Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Asiakaspalvelu

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
AMH
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 712
Lauteille: Syyskuu 2008

Asiakaspalvelu

#61

Viesti AMH »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Korneimpina mokina: hihaan jäänyt valmistajan merkki, avaamattomat halkiotikkaukset, avaamattomat taskut (etenkin rintatasku - mihinkäs sen liinan puskee, jos tasku ei ole avattu?).
Tuota hihaan jäänyttä merkkiä olen itsekin joskus naureskellut. Yhdessä vaiheessa ainakin näytti että ihmiset ihan tietoisesti jättivät merkin paikalleen koska muutenhan kukaan ei edes huomaa että kyseessä BOSSin tai Oscar Jacobsonin puku. :D

Mitä taskujen avaamiseen tulee, niin itse ainakin jätän ihan tietoisesti sivutaskut avaamatta, koska niissä ei kuitenkaan koskaan pidetä mitään. Näin ne eivät myöskään roiku rumasti.
Du sa att rädslan den går över
Men den där oron stannar kvar
Den gör mig tveksam när du behöver
snabba avslut, snabba svar
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Asiakaspalvelu

#62

Viesti Jussi Häkkinen »

AMH kirjoitti:
Jussi Häkkinen kirjoitti: Korneimpina mokina: hihaan jäänyt valmistajan merkki, avaamattomat halkiotikkaukset, avaamattomat taskut (etenkin rintatasku - mihinkäs sen liinan puskee, jos tasku ei ole avattu?).
Tuota hihaan jäänyttä merkkiä olen itsekin joskus naureskellut. Yhdessä vaiheessa ainakin näytti että ihmiset ihan tietoisesti jättivät merkin paikalleen koska muutenhan kukaan ei edes huomaa että kyseessä BOSSin tai Oscar Jacobsonin puku. :D

Mitä taskujen avaamiseen tulee, niin itse ainakin jätän ihan tietoisesti sivutaskut avaamatta, koska niissä ei kuitenkaan koskaan pidetä mitään. Näin ne eivät myöskään roiku rumasti.
Valmistajan merkki ja taskujen avaaminen tulisi tehdä normaalina asiakaspalveluna kaupassa, ellei asiakas sitä ehdoin tahdoin kiellä. Kyseessä kuitenkin on perusasia.

(Minä muuten kannan sivutaskuissani kolmea hakaneulaa per tasku. Kolme riittää hyvin esim. rikkoontuneen housujen vetoketjun sulkemiseen, kuusi taas daamin iltapuvun sulkemiseen hätätilanteessa.)


Hyvää asiakaspalvelua olen sitten saanut Hackmanin tehtaanmyymälässä. Turhia kysymyksiä tai asiakasvirheen epäilyä ei reklamaatiotapauksissa ole esiintynyt, tuote on vaihdettu välittömästi uuteen ja muutenkin palvelu on ollut sekä osto- että reklamaatiotapauksissa ystävällistä, asiantuntevaa ja hyvää. Hatunnostoni.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
cIe
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 37
Lauteille: Joulukuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Asiakaspalvelu

#63

Viesti cIe »

Asiakaspalvelusta ja vaatteista kun puhutaan yhtäaikaa, niin aina tulee mieleen Kampin Gant store. Missään en ole saanut näin huonoa asiakaspalvelua, tai no ehkä Kampin Vagabondissa olen. Menin tosiaan käymään tuolla Gant storessa ja siinä etsiskelin jotain kivaa paitaa. Yksikään myyjä ei pysähtynyt minun kohdalla kysymään tarvinko apua. No hyvän näköinen paita löytyi ja pitkän etsimisen jälkeen kokokin. Kassalla maksaessani myyjä katsoi koko ajan nenän vartta pitkin, eikä edes kiittänyt kun maksoin ostokseni. Turha oli edes odotella mitään hymyä saati heiheitä, kun lähdin. Odotin hieman parempaa palvelua, kun maksoin paidasta enemmän kuin tyttö tienasi viikonlopun aikana. Enpä ole tuon jälkeen asioinut kyseisessä kaupassa, enkä aio tulevaisuudessakaan.
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Asiakaspalvelu

