Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Meteli kerrostalossa

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Minkkinen
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 10
Lauteille: Kesäkuu 2013
Paikkakunta: Helsinki

Meteli kerrostalossa

#91

Viesti Minkkinen »

Minkkinen kirjoitti: Muutettiin uuteen asuntoon jokunen tovi sitten. Edellinen asukas sano että oikeen mukavia ihmisiä tässä asustelee - paitsi toi naapurin mörkö. Olin siihen että mitäpä tuosta, enköhän mä nyt yhen mörön kanssa tuu toimeen.
Eka kohtaaminen mörön kanssa on heti ekalla viikolla. Mörkö kertoo että tämä edellinen asukas oli varsinainen runkkupussi - joka ilta koputteli seiniä. Olin siihen että ei hätää, me ei kolistella vaan eletään Herran nuhteessa.
Menee kuukausi ja taas nään mörön. Mörkö ei edes tervehdi vaan ilmottaa heti että "teiltä kuuluu koputusta joka ilta"
Oon vähä niiku häh? Vannon ja vakuutan etten mitää koputtele.
Asia jää vähän vaivaamaan, ja ajattelen että pyydänpä mörön käymään meillä ja rupatellaan, eiköhän mörkö viimeistään tajua että ihan tavallisia asukkaita tässä ollaan. No Mörkö käytännössä vain hokee koko keskustelun ajan "minä teen vuorotyötä, minun pitää saada nukkua!" Ymmärrän, mutta kun kuulemasi koputus ei tule meiltä - tämä on vanha kerrostalo, sehän saattaa kuulua vaikka yläkerrasta, Vastaan. "Minun pitää saada nukuttua!"
Huokaus.
Ja kappas, eilen kuulin minäkin illalla jotain koputtelua jostain suunnasta.
Aloin jo vähän epäilemään että mörkö itse siellä kolistelee.
Mutta jos kuitenkin ääni kuuluu jostain muusta asunnosta, on mörkö jo vuosia siis turhaan vihannut naapuriansa, ja ilmeisesti myöskin sitä edellistä asukasta. vähän outo ajatus että aina kun tähän asuntoon muuttaa uusi asukas, niin hän välittömästi alkaisi öisin koputtelemaan seiniä :D voisiko olla mahdollista että ääni tuleekin jostain muualta :)
Jäädään seuraamaan tilannetta, mutta yritän voittaa mörön puolelleni.

tähän mennessä tapahtunut:

Elämä mörön kanssa ei ole mennyt ihan putkeen.
Koputus jota minäkin kuulin, olikin mörkö, joka hakkasi oman sanojensa mukaan käsipainolla seinään aina kun hän kuuli meiltä mölyä.

otin tämän sitten puheeksi mörön kanssa kun häneen seuraavan kerran törmäsin. Mörön käytös oli alkanut muuttumaan aavistuksen verran uhkaavaksi. Sanoin että herra mörkö saa luvan lopettaa sen seinän hakkaamisen.

heti samana iltana mörkö taas hakkasi seinää.

Olin siitä sitten taloyhtiöön yhteydessä - en tehnyt varsinaisesti valitusta, vaan kerroin tilanteen ja kysyin miten tässä kannattaisi edetä. taloyhtiö lähetti seuraavana päivänä möröllö kirjallisen varoituksen. Kuulin tämän toiselta naapuriltani.

tämän jälkeen meteli loppui, ja mörkökin onnistui välttelemään minua lahjakkaasti puoli vuotta.

meni jokunen aika, näin kerran mörön juttelevan toisen naapurini kanssa, joka sattuu olemaan myös hyvä ystäväni. eipä siinä mitää ajattelin - mutta kohta tämä hyvä ystäväni tuli pimpottamaan ovikelloani, ja kertoi jutelleensa juuri mörön kanssa. Mörkö oli ollut aivan hiilenä ettei voi sietää minua kun metelöin joka ilta. Ei siinä mitään, mutta mörkö oli kertonut naapurilleni että hän - mörkö siis - omaa kamppailulaji taustaa - ei kannata alkaa ryttyilemään.

tässä vaiheessa alkoi suoraan sanottuna jo vähän ottamaan kaaliin - ja ajattelin että nyt katotaan nämä kortit. lyhyesti: kun seuraavan kerran mörön näin, rupesin tivaamaan että mitäs nämä kamppailulaji lässytykset oikein tarkoittivat? Lyhyen, mutta kiivaan keskustelun jälkeen hieman isällisesti ravistelin mörköä. tilanne oli ohi - tällä kertaa.

