Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

HiFi

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 30

HiFi

#151

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Kerkko kirjoitti: Olen uusia kuulokkeita hankkimassa myös. Liikkeessä kävin kuulostelemassa, ja Grado sr-60 kuulosti kyllä hyvältä, ja tuntui myös oikein miellyttävältä päässä. Ainoa miinus on se, että noista kuuluu jonkin verran ulos päin meteli, joka voi häiritä taloudessamme nukkuvia ihmisiä. Toisaalta suljettukaan ei olisi hyvä vaihtoehto, koska minun pitäisi voida kuulla vähän mitä ympärillä tapahtuu. Olisikohan puoliavoin sitten ratkaisu? Ovatko ne välimuoto juuri siten, että ääni ei kuulu niin paljon ulos päin, mutta ulkopuoliset äänet eivät myöskään kuulu sisään yhtä hyvin kuin avoimissa? Käsittääkseni vierailemassani liikkeessä ei ollut puoliavoimia lainkaan.

Mitäs hifistit olette mieltä siitä, kun myyjä sanoi suljettujen rasittavan korvia kovasti äänenpaineen vuoksi? Selitys kuulostaa ihan järkevältä, mutta toisaalta siinä mielessä erikoiselta, että suljettuja kuitenkin on paljon, niistä saa usein maksaa paljon ja niitä käytetään. Miksi näin olisi, jos ne olisivat epämukavia?
Kuulokkeiden valinta meluvuodon ja vaimennuksen kanssa on ikuisuuskysymys, johon oikeastaan jokainen harrastaja vastaa ostamalla avoimet, suljetut sekä IEM:ät. Se on lopulta kätevintä, vaikka se ottaakin triplasti massia, mutta ainakin on jokaseen perustilanteeseen luurit 8-)

"Puoliavoimet" on sellanen täysin hämärä termi, jotkut kuulokevalmistajat puskevat tuotteitaan tällä nimellä, on se vähän tarttunut, mutta kyllä valtaosa nimittää "puoliavoimia" vaan avoimiksi, koska sitähän ne on. Kysymys on sama kuin vaikkapa auton bassokajarin koteloinnissa, se kotelo on joko refleksi tai suljettu, pieni refleksitie ei tarkoita että se on puolirefleksi tai puolisuljettu. Kuulokkeiden toiminassa kuppikotelointi on tietysti huomattavasti tärkeämmässä osassa, koska kuulokkeiden elementit ovat herkkiä, kupin/kiinnityksen muodon pienilläkin eroilla vaikuttaa suuresti ääneen. Enempi etsisin avoimia joissa on mahdollisimman vähän äänen vuotoa ympäristöön, eroja on huimasti. "Puoliavoin" on vaan semmonen termi jonka kuolemaa mä oon ootellu jo hetken :p

Gradot on erityisen tunnettuja siitä, että ne ei vaimenna yhtään, eli kun hiippailet niiden kanssa, niin se on sama ku sulla ei ois niitä päässä, riippuen toki volyymistä. Tästä syystä sakki joka tykkää tietää mitä ympärillä tapahtuu, ja liikkuvat paljon, valitsee Gradot. Läpällä voiskin sanoa että kaikkien muiden valmistajien avoimet vuotaa vähemmän :p

Jos ne on aivan pakko olla avoimet, niin mä kattelisin noita pienempiä avoimia, kuten Sennheiser PX-100. Ja joo, ne on pienet ja halvat, mutta truth be told, ne on jo vuosia ollu, ja ovat edelleen, bang-for-the-buck -listan ykköset. Ne ei vuoda kokonsa puolesta paljoa ääntä, ja pienen vahvarin kanssa niitä saa ajeltua niin pienellä volyymillä ettei pitäs häiritä ympärillä nukkujia. Mutta menoa riittää kyllä, sitte ku pitää rokata :)

