Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kuolemantuomiosta

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Mitä mieltä olet kuolemantuomiosta?

Vastustan ehdottomasti
21
44%
Vastustan, mutta... (mitä?)
6
13%
En osaa sanoa
5
10%
Kannatan, mutta... (mitä?)
15
31%
Kannatan ehdottomasti
1
2%
 
Ääniä yhteensä: 48

Pyjamasankari
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1878
Lauteille: Joulukuu 2008

Kuolemantuomiosta

#361

Viesti Pyjamasankari »

Pyöveli oli hyvin palkattu hylkiöammatti entisajan Suomessa - taito periytyi isältä pojalle

Anneli Kanto kirjoitti vetävän, inhimillisen historiaromaanin yllättävästä aiheesta: pyöveleistä.

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/pyo ... oria-34285" onclick="window.open(this.href);return false;
PetriP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2135
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Espoo
Etulaji: Judo

Kuolemantuomiosta

#362

Viesti PetriP »

AlexMachine kirjoitti: En tiedä pitäisikö olla huvittunut tuosta artikkelista vai vakavasti huolestunut... Alkaa olla melkoisen absurdia toimintaa.
Miten olisi mestaaminen kirveellä? Tai hukuttaminen (tämäkin takaa melko nopean varman kuoleman)? Tai jätepuristin, ei tässäkään kauaa kestä? Tai Pudottaminen riittävän korkealta, kun vapaapudotusta ei montaa sekuntia kestä ja impakti takaa lähes 100% varman ja nopean lähdön?
Tai räjäyttäminen, todella nopea ja varma jos lataus on kohdallaan?
Jne.
Sinänsä hyvä että keskustelua käydään, koska onhan 1,5 tunnin kärsiminen melkoista, mutta samaan aikaan vaativat että vanki on "terve" jotta voidaan teloittaa??
Menetelmiähän löytyy. Neukku tyyliin pistoolinlaukaus takaraivoon, vanha thai tyylinen konekivääri....

Amerikassa kosto mentaliteetti istuu niin lujassa että kylllä ne jonkun tavan keksii
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Kuolemantuomiosta

#363

Viesti Totte »

Mun mielestä taas on jotain ihme kaksinaismoralista siinä, että ihminen voidaan kyllä tappaa, mutta giljotiini tai ampuminen ois jotenkin "raakoja" ja siten huyhuy-tapoja. Ihmisten suunniteltu tappaminenen ei mielestäni ole mitenkään sivistynyttä hommaa, eikä kaikenlainen valkopesu jolla yritetään uskotella itselleen, että "tämähän on vaan vähän kuten joku lääketieteellinen toimenpide" muuta asiaa mikskään. Ja jos ovat huolissaan siitä, että ihmiset pääset mässäilemään niillä taloitustavoilla, niin ne vois näin aluks vaikka ruveta tekemään ilman yleisöä?

Kauheeta venkoilua.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Kuolemantuomiosta

#364

Viesti Point »

Totte kirjoitti: Mun mielestä taas on jotain ihme kaksinaismoralista siinä, että ihminen voidaan kyllä tappaa, mutta giljotiini tai ampuminen ois jotenkin "raakoja" ja siten huyhuy-tapoja. Ihmisten suunniteltu tappaminenen ei mielestäni ole mitenkään sivistynyttä hommaa, eikä kaikenlainen valkopesu jolla yritetään uskotella itselleen, että "tämähän on vaan vähän kuten joku lääketieteellinen toimenpide" muuta asiaa mikskään. Ja jos ovat huolissaan siitä, että ihmiset pääset mässäilemään niillä taloitustavoilla, niin ne vois näin aluks vaikka ruveta tekemään ilman yleisöä?

Kauheeta venkoilua.

Eikös näissä "humaaneissa" teloitustavoissa pyritä suojelemaan enemmän teloittajia kuin teloitettuja?

"En minä sitä tappanut. Se oli sähkö/lääkeaine/kaasu. Eikä sitä paitsi ole varmuutta oliko se minun nappulani, joka sen myrkyn laittoi eteenpäin"
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Kuolemantuomiosta

#365

Viesti Totte »

Point kirjoitti: Eikös näissä "humaaneissa" teloitustavoissa pyritä suojelemaan enemmän teloittajia kuin teloitettuja?

