Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Verkottumisyhteisöt eli sosiaalinen media (some)

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Verkottumisyhteisöt

#1081

Viesti flammee »

Joitakin mietelmiä.. Poistin tässä taannoin seurannasta miekkosen joka postaili poliittisia aiheita ja oli niistä vielä väärää mieltä (eri mieltä kuin minä). Koin keskustelut näistä aiheista lähinnä kuluttavaksi ja niihin kului paljon aikaa. Keskustelu on mielestäni lähinnä viihdettä, eli jos sisältöä voi muuttaa positiivisemmaksi, niin se kannattaa tehdä. Poliittisista mielipiteistä kannattaa avautua lähinnä sellaisilla alueilla, joissa muut ovat enimmäkseen samaa mieltä. Tällöin saadaan tyydytettyä se avautumisen tarve asioista, jotka herättävät tunteita, ilman että jumitutaan väittelyyn joka ei ole erityisen mielekäs eikä siitä ole mitään havaittavaa hyötyä. Avautumisen tarpeen tyydytyksellä on. :D Nettikeskustelussa on vähän sellanen illuusio että oltas vaikuttamassa asioihin ja että keskustelulla olisi jokin syvempi merkitys, tai että keskustelun olisi tarkoitus olla hyödyllistä asiatiedon jakamismerkityksessä. Näin ei siis mielestäni ole, vaan keskustelun tarve on vaan enemmän sellanen ihmisen perustarve, ja keskustelluiden asiakokonaisuuksien käsittelyllä ja tiedon jakamisilla sinänsä ei enimmäkseen ole kovin suurta merkitystä. Toki hyödyllistäkin tietoa irtoaa, mutta se ei ole se juttu miksi keskustellaan.

Blokkasin myös erään, joka ei näyttänyt jättävän käyttämättä tilaisuuksia päästä v*ttuilemaan, eli olipa kyseessä huono ilmaisu tai jopa sellainen että ei ymmärtänyt jotain... Ei sellaista viitsi kovin pitkään katella ja miksi pitäisikään. Somessa saa mukavasti olla moderaattorina omalle näkymälleen, niin pystyy karsimaan sieltä kaiken negatiivisen matskun poies. Menee siinä toki hieman laatuakin samalla. Tälleen muutaman kuukauden kokemuksen perusteella varsin mainio juttu. Se että kaikki olisi kaikkien kavereita, mikä taisi potkussa olla se perustelu ettei killfilettä ole, taisi olla vähän liian idealistinen juttu, eikä se sitten pitemmän päälle ihan näin mennytkään.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 369
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Verkottumisyhteisöt

#1082

Viesti Mika »

Tietenkin se on alunperinkin ollut tavoite tai suunta, jonne kannattaa pyrkiä. Yksikään ihminen ei tule edes itsensä kanssa sataprosenttisen täydellisesti toimeen ihan koko elämäänsä, joten olisi sula mahdottomuus ajatella, että missään isossa heterogeenisessä ryhmässä kaikki vain koko ajan kehuisivat toisiaan. Se on silti tavoittelemisen arvoista, ja se ajatus jo itsessään sysää oikeaan suuntaan.

Vaikka tuo blokkaamasi henkilö onkin potkulainen, noin muuten tuo ei sinänsä Potkuun liity. On eri asia keskustella Potkussa kuin vaikka Facebookissa. Potkussa on selvät säännöt.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 102
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Verkottumisyhteisöt

#1083

Viesti MtJ »

Mun mielestäni poliittiset aiheet erityisesti on sellaisia, joilla ei ole mitään vaikutusta mihinkään, verrattuna siihen mittariin, joka mittailee mielipahan tuottamista ja närkästymistä, sekä muuta negatiivista impaktia kirjoittelijoiden elämään ja näkemykseen toisista ihmisistä.

Olen sikälikin Flammeen linjoilla, että eihän tällä nettikirjoittelulla ole minkäänlaista merkitystä. Toisaalta tässä on paradoksi, miksi edes kirjoittaa tätä viestiä, koska sillä ei ole mitään väliä?

Ehkäpä se on joku salainen ajatus siitä, että "jos tällä kertaa sanoisinkin jotain oikein hienoa". Mutta eihän se ole mitään hienoa, jonkun vanhan ukon turinat.

