Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Sekasauna

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Oletko ollut sekasaunassa?

Olen nainen ja olen ollut
27
10%
Olen nainen enkä ole ollut
8
3%
Olen mies ja olen ollut
205
77%
Olen mies enkä ole ollut
25
9%
 
Ääniä yhteensä: 265

Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Sekasauna

#181

Viesti bodyguard »

jsv kirjoitti: Ja minusta minä tahi vaimoni voidaan sekasaunoa myös yksistään, jos siltä tuntuu.
Melkonen sekasauna jos yksistään saunoo :D

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Lehe
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1196
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Saaristo

Sekasauna

#182

Viesti Lehe »

Olen ollut useita kertoja. Vaimon kanssa saunomista ei vissiin lasketa? Töiden ja harrastusten merkeissä ompi saunomista naisten kanssa tullut harrasteltua. Kiukkarissa ulkomailla pyyhkeet päällä ja kotimaassa sitä ei kiukkarissa ole harrastettu. Aikoinaan pursilentoa harrastaessani oli kovinkin yleistä.

Itse saunominen on juuri ollut sitä itseään. Hikoiltu ja juteltu mukavassa seurassa. Joskus tehty jopa päätöksiäkin. Nykyisin kun siellä ei enää kamaasti tupata synnyttämäänkin, niin sauna on se paikka jonne mennään pesulle ja parantamaan maailmaa.
Se mikä ei tapa, sattuu s-tanasti..
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Sekasauna

#183

Viesti airakti »

Olen ollut useasti nuorena, viimeiseen parikymmenneen vuoteen en ole ollut, mitään syytä ei ole etten ole ollut viime aikoina, ehkä toi on vaan nuorempien juttu, tiedä häntä... Saunassahan ei ole mitään seksiä, kai...ainakaan mun mielestä. Viimeisin sekasauna (tätä ei kai lasketa, mutta kerron kumminkin)oli kun Amerikan kollegat(miehiä kaikki) kävi muutama viikko sitten Suomessa, meillä on firmassa tosi hieno kattoterassi sauna, niin sinnehän ne vietiin/halusivat, no, kun tuli sitten aika kun piti mennä saunaan ja piti ottaa vaatteet pois, Jenkit oli tosi ihmeissään että ei kai kaikkia vaatteita :-) eivät suostuneet tulemaan alasti joten sovittiin että laitetaan pyyhkeet lanteille, no niin tehtiin sitten ja heiteltiin varovasti löylyjä ja kaikilla oli mukavaa, kunnes... :-) Kollegani Olli Suomen Turusta, ei ollut kuullut tätä sääntöä että pitää pukeutua saunaan (Olli on 50v, kaljupäinen noin 110kg raavas mies) tuli ovelle munasiltaan koko komeudessaan, oli ihmeissään ja nopeaälyisenä tokas että: mitäs ne tytöt täällä mekot päällä saunoo :-) Johon toinen supliikki kollegani: Kyllä alaston Suomalainen mies on kaunis :-) Jenkit lähti saunasta...
TimppaA
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 11244
Lauteille: Kesäkuu 2008

Sekasauna

#184

Viesti Jorge »

Mökkinaapuri hyökkäsi juhannusyönä kirveen kanssa sekasaunaan
Julkaistu: 6.4.2013 6:09

Viiden 20-30-vuotiaan miehen ja naisen aamuöinen saunahetki katkesi julmalla tavalla, kun saunaan hyökkäsi mökkinaapuri riehumaan kirveen kanssa.
48-vuotias heinolalainen mies uhkasi tappaa lauteilla olijat, jotka olivat hetkeä aiemmin riehujan mielestä soutaneet hänen mökkinsä editse ja huudelleet veneestä hävyttömyyksiä.

Mies aiheutti saunassa uhkaavan tilanteen. Kylpijät pelkäsivät henkensä edestä, kun mies kohotti kirveensä lyöntiin ja löi kiukaan ja lauteiden väliseen kaiteeseen. Toinen isku osui kurkihirteen.

Kun riehuja poistui saunalta, hän upotti kirveen terän takkahuoneen oveen, jota yksi saunaseurueen naisista piti käsillään kiinni, koska ovea ei saanut lukittua. Nainen oli paennut riehujaa takkahuoneeseen.