Mörkö vaikuttaa mielestäni perinteiseltä p#skahousulta - joka on kova uhoamaan takana päin, mutta kun kissaa nostetaan pöydälle, tulee pupu pöksyyn. Paras ottaa tollasilta tyypeiltä heti luulot pois nii saa olla rauhassa.

Nyttemmin en ole mörköön törmännyt - saa nähä mitä tästäkin seuraa..
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Meteli kerrostalossa

#92

Viesti Mika »

Onpa kyllä melkoinen vyyhti. :DD

Nostan hattua kärsivällisyydestäsi sekä tilanteen ainakin jonkinlaisesta ratkaisemisesta. :tiphat:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
flammac
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 664
Lauteille: Toukokuu 2006
Etulaji: Taekwon-do
Takalajit: Hapkido

Meteli kerrostalossa

#93

Viesti flammac »

PK-seudulla asuessa tuli vain kerran valitusta meillepäin (koirista, jotka kuulemma oli ulvonut monta yötä eräänä viikonloppuna), muuten hyvä mutta koirat ei vaan sattuneet olemaan sinä viikonloppuna kämpillä edes päiväsaikaan..
Muuten en edes muista, että olisi edes ollut mitään heippalappuja tai muuta alhaalla.

Sen sijaan nyt Tampereella asuessa tuntuu, että heippalappuja on viikottain alakerran ilmoitustaululla tai sit talon valittajamummo riehuu jotain aina kun sen näkee..:D Itseä on häirinnyt _kerran_ naapurin pianon pimputus keskellä yötä, joka loppui siihen kun kävin soittamassa ovikelloa yöpaitasillani, ja nyt uutuutena uuden koiratulokkaan ulvonta aina kun naapurit ovat muilla mailla. Niitä valittajamummon kertomia tarinoita milloin kenestäkin en oo edes kuullut meille, että ne on vähän mystisiä..:)
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Meteli kerrostalossa

#94

Viesti Mika »

Nuo ovat aina kyllä ihan parhaita, kun fysiikan lakeja ruvetaan kumoamaan. :D On meitä moneksi...
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Minkkinen
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 10
Lauteille: Kesäkuu 2013
Paikkakunta: Helsinki

Meteli kerrostalossa

#95

Viesti Minkkinen »

No nyt sitten naapuriin meni muuttamaan joku huumehörhö, ja meininki muuttui samantien sen mukaiseksi:
Öisin ravataan rapussa, välillä jotain outoja jannuja päivystää rapussa ja helkkarinmoinen röökinsavu.. asunnon on näille järjestänyt sininauha järjestö. Olen ollut yhteydessä taloyhtiöön ja säätiöön, mutta toistaiseksi meininki jatkuu. Itse asukkaita en ole koskaan edes nähnyt, olen joskus käynyt rimputtamassa ovikelloa, mutta kukaan ei avaa. Pienen lapsen isänä tällainen touhu kuumottaa jotenki erityisesti. Ajatus jostain neuloista/piikeistä rapussa hirvittää - kyl te tiedätte.

kellään jotain järkevää ajatusta miten tällaiset tapaukset kannattaa hoitaa?

Vai onko helpointa pistää kämppä myyntii ja häipyy ite?
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Meteli kerrostalossa

#96

Viesti MtJ »

Sen vähän mitä 90-luvusta muistan, niin huumekämpät pysyi vain jonkin aikaa samassa talossa, aika pitkälti siitä syystä, että se meno äityi niin pahaksi välillä, että häätöä pukkasi. Mutta kyllä semmoinen 1-4 vuotta voi mennä.

Käyttöön ja lieveilmiöihin ei pysty vaikuttamaan mitenkään, koukku on niin vahva. Sällien kanssa voi jutella, mutta veikkaan, että vuorokausirytmi saattaa olla erilainen kuin meillä muilla.

Varmaan alkuilta on sitä aikaa tsäkällä, että ovat vielä jotenkin puhekuntoisia tai vastaavasti iltapäivällä.

Peruskontrollit on hukassa, joten isoja muutoksia ei kannata odottaa. Ehkä jonkinlaisen sääntösysteemin voi saada aikaan, joka voi välillä vaikka toimiakin.

