Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Valokuvaus

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Valokuvaus

#346

Viesti airakti »

Tykkään tosta Vileniuksen kuvasta, hieno tilannekuva, upeat värit, tosi terävä ja hieno rajaus, 10 points :-)
TimppaA
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Valokuvaus

#347

Viesti AlexMachine »

Muutama kuva Meksikon reissulta.
Olympus OM-D on kyllä varsinainen peto kameraksi. Tuo viimeinen hämäräkuva on otettu käsivaralla 1/4s valotusajalla ja iso 5000. Hiukan rakeisuuttaa mutta kuvanvakaaja kameran sisällä on todella hyvä. Vanhalla ei olisi ollut mitään toivoa saada kuvaa tuollaisissa olosuhteissa.

Edit: Piti vielä kehua M. Vileniuksen kuvaa. Upea!
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
The beatings will continue until morale improves.
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Valokuvaus

#348

Viesti airakti »

Hienoja otoksia, mikä linssi?
TimppaA
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Valokuvaus

#349

Viesti airakti »

Phuket Old Townista, käsivaralta otettu, Tamronin 10-20mm linssi.

Kuva
TimppaA
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Valokuvaus

#350

Viesti AlexMachine »

OM-Dn kittilinssi eli 12-50mm F3.5-6.3 (macro toiminnolla ja manuaali tai sähközoomilla - kätevä videokuvauksessa). Kuten jossain arvostelussa todettiin, jack of all trades but master of none, eli erittäin hyvä yleislinssi joka ei kuitenkaan loista varsinaisesti missään osa-alueessa. Kinovastaavuus 24-100mm
The beatings will continue until morale improves.
MikaelF
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 901
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Valokuvaus

#351

Viesti MikaelF »

Alex, oletko havainnut sitä paljon keskusteltua / kiisteltyä "shutter-shock" ilmiötä"?
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Re: Valokuvaus

#352

Viesti AlexMachine »

MikaelF kirjoitti: Alex, oletko havainnut sitä paljon keskusteltua / kiisteltyä "shutter-shock" ilmiötä"?
En ole havainnut. Itse asiassa vaikka paljon keskusteluja kamerasta lukenut viime vuoden aikana sekä kotimaisilla että ulkomaisilla palstoilla, en ollut edes kuullut koko termistä.
Olen nyt ottanut vasta ehkä kolme tuhatta kuvaa ja mielestäni ilmöitä ei ole kuvissä esiintynyt. Nyt kun luin keskusteluja asiasta, pitää vähän katsoa kuvia sillä silmällä ja tarkastella.
Kommentoin paremmin kun olen ehtinyt katsoa kuvia läpi. Ai niin, en käytä "anti shock" toimintoa, ainoastaan vakaajaa. Pitää laittaa tuo anti shock päälle ja kokeilla senkin kanssa.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Valokuvaus

#353

Viesti AlexMachine »

Okei, kävin läpi Meksikon reissun vajaa 900 kuvaa ja epäteräviä, tai muuten tuohon "vikaan" viittaavia kuvia löysin noin 30 kpl. Katsoin kuvien exif-tiedot ja mietin kuvaustilannetta. Kaikki menevät kuvaajan vian piikkiin, eli väärä asetus tms.
Mielestäni kittilinssi piirtää erittäin terävästi ja hyvin, mutta toisaalta, en ole hifistelijä näiden kanssa vain valistunut maallikko tai aktiivi harrastaja.
The beatings will continue until morale improves.
MikaelF
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 901
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Valokuvaus

#354

Viesti MikaelF »

Olen ymmärtänyt että tätä shutter-shock ilmiötä olis vähemmän tuossa em-5:ssa mutta sitten taas e-p5n kohdalla siitä on väännetty kättä taas enemmän. Toisten mielestä kyseessä on käyttäjän vika toisten mielestä laitteen ongelma. tässä viimeksi mainitussa ryhmässä on erimielisyyttä siitä mikä sen aiheuttaa. Ensimmäisessä PEN:ssäni (epl-1) jotain vastaava oli havaittavissa mutta se saatoin liittyä siihen että kitti zoomin etuosa oli aika rimpula. EP-3:ssa en ole sitä huomannut.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Valokuvaus

#355

Viesti AlexMachine »

Ok. Pitää vielä testailla ja seurailla, mutta jo tuolla otosmäärällä mitä olen ottanut, olen erittäin tyytyväinen kameraan. EP-L2 joka jäi kakkoskameraksi oli kyllä jo ihan ok, mutta ei voi samana päiväna puhua näistä kahdesta. Taidan tehdä vielä OM-Dllä sen että otan ns haasteellisilla suljinnopeuksilla kuvia (keskuslujen mukaan 1/100-1/160 välillä noin.) erilaisissa tilanteissa, ilman anti shock toimintoa ja sen kanssa. Tosin en ole kovin huolissani asiasta.
The beatings will continue until morale improves.
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Valokuvaus

#356

Viesti airakti »

Nää kaksi kuvaa laitoin firman kuva kilpaan, aihehan oli potretti ja vuodenvaihde, tulokset ratkeaa 5.2, saas nähdä...
Kuva

Kuva
TimppaA
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Valokuvaus

#357

Viesti Mjölnir »

Kuva
tällaisen räppäsin tänään Adrianmerellä Canonin D20 vedenalaispokkarilla, automaattiasetuksilla.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Valokuvaus

#358

Viesti AlexMachine »

Mjölnir kirjoitti: Kuva
tällaisen räppäsin tänään Adrianmerellä Canonin D20 vedenalaispokkarilla, automaattiasetuksilla.
Hyvä kuva. Tästä välittyy hienosti fiilis ja liike. Onko tuossa pokkarissa mahdollista valita käsin WB eli valkotasapaino "Underwater/Scuba" tms?
Voisi vaikuttaa melkoisesti kuvan värimaailmaan. Tosin tässä kuvassa, kuvan "virhe" eli valkotasapaino ei haittaa juurikaan koska juurikin hiukan punertavaksi sävyttyneet kuplat ym antava kuvalla tietyllä tapaa unen omaisen fiiliksen.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Valokuvaus

#359

Viesti Mjölnir »

AlexMachine kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Kuva
tällaisen räppäsin tänään Adrianmerellä Canonin D20 vedenalaispokkarilla, automaattiasetuksilla.
Hyvä kuva. Tästä välittyy hienosti fiilis ja liike. Onko tuossa pokkarissa mahdollista valita käsin WB eli valkotasapaino "Underwater/Scuba" tms?
Voisi vaikuttaa melkoisesti kuvan värimaailmaan. Tosin tässä kuvassa, kuvan "virhe" eli valkotasapaino ei haittaa juurikaan koska juurikin hiukan punertavaksi sävyttyneet kuplat ym antava kuvalla tietyllä tapaa unen omaisen fiiliksen.
Siinä on automaattiasetus Underwater, tuo valkotasapainovirhe johtuu siitä, että olen säätänyt käsin sitä jälkeenpäin. Tarkoituksena nimenomaan tuollainen unenomaisuus, merenneito tms. -fiilis.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Valokuvaus

#360

Viesti AlexMachine »

Bueno. Sittenhän kuva toimi juuri kuten olit tarkoittanutkin, eli tavoitti sen mitä hait.
The beatings will continue until morale improves.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 74 kurkkijaa