Päijät-Hämeen käräjäoikeus tuomitsi miehen kymmenen kuukauden mittaiseen ehdolliseen vankeuteen viidestä laittomasta uhkauksesta.

Syyttäjän mielestä saunojat olivat todella vakavassa tilanteessa ja hän vaati miehelle ehdotonta vankeutta.

Riehunta sattui viime juhannusaattoyönä aamun pikkutunneilla kesämökillä Heinolassa. Kirveellä riehunut oli alkanut päivällä kello 12 aikaan juoda keskiolutta, joita oli mennyt 18 pullollista siihen mennessä, kun hän hyökkäsi saunaan.

Miehellä ei ole ennestään minkäänlaista rikollista menneisyyttä.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 51573.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Sekasauna

#185

Viesti Presenter »

Heinola...

[youtube][/youtube]
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2047
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Sekasauna

#186

Viesti katar »

airakti kirjoitti: Olen ollut useasti nuorena, viimeiseen parikymmenneen vuoteen en ole ollut, mitään syytä ei ole etten ole ollut viime aikoina, ehkä toi on vaan nuorempien juttu, tiedä häntä... Saunassahan ei ole mitään seksiä, kai...ainakaan mun mielestä. Viimeisin sekasauna (tätä ei kai lasketa, mutta kerron kumminkin)oli kun Amerikan kollegat(miehiä kaikki) kävi muutama viikko sitten Suomessa, meillä on firmassa tosi hieno kattoterassi sauna, niin sinnehän ne vietiin/halusivat, no, kun tuli sitten aika kun piti mennä saunaan ja piti ottaa vaatteet pois, Jenkit oli tosi ihmeissään että ei kai kaikkia vaatteita :-) eivät suostuneet tulemaan alasti joten sovittiin että laitetaan pyyhkeet lanteille, no niin tehtiin sitten ja heiteltiin varovasti löylyjä ja kaikilla oli mukavaa, kunnes... :-) Kollegani Olli Suomen Turusta, ei ollut kuullut tätä sääntöä että pitää pukeutua saunaan (Olli on 50v, kaljupäinen noin 110kg raavas mies) tuli ovelle munasiltaan koko komeudessaan, oli ihmeissään ja nopeaälyisenä tokas että: mitäs ne tytöt täällä mekot päällä saunoo :-) Johon toinen supliikki kollegani: Kyllä alaston Suomalainen mies on kaunis :-) Jenkit lähti saunasta...
:hahaha: :naurupyorii: Repesin ihan täysin, siinä ois ollut kiva olla kärpäsenä katossa kattomassa jenkkien ilmeitä, niissä oli varmaan pitelemistä... :smt003
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 11244
Lauteille: Kesäkuu 2008

Sekasauna

#187

Viesti Jorge »

Presenter kirjoitti: Heinola...
Joo, tuo em. saunatapaus pääsi valtakunnan mediaan, mutta mahtoikohan edes ylittää uutiskynnystä paikallislehdessä :badgrin:
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Sekasauna

#188

Viesti MtJ »

:D Jäänyt pongaamatta moinen kotikaupungin uutinen.. Voi hyvä ihme, että ne jaksaa siellä edelleen samaa tahtia.

Heinolasta pitäisi oikeastaan tehdä oma ketjunsa, niin olisi kaikki älyttömyydet samassa paikassa.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 11244
Lauteille: Kesäkuu 2008

Sekasauna

#189

Viesti Jorge »

:ot:

Tässä olisi lisää aiheita sellaiseen Heinola-ketjuun



Kotimaa 7.4.2013 klo 10:14 | päivitetty 7.4.2013 klo 10:21
Potilas kaappasi ambulanssin - pysäytettiin piikkimatolla
Mies, jota oltiin kuljettamassa ambulanssilla sairaalaan Heinolassa, anasti ambulanssin kesken matkan ja lähti kaahaamaan moottoritietä.

Heinolassa sattui sunnuntain vastaisena yönä erikoinen tapaus, kun ambulanssilla sairaalaan kuljetettu mies anasti ambulanssin kesken kuljetuksen.

