Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Urheilurintsikat

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Urheilurintsikat

#1

Viesti Elina »

Tärkeä aihe nro 2! :lol:

Kokemuksia eri malleista? Hinnat? Minkälaisessa liikunnassa ko. mallia käytätte? Huonoja puolia? Mm. Triaction vaikuttaa jotenkin tosi rimpulalta mallilta - miltä tuntuu käytössä?
Kuvake
vanu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 493
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Kuopio

#2

Viesti vanu »

Hankin elämäni ensimmäiset oikeat urheiluliivit vasta reilu vuosi sitten, ja osoittautui yllättävän hankalaksi hommaksi. Halusin mustat liivit korkeimmalla tukitasolla (jollakin merkillä ainain oli luokiteltu 1, 2 ja 3, joista kaksi ensimmäistä tuntui jo ihan kevyesti hyppiessä rimpulalta). Näitä ei kuitenkaan Kuopiosta löytynyt omaa kokoa eli ympärysmitalla 70. Sattui sitten Hesan reissu ja jatkoin etsintöjä sieltä sokoksella ja stockmannilla myyjien avustuksella, vaan eipä löytynyt, vaikka olin valmis jo väristäkin tinkimään :) .

Kuopioon palattua marssin sokokselle ja esitin ongelmani - lupasivat tilata seuraavassa liivikuormassa minullekin sopivat. Kahden kuukauden (!) kuluttua soittivat, että täällä ois nyt sulle tullut enklantista liivit. Tavalliset valkoiset (mustia ei saanut tilaamallakaan) Shock Absorberit. Olen ollut tyytyväinen - tosin tuo ympärys on sen verran venynyt, että viimeisissä lenksuissa pidän ja tiukemmallekin tahtoisin :( . Nyt ois vaan uusien osto edessä, varmaan jostain netin kauttakin sais itse tilattua kun tietää merkin. Ostan prkl kolmet samalla.

muoks typoja.
Treenipäiväkirja päivitystauolla
jussip
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2447
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Suomi

#3

Viesti jussip »

Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#4

Viesti porky »

Taisi olla tammikuuta kun ostin Triactionit. Ihan mukavat ja hyvin istuvat, mutta enemmän hyppiessä hölskyy kyllä. Toisaalta en oo vielä sellasia liivejä löytänyt mitkä nuo liimais paikoilleen :? . Triactionit toistaiseksi toimineet parhaiten, ikävää vain se että ne venahtivat aika nopeasti...
Saija Tarvainen
Kuvake
Suvi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 729
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Auckland, NZ

#5

Viesti Suvi »

Mulla on toppimalliset shock absorberit, myöskin ympärystä 70 mustana, löytyivät aikoinaan Helsingin mikonkadun intersportista. Juostessa tykkään tuosta ratkaisusta, mutta capoeirassa näin kevyellä varustuksella pärjää kyllä tavallisillakin rintsikoilla. Tosin tuo ristiselkä on aina mukava ominaisuus ja siksi varsinkin kesällä tuleekin käytettyä treenatessa usein bikineitä (halterneck).
The Road goes ever on and on
Down from the door where it began.
-J. R. R. Tolkien-
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

#6

Viesti Kuhmu »

Pahoittelen, että joudun poikkeamaan täällä naisten puolella, mutta minulla on ongelma, jota en kykene ratkaisemaan ilman asiantuntevaa apuanna. Miksi voin sanoa näin? Koska minulla ei ole rintoja. Ongelma on siis tässä. Eräs tuntemani nainen on löytänyt jälleen kerran itsestään liikkujan, joten etsittäisiin Hard core liikkujalle liiviä. Uskoisin, että menee lenkkeilyksi ym. joten ehdotuksia. Yhdet kolmoset on kuulema ostettu. Kyseinen nainen ei omista nettiä, joten siksi kyselyt (toivottavasti edes joku sanoo, että niinpä tietysti).

Joka tapauksessa kiitän asiantuntemuksestanne arvon naiset.
”You must enjoy this”.
Luppa
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 244
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#7

Viesti Luppa »

Käytän itse Nike Racerback Sports Bra -liivejä kaikessa urheilussa: lajitreeneissä, ryhmäliikuntatunneilla ja juoksemisessa. Toppimaisissa liiveissä ei ole hankaavia saumoja eikä mitään "kovaa". Monissa urheiluliiveissä on lukitusmekanismi, joka saattaa painaa ikävästi painiessa tai muoviosia olkaimissa. Näissä liiveissä ei ole sitä ongelmaa.

