Voit luoda tilin myös sosiaalisen median tunnuksillasi. Klikkaa alta. :)

Kuva

Svea-mamma

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta.

Ylipotkijat: Totte, JanneM, Point, Tyttö

Vastaa
Rahanpesijä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Lauteille: Toukokuu 2010
Tykännyt: 4 kertaa
Tykätty: 22 kertaa

Svea-mamma

Viesti Rahanpesijä » elo 27, 2018, 23.14

Lasse Candé kirjoitti:
elo 27, 2018, 22.50
Tarkoitan sitä, että mitä silmällä pitäen tuo tapaus on mielestäsi niin merkittävä että se pitää tuoda ketjuun? Ja jos pitää vääntää rautalangasta, haiskahtaa siltä että tuossa yritetään tuoda tänne keskustelua maahanmuutosta ja vastaavista.
Eikö se sitten ole merkittävää, että joukko Ruotsin kaupunkeja on ajautumassa anarkiaan? Jos nyt yrität väittää, että noi kriminaalit olis maahanmuuttajia...eikö moinen ole vähän turhan rasistista?
Siis näen kysymyksen nimenomaan samansorttisena kysymyksenä kuin tuon mainitsemasi "joko olet lopettanut vaimosi hakkaamisen?" Ja perustelu tälle samankaltaistamiselle ei ole se, että tämä esimerkkisi toteaa asiantilan vaan se että kumpikaan ei jätä järkeviä vastausvaihtoehtoja.
Jos asiat on ryssitty niin silloin ei varmaankaan löydy "hyviä" vastauksia. Mutta totuuden mukaisia löytyy. Kun taas tuossa vaimonhakkaaja esimerkissä löytyy ainoastaan huonoja ja epätosia vaihtoehtoja mikäli asiat ovat parisuhteessa kunnossa. Eli eri asia, tycker jag.

Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Lauteille: Joulukuu 2007
Tykännyt: 458 kertaa
Tykätty: 197 kertaa

Svea-mamma

Viesti Lasse Candé » elo 27, 2018, 23.31

Niin, nyt palaat alkuperäisen väärinkäsityksen maailmaan todetessasi että osa Ruotsin kaupungeista on ajautumassa anarkiaan. Kuten heti kärkeen tässä on todettu juuri tästä jutussa ei ole kyse vaan tämä on otsikon harhaanjohtoa.

Kysyn suoraan, oliko sinun motivaatiosi tämän aiheen tänne tuomiseen, tuoda maahanmuuttoaihetta tänne? Nyt vähän käännät tätä etkä ota selkeästi kantaa. Ja ihan suoraselkäiseltä tämä ei vaikuta.
You may say that I'm a dreamer
But I'm not

- John Lennon

Lassen treenituumailuja fiiliksen mukaan

Rahanpesijä
kylkeenpotkija

Svea-mamma

Viesti Rahanpesijä » elo 28, 2018, 10.27

Lasse Candé kirjoitti:
elo 27, 2018, 23.31
Niin, nyt palaat alkuperäisen väärinkäsityksen maailmaan todetessasi että osa Ruotsin kaupungeista on ajautumassa anarkiaan. Kuten heti kärkeen tässä on todettu juuri tästä jutussa ei ole kyse vaan tämä on otsikon harhaanjohtoa.
Tavalliset ihmiset toimittelevat tavallisia asioitaan rikollisten häärätessä miten huvittaa. Autoja palaa ennätysmääriä, poliisi joutuu ammuskelun ja räjäyttelun kohteeksi ja ainoa mihin poliisi pystyy on vähän tutkiskella jälkikäteen. Kyllä tuo kylä on matkalla anarkiaan. Voit nillittää tuosta jutusta miten paljon huvittaa ja käsitellä sitä irrallisena ilmiönä ilman reaalimaailman kontekstia mutta minua ei moinen akateeminen saivartelu kiinnosta ollenkaan. Minä linkitin sen koska se on jälleen yksi virstanpylväs kehityksessä kohti uutta uljasta tulevaisuutta.
Kysyn suoraan, oliko sinun motivaatiosi tämän aiheen tänne tuomiseen, tuoda maahanmuuttoaihetta tänne? Nyt vähän käännät tätä etkä ota selkeästi kantaa. Ja ihan suoraselkäiseltä tämä ei vaikuta.
Etkö sinä nyt muuta pysty ajattelemaan kuin maahanmuuttajia. Kaupunki on rikollisjengien temmellyskenttä ja menossa päin helvettiä, mutta sinä et pysty muusta höpisemään kuin maahanmuuttajista. Kai sinä varmaan seuraavaksi tuot keskusteluun vielä islaminkin. Niin se näköjään on kuin Mika sanoo: jotkut näkevät islamin/maahanmuuttajat kaikkialla.

