Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Valokuvaus

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Valokuvaus

#601

Viesti Mjölnir »

Kiitos, upea tuo revontuli
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 6423
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Valokuvaus

#602

Viesti AlexMachine »

Mjölnirillä hienoja kuvia. Vedenalaisessa kuvauksessa ja kuvissa on vain jotakin. Outo maailma, paljon katsottavaa ja uutta.

Airakti, upea kuva. Täällää on ollut pilvistä nyt kun revontulihälytykset piippaavat.
The beatings will continue until morale improves.
MikaelF
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 901
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Valokuvaus

#603

Viesti MikaelF »

Huomasin muuten jo jonkin aikaa sitten että meidän AlexMachine käy vieraissa....;-) eli https://www.mu-43.com sivustolla. Kyseinen sivusto on valokuvaus sivusto erikoitustunut m43 mikrojärjstelmään - tosin voin suositella sitä muillekin asiasta kiinnostuneille. Sivustolla on foorumiksi harvinaisen hyvä henki - melkein kuin täällä meillä - kiitos hyvän moderoinnin!
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Valokuvaus

#604

Viesti airakti »

Se on hyvä että AM käy vieraissa, niin osaa arvostaa hyvää kun tulee takas kotiin :-) Hyvältä foorumilta tuokin vaikutti.
Mun tytär meni viime kuussa naimisiin, eivät olleet varanneet ammattikuvaajaa mun ohjeistuksesta huolimatta. Ad hoccina mä sitten kuvailin, aivan sairaan vaikea laji, henkilökuvaus, etenkin hääkuvaus, hääkuvan pitäisi kestää aikaa koko avioliiton ajan. Luontokuvaajana mua helpotti kun oli ruska taustalla ja molemmat mallit on luonnonlapsia :-) Itse pidin tästä kuvasta ehkä eniten, hääpari teetti ihan toisesta kuvasta taulun itselleen. En voi sitä julkaista, koska mua lyö joka kerta silmään mun tyttären kääpiöpinserin p€rsreikä joka näkyy kuvassa :-)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
TimppaA
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 6423
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Valokuvaus

#605

Viesti AlexMachine »

Joo tuo MU43 foorumi on miellyttävä, ilmapiiriltään, kannustava jne. Saa asiallista kritiikkiä kuvista ja oppii muiden omista. Lisäksi löysin leikkimielisen joka kuukausi vaihtuvan valokuvauskilpailun jossa aiheen valitsee edellisen kuun voittaja. Osallistuminen pakottaa joskus kuvaamaan mukavuusalueen ulkopuolella ja lisäksi haastaa aiheen kautta laajentamaan näkökantaa.

Airakti, pidän tuon kuvan fiiliksestä. Ruska tuo hienon vaihtelun värimaailmallaan ns normaaleihin hääkuviin verrattuna.

Olen mielestäni kohtuullisen hyvä kuvaamaan maisemia, rakennuksia, luontoa, en aivan yhtä hyvä eläimien kanssa, mutta aika luokaton ihmisten kuvaaja. Osin varmaan harjoituksen puutettakin, mutta on se haastavaa. Arvostan kuvaajia jotka saavat henkilöistä irti luonnetta, tunnelmaa ym ja välitettyä sen kuviin. Ei onnistu kuin satunnaisesti minulta.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Valokuvaus

#606

Viesti Mjölnir »

AlexMachine kirjoitti:Mjölnirillä hienoja kuvia. Vedenalaisessa kuvauksessa ja kuvissa on vain jotakin.
Kiitos. Vapaasukeltaessa on aika haastavaa, kun ei oikein ehdi katselemaan mitään säätöjä veden alla, eikä näe kunnolla, onko tarkentunut oikeaan kohteeseen. Vähän tuurinkauppaa mulla
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 6423
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Valokuvaus

#607

Viesti AlexMachine »

https://www.flickr.com/photos/vr70/
Tuossa on linkki kuvafeediini Flickr palvelussa jonne talletan kuviani.(ilmainen)
The beatings will continue until morale improves.
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Valokuvaus

#608

Viesti airakti »

Hienoja kuvia, paljon eri aiheita.
https://www.flickr.com/photos/airakti/

Tossa linkki mun Flickr sivulle. Loistava kuvapalvelu, mulla on pro versio koska mulla on koneella vain 256ssd levy, niin pro versiossa on autouploader joka vie kuvat suoraan flickeriin.
TimppaA
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 6423
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Valokuvaus