Koen itse omassa elämässäni niin, että mikään ei tule omalla vaikuttamisella tai kirjoittamisella muuttumaan. Erityisesti politiikasta keskustelu on turhaakin turhempaa.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 145
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Verkottumisyhteisöt

#1084

Viesti Lasse Candé »

Ei olekaan flammeeta näkynyt vähään aikaan fb:ssa, joten olenkohan mä se piilotettu... :D

Ei siinä, en ole tainnut ihan viime aikoina politisoida yhtä paljoa, että voisi selittyä silläkin. Itsekin piilotin yhden Suomi ensin -tyypin, koska siinä sairailla saatesanoilla jaetussa irrationaalisuudessa mihin kommentoidaan hyvänä läppänä keskitysleirikuvin ei vain ollut mitään järkeä. En kokenut tätä Fanat ad patolg -ilmapiiriä itselleni kannattavaksi.
EDIT: Mutta se oli ymmärrettävää kun oltiin vain yhden asian puolesta.



Tuo onkin se virheajatus, minkä takia iso osa keskustelusta menee pieleen, että ensiksi ajatellaan että sillä olisi jotakin vaikutusta johonkin, sitten sitä vaikutusta kenties edellytetään ja lopulta petytään siihen kun turinat eivät muutakaan maailmaa. Ja jossain välissä tuota heilutellaan lippuja ja etsitään kipeästi onnistumisen tunteita aivan liian helpossa pelissä.

Mielestäni keskustelun kaksi tärkeintä pointtia ovat sosiaalisuus ja oma ajattelu. Itselläni suhteet syvenevät keskustellessani, olin sitten samaa tai eri mieltä ja molemmissa tapauksissa saan hyvää toimintaa ja opin jotakin. Sekä samoin että toisin yleisesti ajattelevissa on kavereita joiden tapauksessa arvelisin ison osan kaveruudesta perustuvan juurikin keskusteluun.

Toisaalta mulla onkin normaalia suuremmalla prosentilla keskustelukykyisiä kavereita, että kai tämä kaikki on sellaista kuplaansa syvemmälle menemistä. Kuplan ollessa kuvailemani kaltainen, en vain osaa nähdä tätä huonona asiana, mutta tiedän kyllä sellaisia jotka osaavat, kun keskeisimmät arvot ovat muualla kuin älyllisessä rehellisyydessä.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Verkottumisyhteisöt

#1085

Viesti Point »

Verkottumisyhteisöiden merkitykset ovat tosiaan tainneet muuttua vuosien aikana ja niitä on tullut lisää. Se jos Facebook alkuaikoina se oli lähinnä lähipiirin "mitä teen nyt ja mitä minulle kuuluu" alusta ja vanhojen kiertokirjeiden välityskanava, niin nyt siellä henkilöbrändätään itseään, ajetaan jotain agendaa voimakkaasti (usein nämä kulkevat käsikädessä), halutaan oikeasti verkostoitua ihmisiin, pitää yhteyttä vanhoihin ja uusiin ihmisiin, käydään dialogia oikeasti (ei kahta päällekkäistä monologia) tai vaikka väitellään väitteleminen ilosta ja sitä myötä ehkä kenties löydetään uusia ajatuksia, kun toinen on pakotettu perustelemaan kantansa paremmin. Jälkimmäinen on tosin internetin viestinnässä haasteellisempaa, koska viestinnän muut elementit (nonverbaalinen) eivät välity. Samoin keskustelijat eivät ole samassa paikassa. Toisen kommentti voi tulla tupakkapaikalta kun toinen on nenä kiinni ruudussa "valmiina käymään keskustelua". Seurauksena on usein mielensäpahoittamista jonka estämiseksi on olemassa onneksi helppoja keinoja
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 102
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Verkottumisyhteisöt

#1086

Viesti MtJ »

Tota brändäämistä kun tunkee itselläni vähän joka paikasta niin en kyllä halua sitä enää vapaa-ajalla nähdä enkä kuulla. Siinäkin muuten varmasti yksi syy, miksen paljon somessa viihdy.

Nykyaikana kun annetaan hyvää kuvaa itsestä ulospäin vähän liiankin kanssa. Melkein mitä enemmän tulee sitä ihanaa nami nami pusi pusi viestiä someen, niin tahtoo sitten tosielämässä olla se tilanne, että ollaan lähellä kirvesmurhaa kirjaimellisesti ja koitetaan pitää jonkinlaista kiillotettua elämänkuvaa yllä.

Itsensä brändääminen yksityiselämässä on mun mielestäni siis teennäistä pasketta, johon en halua olla osallisena. En pidä siitä vaan vaivaudun tosi pahasti, jos joku kehuu tai herkuttelee omalla elämällään muille ihmisille. Kun kylmä fakta on se, että täällä nyt vaan ei ole koko ajan hauskaa. Itse asiassa elämässä on hyvin harvoja huippukohtia, pääosa siitä kuluu ihan arkisessa puurtamisessa tai vastaavasti asioitten hoitamisessa.