Toinen hyvä asia on ulkonäkö. Monet urheiluliivit näyttävät omituisilta, nämä päällä voisi melkein mennä pump-tunnille.

Lisäksi liiveissä on selässä leikkaus, joka sopii Niken urheilutoppien kanssa. Materiaali on kevyttä, miellyttävän tuntuista ja nopeasti kuivuvaa. Lisäplussa vuoratusta etukappaleesta, jonka takia liivit ovat hyvät myös kylmemmässä tilassa.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#8

Viesti Elina »

Juoksulenkeille laitan yleensä urheilurintsikkatopin päälle vielä jumppatopin, jossa on oma toppinsa sisällä. Tämä ratkaisu tuntuu toimivan :) Juoksuun on ollut aika hyvä myös semmoinen Davidin toppi, joka on suunniteltu toimimaan yhdessä Polarin sykemittaripannan kanssa (ainoa ongelma sen kanssa on pois päältä saaminen lenkkihikisenä - olen jäänyt useammankin kerran jumiin :lol: ).

Suomessa ei taida kauheasti muita vaihtoehtoja ollakaan kuin Triactionia ja Shock Absorberia?
fishyfishy
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 48
Lauteille: Joulukuu 2006

#9

Viesti fishyfishy »

itsellä ei toimi mitkään shockabsorberit. addun numeroo liian pieni urheilutoppi ja siihen vielä toinen davidin samanlainen päälle +treenipaita ni pysyy kovemmissaki sparreissa.muilla ei toivookaan, saati sit hyppiessä ja juostessa :roll: . isot (c) rinnat on ongelma. ja tää tuplaratkasu on halvempikin :D . ittee ärsyttää ku hinkit pomppii sparrissa. kahdella topilla ne kestää aisoissa eivätkä kipeydy.
Kirstina
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 277
Lauteille: Joulukuu 2006
Paikkakunta: Turkkunen

#10

Viesti Kirstina »

Mulla on tämmöset shock absorberit. Ostin nää pari vuotta sitte (mun ekat urkkaliivit, kun en ollu tajunnu et tämmösiäkin tarvitaan ja on ), kun piti jotkut urheilurintsikat saada ja nää näytti päteviltä ja oli mukavat päällä. Nyt vaan kun aloin potkunyrkkeileen , niin tuntuu et nää ei oikeen riitä. Eli tarttisin jotkut enemmäntukevat, vaikka toi povi pienenlainen onkin (b) :?
(siis julkisesti en tätä tunnusta, kukaan ei ole kuullut minun tätä sanovan)

Nää on kyllä luvattoman kuluneet, oli nimittäin niin mukavat päällä, että käytin näitä koko viimekesän töissä. Niissä kun tulee hakattua ja ramboiltua. Syksyllä olin vannoutunut että hankin parit lisää, (ei enää tavallisia liivejä töihin ikänä). Mutta sit niitten osto on jääny. Eli tarttis varmaan hankkia jotkut oikeen tukevat (toppimalli??) treeneihin ja sit toiset tälläset töihin.
Kirstina
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 277
Lauteille: Joulukuu 2006
Paikkakunta: Turkkunen

#11

Viesti Kirstina »

Elina kirjoitti: Juoksulenkeille laitan yleensä urheilurintsikkatopin päälle vielä jumppatopin, jossa on oma toppinsa sisällä. Tämä ratkaisu tuntuu toimivan :) Juoksuun on ollut aika hyvä myös semmoinen Davidin toppi, joka on suunniteltu toimimaan yhdessä Polarin sykemittaripannan kanssa (ainoa ongelma sen kanssa on pois päältä saaminen lenkkihikisenä - olen jäänyt useammankin kerran jumiin :lol: ).

Suomessa ei taida kauheasti muita vaihtoehtoja ollakaan kuin Triactionia ja Shock Absorberia?
Joo, huomasin kanssa sen, että nää absorberit ja sykemittari ei toimi yhessä. Toi sykemittari jää näittenkanssa liian alas.

edit: nää on tämmöset liivimalliset sports bra absorberit.

Tukeeko noi toppimalliset enemmän kuin tämmöset "tavallisenmalliset"?
Kuvake
vanu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 493
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Kuopio

#12

Viesti vanu »

Minua kismitti ainakin kaikissa kokeilemissani toppimallisissa se päälle- ja poispukemisen hankaluus - jos liivi oli tarpeeksi tiukka, sinne sisään sulloutuminen on lähes mahdotonta. Tuntuu ajatuksenakin hankalalta pujottaa tissien yli jotain, jonka ympärysmitta (= se tissien alle tuleva reuna) on kuitenkin paljon pienempi kuin rinnanympärys. Jotain Shock Absorberin toppia kokeilin, jossa oli sivussa vielä kiristys - eli puettiin päälle kuin toppi ja sitten kiristettiin kasaan. Oli tosi tukevan tuntuinen, harmi kun ei ollut siitäkään minulle passaavaa kokoa.