#64

Viesti Alioppilas »

cIe kirjoitti: Yksikään myyjä ei pysähtynyt minun kohdalla kysymään tarvinko apua.
Muuhun asiakaspalveluun puuttumatta, itse arvostan sitä että saa rauhassa katsella ja kysyä sitten itse apua tarvittaessa.
cIe
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 37
Lauteille: Joulukuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Asiakaspalvelu

#65

Viesti cIe »

Alioppilas kirjoitti:
cIe kirjoitti: Yksikään myyjä ei pysähtynyt minun kohdalla kysymään tarvinko apua.
Muuhun asiakaspalveluun puuttumatta, itse arvostan sitä että saa rauhassa katsella ja kysyä sitten itse apua tarvittaessa.
Itse pidän siitä, että käydään kysymässä tarvitaanko apua. Toki kaikkiahan ei voi miellyttää. Mutta juttuhan tässä on se, että muilta ketä siellä kaupassa oli, kysyttiin tarvitseeko ne apua. Asiaan voi toisaalta vaikuttaa se, että muut oli ainakin suht fiksusti pukeutuneita ja itsellä oli verkkarit, kun olin salille menossa alunperin.
Kuvake
Keiju
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2054
Lauteille: Tammikuu 2005

Asiakaspalvelu

#66

Viesti Keiju »

Alioppilas kirjoitti: itse arvostan sitä että saa rauhassa katsella ja kysyä sitten itse apua tarvittaessa.
Minäkin arvostan tuota jälkimmäistä, jos ylipäätään on keneltä kysyä!! Oi niitä aikoja, kun joka tavaratalossa oli eri osastoilla omat tiskinsä. Nykyään tuntuu, ettei missään näy ketään, jolta kysyä esim. kodinkoneista tai muistakaan tuotteista, ellei satu joku olemaan hyllyjä täyttämässä. Asiakkaan täytyy olla neropatti ja kaikkitietävä jo syntyessään ja pitää itsestäänselvyytenä kaikki asiat, mitä haluamaansa tuotteeseen liittyy.
...mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Hollow
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 535
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Asiakaspalvelu

#67

Viesti Hollow »

Mika kirjoitti: senkin verkkokauppa.com :hasseli:
Päivää,

Ostimme isälleni otsikon mukaisen puhelimen 26.3.2009 Pirkkalan liikkeestä. Isäni asuu Porissa, joten hän sai puhelimen itselleen lahjana seuraavana maanantaina. Kävi kuitenkin ilmi, ettei paketissa ollut lainkaan laturia. Asiaa lähdettiin selvittämään, ja laturi luvattiin toimittaa. Sitä ei kuitenkaan viikon sisällä kuulunut, joten kävin Pirkkalan liikkeen huoltopisteessä selvittämässä asiaa. Asiaa katsottiin tietokoneelta, ja sen mukaan laturi oli Helsingistä jo lähtenyt. Huoletta poistuin paikalta.

Nyt on 11.4. eikä laturia näy eikä kuulu. Edelleen Pirkkalan liikkeessä sanotaan, että laturi on lähtenyt. Sisäinen tiedonkulkunne on selvästi retuperällä tai sitten käyttämänne kuljetusyritys on epäluotettava. Kehottaisin katsomaan asiaa.

Henkilökohtaista palautetta antaisin sen verran, että Pirkkalan liikkeen huoltopäällikkö - tällainen hän kertoi olevansa - ei ole asiakaspalveluihminen. En tänään kokenut hetkenkään vertaa, että minua yritettiin auttaa, vaan negatiivisella asenteellaan tämä nainen sai minut tuntemaan oloni vaivalloikseksi. Minusta tuntui että olin hänelle vaivaksi ja ettei häntä kiinnostanut koko asia lainkaan. Teidän kannattaisi panostaa asiakaspalvelukoulutukseen nyt kun ette enää ole pelkkä verkkokauppa. Voisitteko muuten kertoa, millaista koulutusta asiakaspalvelijanne saavat?

