kirjoitti: Taitaa jäädä taas tuo FFVIII kesken. :lol: En tajua, miksi sitä aloin taas pelata, kun hahmot eivät ensimmäisellä kerrallakaan inspanneet tarpeeksi, että olisin loppuun asti jaksanut...
Niin, aloitin tosiaan FFI:täkin kaverin kanssa, mutta siinä emme päässeet alkua pidemmälle...
Minäkin menin pilaamaan lapsuuteni kun pelasin uudestaa läpi niitä ff:iä ja tajusin kuinka valtavia plotholeja löytyy jokaisesta juonesta, oli varttia vaille ettei poru tullut. :lol: Mä mainostin sulle joskus Spoonyn arvostelua ffVIII:stä ja koko kymmentuntisessa pärinässä käydään läpi kaikki päättömyydet yksi toisensa jälkeen ja jo parin tunnin jälkeen tulee loukkaantunut olo kun oma pää ei ole moista ollenkaan huomannut. :lol:

Ostin jokin aika sitten FFXIII:n ja vaikka pelinä levy olikin ehdotonta laatua, oli juoni sellaista japaninsaippuaa että ranteet auki. Loppujen lopuksi skippasin kaikki välidemot ja säästin aivosolun tai kaksi.

Kai peleistä saisi tehtyä vaikka mitä jännää, mutta sitä odotellessa..
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Nyt pelaan

#582

Viesti sivarinlötkö »

Ufo X-com Defense

Aika kultaa muistot, vieläkin meinaa tulla pissi housuun kun sectoidit ja mutonit ampuvat pimeydestä. Alien grenadet pilaa koko pelin.
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Nyt pelaan

#583

Viesti sivarinlötkö »

sivarinlötkö kirjoitti: Ufo X-com Defense

Aika kultaa muistot, vieläkin meinaa tulla pissi housuun kun sectoidit ja mutonit ampuvat pimeydestä. Alien grenadet pilaa koko pelin.
Lapsuudennaapurini on Antti Aromäki on muuten ainut henkilö maailmassa jonka tiedän läpäisseen X-Comin Superhuman-vaikeusasteella ilman tallantamista kertaakaan. Kunnioitettava saavutus siis. Koettakaapa itse...
Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 82
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009

Nyt pelaan

#584

Viesti Aleksi T »

X-Com on ehkä paras peli ikinä. Vielä nykyisin jaksaa vetää samalla innolla kuin ennenkin.
Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Nyt pelaan

#585

Viesti Sami Tolvanen »

Mä sain... eikun siis POIKA sai 7-vuotissyntymäpäivälahjaksi PS3:n ja lainasin kaveriltani BioShockin, se on mun mielestä aika pähee. :D Mut mä en olekaan pelannut konsolipelejä sitten vuoden 1990, jolloin hakkasin Mariota jenkeissä vaihto-oppilasvuonnani. Seuraavasta liksasta ostan UFC 2010 Undisputedin. Ja pelaan Kimbo Slicea!!!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 104 kurkkijaa