Myyjä puhuu tavallaan totta, mutta tarkennusta ois saanu antaa, äänenpaineeseen se nyt ei sikäli liity, volla on yhtäku äänenpaine, sama paine korvaan siinä kohdistuu samalla volyymillä havaitessa avoimilla sekä suljetuilla. Eli, useamman tunnin kuuntelusessiot rasittaa korvia joo, avoimet vähemmän ku suljetut, circumauraaliset vähemmän ku supra-auraaliset (tämä on eniten tottumiskysymys näistä kolmesta vertailusta), veluuripadit vähemmän ku pleatheri. On kuitenkin melko paljon näiden yhdistelmästä kiinni, että minkälaisesta rasituksesta on kyse, ja sitten koko rasituksen vaikutukset ohittaa sillä että antaa korvien välillä levätä ja ottaa luurit välillä pois päästä/laskee kaulalle. Niinku edes tunnin välein. Korvat "väsyy" kun ilma ei vaihdu suljetuilla, korvat ärsyyntyy jatkuvasta kontaktista kun supra-auraaliset painaa korvalehteä, korvat hikoilee ja ärtyy ku pleatheri saa aikaan tunkkasen menon. Eli, suljettuihin voi modata aina veluuripädit niin ne vaimentaa vähemmän, vuotaa pikkasen mutta ovat huomattavasti mukavemmat pitää pitkiä aikoja. Sekin saattas olla yks ratkasu sulle, jotkut vähä pienemmät suljetut, veluuripadeillä, vaikkapa Sennheiser HD25-II.

Mutta oikeasti jos välität musiikin kuuntelemisesta, niin kyllä sä voit säästellä hetken ja laittaa ne Gradot vapaasti kuuntelemiseen ja sitte jotku soppelit suljetut hiljasempiin hetkiin tai ku haluaa vaimennusta, mainitsemani Sennut, tai Denon D1000, tai vaikka Audio Technica ES7. The list goes on. Kerro mitä mietiskelet, niin voin auttaa sitte tarkemmin ;)
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1610
Lauteille: Helmikuu 2006

HiFi

#152

Viesti Kerkko »

Kiitos mainiosta vastauksesta! Sulta saa kyllä aina huomattavan kattavia vastauksia. :thumbsup:

Mustakin vähän tuntui, että nuo Gradot päästivät yllättävän paljon. Hyvä tietää, että on monia, jotka päästävät vähemmän. Tuntuisi, että nykyiset hieman jo rikkinäiset Beyerdynamic-luurini päästävät vähemmän. Näissä vuoto on ollut ihan hyväksyttävissä oleva. En nyt silti täysin vielä Gradoja hylkää, mutta tutkin vaihtoehtoja. Yleensä en kuuntele kovin kovalla volyymilla, joten voi ihan hyvin olla, etteivät Gradotkaan vuoda liikaa.

Olen kyllä miettinyt noita pienemmänkin hintaluokan kuulokkeita. Oikeastaan vaihtoehdot on aika auki, joskaan paljon yli sataseen en varmaan taivu. Uskon löytäväni ihan hyvät edullisemmallakin.
Koss Porta pro on ollut yksi vaihtoehto, en ole päässyt niitä vielä kuulostelemaan. Noi Sennheiserit vaikuttais olevan aikalailla saman hintaluokan vermeet. Täytyisi päästä nekin testaamaan. Luin täältä arvostelun, ja pari juttua vähän arveluttaa. Ensinnäkin johto on vain 1,4 metriä, mikä riittäisi varmaankin juuri ja juuri tässä koneella, mutta television katselu ei ainakaan nykyjärjestelyillämme onnistuisi millään. Toinen silmiin pistävä juttu on tuo huomio, että kuulokkeet ovat minimisäädöilläkin aika isot. Itse omistan huomattavan pienen pään, joten voi olla, etteivät sopisi. Mutta tämä pitäisi päästä kokeilemaan.

Itseasiassa tämä myyjä sanoi, että jo vartin kuuntelun jälkeen alkaa äänenpaine tuntua. Oli aikaselkeästi havaittavissa, että hän oli avointen luurien mies.

Uskon, että hankin kuitenkin vain yhdet kuulokkeet. Tai onhan mulla Sennheiserin napit, niihin oon ollut tyytyväinen, joten merkistä siinä mielessä hyviä kokemuksia. No, sanotaanko, että jos hankkisin nuo Gradot, enkä oiskaan täysin tyytyväinen, saattaisin intoutua hankkimaan toisenlaisetkin. Mutta myös -ttuuntuisin tästä rajusti. :) Siksi pitää koittaa löytää optimaalinen kompromissi. Nykyiset ovat toimineet kompromissina, mutta on sanottava, että nämä beyerdynamic DT 131:et eivät ole äänensä puolesta riittävän hyvät. Päätin jo aiemmin, että seuraavat kuulokkeeni ovat paremmat. Itseasiassa ihan hyvä, että nämä "sattuivat" menemään rikki. ;)
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 30

HiFi

#153

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Riippuen vähä mitä pääset kuuntelemaan, avoimista nuo Gradot (SR60i), Grado SR80i, Sennheiser HD555, Audio Technica AD500, AKG 240S on suositeltavia kaikki. Suljettujen puolelta Denon AH-D1000, Audio Technica A500 (ja aiemmin mainitsemani ES7) ja miksei A700:kin, ja toki Sennun HD25-II, mutta niiden hinta pysyttelee näitä muita kalliimpana aika visusti.