Päijät-Hämeen poliisilaitoksen mukaan ambulanssi oli noutanut Heinolasta ravintolasta tajuttoman miehen ja lähtenyt kuljettamaan häntä Lahteen Päijät-Hämeen keskussairaalaan. Mies oli ollut yli kahden promillen humalassa.

Kesken kuljetuksen mies havahtui ja alkoi uhkailla ambulanssin ensihoitajaa. Kuljettajan pysäytettyä auton ensihoitajat joutuivat poistumaan ambulanssista potilaan käyttäydyttyä aggressiivisesti.

Potilas anasti tämän jälkeen ambulanssin ja lähti ajamaan kovaa vauhtia kohti Lahtea moottoritietä pitkin. Poliisipartiot lähtivät takaa-ajoon.

Kuljettaja ei välittänyt poliisien näyttämistä pysäytysmerkeistä vaan jatkoi ajoaan. Ambulanssi onnistuttiin lopulta pysäyttämään Renkomäessä, jossa poliisit levittivät tielle piikkimaton. Ajaja otettiin kiinni autosta ja vietiin Päijät-Hämeen keskussairaalaan. Mies riehui vielä sairaalassa, jossa hänelle tehtiin verikoe.

Päijät-Hämeen poliisi tutkii tapausta.
http://yle.fi/uutiset/potilas_kaappasi_ ... la/6568281" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Sekasauna

#190

Viesti MarkkuT »

Jorge kirjoitti: :ot:
Tässä olisi lisää aiheita sellaiseen Heinola-ketjuun
Ajattelin ehdottaa lahtiblogia, koska mies sinne suuntaan kaahasi, mutta sieltähän tuo jo löytyykin:

http://lahtiblogi.tumblr.com/

:smt003

Edit: Minusta Mäntsälä-Lahti-Heinola on semmoinen hyvän meiningin akseli. Kaakonkulmasta ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta käsittääkseni siellä vähän samansuuntaista. Siitä saataisiin yksi piste lisää ja akselista tulisikin bermuudan tapaan kolmio. Paitsi, että tässä kolmiossa kateissa on laivojen sijasta toivo.
:lol:
Ain't no one.
Kosmopoliitti
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2
Lauteille: Helmikuu 2022

Miten suhtaudut sekasaunomiseen: osallistuisitko jos joku pyytää?

#191

Viesti Kosmopoliitti »

Jotkut suomalaiset harrastavat sekasaunomista, miehet ja naiset alasti keskenään. Useimmat eivät harrasta tällaista.

Jos joku tuttavien, työpaikan tai harrastuksen porukka kutsuisi sinut sekasaunomaan, osallistuisitko? Miksi kyllä, tai miksi ei?

Olisi hyvä jos mainitset sukupuolesi.

Valvomo: Yhdistetty aiempaan ketjuun.

Haku on ystäväsi.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20850
Lauteille: Joulukuu 2007

Sekasauna

#192

Viesti Lasse Candé »

Ketjun alkupuolella oli pohdintoja siitä, mahtaako sekasaunominen nyt olla niin kovin yleistä. Minun kokemuksieni perusteella se todellakin on.

Saatan unohtaa porukoita, mutta tänä kesänä olen sekasaunonut ainakin seitsemässä eri porukassa. Tosin yksi näistä koostuu kahdesta muusta…

1. Sekasaunotaan perheessämme ihan huoletta naiseni ja hänen teinilastensa kanssa. Toinen on tyttö ja toinen poika.

2. Kesäteatterissa sekasaunotaan. Heitän hatusta että noin 20-40 prosenttia sekasaunoo siellä alasti. Asiasta on käyty ihan suoria keskusteluja ja kun porukka on sivistynyttä, siellä on linjana että kuka tahansa saa olla saunassa vaatetuksen puolesta miten tahansa ja kaikki kunnioittavat sitä. Arvelen, että osa peittää vartalonsa osia solidaarisuudesta muita peittelijöitä kohtaan.

3. Perheen ja kahden teatterikaverin kanssa. Mies ja nainen. Varattiin porukallemme yksi rantasauna Loviisasta. Tätä ei sikäli voi laska erilliseksi, että kaikki sekasaunoneet tästä porukasta sekasaunoi myös teatterissa.