Lasse Candé
etupotkija

Svea-mamma

Viesti Lasse Candé » elo 28, 2018, 12.39

Voitko vastata suoraan? Nyt kiertelet jo kolmatta kertaa, vaikka saivartelunhan ei pitäisi kiinnostaa sinua.

Aika aggressiivisesti huutelet myös nillittämisestä ja irrallisena ilmiönä käsittelystä ilman reaalimaailman kontekstia. Tässähän minä juuri kysyn sitä tarkoittamaasi reaalimaailman kontekstia, mutta et kerro mikä se on. Paitsi että se liittyy jotenkin uuteen uljaaseen tulevaisuuteen, mitä ihmettä se sitten tarkoittaakaan.

Voitko vastata suoraan ja rehellisesti kysymykseen, että oliko sinun tarkoitus tuoda maahanmuuttoaihe tänne? Mielellään ilman että käännät sen taas takaisin kysymykseksi minulle tms. Ei sen pitäisi olla niin vaikeaa, ellei sitten tarkoituksesi ollut tuoda aihetta tänne ja et syystä tai toisesta viitsi tätä sanoa. Normaalissa tapauksessa olisitkin muussa tapauksessa jo ajat sitten vastannut että ei ollut tarkoitus ja avannut tarkoituksen selkeästi.
But I'm not

- John Lennon

Rahanpesijä
kylkeenpotkija

Svea-mamma

Viesti Rahanpesijä » elo 28, 2018, 13.14

Lasse Candé kirjoitti:
elo 28, 2018, 12.39
Voitko vastata suoraan? Nyt kiertelet jo kolmatta kertaa, vaikka saivartelunhan ei pitäisi kiinnostaa sinua.

Aika aggressiivisesti huutelet myös nillittämisestä ja irrallisena ilmiönä käsittelystä ilman reaalimaailman kontekstia. Tässähän minä juuri kysyn sitä tarkoittamaasi reaalimaailman kontekstia, mutta et kerro mikä se on. Paitsi että se liittyy jotenkin uuteen uljaaseen tulevaisuuteen, mitä ihmettä se sitten tarkoittaakaan.
Rikollisjengit temmeltävät tuolla hallitsemattomasti. Tuo uutinen oli vain esimerkki monista. Konteksti mihin tää uusin uutinen sijoittuu on se, että poliisi on ruikuttanut varmaan vähintää viisi vuotta ettei se pärjää noiden jengien kanssa vaan päinvastoin on jäämässä tappiolle taistelussa jengejä ja rikollisuutta vastaan. Puhun jengirikollisuudesta. Kai se sitten on teidän alt-rightien kanssa aina sama juttu. Mamut sitä ja mamut tätä...

Lasse Candé
etupotkija

Svea-mamma

Viesti Lasse Candé » elo 28, 2018, 13.29

Et vieläkään vastaa suoraan, että kyllä vai ei, mutta toki yrität jotakin melko säälittävää leimaamista.
But I'm not

- John Lennon

Rahanpesijä
kylkeenpotkija

Svea-mamma

Viesti Rahanpesijä » elo 28, 2018, 13.40

Voisitko itse vastata minkä ihmeen takia liität tän uutisen maahanmuuttajiin?

Lasse Candé
etupotkija

Svea-mamma

Viesti Lasse Candé » elo 28, 2018, 14.12

Kolme kertaa jo kysyin suoraan ja neljännen kerran sanoin ettet vieläkään vastaa. Nyt peräänkuulutan tätä vastausta selkeään suoraan kysymykseen jo viidettä kertaa.

Syy kysymykseen on se, että tilanne näyttää siltä että yrität käsitellä maahanmuuttoa. Kun viittaat laajempaan kontekstiin, niin jos katseltaisiin missä aihepiireissä tuollaiset uutiset ovat Suomessa suosittuja, niin aika helposti näkisimme että maahanmuuttokriittisissä.