Esim. itsellä roikkuu nyt jotain auton varaosia motonetistä ja sinne on ajomatkaa se 15 min suunta, sitten vieäl 1,5 tuntia kotiin ja sen jälkeen pitää mennä ja korjata se auto. Siihen sitten se, että pienin lapsista on kovassa kuumeessa ja ne vasta pääsi sairaalasta.

Tuosta periaatteessa saa semmoisia päivityksiä kuin "jaiks ihana ruoka Mikkelissä kun käytiin syömässä" (=sen ohella että kaksi nuorinta oli teholla) ja vaikka sellaisen, että onpas kiva ajaa ja katsella vähän Jyväskylää (=samalla kun hakee osittain tårta på tårta olevalla autolla jotain helkutin kumilätkää). Tai vaikka jotain sellaista kuin "olipas kiva olla itsekseen välillä kotona" (kun lapset oli letkuissa 5 päivää).

Viestinnästä jää vaan mun mielestä se kokonaisuus pois, kun otetaan vaan ne positiiviset puolet sieltä. Ei sitä jaksa.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 369
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Verkottumisyhteisöt

#1087

Viesti Mika »

MtJ:n kirjoitustyyli ei jätä kylmäksi. :D

Mutta noin vakavammin puhuen allekirjoitan MtJ:n kaksi viimeisintä viestiä tässä ketjusta alusta loppuun. Suoraan sanoen luulen että moni muukin oikeasti ajattelee noin muttei vain kehtaa tai uskalla myöntää sitä itselleen varsinkaan jos kuuluu tuohon IhQ-päivitysosastoon.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 145
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Verkottumisyhteisöt

#1088

Viesti Lasse Candé »

Tottakai kaikki ajattelee niin, että fb:ssa korostuu positiiviset puolet. Siis niistä ihmisistä joista ne korostuu. Vastaavasti tottakai kaikki tajuavat, että oman elämänsä wittuuntumissankarit "wittuuntuvat" fb:ssa enemmän kuin mitä oikeasti wittuuntuvat. Rooliahan me kaikki vedetään ja niin se vain on.

Silti, jos tuon tajuamiseen liittyy jokin "alastoman totuuden" peräänkuuluttaminen, ainakin minua kiinnostaa, mistä helvetistä jokin tällainen ihanne on ylipäätään revitty. Eli miksi pitäisi? Tai mitä vikaa on siinä, että korostaa alustalla korostamisen arvoisia asioita, eli siis suomeksi: pysyy aiheessa?

Mielestäni hyvän huvipuistoreissun hehkuttamisessa on melkoinen sivuraide se, että tuli siinä jossain vaiheessa käytyä passkallakin ja harmitti kun meni niin paljon rahaa ja hattaraakin olisi voinut syödä vähemmän. Paljon oleellisempaa on hymyilevät naamat, uudet laitteet ja se mikä oli kivaa. Ja siitä päästään siihen kun kaveri kysyy että kävittekö siinä ja siinä laitteessa ja pääsee kertomaan että myös hän on vastikään käynyt samassa huvipuistossa. Ja kaikki ovat onnellisia.

Ennen kaikkea, tuo menee ihan niinkuin normaalissakin keskustelussa. Ei minulle ainakaan tulisi kuuloonkaan kysyä MtJ:ltä jos livenä kertoisi kuinka hyvää ruokaa jossain Jyväskylän mestassa oli, että "no kai reissussa nyt oli muitakin puolia ja jotakin valittamista?" Suhteessa safkaan tämä olisi selvästikin sivuraide.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Verkottumisyhteisöt

#1089

Viesti MarkkuT »

Lasse Candé kirjoitti:Silti, jos tuon tajuamiseen liittyy jokin "alastoman totuuden" peräänkuuluttaminen, ainakin minua kiinnostaa, mistä helvetistä jokin tällainen ihanne on ylipäätään revitty. Eli miksi pitäisi? Tai mitä vikaa on siinä, että korostaa alustalla korostamisen arvoisia asioita, eli siis suomeksi: pysyy aiheessa?
Hyvin sanottu. Suurin osa fb-kavereista kuitenkin on jotain puolituttuja, jos sitäkään, niin ei vain tunnu luontevalta alkaa tilittämään mitä pazkaa elämässä on meneillään, vaikka aihettakin olisi. Tuo on lähinnä kuitenkin hupailupaikka, niin itse pidän jutut positiivisen puolella. Viimeisin päivitykseni tosin käsitteli kipeitä muistojani ja PTSD-oireitani yhteisistä suihkuhetkistämme nimim. luupään kanssa, että ei se meikäläisenkään some-elämä pelkkää naminamia ole!
Ain't no one.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 102
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Verkottumisyhteisöt