#609

Viesti AlexMachine »

Tuo Flickr on aika hyvä, voi rajoittaa kuvien oikeuksia eri ryhmiin, voi helposti jakaa sosiaaliseen mediaan, ladata omalle konelle eri kokoisina tiedostoina, tallettaaniitä eri kansioihin ja tarvittaessa rajoittaa kansioiden katseluoikeuksia, voi rajoittaa tai keventää kuvien tekijänoikeuksia jne ja tosiaan ilmainen.

Katsoin kuviasi Airakti, upeita.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 55
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Valokuvaus

#610

Viesti Mika »

Huh, kyllä silmä taas lepäsi kun näitä uusimpia kuvia katseli. Olette te taitavia veikkosia. Kiitos kuvienne jakamisesta! :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Valokuvaus

#611

Viesti airakti »

Ehkä yksi tämän vuoden parhaista kuvaus reissuista. Meikojärvi, Kirkkonummi. Kuikkaa en ollut ennen tätä vuotta nähnyt, saati sitten kuvannut. Kuullut olin kyllä niitten laulun, se on NIIN suomen kesää. Tiirasta olin katsonut että meikojärvellä on kuikkia, kävin monta kertaa niitä kuvaamassa, mutta aina ne oli niin kaukana että, kuvia sai, mutta ei julkaisukelpoisia. Sitten yhtenä päivänä pari kuikkaa putkahti pintaan muutaman metrin päästä musta, sitten niitä tuli lisää ja lisää, lopulta niitä oli yli kymmenen. Eivät ollut moksikaan musta, kuvailin niitä pari tuntia aivan läheltä, metsässä käki kukkui, Airamista kuumaa kahvia ja repusta ruisleipää. Nyt kun katsoo ulos, niin tulis kesä ja kuikat :-)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
TimppaA
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Valokuvaus

#612

Viesti Aihki »

Tuossa kuvassa hyvin näkyvät kaulakuviot ovat ainakin osittain yksilöllisiä ja niistä voi vakioparven yksilöitä erottaa.

Tuossa kuvassa näkyy myöskin, että kaulan tumman alueen väri on ainakin osittain interferenssistä johtuva, kuten aika monella muullakin linnulla.
:jepa:

Kuikat ovat kohtuullisen uteliaita ja rauhassa rantakivikolla istujaa ne joskus tulevat lähelle, kajakkia silloin tällöin ja pintasukeltajaa vielä useammin.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Valokuvaus

#613

Viesti Lasse Candé »

Onko tuossa lintukuvassa minkäänlaisia jälkikäsittelyjä ja mikäli, niin miltä näyttäisi suodattamattomana?
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Valokuvaus

#614

Viesti airakti »

Ei tuota kuikkakuvaa ole ihan hirveästi modattu, ns perussäädöt Lightroomilla ja rajaus. Tässä alkuperäinen muokkaamaton kuva.

Eipäs ollutkaan ihan sama kuva, mutta samaa sarjaa, muutaman sekunnin sisään otettu ton alkuperäisen kuvan kanssa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
TimppaA
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Valokuvaus

#615

Viesti Lasse Candé »

Nättiä!

EDIT: Pistetääs tähän samaan...

Mulla on reilu kymmenen vuotta vanha digivideokamera ja olen pohtinut kameroiden kehitystä. Voisi kuvitella että kyseinen laite on hyvä linssiensä ja tämän tason mekanismiensa osalta mutta että kovalevyt ja teknologia heti linssien jälkeen on vanhentunutta.

Tehdäänkö nykyään kamerat sillä tavalla että osia voi vaihtaa? Kun siis voisin kuvitella että olisi kivaa jättää linssikoneistot jossain kamerassa ennalleen ja päivittää kameran muuta teknologiaa sen sijaan että joutuu vaihtamaan kokonaisen todella kalliin kameran.

Ilmeisesti ainakin hämäräkuvaus on ottanut suuria askelia. Tämä ero näkyi melko selvästi vaikkapa iPhone 4:n ja 5:n välillä ja nuo kamerat ovat vain parantuneet koko ajan.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 73 kurkkijaa