Peräänkuulutitkin itse tätä laajemman kontekstin ymmärrystä ja nyt näyttää vähän hassulta vetäytyä kuoreen huutelemaan että rikollisuuttahan tässä vain käsitellään ja sitten leimailla minua maahanmuuton mukaan tuomisesta. Tämä laajempi mediakulttuurillinen konteksti ilmenee aika hyvin vaikkapa googlaamalla "uppsala poliisi". Omista osumistani viisi ensimmäistä ovat:

https://pt-media.org/2018/07/23/kun-muualla-palaa-metsaa-uppsalan-ongelmalahiossa-autoja/
https://pt-media.org/2017/03/30/uppsalassa-poliisin-kivitysta-ja-autogrilleja/
https://blogit.kansalainen.fi/810-tytosta-tuntee-itsensa-turvattomaksi-uppsalassa-maahanmuuttajapoikien-takia/
https://blogit.kansalainen.fi/rikolliset-luovat-aivan-uuden-katukuvan-uppsalassa-poliisi-huolestuttava-kehitys/
https://www.kaleva.fi/uutiset/ulkomaat/uppsalassa-rajahti-toisen-kerran-samalla-viikolla/790299/

Näistä viimeinen ei sivua maahanmuuttoa mitenkään maininnan tasolla ja muissa taas pointti on maahanmuutossa. Nähdäkseni Uppsalan rikollisuuden käsittelyn motiivit suomalaisessa somessa ovat vastaavasti lähes poikkeuksetta maahanmuuttoon liittyviä. Heitän villin arvauksen että tämän lukijoista kaikki epäilee vahvasti sinun motiivien olevan maahanmuuttoon liittyviä ja ainoa ero näiden ihmisten välillä on että ehkäpä jotkut mamukriittiset tykkäävät siitä ettet sano tätä suoraan ja yrität leimailla minua alt-rightiksi ( :lol: ) ja suurin osa taas pitää toimintaasi arvelluttavana ja tätä koko episodia naurettavana.

Veikkaan että sata prosenttia tämän lukijoista silti näkee tilanteen niin, että sinä yrität tuoda tänne mamukeskustelua.

Nyt kun minä vastasin sinun kysymykseesi että miksi kysyn ja jopa nähdäkseni taustoitin sen melko hyvin sillä kuuluisalla kontekstilla, olisi sinun vuorosi vastata. Oliko tarkoituksesi tuoda tuo keissi tänne se, että mamuasiat pysyvät esillä tai tämän keissin luultava yhteys mamuihin?
But I'm not

- John Lennon

Rahanpesijä
kylkeenpotkija

Svea-mamma

Viesti Rahanpesijä » elo 28, 2018, 15.31

Lasse Candé kirjoitti:
elo 28, 2018, 14.12
...tätä koko episodia naurettavana.
On totta, että koko episodi on nauretta. Se on naurettava nimenomaan tässä potkun keskustelukulttuurin kontekstissa. Merkittäviä ruotsalaisia kaupunkeja on jäämässä rikollisten jalkoihin mutta nimenomaan minä en saa ottaa asiaa esille (joka on oikeasti valtakunnalliseesti merkittävä) koska minun oletetut motiivini ilmeisesti riittävät siihen, etten saisi asiasta kirjoittaa vaikka noudatan sääntöjä kirjaimellisesti.
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Rahanpesijä viestistä:
DeusVult

Lasse Candé
etupotkija

Svea-mamma

Viesti Lasse Candé » elo 28, 2018, 17.56

Ja taas jäi vastaamatta kysymykseen.

Tämä siitäkin huolimatta että minä olen jo vastannut sinun kysymyksiisi.

Alkaa näyttämään selvältä peliltä.
But I'm not

- John Lennon

Rahanpesijä
kylkeenpotkija

Svea-mamma

Viesti Rahanpesijä » elo 29, 2018, 09.15

Lasse Candé kirjoitti:
elo 28, 2018, 17.56
Ja taas jäi vastaamatta kysymykseen.

Tämä siitäkin huolimatta että minä olen jo vastannut sinun kysymyksiisi.

Alkaa näyttämään selvältä peliltä.
Olet ainoastaan arvaillut minun motiivejani. Mihinkään kysymykseen et ole varsinaisesti vastannut. Mitä kirjoitteluuni tulee niin, ne puhuvat puolestaan. Ei sinne tarvi omasta päästään alkaa keksimään mitään mitä siellä ei ole tai mitään mitä puuttuu. Ja jos joku asia jäi epäselväksi niin kysymällä siitä selviää. Selvennyksenä: olen puhunut räjähdysmäisesti kasvavasta rikollisuudesta Ruotsin lähiöissä. Se on merkittävä yhteiskunnallinen ongelma. Se, että jatkuvasti kärtät minun motiivejani tämän asian takana...onko se jonkinsortin valtapeliä?