#1090

Viesti MtJ »

No kun mua ei henkilökohtaisesti kiinnosta se hehkutus. Se on niin yksinkertaista. Ei siitä saa mitään irti. Siksipä en ole siellä facebookissa, kun en keksi mitään järkevää käyttöä niille hehkuille.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 369
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Verkottumisyhteisöt

#1091

Viesti Mika »

Iso muutos on ollut myös se, että enää ei kysellä muiden kuulumisia vaan suoraan vain kerrotaan ne omat kuulumiset.

Joskus Potkun alkuaikoina eräs potkulainen halusi väen väkisin opettaa minulle irkkaamista. Jaksoin sitä ehkä viikon. Ymmärrän hyvin että jo 10 ihmisen ryhmässä eivät kaikki voi olla kiinnostuneita kaikkien ajatuksista ainakaan koko aikaa, mutta sellainen ei vain sovi minulle. Tätä samaa tapaa myös WhatsAppissa varsinkin isommissa ryhmissä. Yritin aluksi kommentoida kaikkien viestejä, mutta sitten ei vain enää aika riittänyt.

Facebookia voi käyttää monin tavoin. Tiedon ja vaikka vitsien jakaminen on melko eri asia kuin toistuva huomion hakeminen. Lapsilla ja teineillä on tavallista, että he epävarmoina ihmisraakileina hakevat jatkuvasti huomiota. Kun sitten vaikka kolmekymppinen tekee samaa, on se jo vähän eri asia.

Lainaan tähän osan yhdestä kirjoituksesta (en tiedä lähdettä, mutta voin kysäistä).

Vain supersosiaalisten mielestä sosiaaliseen mediaan kannattaa ladata kuva lattensa vaahdosta ja kirjoittaa sen oheen, että he nauttivat pressokahvinsa soijamaidon kera. Vain ekstrovertit lataavat nettiin lähikuvia joutavanpäiväisista hetkistä vain tullakseen huomatuksi digitaalisessa hälyssä. Usein tämä häly tuntuu introverteistä pinnalliselta, ja he käyttävätkin sosiaalista mediaa toisin.

Katsopa kaverilistastasi, pitääkö kuvaus paikkansa. Ekstroverttien päivitykset ja lataukset liittyvät lähes poikkeuksetta heihin itseensä. Heidän kuvissaan hymyillään paljossa vastavalossa drinkki koholla. Introverttien päivityksissä sen sijaan otetaan useimmiten kantaa johonkin asiaan tai jaetaan tietoa. Meillä on tapana jakaa linkkejä tai kirjoittaa meitä syvästi koskevista asioista.


Meitä on moneksi. Maailma muuttuu, Eskoseni.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 145
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Verkottumisyhteisöt

#1092

Viesti Lasse Candé »

Jos tuo kirjoitus pitäisi paikkansa, olisin sitten nähtävästi introvertti.
Olen ymmärtänyt ettei näiden erottaminen ole aina niin suoraviivaista kuin äkkiseltään ajattelisi, mutta luulisin että minut tavanneet eivät ihan heti allekirjoittaisi minun introverttiyttäni.

Toisekseen en ole kyllä yhtään samaa mieltä siitä että nimenomaan ekstrovertit laittaisivat "lähikuvia joutavanpäiväisista hetkistä vain tullakseen huomatuksi digitaalisessa hälyssä". Nähdäkseni tätä tekevät huomattavan paljon enemmän nimenomaan introvertit.

Kolmannekseen en näe mitään eroa sillä, korostaako omaa erinomaisuuttaan siitä kuinka hyvin on perillä maailman menoista ja kuinka originaaleja ajatuksia tästä pystyy latelemaan tai toisaalta sillä, kuinka hienoja hetkiä arkeen sattuu. Samaa hyväksynnän ja ihailun hakua molemmat.

