Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Navigaattorit

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Onko sinulla navigaattori?

On
17
81%
Ei vielä, mutta aion ostaa
0
Ei ääniä
Ei ole
4
19%
 
Ääniä yhteensä: 21

Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Navigaattorit

#61

Viesti Aihki »

Itsellä on autossa Toyotan oma navi, joka käyttää Heren karttatiedostoja, tabletissa ja puhelimessa on Here ja maps.me, joka käyttää openstreetmap karttoja. Kotimaassa myös tarkkaan hommaan maastokarttoja.

Mielestäni heressä ja mapsmessä on reittinäyttö ja kääntymiset sitten erikseen, itse kyllä haluan aina nähdä reitin. Nykyään yleensä käytän mapsmetä, koska sen karttainfo on runsaampi offline. Googlen kartat saa nykyään helposti ladattua offlineksi, mutta ei sen karttadata ole kummempi kuin muillakaan, online taasen sitten löytyy vaikka mitä, joskin sen kaiken tarpeellisuudesta voi olla montaa mieltä.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Navigaattorit

#62

Viesti Mika »

Olen kokeillut useampia navigointisovelluksia tämän vuosikymmenen aikana. Olen ihan uteliaskin niiden suhteen, mutta tietenkin ne ovat olleet myös hyödyllisiä silloin, kun olen ajellut uuteen osoitteeseen. Huvikseni kun olen niitä käyttänyt, olen joskus löytänyt uusia reittejä tuttuihin paikkoihin (viimeksi maanantaina).

Yksi tärkeä ominaisuus olisi ajankohtainen tieliikennetieto. Kolme viikkoa sitten ajoin töihin tuttua reittiä pitkin. Tavallisesti se matka kestää noin 20 minuuttia. Sillä erää vierähtäkin tunti ja 41 minuuttia. Tampereella oli jopa KOLMEN auton ketjukolari, joten kaikki liikenne pysähtyi tunneiksi. :lol:

Google Mapsin asetuksista voi valita liikennetiedot. Onko teillä kokemuksia, toimiiko se oikeasti?

Maps.me olisi kaksi kertaa ohjannut minut sen verran erikoisia ja älyttömiä kiertoreittejä, että olen täysin vakuuttunut sen koodatun "kännis ja läpäl". :D Siihen en enää koske.

Miksei Google Maps näytä ajonopeutta, vaikka monet muut näyttävät? Onko tässä kyseessä jonkinlainen tekijänsuoja tai muu vastaava kikkailu? Teknisesti se varmasti olisi mahdollista.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
fudo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 916
Lauteille: Elokuu 2010
Etulaji: Kase Ha Shotokan Ryu

Navigaattorit

#63

Viesti fudo »

En käytä navigointisovelluksia — enkä varsinkaan Googlen sovellusta — mutta erinäisiä sovelluksia silloin tällöin sivusta seuranneena minusta on näyttänyt siltä, että V-Traffic on melko hyvin tilanteen tasalla poikkeuksellisten liikenneolojen suhteen. Lisäksi olen havainnut Applen kalenterin keskustelevan melko mukavasti navigointisovelluksen kanssa ihan itsekseen; iPhone (eli tässä tapauksessa kalenterin, kartan ja Sirin pyhä kolmiyhteys) ilmoittaa kalenteriin merkityistä tapaamisista kuta kuinkin näin: "Nyt olisi aika lähteä, sillä reitillä on ruuhkaa." Sanottakoon kuitenkin, että en varsinaisesti itse liiku noiden tietojen varassa.
空手に先手なし
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Navigaattorit

#64

Viesti Mika »

Paikallisradio täällä Tampereella käyttää V-Trafficia, joten latasin sen alkuviikosta ja äsken uudelleen. Se on ylivoimaisesti surkein sovellus, jonka olen ikinä nähnyt, ja olen nähnyt useita satoja. Se haku ei yksinkertaisesti toimi, joten se on täysin viraton peli. Esittelyvideo ja todellisuus ovat tässä tapauksessa kuin yö ja päivä. Patonginpurijat eivät vain osaa.

Here sanoo keräävänsä liikennetietoja ajantasaisesti. Koska baijerilaiset luottivat tähän nokialaisten luomukseen, annan sille mahdollisuuden tänään, kun on reissupäivä aikatauluineen. Saapa nähdä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
fudo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 916
Lauteille: Elokuu 2010
Etulaji: Kase Ha Shotokan Ryu

Navigaattorit

#65

Viesti fudo »

^ Olen kyllä vahvasti samaa mieltä ranskalaisten ict-osaamisesta varsinkin sulautettujen järjestelmien osalta.

Au revoir,
nimim. Ei enää koskaan ranskalaista autoa
空手に先手なし
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Navigaattorit

#66

Viesti Mika »

Koska tuo kyseinen matka oli onneksi melko vaivaton, en saanut lisätietoa liikennetiedotusten toimivuudesta.

Onko olemassa sellaista navigaattorisovellusta, jossa olisi alla olevat ominaisuudet ja joka olisi ilmainen tai jonka voisi ostaa kertamaksulla?
  • ajonopeus
  • useampi (enemmän kuin kaksi) pysäkki matkan varrella
  • reaaliaikainen liikennetiedotus
  • varoitus nopeuskameroista
Viimeinen on esimerkiksi Wazessa yhteisön vastuulla, mutta sangen hyvin se on niistä osannut ilmoitella. Se on edelleen suosikkisovellukseni. Siihen ei kuitenkaan saa ohjelmoitua yhdelle matkalle kuin kaksi pysäkkiä. Tai sitten en vain osaa. Ja itse asiassa se ominaisuus on hivenen erikoisen mutkan takana, vaikka muuten Waze on helppokäyttöinen.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Navigaattorit

#67

Viesti Mika »

Mika kirjoitti: marras 15, 2018, 10.36 Maps.me olisi kaksi kertaa ohjannut minut sen verran erikoisia ja älyttömiä kiertoreittejä, että olen täysin vakuuttunut sen koodatun "kännis ja läpäl". :D Siihen en enää koske.
Kyyyllä minä tänään koskin, kun latasin sen uteliaisuudesta uudelleen melkein päättyneen työviikon ja juhannuksen kunniaksi. Se yritti kolme kertaa ohjata minut kääntymään eri maalaistalojen pihaan ja ilmeisesti jatkaa matkaani jonkin ladon seinän läpi suoraan pellolle. Ei stana, ihan parasta juhannushuumoria... :hahaha:

Vähän minun tietysti käy sääliksi niitä tumpeloita, jotka tuon ovat koodanneet, kun varmaankin he ovat parhaansa yrittäneet. :?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 72 kurkkijaa