"En minä sitä tappanut. Se oli sähkö/lääkeaine/kaasu. Eikä sitä paitsi ole varmuutta oliko se minun nappulani, joka sen myrkyn laittoi eteenpäin"
No sähköisesti laukeava giljotiini jossa on yksi oikea nappi ja yhdeksän plasebo-nappia?

Tuo on tietenkin pointti joka pitää ottaa huomioon, että teloittaja mielummin näkee et hänen tappamansa ihminen saa myrkkyä, kuin että pää pyörii. Mutta taaskin, miksi teloittajan pitää koskaan edes nähdä teloitettua? Kymmenen ihmistä painaa nappia ja erillisessä huoneess giljotiini laukeaa ja kaikki kävelee pois?
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Kuolemantuomiosta

#366

Viesti Point »

Totte kirjoitti:
Point kirjoitti: Eikös näissä "humaaneissa" teloitustavoissa pyritä suojelemaan enemmän teloittajia kuin teloitettuja?

"En minä sitä tappanut. Se oli sähkö/lääkeaine/kaasu. Eikä sitä paitsi ole varmuutta oliko se minun nappulani, joka sen myrkyn laittoi eteenpäin"
No sähköisesti laukeava giljotiini jossa on yksi oikea nappi ja yhdeksän plasebo-nappia?

Tuo on tietenkin pointti joka pitää ottaa huomioon, että teloittaja mielummin näkee et hänen tappamansa ihminen saa myrkkyä, kuin että pää pyörii. Mutta taaskin, miksi teloittajan pitää koskaan edes nähdä teloitettua? Kymmenen ihmistä painaa nappia ja erillisessä huoneess giljotiini laukeaa ja kaikki kävelee pois?
Onhan se jonkun siivottava jäljetkin ja ehkä "lääkityn" ruumiin siivoaminen on helpompaa kuin päättömän/puhkiammutun...

Teloitetun kannalta menetelmällä tuskin on merkitystä, koska kaikki kivat keskiaikaiset menetelmät on "sivistysmaissa kielletty"... Muslimimaissa ehkä niitä harrastetaan, mutta ne taitavat koskea homoja, naisia, kristittyjä ja muuta roskasakkia.
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuolemantuomiosta

#367

Viesti Totte »

Point kirjoitti: Onhan se jonkun siivottava jäljetkin ja ehkä "lääkityn" ruumiin siivoaminen on helpompaa kuin päättömän/puhkiammutun...
Joo, ihan oikeassahan sä oot ton suhteen. Tosin puhkiammuttuja ruumittaa käsittelee varmaan harva se kuolinsyytutkija jenkeissä.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
PetriP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2135
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Espoo
Etulaji: Judo

Kuolemantuomiosta

#368

Viesti PetriP »

Totte kirjoitti: Mun mielestä taas on jotain ihme kaksinaismoralista siinä, että ihminen voidaan kyllä tappaa, mutta giljotiini tai ampuminen ois jotenkin "raakoja" ja siten huyhuy-tapoja.
No giljotiini on aivan helkkarin sottainen. Se veri leviää aivan valtavalle alueelle. Eli ei se ole epähuumaani vaan epäkäytännöllinen. Uhri tuskin kerkeää tuntemaan mitään
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kuolemantuomiosta

#369

Viesti DeusVult »

PetriP kirjoitti:
Totte kirjoitti: Mun mielestä taas on jotain ihme kaksinaismoralista siinä, että ihminen voidaan kyllä tappaa, mutta giljotiini tai ampuminen ois jotenkin "raakoja" ja siten huyhuy-tapoja.
No giljotiini on aivan helkkarin sottainen. Se veri leviää aivan valtavalle alueelle. Eli ei se ole epähuumaani vaan epäkäytännöllinen. Uhri tuskin kerkeää tuntemaan mitään
Voisihan sen pystyttää johonkin sellaiseen kaakeloituun kylppäriin, ja pestä letkulla puhtaaksi. Tai sitten hoitaa homman ulkona niinkuin vanhoina hyvinä aikoina, niin ei tarttis siivota ollenkaan. :)
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Kuolemantuomiosta

