Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Suosikkisarjat?

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 1612
Lauteille: Helmikuu 2006

Suosikkisarjat?

#1531

Viesti Kerkko »

Minusta taas Breaking Bad nimenomaan ei ole liian pitkitetty ja parhaat kohdat olivat loppupuolella. Ehkä neloskausi oli paras, mutta muistini saattaa huijata.

Mutta pitkittäminen on kyllä todellinen ongelma sarjoissa. 24:sta en ole koskaan katsonut, mutta vaikkapa Oz oli minusta hyvä, mutta kyllä sitä pitkitettiin pahasti. True blood ja varsinkin Walking dead ovat sitten jo tosi rankkaa lypsämistä. Tosin menevätkö enää laatusarja-kategoriaan?
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 162
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Suosikkisarjat?

#1532

Viesti Lasse Candé »

Ansiokasta analyysiä! Itse taivun enemmän Kerkon linjoille Breaking Badin suhteen. Toisaalta voin kuvitella että osa sen katsojista olisivat varmaan toivoneet toisenlaista kehitystä. En olekaan koskaan ajatellut asiaa noin, mutta tuo Atticoran viesti pisti muistelemaan ja miettimään.

Ozista minulla on tapana sanoa että se on viiden tähden minisarja (eka kausi) ja lisäksi keskinkertainen sarja (kaikki kaudet). Ensimmäinen paketoituu hienosti ja kannattaa huomata kuinka olisi yksinkertaisesti mahdollista lopettaa siihen. Sen jälkeen sarja redusoituu pelkiksi vankilakuvioiksi, ilman sitä laajempaa perspektiiviä mikä tekee minisarjasta niin nerokkaan. Eli ensimmäisestä kaudesta.



Itse olen katsellut nyt The Wirea. Kun minulle selvisi, että hc-hifistelijä katsoo 4:3-kuvasuhteella, niin sittenhän katson. Mun silmä on jo ajat sitten tottunut mustiin palkkeihin ruudun sivuilla, kun siirtymäaikana jolloin kaikilla Suomessa oli laajakuvatelkut ja iso osa ohjelmista kuitenkin oli 4:3, katsoin aina oikealla kuvasuhteella.

Enivei, jäljellä viimeinen tuotantokausi + kuusi jaksoa. Ei kyllä olisi pitänyt kertoa Ilelle että katson sarjaa koska puhuessamme tuopposten äärellä hahmoista Ile kysyi "olikos se se joka (spoileri-spoileri-spoileri) siellä (spoileri-spoileri-spoileri)?" :D :D

Enivei, hyvä sarja ja tykkään rauhallisesta poljennasta. Riittävä sisällön määrä ei tule nopeudesta, vaan riittävästä määrästä samanaikaisia kehityskulkuja. Varsinkin kolmannesta kaudesta alkaen, ainakin mitä minä olen nähnyt. Vanhanaikaisen hitaamman poljennan tuntee, mutta aika ei ole vielä ajanut sillä tapaa ohi, etteikö tuo olisi yksinomaan hyvä asia. Lisäksi sarja käyttää hienosti hahmoja vaihtopenkin kautta siinä määrin, ettei yhtään kukaan ole koko aikaa jatkuvasti framilla. Ellei sitten näe Baltimorea hahmona, kuten Sinkkuelämän väsääjät sanoivat näkevänsä New Yorkin siinä sarjassa. Mielenkiintoinen ajattelutapa.
Atticora
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 1517
Lauteille: Heinäkuu 2013

Suosikkisarjat?