Kuvake
TimoS
ylipotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Lauteille: Tammikuu 2005
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Tykännyt: 106 kertaa
Tykätty: 56 kertaa
Viesti:

Svea-mamma

Viesti TimoS » elo 29, 2018, 10.01

[mod]Jospa sitten keskustellaan asiasta ja jätetään ne motiivien arvailut vähemmälle[/mod]
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei

Lasse Candé
etupotkija

Svea-mamma

Viesti Lasse Candé » elo 29, 2018, 11.04

Ensiksi ylipotkijoille,
Toivon että näette painopisteenmuutoksen tässä viestissä motiivien peräänkuuluttamisesta jatkokysymyksiin. Vastaavasti toivon, että näette tämän aiheesta keskustelun vievän väistämättä maahanmuuttoon ja tätä kautta pohtimaan, pitääkö raja vetää nyt, kohta vai jo muutama päivä sitten.

Muussa tapauksessa toivon kannanottoa siitä, kuinka tästä aiheesta voi keskustella keskustelematta maahanmuutosta, integraatio-ongelmien ollessa tämän aiheen ytimessä. Tai kannanottoa siihen, mikä aihe tämä on, ellei maahanmuuttoaihe?

Sitten RP:lle,

Olen vastannut kysymyksiisi:

Eikö se sitten ole merkittävää, että joukko Ruotsin kaupunkeja on ajautumassa anarkiaan? Jos nyt yrität väittää, että noi kriminaalit olis maahanmuuttajia...eikö moinen ole vähän turhan rasistista?

Tässä jätin vastaamatta rasistisuuskysymykseen, koska se oli selvästi retorinen, mutta ensimmäiseen vastasin. Voin vastata toki myös toiseen, että itse en pitäisi sitä rasistisena, vaan ihan hyvänä arvauksena, joskaan tarkkoja kokoonpanoja en osaa arvailla ja ihmisten ruotsalaisuuden astettakaan. Sinä arvannet samoin.

Etkö sinä nyt muuta pysty ajattelemaan kuin maahanmuuttajia. Kaupunki on rikollisjengien temmellyskenttä ja menossa päin helvettiä, mutta sinä et pysty muusta höpisemään kuin maahanmuuttajista. Kai sinä varmaan seuraavaksi tuot keskusteluun vielä islaminkin. Niin se näköjään on kuin Mika sanoo: jotkut näkevät islamin/maahanmuuttajat kaikkialla.

Tässä on vastaavasti retorinen kysymys jopa siihen saakka, että kysymysmerkki jäi pois. Sen perään höpöttelysyytteitä ja arvauksia mitä teen seuraavaksi. Myöhemmin vastasin oleellisin osin kysymykseen, miksi ajattelin mamuasioiden liittyvän tähän, joten tuo on kai oleellisesti vastattu.

Voisitko itse vastata minkä ihmeen takia liität tän uutisen maahanmuuttajiin?

Tässä sen sijaan selkeä kysymys ja oikeutettukin. Tähän siis vastasin nähdäkseni melko perusteellisesti ja oletin sen riittävän siihen, että sinä sitten vastaat omaan kysymykseeni. En ymmärrä miten vastaukseni tähän ei ollut "varsinainen vastaus". Valitettavasti olin väärässä kun oletin tämän riittävän siihen että saisin vihdoin myös sinulta vastauksen.

Vastaan nyt vielä uusimpaan:

Se, että jatkuvasti kärtät minun motiivejani tämän asian takana...onko se jonkinsortin valtapeliä?

Vaikka tämä onkin retorinen kysymys, niin ei. En ymmärrä mikä valta tällaisessa edes voisi olla pelissä. Kyselyni on jo vienyt kontekstin yksittäisestä lausunnosta ruotsalaiseen rikollisuuteen ja uuteen uljaaseen tulevaisuuteen. Vain sinä tiedät mitä tuo uusi uljas tulevaisuus tarkoittaa ja vain sinä tiedät minkälaisesta rikollisuusilmiöstä puhut, kun se ei esimerkiksi ole maahanmuuttajataustaisten rikollisuus. Tässä siis oli laajempi konteksti, joka on hahmottunut johonkin pisteeseen saakka ihan vain kyselemällä sen perään. Tästä tässä on kyse. Keskustelusta. Jos sinä olisit tarjonnut tämän kontekstin heti alkuun ja kartoittanut mistä haluat puhua, niin oltaisiin varmaan voitu puhua siitä.