Koss PortaPro:t on ihan ok, mutta mun kokemusten mukaan ne jää PX-100:lle. Jos toki tuo koko on ongelma, niin voipi olla että PortaPro:t on se valinta, mutta nekin on vähä semmosia liikkumiseen tarkotettuja, ei niinkään telkkariin kytkettäviä juttuja. Jatkojohtoakin on muuten saatavilla piuhoihin, jos ei suoraan niin kyllä monessa liikkeessä yhet liittimet tinataan. Suurempiin kuulokkeisiin saa teetettyä piuhoja materiaaleista riippuen melko käteviinkin hintoihin. Halvimmalla tietty pääsee ku tekee ite :p

Ymmärrän että sä oot kuitenkin valmis sopeutumaan ja tyytymään uusiin luureihin, kunhan ne kuulostaa hyvälle ja on sopivat päähän. Tässä mielessä en usko että sä tuut koskaan pettymään vaikka kävisit heti ostamassa ne alunperinkin kokeilemasi Grado SR60i -luurit. Ne on todella hyvät. Vähä lisää massia ja SR80i on toinen, Grado ei tee huonoja luureja. Ainut että kaikki ei pidä niiden kirkkaasta äänestä, ollessaan avoimia ja omaten perforoidut elementit, niiden basso uupuu pikkasen, mutta sillä onkin haettu parasta mahdollista keskialueen toistoa. Kitarajutut on ihan taivasta Gradoilla.

Ja todella paljon parempaa saa odottaa kaikilta mun mainitsemilta luureilta kuin Beyerdynamicin DT 131:ltä. Ne on ylihinnotetut, halpamuoviset Kitsch-luurit. Mutta jostain sun oli lähdettävä? :smt003

Tuosta vartin "äänenpaineen tuntumisesta", jos kysymys on siitä, että havaitsetko sä että sulla on suljetut päässä vai avoimet, vartin kuuntelun jälkeen, niin joo, vastaus on että joo. Mutta siinä se, sen havaitsee, se ei oo ärsyttävää, se ei oo tuskallista, eikä epämukavaa, paitsi jos on päättänyt että tietty fiilis on semmonen ettei siitä pääse yli, eikä sitten oo yrittänytkään totutella siihen :p Joillekki ihan oikeasti käy näin, niin tietynlaisten kuppien kanssa, kuin luurityypin ja padien materiaalien kanssa. Sitte syntyy jotain uskomattomia biaksia jotain ominaisuutta kohtaan.

Joka luuriin pitää totutella, kaupassa kuuntelu antaa ensivaikutelman muttei kerro miltä se luuri kuulostaa viikon päästä. Ja kuulokkeita, ääntä ja niiden ominaisuuksia voi aina muokata, vaihtaa padit, vaihtaa kaapelia, ostaa vahvistin, ostaa uusi äänilähde, vaimentaa 'matolla', pyöristää ääntä villalla, porata reikiä kotelointiin. Jälkimmäiset toki vasta sitten kun takuu on ummessa, tai muutoin jos tietää mitä on tekemässä.

PS.
Jälkipointtina toistan vielä, että nyt kun oot kattelemassa jotain ihan hyviäkin luureja, niin kannattaa harkita sen verran sijottamista, että jatkossa ne luurit vois hyötyä kuulokevahvistimesta. Nää pienemmät, PX100 ja Koss PortaPro jne. eivät varsinaisesti hohda vahvistimien kanssa, mutta kaikki muut sitten jo niin tekee. Parin vuoden päästä, pienellä satkun portablevahvarilla pääsee jo tosi pitkälle, ja alkaa niissä olla DAC:itkin jo vakiota, eli menee koneella istuessakin yhtälailla.
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1610
Lauteille: Helmikuu 2006