#1533

Viesti Atticora »

Kerkko kirjoitti: loka 21, 2019, 17.01 Minusta taas Breaking Bad nimenomaan ei ole liian pitkitetty ja parhaat kohdat olivat loppupuolella. Ehkä neloskausi oli paras, mutta muistini saattaa huijata.
Ei se liian pitkä siis minustakaan. Käsikirjoitus vaan lähti lapasesta, lakkasin pikkuhiljaa ostamasta. Jonkunlaisesta realismista livettiin silkan fantasian puolelle, esimerkkinä mainittakoon är-syt-tä-vä Vamonos Pest-tuholaistorjunta tai ihmeelliset käänteet raaka-aineiden hankinnassa. Taidan kuitenkin olla tosikkomaisine mielipiteineni vähemistössä, viihdykettähän sarjan on tarkoitus olla.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 433
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Suosikkisarjat?

#1534

Viesti Mika »

Breaking Badista on jo sen verran aikaa, etten niin tarkkaan enää muista sarjan kaikkia käänteitä tai kunnolla edes loppua. Jokainen sarja loppuu jollakin tavalla ja voisi loppua monella eri tavalla. Loppu on loppu. Noita muita tässä yhteydessä mainittuja sarjoja en ole katsonut.

Netflixin venäläinen Better Than Us on hyvä sarja. Humans tulee heti mieleen, mutta asetelmat ovat aika erilaiset. Humans oli loistava sarja, mutta valitettavasti se on taas kerran esimerkki tästä TV-sarjojen kultakauden pudotuskilpailusta. Tosi-TV:tä katsoville ihmisille oikea osoite olisi ГУЛаг.

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 433
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Suosikkisarjat?

#1535

Viesti Mika »

Keväällä nostin Goliathin mestaruussarjaan. Jumankekka, sarjan kolmas kausi on sitten vieläkin kovempi. Pelkästään se visuaalisuus on jotakin uskomatonta.

Vaikka taidan edelleen olla ainoa sarjaa katsova potkulainen, voin suositella. Osoite on Amazon Prime Video.

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Suosikkisarjat?

#1536

Viesti magamies »

Tämä scifi sarja alkaa Fox tv ensi torstai 31.10 kello 22.05 ja kaksi jaksoa peräkkäin, pistän seurantaan ehdottomasti.
Magamies
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 162
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Suosikkisarjat?

#1537

Viesti Lasse Candé »

Hyvä idea!

Laitoin digiboksiin tallennussäännön. Kyseessä näköjään kahdeksanosainen pläjäys.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/War_of_ ... TV_series)

Tuossa ei puhuta sellaista että kausia tulisi enemmän. Pitäisikö tämä tulkita niin ettei niitä tule vai että niitä mahdollisesti tulee? Olisin muistelevinani että kaikki jatkosuunnitelmat eivät aina ole olleet ihan selvästi kirjoitetut tässä vaiheessa.



The Wire lähentelee loppuaan, Cobra Kaista katselen jaksoja pois aina kun muistan.



Mutta pari kyssäriä...

Miten Walking Dead jakselee? Niitä on taas vissiin tullut muutama uusi jakso. Mulla on ne boksilla, mutten ole katsellut.

Entäs onko kukaan katsonut Watchmenia HBO:lta? Yritin myydä mimmille ideaa, mutta ei tajunnut leffan päälle (tai tajusi, muttei tajunnut hyvyyttä, eli ei siis tajunnut). Taitaa siis sarjastakin tulla vain mun oma projekti. Mutta mitä jengi tykkää sarjasta?

Pitää varmaan hehkuttaa Watchmenia leffaketjussa, vaikka olen jo varmaan kirjoittanutkin siitä.
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 1612
Lauteille: Helmikuu 2006

Suosikkisarjat?

#1538

Viesti Kerkko »

Walking dead pitää mut jotenkin otteessaan, mutta on se aivan saatanan hidas. Tän päiväisessä jaksossa tapahtui jopa kaksi asiaa, ajattelin että tapahtuisi vain yksi. :) Sen lisäksi oli kaksi tunnelmointia yrittävää kohtausta elämästä tuossa maailmassa ja monen monituista täydellisen turhaa dialogia. Negan on taas otettu jonkin verran kuvioon mukaan, mikä on kiva. Siinä on hyvä näyttelijä.
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 1612
Lauteille: Helmikuu 2006

Suosikkisarjat?