Koen huonoksi asiakaspalveluksi myös sen, ettei paikan päällä osata tehdä päätöksiä, vaan kaikki pitää järjestää sähköpostitse. Ei tarvitse olla psykologi tajutakseen tämän olevan aina se huonompi vaihtoehto asiakkaalle.

Pääsemme kuitenkin varsinaiseen asiaan. Koska tuota laturia on turha odotella, haluamme purkaa kaupan vaihtamalla sen toiseen puhelimeen. Kysynkin nyt, että minkälaista hyvitystä olette ajatelleet tarjota tästä ajasta, jolloin puhelinta ei ole voitu käyttää? Puhelin siis ostettiin 26.3. ja nyt on 11.4., eikä tässä parissa päivässä tapahdu mitään näin pyhien aikana (tekin luultavasti luette tämän tiistaina 14.4.), ja koska puhelin on Porissa, ei sekään jouduta asioiden kulkua.

Miksei asiasta ole pyritty kertomaan asiakkaalle ja miksi asiasta tiedusteltaessa annettu informaatio on ollut hyödytöntä? Haluaisin aidosti tietää, miten tämä epäonnistuminen on saanut alkunsa ja mikä osa ketjusta on pettänyt. Tämän selvittäminen auttaa varmasti teitäkin kehittämään toimintaanne.

Vastaustanne odotellen,

Mika Perkiömäki
Kerron vastauksen tässä ketjussa.
Itse en enää käytä Verkkokauppa.comia jos vain on mahdollista ostaa sama tuote toisesta kaupasta Tampereelta, vaikka sitten kalliimmallakin.

Tuli viime kesänä ostettua vähän kalliimpi setti tuolta liikkeestä ja palvelu oli juuri tuota samaa kuin kuvailemassasi tilanteessa. Ostos palautettiin ja tilasin vastaavan Turusta Jimm's PC Storesta. Palvelu oli huomattavasti parempaa kuin Verkkokauppa.comissa.

Muuten suosin Tampereella Triosoftia tietokoneostoksissa lähinnä siksi, että ovat aina palvelleet erittäin hyvin, vaikka täysin tietämättömänä olen typeriä mennyt kyselemään.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6423
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Asiakaspalvelu

#68

Viesti AlexMachine »

Hyvin hoidettu:
Ostin Gigantista viimesyksynä Olympus 850 vedenpitävän digipokkarin kun olin Thaimaaseen lähdössä kuukaudeksi.
Palvelu oli hyvää, kameran hinta putosi nettikauppojen tasolle kun mainitsin mihin hintaan netissä myydään.
No ensimmäisenä viikkona Thaimaassa snorklaillessa vedenpitävä kamera osoittautui "ei niin vedenpitäväksi" eli suolaa linssin takana ja LCD-Näyttö pimeäksi (piti kestää 1,5m asti, ei kestänyt 30cm).
Reissua oli jäljellä reilusti ja kuvia piti saada, ostin perus Olympuksen pokkarin johon sopi sama muistikortti, joten kuvia sai loppureissustakin.
No reissun jälkeen Gigantin huoltopisteeseen, kaveri otti kameran vastaan, kirjoitteli mitä oli sattunut, missä ja missä olosuhteissa. Kertoi huollon kestävän noin 3 viikkoa.
Meni 5 päivää, tulee tekstiviesti "kameranne on valmis"
No eikun noutamaan. Olympuksen huolto oli vaihtanut kameran noin 100€ kalliimpaan vesitiiviiden mallien lippulaivaan.
Kyllä hymyilytti ja tämä on näköjään oikeasti vesitiiviskin.
Thaikuista ostettu kamera myytiin omakustannushintaan veljelle joten loppu hyvin.