#370

Viesti Point »

Kuolemantuomioihin liitty erilaisia tarinoita liittyen toteutuksiin. Kiinassa muistaakseni lasku luodista annetaan omaisille. DDR:ssä taisi olla niin, ettei telotuspäivää saanut tietää. Tuomio saatettin panna täytäntöön ihan miä hetkenä tahansa. Yhdysvaltojen käytännöt ovat "TVs:stä tuttuja".. Samoin ehkä joiden muslimimaiden käytännöt. Miten teloitukset pantiin käytäntöön Euroopan maissa silloin kuin rangaistus oli vielä olemassa? Entäs Aasian maissa nykyään?
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Kuolemantuomiosta

#371

Viesti Point »

DeusVult kirjoitti:
PetriP kirjoitti:
Totte kirjoitti: Mun mielestä taas on jotain ihme kaksinaismoralista siinä, että ihminen voidaan kyllä tappaa, mutta giljotiini tai ampuminen ois jotenkin "raakoja" ja siten huyhuy-tapoja.
No giljotiini on aivan helkkarin sottainen. Se veri leviää aivan valtavalle alueelle. Eli ei se ole epähuumaani vaan epäkäytännöllinen. Uhri tuskin kerkeää tuntemaan mitään
Voisihan sen pystyttää johonkin sellaiseen kaakeloituun kylppäriin, ja pestä letkulla puhtaaksi. Tai sitten hoitaa homman ulkona niinkuin vanhoina hyvinä aikoina, niin ei tarttis siivota ollenkaan. :)

Kyllä kunnon välineet siihen pitää olla.



Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kuolemantuomiosta

#372

Viesti Kari Aittomäki »

Kuolemantuomion täytäntöönpanossa vois olla viihde-elementtinä sellanen onnenpyörä-tsyndeema, jossa tuomion saanut tai ehkes uhrin omaiset pyöräyttävät soppelin kalttaamistavan.
Joka täytettäisiin sitte onnellisen odotuksen täyttämänä heti tulevana aamuna.. tai sitten ei.
Hyvä idea minusta.
Ralle Ryökäle
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3522
Lauteille: Maaliskuu 2005

Kuolemantuomiosta

#373

Viesti Ralle Ryökäle »

Kyllä! Esim Running Manissa oli hyviä elementtejä tähän ;)
Kuvake
Fubarbarian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1333
Lauteille: Lokakuu 2007

Kuolemantuomiosta

#374

Viesti Fubarbarian »

Point kirjoitti: Kuolemantuomioihin liitty erilaisia tarinoita liittyen toteutuksiin. Kiinassa muistaakseni lasku luodista annetaan omaisille. DDR:ssä taisi olla niin, ettei telotuspäivää saanut tietää. Tuomio saatettin panna täytäntöön ihan miä hetkenä tahansa. Yhdysvaltojen käytännöt ovat "TVs:stä tuttuja".. Samoin ehkä joiden muslimimaiden käytännöt. Miten teloitukset pantiin käytäntöön Euroopan maissa silloin kuin rangaistus oli vielä olemassa? Entäs Aasian maissa nykyään?
Giljotiinihan oli Ranskassa käytössä vielä niin myöhään kuin 1977.
A suspicious mind is a healthy mind
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3303
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Kuolemantuomiosta

#375

Viesti sinappi »

Kari Aittomäki kirjoitti: Kuolemantuomion täytäntöönpanossa vois olla viihde-elementtinä sellanen onnenpyörä-tsyndeema, jossa tuomion saanut tai ehkes uhrin omaiset pyöräyttävät soppelin kalttaamistavan.
Joka täytettäisiin sitte onnellisen odotuksen täyttämänä heti tulevana aamuna.. tai sitten ei.
Hyvä idea minusta.
Rosvosektorin tilalla pyörässä olisi sitten vapaudu vankilasta -sektori.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 115 kurkkijaa