#1539

Viesti Kerkko »

Niin ja tuo Watchmen-sarja kiinnostaa kovasti. Elokuva yllätti silloin hyvyydellään. Sarjakuvan luin vasta leffan jälkeen. Luulen, etten kuitenkaan ihan heti katso sitä, on kädet täynnä nykyistenkin ohjelmien kanssa.

Eniten olen viime kuukausina katsonut Masterchef Australiaa. Se käy työstä, 60 jaksoa kaudessa. 11. kausi ei tähän mennessä ole tuntunut yhtä hyvältä kuin kymppi, jonka katselin vasta kesällä.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 263
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Suosikkisarjat?

#1540

Viesti AlexMachine »

HBOlta tuli Succession katsottua loppuun. Olihan tämä tosi hyvä lopulta.
The beatings will continue until morale improves.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 162
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Suosikkisarjat?

#1541

Viesti Lasse Candé »

Heh, mun mimmi katsoo myös sitä Masterchef Australiaa. Mutta ei pidä leffoista Batman (se hyvä näistä uudemmista) tai Watchmen. Ei pitänyt yhtään The Wiren ensimmäisestä jaksosta. Jne parisuhdeongelmia. :D

Ehkä me aletaan katsoa omia sarjojamme lätyiltämme?
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 263
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Suosikkisarjat?

#1542

Viesti AlexMachine »

Lasse Candé kirjoitti: loka 30, 2019, 17.41 Heh, mun mimmi katsoo myös sitä Masterchef Australiaa. Mutta ei pidä leffoista Batman (se hyvä näistä uudemmista) tai Watchmen. Ei pitänyt yhtään The Wiren ensimmäisestä jaksosta. Jne parisuhdeongelmia. :D

Ehkä me aletaan katsoa omia sarjojamme lätyiltämme?
D761A47F-20DB-444E-B222-4554A247A927.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
The beatings will continue until morale improves.
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 2463
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Suosikkisarjat?

#1543

Viesti tapsaattori »

Master chef? Toi on paha.
Tuohon voisi vastineena katsella vaikkapa Anal hunters 1-4. Jakso kerrallaan iltauutisten jälkeen
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 62
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Suosikkisarjat?

#1544

Viesti Kari Aittomäki »

Nyt lähti taasen Talvisota liikkeelle.

Voi jumalauta kun se on hyvä.
Ihan kaikkineen. Pelkkä värimaailma on niin mukavan osviittainen, ne joukkokohtaukset on vertaansa vailla ja enpä muista mistään parempaa miesjoukon esittelyä. Kun joka jamppa saa persoonan josta on helppo välittää.

Se porukkka muuten tuntuu aidosti saavan vangittua sen "yhteisen isänmaan asialla"-hengen, toisilleen tutut miehet (niin näyttelijät kuin hahmotkin) muodostavat nopeasti yksikön jossa jokaista tarvitaan.
Niissä läpänheittokohdissa on sitä hiljaista kultaa mitä on tiettävästi hyvin vaikea rakentaa, se syntyy jos on syntyäkseen.

Ja jotain pakahduttavan suomalaista on saatu miesten junaannousuun, kun miehet hyvästelevät perheensä hiljaisesti ja eleettä ja vaimot eivät valita mutta se katse kiteyttää koko hetken kamaluuden mutta myös ylevyyden.
Miehet lähtevät sotaan, torjumaan kamalaa vihollista.

On se.
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Suosikkisarjat?

#1545

Viesti Pyrkele »

Nuorimmainen kattoo Netflixistä Flashia
Onhan tuo ihan hirveää torttapåtorttaa.
Ja mie join sentään yhen ohraviinin ennen tämän kirjottamista.
Pysykää siis loitolla.

Katson silti, kun tässä lattialla istun.
Laatuaikaa jne.
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 82 kurkkijaa