HiFi

#154

Viesti Kerkko »

Jaawa kirjoitti: Riippuen vähä mitä pääset kuuntelemaan, avoimista nuo Gradot (SR60i), Grado SR80i, Sennheiser HD555, Audio Technica AD500, AKG 240S on suositeltavia kaikki. Suljettujen puolelta Denon AH-D1000, Audio Technica A500 (ja aiemmin mainitsemani ES7) ja miksei A700:kin, ja toki Sennun HD25-II, mutta niiden hinta pysyttelee näitä muita kalliimpana aika visusti.
Jepulis. Noita molempia Gradoja kokeilin kaupassa, ja niistä kallistuin tuon SR60i:n puoleen, koska hinta. Sennheiserin HD555:n oon myös noteerannut, kovasti netissä kehuttu. Pitää laittaa mieleen nuo muutkin, ja katsella mitä kaupoissa tulee vastaan. Viimeksi vierailin vasta yhdessä hifiliikkeessä.
Ymmärrän että sä oot kuitenkin valmis sopeutumaan ja tyytymään uusiin luureihin, kunhan ne kuulostaa hyvälle ja on sopivat päähän. Tässä mielessä en usko että sä tuut koskaan pettymään vaikka kävisit heti ostamassa ne alunperinkin kokeilemasi Grado SR60i -luurit. Ne on todella hyvät. Vähä lisää massia ja SR80i on toinen, Grado ei tee huonoja luureja. Ainut että kaikki ei pidä niiden kirkkaasta äänestä, ollessaan avoimia ja omaten perforoidut elementit, niiden basso uupuu pikkasen, mutta sillä onkin haettu parasta mahdollista keskialueen toistoa. Kitarajutut on ihan taivasta Gradoilla.
Mulle kuulosti tosiaan hyvältä. En ole mikään erityinen bassofiili, joten jaan kyllä nuo preferenssit.
Ja todella paljon parempaa saa odottaa kaikilta mun mainitsemilta luureilta kuin Beyerdynamicin DT 131:ltä. Ne on ylihinnotetut, halpamuoviset Kitsch-luurit. Mutta jostain sun oli lähdettävä? :smt003
Jeh. Näiden hankintaprosessihan oli sellainen, että vuosia sitten kyllästyin halvimpiin nappikuulokkeisiin, ja päätin ostaa kotikäyttöön isommat mötikät. Nuo näyttivät siltä kuin odotin ja maksoivat sen verran kuin olin valmistautunut maksamaan, joten muistikuvieni mukaan se oli aika pitkälti siinä. :) Tuo oli sitä aikaa, kun olin vielä kykeneväinen tekemään hankintoja niin, että kävelin kauppaan, ja ostin mitä tarvitsin. Ilman että jahkailin asiaa viikkokausia ja luin netistä kokemuksia. Nykyään ei vaan kykene, kaikki on tutkittava. Mutta toisaalta mulla se jää siihen, itse en helposti ala mitään vähänkään kompleksimpaa modailemaan. Olen nimenomaan tutkija, en missään nimessä värkkääjä. :)
Joka luuriin pitää totutella, kaupassa kuuntelu antaa ensivaikutelman muttei kerro miltä se luuri kuulostaa viikon päästä. Ja kuulokkeita, ääntä ja niiden ominaisuuksia voi aina muokata, vaihtaa padit, vaihtaa kaapelia, ostaa vahvistin, ostaa uusi äänilähde, vaimentaa 'matolla', pyöristää ääntä villalla, porata reikiä kotelointiin. Jälkimmäiset toki vasta sitten kun takuu on ummessa, tai muutoin jos tietää mitä on tekemässä.
Kaupassa kuunnellessakin tuli mieleen, että soundissa voi hyvin olla eroa kun kuuntelee kotona. Hifikaupassa kun oli käsittääkseni todella hyvälaatuiset vehkeet, joihin ne luurit tungettiin.
PS.
Jälkipointtina toistan vielä, että nyt kun oot kattelemassa jotain ihan hyviäkin luureja, niin kannattaa harkita sen verran sijottamista, että jatkossa ne luurit vois hyötyä kuulokevahvistimesta. Nää pienemmät, PX100 ja Koss PortaPro jne. eivät varsinaisesti hohda vahvistimien kanssa, mutta kaikki muut sitten jo niin tekee. Parin vuoden päästä, pienellä satkun portablevahvarilla pääsee jo tosi pitkälle, ja alkaa niissä olla DAC:itkin jo vakiota, eli menee koneella istuessakin yhtälailla.
Vahvistimen hankinta voi olla joskus edessä. Nykyään mulla vanhahkot ministereot, jotka on liitetty tietokoneeseen ja erilliseen, käsittääkseni ihan hyvälaatuiseen harman/kardonin cd-soittimeen. Joten ajatuksena on ollut hankkia hieman jo huonokuntoisten stereoiden tilalle vahvistin, johon vehjakset saisi liitettyä.
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1610
Lauteille: Helmikuu 2006