Kirstina, minkä tukitason liivit sulla on? Minä oon pärjännyt ihan hyvin näillä kolmosilla, mutta ne liivimalliset kakkoset on jo ihan liian rimpulat.
Treenipäiväkirja päivitystauolla
Kuvake
Bahar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1901
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#13

Viesti Bahar »

Itse olen vannoutunut Shock Absorberien käyttäjä. Harmi vaan ettei nelostukitason eikä D-koon liivejä saa mustana. Olen tyytynyt C-koon liiveihin, mutta liian pienet ovat. No, ainakin tukevat hyvin :p
Minullakin on se onkelema, että ympärys tuppaa venymään. Ja kaikenlisäksi ne on niin kalliitakin, ettei uusia viitsi ostaa kovinkaan usein. Ei tarvitsekaan, sen verran kestävät on. Kerra pari vuodessa... Itselläni on nyt käytössä kahdet joka päivä (aamulla ja illalla treeniä).
Todella hyvät rintsikat, ei voi muuta sanoa. Ei hölsky eikä pompi vaikka tekisi mitä. Muita urheiluliivejä en ole kokeillut, en ole kokenut tarvetta siihen. Minulla josks aerobic-aikana 12-vuotiaana oli käytössä urheulutoppeja, mutta niistä ei jäänyt mitenkään hyvää muistoa. Ei ollut mitenkään kamalan tukevat ja ei tissit oikeen pysyny siellä missä niiden piti...:lol: Sitäpaitsi tykkään kun on treeneissä joku sellainen paita päällä jossa voi vapaasti liikkua ja muuta. Liian tiukka on vähän nihkee, en tykkää ku hikinen vaate on ihan ihoo vasten, siksi en niitä nykyäänkään käytä (ja sitäpaitsi mun keskivartalolla ei edes kehtaa käyttää tiukkoja toppeja ;) )
Bahar Tokat
Youtube-kanava
Kirstina
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 277
Lauteille: Joulukuu 2006
Paikkakunta: Turkkunen

#14

Viesti Kirstina »

vanu kirjoitti: Minua kismitti ainakin kaikissa kokeilemissani toppimallisissa se päälle- ja poispukemisen hankaluus - jos liivi oli tarpeeksi tiukka, sinne sisään sulloutuminen on lähes mahdotonta. Tuntuu ajatuksenakin hankalalta pujottaa tissien yli jotain, jonka ympärysmitta (= se tissien alle tuleva reuna) on kuitenkin paljon pienempi kuin rinnanympärys. Jotain Shock Absorberin toppia kokeilin, jossa oli sivussa vielä kiristys - eli puettiin päälle kuin toppi ja sitten kiristettiin kasaan. Oli tosi tukevan tuntuinen, harmi kun ei ollut siitäkään minulle passaavaa kokoa.

Kirstina, minkä tukitason liivit sulla on? Minä oon pärjännyt ihan hyvin näillä kolmosilla, mutta ne liivimalliset kakkoset on jo ihan liian rimpulat.
Kolmoset ne taitaa olla. Ja tossa ylläolevassa (ketjussa ylempänä siis) niitä suositeltiin minulle. Mut nää on tosin tämmöset normaalin näköset, eli aattelin kokeilla noita niitten kolmostason toppimallisia. Tai sit nää on hyvät ja mä oon vainoharhanen, mutku joskus tuntuu kun aletaan reenaa siltä ettei ois tiukimmalla säädöllä vaan löysät.

edit: mikä saattaa johtua siitä et ne on venyny

Tosin mun ongelma saattaa olla se, et nää mun tissit levenee sivuille eikä törrötä eteen (!) Eli yleensä ostan c kupin kun b kuppinen kiristää reunoilta. Tosin nää urkkarintsikat on b 75.

Tän ketjun nimi vois olla: kuppikokonne ja strategiset mittanne ;)
pojat kuiteskin tiiraa tänne!
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#15

Viesti Elina »

Eivät saisi :evil:

Hyvä kuulla, että muidenkin mielestä nuo joka paikassa myytävät urheiluliivit ovat rimpuloita (nähtävästi tarkoitettu sitten a- ja b-kupeille).

Isommista merkeistä taitaa olla Suomessa myynnissä myös Berlei, mutta se lienee jo aika törkeän kallis?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 149 kurkkijaa