Vaatteista. Olin paikallisessa miestenvaateliikkeessä ostamassa ns suoria housuja.
Olin ottanut telineestä käteeni sopivan koon, ainoan kyseista mallia, eli mallia pitkä/hoikka, joita ei ole minulle ihan helppo löytää. No tutkiskelin hintalappua (joku 200+€) ja ompeleiden laatua ym ja olin aikeissa juuri suunnistaa sovituskoppia kohti, kun vieressä ollut miesmyyjä, sellainen lähellä eläkeikää oleva, nappasi housut kädestäni ja alkoi esitellä niitä jollekin pukumiehelle "tässä en erittäin tyylikkäät, hyvin istuvat xxx merkin housut.." .. olin niin hämmästynyt että kerrankin jäin sanattomaksi ja kiukkuisena kävelin viimeisen kerran liikkeestä ulos.

On se kumma miten paljon pukeutuminen vaikuttaa palveluun.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Asiakaspalvelu

#69

Viesti flammee »

Mika kirjoitti: senkin verkkokauppa.com :hasseli:
Puhelin siis ostettiin 26.3. ja nyt on 11.4., eikä tässä parissa päivässä tapahdu mitään näin pyhien aikana (tekin luultavasti luette tämän tiistaina 14.4.), ja koska puhelin on Porissa, ei sekään jouduta asioiden kulkua.
Meinasin malttaa olla sanomatta mitään mutta ei näköjään pystynyt kuitenkaan, sori. :sorppa: :smt003

Että on kulunut kokonaiset kaksi viikkoa ja sen takia ollaan jo kauppaa purkamassa.. :? Kyllähän tuossa ajassa tietysti voi tapahtua asioita, mutta ei se minusta kovin pitkä aika ole kuitenkaan.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Asiakaspalvelu

#70

Viesti Mika »

Siis hä? Kyseessä on puhelin. Sitä ei voi käyttää, kun sen akkua ei voi ladata, koska ei ole laturia. Mitään (toimivaa) varapuhelinta ei ole. Kyllä tämä ihan ison kokoluokan virhe on.

Luitko nyt ihan varmasti koko jutun?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Asiakaspalvelu

#71

Viesti Totte »

Jos itse muistan oikein niin tuotteen vaihto toiseen ei kyllä ole sama asia kun kaupan purku. Ensin tuote korjataan, sitten vaihdetaan vastaavanlaiseen ja jos se ei ole mahdollista niin kauppa voidaan purkaa, eli rahat takaisin. Kaupan purku ei kyllä käsittääkseni onnistu ihan kahdessa viikossa. Tosin itsellänikin voi olla käsitteet sekaisin.

EDIT:
Jos kaupan kohteessa on virhe, eikä sitä saada korvattua tai muutoin korjattua ostajalla on vielä mahdollisuus kaupan purkamiseen. Kaupan purku on hyvä mieltää viimesijaiseksi keinoksi tilanteen korjaamiseksi. Yleensä kaupan purku aiheuttaa ostajan ja myyjän suhteiden viilentymistä ja muita haitallisia vaikutuksia. Näin ollen on usein paljon parempi, jos riita saadaan sovittua jotakin toista menettelyä noudattaen.