HiFi

#155

Viesti Kerkko »

Kenties odotetusti päädyin näihin Gradon SR60 -kuulottimiin. Ei kuuntelukokemus mikään tajunnanräjäyttävä ole ollut, mutta kyllä nämä hyvältä kuulostavat. Kuten oli tiedossa, liikaa ääntä kuuluu ulospäin, mutta uskon että näinkin pärjätään.

Vähän yllätyin, kun pääsin kuuntelemaan noita Sennheiserin HD555:ia, eivätkä ne vakuuttaneet oikein mitenkään. Kenties syynä olivat kappaleet, jotka olivat mitäänsanomattomia. Jos ostaisi oikeasti oikeasti kalliita kuulokkeita ja tekisi vertailun kunnolla, olisi varmaan fiksua kerätä omasta musiikistaan testilevy, jossa on erilaisia kappaleita.
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 30

HiFi

#156

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Kerkko kirjoitti: Kenties odotetusti päädyin näihin Gradon SR60 -kuulottimiin. Ei kuuntelukokemus mikään tajunnanräjäyttävä ole ollut, mutta kyllä nämä hyvältä kuulostavat. Kuten oli tiedossa, liikaa ääntä kuuluu ulospäin, mutta uskon että näinkin pärjätään.

Vähän yllätyin, kun pääsin kuuntelemaan noita Sennheiserin HD555:ia, eivätkä ne vakuuttaneet oikein mitenkään. Kenties syynä olivat kappaleet, jotka olivat mitäänsanomattomia. Jos ostaisi oikeasti oikeasti kalliita kuulokkeita ja tekisi vertailun kunnolla, olisi varmaan fiksua kerätä omasta musiikistaan testilevy, jossa on erilaisia kappaleita.
Siinä on niin paljon tekijöitä muutenkin, kuulokkeita pitäis päästä kuuntelmaan harrastajien omilla rigeillä jos haluaa järkevän ensivaikutelman; oikeilla laitteilla ja laatulähteestä. Laitteiden välillä on synergioita ja jotkut vehkeet tarvii ihan eri määrän mehua ku toiset. Sitte on omat kuuntelutottumukset, musiikkimaku ja mieltymykset soundsignatureihin.

Eli joo, testilevy ja suuri kirjo eri lähteitä ja vahvareita, sitte vasta tietää mistä joku tietty luuri on tehty, pitää tietää miltä se voi kuulostaa pahimmillaan ja parhaimmillaan. Omiin korviin ;)

Mutta kiva että Gradot kelpaa, mä itekkin hommaan kyllä seuraavaksi Gradot, heti kun vaan on taas sen verran liikuteltavaa rahaa. SR225i tai HF-1. Vaikka enhän mä sellasia tarvisi.. muttaku.. :D
Urkki
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 368
Lauteille: Maaliskuu 2006

HiFi

#157

Viesti Urkki »

Laitetaas nyt vaikka tänne.
Sain aikoinaan vaimon mukana tuollaiset ilmeisen vanhat stereo vehkeet ja nyt kun olen alkanut kuntelemaan musiikkia aika paljon niin rupesin miettimään saisiko "uutta" läppäriä yhdistettyä noihin mitenkään?
Lisä infoa varmaan tarvii mutta osaisiko joku neuvoa ?
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 30

HiFi

#158

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Urkki kirjoitti: Laitetaas nyt vaikka tänne.
Sain aikoinaan vaimon mukana tuollaiset ilmeisen vanhat stereo vehkeet ja nyt kun olen alkanut kuntelemaan musiikkia aika paljon niin rupesin miettimään saisiko "uutta" läppäriä yhdistettyä noihin mitenkään?
Lisä infoa varmaan tarvii mutta osaisiko joku neuvoa ?
Kyllä RCA-liittimet sen verran vanhoja on, että sieltä luulis niiden löytyvän. Eli 1x3,5mm plugi läppärin kuuloke-outputtiin -> 2xRCA stereoiden vahvarin aux-inputtiin tms.