Mutta ylipotkija on oikeassa ettei motiiviarvailu ole mielekästä. Kysynkin että minkälaisena näet tämän uuden uljaan tulevaisuuden mihin viittaat? Tässä siis on kyse jostain rikollisuudesta. Mikä on uutta ja miten rajaisit tätä ilmiötä? Mistä luulet ongelmien johtuvan ja minkä arvelisit olevan ratkaisun näihin ongelmiin? Mitä ruotsalaisten tulisi tehdä tai mitä he ovat tehneet väärin?

Tämä siis jotta tämä viittaamasi rikollisuusilmiö todellakin tulisi aiheeksi sen sijaan että muuten ainoa aihe on de facto kontekstista irrotettu sitaatti ja sinun harhaanjohtava käännöksesi tästä sekä nimenomaisesti jonkun yksittäisen poliisin sanavalinnat, kaikesta irrallaan. Kun puhuit kontekstista, niin tarjoapa mielellään sitä sitten.
But I'm not

- John Lennon

Rahanpesijä
kylkeenpotkija

Svea-mamma

Viesti Rahanpesijä » elo 29, 2018, 12.13

Lasse Candé kirjoitti:
elo 29, 2018, 11.04
Kysynkin että minkälaisena näet tämän uuden uljaan tulevaisuuden mihin viittaat? Tässä siis on kyse jostain rikollisuudesta. Mikä on uutta ja miten rajaisit tätä ilmiötä? Mistä luulet ongelmien johtuvan ja minkä arvelisit olevan ratkaisun näihin ongelmiin? Mitä ruotsalaisten tulisi tehdä tai mitä he ovat tehneet väärin?
Enhän minä moiseen voi vastata. Joudutaan kielletylle alueelle :lol:
Tämä siis jotta tämä viittaamasi rikollisuusilmiö todellakin tulisi aiheeksi sen sijaan että muuten ainoa aihe on de facto kontekstista irrotettu sitaatti ja sinun harhaanjohtava käännöksesi tästä sekä nimenomaisesti jonkun yksittäisen poliisin sanavalinnat, kaikesta irrallaan. Kun puhuit kontekstista, niin tarjoapa mielellään sitä sitten.
Jotain tämän tapaista...etsivä löytää kyllä lisää.
https://www.expressen.se/ledare/rikspolischefen-har-tappat-kontrollen/
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Rahanpesijä viestistä:
flammee

Kuvake
fudo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Lauteille: Elokuu 2010
Etulaji: Kase Ha Shotokan Ryu
Tykännyt: 58 kertaa
Tykätty: 43 kertaa

Svea-mamma

Viesti fudo » syys 1, 2018, 13.44

Ruotsissa on viikon kuluttua parlamenttivaalit. Samassa yhteydessä järjestetään myös kunta- ja maakuntavaalit. Hieman yllättäen ainakin joidenkin isojen vaaliväittelyiden pääteemaksi näyttää nousseen sote. Esimerkiksi Suomen Kuvalehden laajassa jutussa ruotsidemokraateille povataan merkittävää vaalivoittoa. Työläismiehistä naisvaltaisille aloille laajentunut kannatus on tuoreiden mittausten mukaan parinkymmenen prosentin hujakoilla. Tällä kannatuksella saattaa parlamenttivaaleissa lohjeta jopa kakkossija sosiaalidemokraattien takana. Joka tapauksessa ruotsidemokraattien kannatus on niin iso, että hallitusneuvotteluista tullee edellistäkin kertaa vaikeammat. Ilmeisesti nytkään mikään ratkaisevassa asemassa olevista puolueista ei suostu samaan hallitukseen ruotsidemokraattien kanssa, joten saadakseen kasaan edes jokseenkin toimivan hallituksen, täytynee tulevan pääministerin tehdä hallitusneuvotteluissa isoja myönnytyksiä suuntaan jos toiseenkin. Tämä puolestaan merkinnee sitä, että Ruotsi polkee paikallaan seuraavat neljä vuotta mm. vero-, sote- ja Nato-asioissa.
空手に先手なし

Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Daddy ja 6 kurkkijaa