Kaupan kohteen virheellisyyden tulee olla niin olennaista, ettei sen korjaaminen, hinnanalennus tai vahingonkorvaus riitä korvaukseksi. Ensimmäinen keino virheen poistamiseksi on tavaran korjaaminen, uuden tavaran toimittaminen tai hinnanalennus. Jos ostajalla kuitenkin on edellytykset purkaa kauppa, niin hänen tulee antaa myyjälle purkuilmoitus, jossa yksilöidään tarkasti purkamisen perusteet. Tällaista purkuilmoitusta edeltää luonnollisesti reklamaatio. Purkuilmoitus tulee tehdä myyjälle kohtuullisen ajan kuluessa. Ostajalla saattaa joskus olla mahdollisuus vaatia kaupan purkamisen jälkeen vielä vahingonkorvausta. Kaupan purkuun tähtäävien toimien suunnittelu on tehtävä hyvissä ajoin ja hyvin huolellisesti. Etukäteen valmisteltu suunnitelma auttaa tekemään järkeviä ratkaisuja neuvoteltaessa myyjän kanssa.
Jos myyjän viivästys jatkuu ja sopimusrikkomus on olennainen, saa ostaja purkaa kaupan. Ostaja voi myös asettaa myyjälle määrätyn lisäajan, jonka kuluessa luovutuksen tulisi tapahtua. Jos ei lisäaika ole kohtuuttoman lyhyt, ostaja saa purkaa kaupan, jollei tavaraa luovuteta lisäajan kuluessa. Asetetun lisäajan vielä kuluessa ostaja saa purkaa kaupan vain, jos myyjä ilmoittaa, ettei hän täytä sopimusta tämän ajan kuluessa.

Jos lisäaikaa myyjälle ei aseteta, saa ostaja purkaa kaupan, jollei tavaraa luovuteta kohtuullisessa ajassa siitä, kun vaatimus sopimuksen täyttämistä on myyjälle esitetty. Kohtuullinen aika on laissa käytetty termi, jonka pituus yksittäistapauksittain vaihtelee ja ratkaistaan viime kädessä erillisessä oikeudenkäynnissä.
Lähde: http://www.laki24.fi/irom-irtaimenkaupp ... purku.html & http://www.laki24.fi/kulu-kuluttajakaup ... astys.html

Tuossa nyt oli vain nopeasti etsittynä jotain kohtia, mutta siis kaupan purku ei ole sama asia kuin että puhelin vaihdetaan.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Asiakaspalvelu

#72

Viesti Mika »

Totte kirjoitti: Jos itse muistan oikein niin tuotteen vaihto toiseen ei kyllä ole sama asia kun kaupan purku.
Se oli viimeinen kappale siinä kaupassa, eivätkä he tiedä tai ainakaan tienneet, koska saavat niitä lisää, jos saavat. Puhelimien suhteen taas toista samanlaista ei ole, jos malli vaihtuu. Aina on jotakin eroa.

Vaikka tässä tapauksessa puhelinta nimenomaan ollaan vaihtamassa toiseen malliin - näin ihan siksikin, että sitä helkkarin puhelinta voidaan käyttää!!
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Asiakaspalvelu

#73

Viesti Totte »

Mika kirjoitti: Pääsemme kuitenkin varsinaiseen asiaan. Koska tuota laturia on turha odotella, haluamme purkaa kaupan vaihtamalla sen toiseen puhelimeen.
Lähinnä tuota kohtaa ajattelin kun se on jotenkin ristiriitainen. Haluatteko vaihtaa tuotteen (toiseen samanlaiseen tai mahdollisesti parempaan) vai purkaa kaupan? Nuo ovat käsittääkseni vähän joko tai-vaihtoehtoja.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Asiakaspalvelu

#74

Viesti Elina »

Asiakaspalvelusta yleisesti - itse saan yleensä hyvää palvelua joka paikassa, koska Jenkeissä opiskellessa oppi tervehtimään ja hymyilemään ihmisille. Niinpä vaikka näytänkin joltain köyhältä opiskelijalta verkkareissani en muista, että kertaakaan olisi kohdeltu töykeästi missään. Kehottaisinkin kokeilemaan sitä tervehtimistä ja hymyilyä. Ei se ainakaan maksa mitään :)
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Asiakaspalvelu

#75

Viesti bodyguard »

Onkos kukaan käyny Rantarosvon aseliikkeessä Pohjoisrannassa?
Siellä on kyllä pistetty semmoset pohjat huonolle asiakaspalvelulle että saa aika monta tomppelia joku verkkokauppa palkata että pääsee edes lähelle.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 56 kurkkijaa