Meteli ja sekoilu on kuitenkin sääntö, joten siitä ei kyllä eroon pääse, ellei sitten käyttäjä saa itseään oikaistua (sitäkin on tapahtunut!)
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4144
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Meteli kerrostalossa

#97

Viesti YJT »

Näissähän on sekin ongelma, että vaikka asukkaan itsensä kanssa voisi keskustella, niin se muu porukka aiheuttaa silti häiriötä. Ja noin lähtökohtaisesti narkomaanilla ei elämänhallinta ole muutenkaan parhaalla mahdollisella tolalla, eli voivat kyllä olla vastaanottavaisia keskustelulle ja jopa vilpittömästi yrittää, mutta kun harvoin näillä mikään menee putkeen; ainakaan pitkää aikaa kerrallaan.

Ei muuta kuin pidät huolta että verkkokellarissa, pyöräsuojassa tms ei ole mitään korvaamattoman arvokasta säilytyksessä, katsot vähän tarkemmin lasten perään, jne. Melko alhaisella kynnyksellä kannattaa soitella poliisille ja/tai isännöitisjälle. Pois muuttaminen on sikäli ongelmallista, että mikään ei takaa, että naapuriin ei muuta siellä uudessakin paikassa joku vastaava tapaus.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Minkkinen
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 10
Lauteille: Kesäkuu 2013
Paikkakunta: Helsinki

Meteli kerrostalossa

#98

Viesti Minkkinen »

Minkkinen kirjoitti:No nyt sitten naapuriin meni muuttamaan joku huumehörhö, ja meininki muuttui samantien sen mukaiseksi:
Öisin ravataan rapussa, välillä jotain outoja jannuja päivystää rapussa ja helkkarinmoinen röökinsavu.. asunnon on näille järjestänyt sininauha järjestö. Olen ollut yhteydessä taloyhtiöön ja säätiöön, mutta toistaiseksi meininki jatkuu. Itse asukkaita en ole koskaan edes nähnyt, olen joskus käynyt rimputtamassa ovikelloa, mutta kukaan ei avaa. Pienen lapsen isänä tällainen touhu kuumottaa jotenki erityisesti. Ajatus jostain neuloista/piikeistä rapussa hirvittää - kyl te tiedätte.

kellään jotain järkevää ajatusta miten tällaiset tapaukset kannattaa hoitaa?

Vai onko helpointa pistää kämppä myyntii ja häipyy ite?

No nythän viikossa ehti tapahtua paljonkin: viikko sitten lauantaina kun ekaa kertaa törmäsin näihin hörhöihin, tein heti valituksia kaikkialle minne keksin, myös pari muuta naapuria oli aktiivisesti mukana. Viime keskiviikkona jotku sosiaalisedät oli käynny tätä huumeveikkoa jututtamassa (naapuri näki), ja kappas, viimeyönä kun rapussa alkoi taas ravaaminen, niin narkit olivat mitä ilmeisemmin muuttopuuhissa: autoon kannettiin siihen malliin tavaraa että vähän pidemmälle matkalle oltiin lähdössä.
En osaa sanoa, onko meidän tekemillä valituksilla ollut jotain painoarvoa, mutta toistaiseksi rauha maassa
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Meteli kerrostalossa

#99

Viesti Lasse Candé »

Mun entisen kämpän naapuriin muutti joku narkkari tai juoppo. Narkkareitahan nekin ovat... Ziisus, miten passkassa jamassa se tyyppi oli. Oli polttanut osan parveketta ja päätynyt tällä lehteen. Ja kun muutettiin pois, oli teksti kyllä aika karmeaa, kun jostain syystä häiritsi se että ovi rapisi hieman kun siinä yritettiin äidin ja kaikkien tavaroiden kanssa säätää sitä ovea auki. Erikoinen sekoitus mukavan leppoisaa tyyppiä ja täysin vailla kontrollia olevaa narkkaria. Huutelee runkkaria ja pyytää melkein samassa virkkeessä apua sähköongelmaansa. Luuli jotenkin että minä olisin ottanut hänen sähkönsä pois.

Tätä kaikkea on hieman vaikea selittää, mutta pointtia on siinä, että on aivan selvää että tällainen parvekkeen polttelija ja tupakanhajun rappukäytävään levittäjä ja huutelija saa negatiivista huomiota osakseen. Luulisin että piti minuakin potentiaalisena vihulaisena ja osittain siksi huuteli tuolla tavalla.

Nuo valitukset voivat siis ehkä myös kärjistyä, mutta en nyt tietenkään silti ehdota niiden tekemättä jättämistä.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 11 kurkkijaa