Neljännekseen en näe tässä asiassa kovin suurta eroa nuorten ja aikuisten välillä. Lähes kaikki nuoruudesta tuntemani ihmiset ovat tuolta perusvireeltään täysin samanlaisia nyt kuin olivat jo myöhäisteineinä. Ja heitukka on täysin normaalia eikä mitenkään paheksuttavaa myös aikuisilla, kunhan se pysyy samoissa rajoissa missä se on OK jo niillä teineillä. Ja se on teineillä OK vain niissä rajoissa missä se on OK aikuisillakin. Itse asiassa aikuiset kestävät sitä jopa enemmän ja heitukka kuuluu ainakin imo enemmän nimenomaan aikuisuuteen kuin nuoruuteen. Nuoruudessa käytetään monipuolisempaa ratkaisupatteristoa ja voidaan vaikka kiukutella vanhemmille. Aikuisena koko muu maailma on "vanhemmat" => aikuisten heitukka.



On ihan viestinnän alkeita tajuta, että sosiaalinen media ei ole kovin hyvä vuorovaikutusominaisuuksiltaan. Siinä ei ole mitään ihmeellistä tai sen kummemmin pahaakaan että ihmiset laittavat itseään framille. Jos tykkään ihmisestä, tykkään nähdä näitä myös ja kuulla heidän sattumuksistaan. Siis kunhan ei ole aina ihan täysin samoissa merkeissä, koska se on vain witun tylsää ja ehkä vähän ikävästi itserakastakin, pl itsensä profiloivat profiilit, jolloin näkee että se on bisnestä tai vastaavaa elämää tärkeämpää.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 102
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Verkottumisyhteisöt

#1093

Viesti MtJ »

Kolmannekseen en näe mitään eroa sillä, korostaako omaa erinomaisuuttaan siitä kuinka hyvin on perillä maailman menoista ja kuinka originaaleja ajatuksia tästä pystyy latelemaan tai toisaalta sillä, kuinka hienoja hetkiä arkeen sattuu. Samaa hyväksynnän ja ihailun hakua molemmat.
Miten sait tuosta tuollaisen kahtiajakoisen ajatusmaailman? Mä en itse kirjoita mitään someen, koska en ylipäätään pidä sen tekopirteästä ilmapiiristä ja pinnallisesta schaibasta. En siis kirjoita sinne asiaa tai asian vierestä, enkä pääosin käytä sitä (poislukien esim. datan tai kuvan jakaminen tietylle henkilölle tai esim. Google Driven käyttö tiedoston jakamiseen helposti).

Ei ole olemassa sellaista kahtia jakautunutta ajatusmaailmaa, sillä akselilla, että joko ilmaiset itseäsi näin tai noin. Mä en ilmaise itseäni näillä työkaluilla - lainkaan. Tämä siksi, että en pidä siitä positiivisen puolen korostamisesta, joka väistämättä tunkee silmille joka ikisestä sosiaalisen median tuutista jatkuvalla syötöllä. Monesta ihmisestä vielä tiedän, että siellä oikeassa elämässä taustalla on h00raamista puolison selän takana, isoja velkoja ja lasten huostaanottoja. Mutta pinta kiiltää ja sosiaalisen median kuvat on kuin sadusta.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 369
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Verkottumisyhteisöt

#1094

Viesti Mika »

Tämä kertoo kaiken oleellisen.
Ylen jutut laavulla Ylä-Savossa asuneesta saksalaisnaisesta ovat herättäneet kiivasta keskustelua verkossa. Naisen asuminen metsässä luonnonantimilla eläen ja siitä tehty nettijuttu herättivät viikonloppuna kovaa keskustelua ja arvostelua varsinkin yhdellä verkon keskustelupalstalla, jossa voi keskustella nimettömästi. Keskustelu oli vilkasta myös Ylen omissa kanavissa.

Yhdelle keskustelupalstalle kertyi muutamassa päivässä yli tuhat viestiä liittyen saksalaisnaisen elämiseen laavulla luonnon keskellä. Keskustelussa yritettiin muun muassa selvittää kyseisen laavun sijaintia ja paheksuttiin 23-vuotiaan Charlotte Arnswaldin toimintaa.

Keskustelijat pohtivat muun muassa rikkooko nainen Suomen lakeja eläessään omavaraisesti laavulla. Myös polttopuiden käyttö herätti arvostelua.


Eiss... :nauruhammas:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Ikkyu
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 817
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Turku
Etulaji: Suiō-ryū iai kenpō
Sivulajit: Kendo
Takalajit: ZNKR iaido

Verkottumisyhteisöt

#1095

Viesti Ikkyu »

Tuo "yksi keskustelupalsta" oli muuten ilmeisesti Ylilauta, mikä tieto ehkä asettaa tapausta perspektiiviin.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 75 kurkkijaa