Voit ottaa toki vaikka kuvan liittimistä niin tietää kertoa millä sais toimimaan, tai kertoa merkin ja mallin niin eiköhän tieto löydy netistä kaivamalla :)
Urkki
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 368
Lauteille: Maaliskuu 2006

HiFi

#159

Viesti Urkki »

Kuva

Tämän näköinen takamus löytyy.
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 30

HiFi

#160

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Urkki kirjoitti: Tämän näköinen takamus löytyy.
Siinähän sulla meneekin RCA-interconnect piuha, tulee CD-soittimelta 2xRCA liittimillä ja menee vahvariin 2xRCA liittimillä. Tuon tilalle kun lyöt AUX-piuhan, eli vahvistimen päässä samat 2xRCA liittimet jotka saat laittaa tuohon kuvassa näkyvien CD-kytkentöjen tilalle, ja läppärin päässä sitten se tavanomainen 3,5mm plugi jonka työnnät läppärin kuulokeliitäntään tai line-outtiin (sama asia), niin pitäis rokata.

Tämmöne:
Kuva

PS. näin hifistille nuo vanhemmat (eihän tuo nyt mikää fossiili ole, ysärivehje) laitteet on kyllä joissain tapauksissa iloa herättäviä, onhan tuokin nyt komea ilmestys:
Kuva
Sony STR-GX390, edullinen mutta toimintavarma ja hyväsoundinen vahvari, ja löytyy phono riaa-korjain ja kaikki, muutaku LP-soitin kiinni ja menoksi! :D
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 30

HiFi

#161

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Ja tuon majesteettisen, vielä kasarihenkeä hönkivän STR-GX390 komeuden innoittamana, sun on tietty pakko pistää läppäriltä youtubesta Com Truisen Fairlight soimaan heti kun saat vehkeen soimaan, oodina kodin viihde-elektroniikan kulta-ajalle, mä ainaki laitan 8-)

[youtube][/youtube]
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1610
Lauteille: Helmikuu 2006

HiFi

#162

Viesti Kerkko »

Ei kai sitä tarvi laittaa cd-piuhojen tilallekaan, jos tahtoo pitää samaan aikaan kiinni cd-soittimen ja koneen? Eikös sen koneen voisi laittaa vaikka phono-liitäntään?
Urkki
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 368
Lauteille: Maaliskuu 2006

HiFi

#163

Viesti Urkki »

Kiitoksia, selväksi tuli.
Täytyy käydä hakemassa piuha kaupoilta huomenna.

On oltu kyllä laitteeseen tyytyväisiä, ei mitään valittamista.
Kajarit alkaa vain olla hiukan entisiä muttei nekään nyt vielä.
LP-soitin on tosiaan katselussa, se soundi olisi kyllä niiiiin. Antava.

edit: Jaawa, laitetaanpa pyynnöstä. :smt003
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 30

HiFi

#164

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Kerkko kirjoitti: Ei kai sitä tarvi laittaa cd-piuhojen tilallekaan, jos tahtoo pitää samaan aikaan kiinni cd-soittimen ja koneen? Eikös sen koneen voisi laittaa vaikka phono-liitäntään?
Sitä voi koittaa, en oo ihan satavarma miltä se kuulostaa kun phono-liitäntä tosiaan vie äänen riaa-korjaimen läpi nostaen LP-soittimen heikon signaalin linjatasolle. Ehkei se tee sille valmiiksi jo linjatasolla olevalle signaalille mitään, tai sitten se vääristää sitä. Itellä kun ei ole yhtäkään tämmöstä vanhempaa vahvaria koskaan ollut, jossa ois phonoliitäntä, niin en voi tietää, siks vaan neuvoin heittämään suoraan tohon CD-iniin. Hyvä huomio, Urkki varmaan testaa ja kertoo sitten että tekeekö tää kyseinen vahvari mitään eroa ääneen, liitännästä riippuen.
Urkki
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 368
Lauteille: Maaliskuu 2006

HiFi

#165

Viesti Urkki »

Testataan.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 18 kurkkijaa