Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Teeketju

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Teeketju

#136

Viesti Aihki »

Tuotahan täytyy joskus kokeilla. Muuten monia teelaatuja voi myös käyttää kylmän veden kanssa, liotusaika 1/2-1h luokkaa ja maku selvästi erilainen kuin kuuman veden kera.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Teeketju

#137

Viesti Lasse Candé »

katar kirjoitti: maalis 27, 2018, 09.15
Mika kirjoitti: maalis 27, 2018, 06.46 No, onhan sitä jääteetä monenlaista. :D

:lol: Legendaarinen long island ice tea; Sheldon Cooper joi sitä Rillit huurussa-sarjassa ja ihmetteli lennokasta menoaan. :P Joskus männä vuosina tuo oli kova juttu, nyt lienee jo niin tyyris, ettei itse ainakaan raaski ravintolassa sitä ryystää. Hyväähän se on. Viinaa niin maan penteleesti...
Potkulaisista myös Nico tietää tämän juoman. :lol:



Joo, on jääteetä ollut jo pidempään, mutta olisiko niin että Suomessa oli trendi joka sitten hiljeni? Koska muistelen että jossain vaiheessa jääteetä oli kaikkialla ja jengi jopa veti sitä. Ei sen enempää oma juttuni kuin frappekaan.



Vetelen itse mustaa teetä lähinnä. Joskus saattaa tulla jakso että vihreä maistuu. En ole mitenkään erityisissä määrin teeihminen. Enemmänkin niin, että punnitsen kuuman mehun ja teen välillä ja joskus kallistun teehen. Ja sitten jos haluaisin kahvia, mutta on liian myöhäistä (jos juon about kahden jälkeen niin sinne meni ne yöunet) niin saatan korvata kahvin teellä. Eli vähän niinku varajuoma itselleni.

Tämä kaikki sanottuna, tykkään kyllä hyvästä teestä. Ja miksen huonommastakin.

Ja sitten, mielestäni tee on sopivan lämpöistä kun se on niin kuumaa ettei sitä pysty juomaan. Jamitä huonompaa teetä, sitä enemmän näin.
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1612
Lauteille: Helmikuu 2006

Teeketju

#138

Viesti Kerkko »

Ihmiset ovat kokemukseni mukaan hämmentävän vahvasti joko teen- tai kahvinjuojia. Minä oon sekakäyttäjä, mutta aika usein näille on eri paikkansa. Jos on makeaa syötävää, mieluummin kahvia. Teetä taas esim. leipien keralla, hyvä iltapalajuoma.

Eniten menee vihreää teetä, mutta nykyisin kyllä sitäkin useammin juon rooibosta.
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Teeketju

#139

Viesti flammee »

Juon kyllä teetä, mutta hifistelemättä ja just kiehautettuun veteen. Ei sillä ettenkö tietäisi ettei se ole se oikea tapa, mutta kun maku on niin valju ja kerkiää jäähtyä muutenkin liikaa ja sitten pitäisi vielä kylmää maitoakin laittaa, niin voi joutua pian mikrossa lämmittään uudestaan. Mielestäni siis tee ei ole kummoinen juoma, mutta jotain kuumaa hörppii mielellään päivällisen päälle, kahvin sivuvaikutukset kun on päiväsaikaan tympeät, aamulla ja illalla suhteellisen ok.. :|

Mate -hauduke, indian spiced chai, joulutee, tyrni superior vihreä ovat olleet ihan ok.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
TeiniNinjaTyttönen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 32
Lauteille: Maaliskuu 2018
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu
Takalajit: Hokutoryu Jujutsu

Teeketju

#140

Viesti TeiniNinjaTyttönen »

Mää kuulun siihen "erittäin vahvasti teenjuoja"-ryhmään😂oon mä kahvia joskus maistanu, ja itseasiassa suklaakahvi on ihan juotavaa, mutta en mä sitäkään jois jos olis teetä tarjolla😄Kahvi tuoksuu kyllä hyvälle! Ja leivonnaisissa, esim. mokkapaloissa ja muissa herkuissa menee mausteena, mutta juomasta en ite pidä :D
TeiniNinjaTyttönen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 32
Lauteille: Maaliskuu 2018
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu
Takalajit: Hokutoryu Jujutsu

Teeketju

#141

Viesti TeiniNinjaTyttönen »

Ja kuulun kanssa semmosiin semi-hifistelijöihin :D Kaapissa lähes kaikki teet on clipperiä, yogi teetä tai muuta hieman parempilaatusta merkkiä(suurin osa pussiteetä mutta myös jonkin verran irtoteetä), liptoneita en osta, mutta kyllä kylässä tai kahvilassa menee semmonen jos muuta ei oo tarjolla :D
TeiniNinjaTyttönen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 32
Lauteille: Maaliskuu 2018
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu
Takalajit: Hokutoryu Jujutsu

Teeketju

#142

Viesti TeiniNinjaTyttönen »

Tässä tällä hetkellä Hollannissa ollessa (lyhyessä koulun oppilasvaihdossa) tuli mieleen kysyä, onko kukaan teistä kuullut hiilihapotetusta jääteestä? Täällä se on nimittäin yleinen juoma! Maistoin eilen illalla kyseistä juomaa, vähän outoa mutta ihan jees :D vaikka en hiilihapotetuista juomista ylipäätänsäkään niin pidä...
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Teeketju

#143

Viesti Mika »

Nyt ollaan jännään äärellä. :DD Millaista se on?