4. Kaverin 40-juhlissa Eestissä. Noin kymmenen henkeä mestoilla, kenties pieni naisenemmistö. Kaikki saunoivat. Yksi taisi saunoa yksin ja jos oikein muistan vain yksi meistä muista oli ei-alasti.

5. Yksi pariskunta otti mukaan jatkoille, niin sekasaunottiin kolmestaan alasti ja kuunneltiin tauoilla Rancidia.

6. Kaverini kutsui porukkaa Loviisan yhteen kelluvaan saunaan kahdesti. Ekalla kerralla meitä taisi olla neljä miestä. Me kaksi nelikymppistä, kaksi about seiskakymppistä sekä sitten meidän lisäksemme kaksi nuorta naista. Toinen 17v (vissiin) ja toinen ehkäpä 22v. Kaikki alasti.

7. Työporukastamme neljä saunoi Kaunissaaressa. Kolme naista ja minä. Naisilla oli uikkarit ja minä olin alasti.



Sekasaunominen ei näissä kokemuksissani ole kenellekään siihen osallistuvalle minkäänlainen juttu, vaan se on yksinkertaisesti saunomista ja kaikki käyttäytyvät asiallisesti. Toisen oikeutta omaan vartaloon kunnioitetaan. Tämä, niin käytöksen puolesta kuin myös sääntöjen, eli jokainen päättää itse miten pukeutuu tai on alasti.

Tuossa siis vain tämän kesän erilliset porukat. Niitä saattaa olla enemmänkin, koska unohtelen näin merkityksettömiä asioita.

Saunon aina alasti. Tähän on yksi poikkeus: kun seukkasin kreikkalaisen naisen kanssa ja porukka jossa oli paljon ulkkareita varasi saunan, jokainen saunoi uikkareissa. Tämän osaporukassa taas lapissa jokainen oli alasti. Ulkomaalaisten kanssa pitää tarkistaa, miten voivat kokea olonsa turvalliseksi. Näin tietty myös suomalaisten kanssa, mutta Suomessa on todentotta merkittävän kokoinen sekasaunomisen kulttuuri joka elää ja voi hyvin sekä kattaa sekä landeporukkaa että kaupunkilaisia ja käytännössä kaikki ikäluokat. Voi olla että on uudempi ilmiö että merkittävissä määrin vartalon osia peitetään. Tässä kenties asenteet kehittyvät, kun nykyään vartaloasioista keskustellaan ihan eri tavalla ja ihmisen koskemattomuus ymmärretään paremmin.
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Sekasauna

#193

Viesti Pyrkele »

Minäkin kannan korttani kekoon
Huomasin että ensimmäisen kerran aivan lapsuuden jälkeen sekasaunassa tuli käytyä protuleirillä (-98?), jossa oli tapana että tytöt saunoi ensin tunnin ->sekasauna tunnin -> poikien vuoro tunnin. Jolloin sai jokainen valita miten käy. Muistelen että sekasaunaan osallistuneet tytöt oli paljon sinumpia alastomuuden kanssa kuin leirin pojat. Meillä oli uikkari. Tytöillä ei.
Sitten joitain kertoja poikain saunaillassa nuorempana ollut myös joku tyttö mukana ja kaikki ovat tuolloin olleet alasti. Mutta harvoin. Ja sitten ne jäivät kyllä pitkäksi aikaa
Mutta vasta nyt kun hiukan tullut enemmän ikää, olen jälleen huomannut löytäneeni itseni sekasaunasta ja vasta nyt kehtaan olla vapautuneesti alasti. Ilmeisesti joistain komplekseista pääsemässä eroon. Viimeksi tuossa viime kuussa kun oli tällainen tilanne. Kaikki iloisesti sanoivat ja suihkuttelivat eräissä illanistujaisissa. Toki paljussa kaikilla sitten uikkarit päällä.
Mutta tämä on muutos joka on tullut itselläni vasta noin kahden vuoden sisään. Ja aika pitkälti kiitos kuuluu tuolle yhteisölle joka tuonkin illan järjesti.
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Cakke ja 132 kurkkijaa