Tuli muuten tuosta jääteestä eilen mieleeni, että nämä sokerittomat jääteet lienevät kuitenkin aika uutta Suomessa. Siksi olen rekisteröinyt jääteet Suomessa vasta nyt. Ne aiemmat sokerilliset versiot olen vain sekunnissa unohtanut, kun en juo mitään sokerillista enkä ole juonut varmaan 25 vuoteen. Ne sokerittomat versiot ovat selvästi suosittuja, sillä olen tässä alkuvuoden aikana muutamankin kerran katsellut tyhjiä hyllyjä, viimeksi eilen, kun taas samaa jääteetä sokerilla on isot rivit siinä vieressä. Näin otaksuisin.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
TeiniNinjaTyttönen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 32
Lauteille: Maaliskuu 2018
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu
Takalajit: Hokutoryu Jujutsu

Teeketju

#144

Viesti TeiniNinjaTyttönen »

No, aluks tulee mieleen vaan limsa, mutta sitten se jälkimaku sen jälkeen kun ne hiilihapot on jo menny on semmonen musta tee :D (hienoa suomenkieltä tuossa lauseessa). Ja, vähän off-topic, mutta täällä on kyllä niin halpaa, ihmeteltiin vaan kaupassa kaverin kanssa koko ajan! Yksikin jääteetölkki oli muistaakseni 32 senttiä! Sen lisäks yks paikallinen poika näytti, miten 11 eurolla olis saanut muistaakseni 12 litraa kaljaa :D Ei sillä että se olis mua kiinnostanu😂
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Teeketju

#145

Viesti MarkkuT »

Olen varmaan aiemmin ketjuun kirjoitellutkin. Vihreä tee -innostus oli ja meni, mutta iltapalan kanssa nautitusta kamomillateestä on tainnut tässä tulla ihan kestohitti. En ole väitettyjä rauhoittavia tai vatsan toimintaa parantavia vaikutuksia huomannut, mutta kun kofeiiniin reagoin aika herkästi, niin tämä sopii paremmin iltasella kuin normitee.
Ain't no one.
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Teeketju

#146

Viesti katar »

Maistoin männä viikolla uutuutta nimeltä Fuze tea, mainostaa olevan vähäkalorinen, mun suuhun maistui kyllä aika makealta. Makuna oli musta tee persikka ja hibiskus (kiinanruusu). Mä tykkäsin, oli hyvänmakuinen. Hiilihapoton, joten se on plussaa, vaikka Cokista meneekin taloudessa. Mut tää oli jees. Vahva suositus. :jepa:
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Teeketju

#147

Viesti Mika »

Eppu kirjoitti: maalis 26, 2018, 20.21
Mika kirjoitti: maalis 26, 2018, 10.00 Tämä lienee ihan tämän vuoden aluevaltauksia, tai ainakin minä näin jääteetä kauppojen hyllyillä vasta muutama viikko sitten.
Mitä? Onko tämä jäätee jotain muuta, kuin esimerkiksi Marlin ice tea, jota lapsuudessani sai Härkälän Salesta ja oli vuonna 2008 Vekaranjärven sotilaskodin yksi lemppareistani.
Palaan tähän kun selvittelin asiaa.
Prisma kirjoitti:Kyselitte Rainbown sokerittomista jäätee-juomista. Meille tuli huhtikuun alussa valikoimiimme sitruunanmakuinen sokeriton jäätee,

joka on valitettavasti jo valikoimiin tullessaan kärsinyt saatavuusongelmista.
Eli tosiaan vaikka sitä sokerillista versiota onkin myyty ilmeisesti jo pitkään, se ei ole jäänyt edes lyhytkestomuistiini, koska ohitan kaikki juomat, joissa ei lue Sokeriton tai Light. On se sokeriton versio siis ainakin Prismoissa erittäin uusi tuote. Selvittämättä uskoisin Cittareista samaa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Teeketju

#148

Viesti katar »

Mika kirjoitti: huhti 17, 2018, 11.17
Eppu kirjoitti: maalis 26, 2018, 20.21
Mika kirjoitti: maalis 26, 2018, 10.00 Tämä lienee ihan tämän vuoden aluevaltauksia, tai ainakin minä näin jääteetä kauppojen hyllyillä vasta muutama viikko sitten.
Mitä? Onko tämä jäätee jotain muuta, kuin esimerkiksi Marlin ice tea, jota lapsuudessani sai Härkälän Salesta ja oli vuonna 2008 Vekaranjärven sotilaskodin yksi lemppareistani.
Palaan tähän kun selvittelin asiaa.
Prisma kirjoitti:Kyselitte Rainbown sokerittomista jäätee-juomista. Meille tuli huhtikuun alussa valikoimiimme sitruunanmakuinen sokeriton jäätee,

joka on valitettavasti jo valikoimiin tullessaan kärsinyt saatavuusongelmista.
Eli tosiaan vaikka sitä sokerillista versiota onkin myyty ilmeisesti jo pitkään, se ei ole jäänyt edes lyhytkestomuistiini, koska ohitan kaikki juomat, joissa ei lue Sokeriton tai Light. On se sokeriton versio siis ainakin Prismoissa erittäin uusi tuote. Selvittämättä uskoisin Cittareista samaa.
Maistapa @Mika tuota Fuze tea-tuotetta, oli ihan jees.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Teeketju

#149

Viesti Mika »

Jos olisit eilen kertonut, mistä sitä saa ostaa, olisin illan kauppareissulla ostanutkin. :D Siis jos sitä saa esimerkiksi Prismoista.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Teeketju

#150

Viesti katar »

Mika kirjoitti: huhti 17, 2018, 13.02 Jos olisit eilen kertonut, mistä sitä saa ostaa, olisin illan kauppareissulla ostanutkin. :D Siis jos sitä saa esimerkiksi Prismoista.
Kattos, kun unohtui vastata. Niin mä ostin Citymarketista, töllössäkin kun sitä mainostetaan, niin oletan, että se on myös Prismoissa myynnissä.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 78 kurkkijaa