Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Sotahistoriasta

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Sotahistoriasta

#721

Viesti Mjölnir »

Onko tästäkin pakko vääntää jotain suomensisu/persut yms juttua? :S
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Sotahistoriasta

#722

Viesti Andy »

Parhaita vertailukohteita sotavankien kohtelusta Suomeen olisivat mielestäni Unkari ja Romania.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Sotahistoriasta

#723

Viesti T-T »

MtJ kirjoitti: Oletko siis lukenut tuon väitöskirjan ja saanut siitä vastauksen noihin kysymyksiin vai miksi tuollainen heitto?

Luen kyllä tuon väitöskirjan, mutta luen sen siitä syystä, että asia kiinnostaa.
Aloin selaileen, ja aika nopeasti huomasin lukevani paljon tarkemmin. Ehdottomasti lukemisen arvoinen näyttäs olevan, ja vaikka itsellä henkilökohtaisesti klikkaa se, että kyseessä on humanistinen tiedekunta, ja itseruoskinta on taas niin kovin kovin yllättävä katsantokanta.

Välillä tosin asioita siteerataan vähän ristiin, mutta ei se kovin paljon hyppää naamalle.

Tuolle Aamulehden toimittajalle annan taas toimittajan hienosta roolista kymmenen pistettä.
Jestas noi osaa olla selkärangattomia, ammattitaidottomia ja pjärseestä.
Käyvät sitä varten vuosia koulua, että pääsevät kirjoittamaan mielipidespkaa...helve...*jupinaa, mutinaa...*
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 35
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Sotahistoriasta

#724

Viesti DeusVult »

Historia nyt vaan ON humanistinen tiede, siitä ei pääse mihinkään vaikka miten haluaisi... :D
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Sotahistoriasta

#725

Viesti T-T »

DeusVult kirjoitti: Historia nyt vaan ON humanistinen tiede, siitä ei pääse mihinkään vaikka miten haluaisi... :D
ääähh siis juu :D (kirjoitinpas hienosti!) tarkoitin heille kovin tutuksi tulleita katsantokantoja.
Tosin mistäs minä mitään tiedän, kun en ole yliopistomaailmassa pyörinyt.
Mä vaan haluaisin tavata humanistin, joka ei olisi ehdottomasti oikeassa, eikä pitäisi sisällään vihaa länsimaalaisuutta/suomalaisuutta kohtaan, ja olisi muutenkin joviaali.

Kerran luulinkin näin käyvän, mutta erehdyin.
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Sotahistoriasta

#726

Viesti Alioppilas »

T-T kirjoitti:
DeusVult kirjoitti: Historia nyt vaan ON humanistinen tiede, siitä ei pääse mihinkään vaikka miten haluaisi... :D
ääähh siis juu :D (kirjoitinpas hienosti!) tarkoitin heille kovin tutuksi tulleita katsantokantoja.
Tosin mistäs minä mitään tiedän, kun en ole yliopistomaailmassa pyörinyt.
Mä vaan haluaisin tavata humanistin, joka ei olisi ehdottomasti oikeassa, eikä pitäisi sisällään vihaa länsimaalaisuutta/suomalaisuutta kohtaan, ja olisi muutenkin joviaali.

Kerran luulinkin näin käyvän, mutta erehdyin.
No jos esimerkiksi tuossa väitöskirjassa harrastetaan sinun mielestäsi itseruoskintaa, niin luulen että olet tavannut paljonkin tällaisia henkilöitä, mutta et ole vain jostain syystä huomannut sitä.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Sotahistoriasta

#727

Viesti Point »

Alioppilas kirjoitti:
T-T kirjoitti:
DeusVult kirjoitti: Historia nyt vaan ON humanistinen tiede, siitä ei pääse mihinkään vaikka miten haluaisi... :D
ääähh siis juu :D (kirjoitinpas hienosti!) tarkoitin heille kovin tutuksi tulleita katsantokantoja.
Tosin mistäs minä mitään tiedän, kun en ole yliopistomaailmassa pyörinyt.
Mä vaan haluaisin tavata humanistin, joka ei olisi ehdottomasti oikeassa, eikä pitäisi sisällään vihaa länsimaalaisuutta/suomalaisuutta kohtaan, ja olisi muutenkin joviaali.

Kerran luulinkin näin käyvän, mutta erehdyin.
No jos esimerkiksi tuossa väitöskirjassa harrastetaan sinun mielestäsi itseruoskintaa, niin luulen että olet tavannut paljonkin tällaisia henkilöitä, mutta et ole vain jostain syystä huomannut sitä.
Tästä keskustelusta tulee väistämättä mieleen sovellettu sanonta sanonnasta "toisen vapaustaistelija, toisen terroristi":

"Toisen kritiikko, toisen vihaaja"

Voidaan soveltaa historian tutkimukseen, maahanmuuttopolitiikan arviointiin ja Cheekin musiikkiin <3
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Sotahistoriasta

#728

Viesti Aihki »

Missä vaiheessa vasemmistolainen salamäärittelykominterni sai kritiikki-sanan merkityksen uudelleenmääriteltyä pelkästään negatiiviseksi?
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Sotahistoriasta

#729

Viesti Point »

Varmaan siinä vaiheessa kun sisällön sijaan alettiin arvostella sisältöä tuottanutta henkilöä?
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Sotahistoriasta

#730

Viesti Alioppilas »

No onhan tuo nyt ihan absurdia, että jos tutkimuksessa pohditaan, miksi Suomessa kuoli niin ja niin monta sotavankia ja minkälaiset mekanismit taustalla vaikuttivat, on se itseruoskintaa ja osoittaa vihaa suomalaisuutta kohtaan.
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Sotahistoriasta

#731

Viesti T-T »

Vastaa nyt edes jonkun muun teksteihin vaikka hämäyksen vuoksi, että toi ei olis niin selvää, että mä kiukutan sua :D Kun en mä ajatellu sun tekstejä kauheasti kommentoida enään.
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Sotahistoriasta

#732

Viesti Alioppilas »

T-T kirjoitti: Vastaa nyt edes jonkun muun teksteihin vaikka hämäyksen vuoksi, että toi ei olis niin selvää, että mä kiukutan sua :D Kun en mä ajatellu sun tekstejä kauheasti kommentoida enään.
Voit olla varma, että heti kun joku muu esittää esimerkiksi venäläisten talvisodassa kaatuneiden määrää käsittelevän tutkimuksen itseruoskintana tai vihana suomalaisuutta kohtaan, sanon jotain.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Sotahistoriasta

#733

Viesti Lasse Candé »

Aihki kirjoitti: Missä vaiheessa vasemmistolainen salamäärittelykominterni sai kritiikki-sanan merkityksen uudelleenmääriteltyä pelkästään negatiiviseksi?
En ihan muista käsitteen vasemmistolaisten läpilyöntien historiaa, mutta uskoakseni erinäisten asioiden vastustajien nimi muutettiin kriitikoiksi heidän itsensä tai jonkun muun toimesta suurin piirtein samoihin aikoihin kuin nämä alkoivat uhriutumaan siitä että tiedostavilla on asioista viralliset oikeat määritelmät ja he ovat vain tavallisia kansalaisia.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Sotahistoriasta

#734

Viesti Mjölnir »

Ylipotkija: nyt aiheeseen, sotahistoriaan
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
terssi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2908
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Sotahistoriasta

#735

Viesti terssi »

Laitetaas vaikkapa tänne.

Isoäiti kuoli tuossa jokin aika sitten ja kuolinpesästä löytyi kaikkea ihan mielenkiintoista isoisän (joka kuoli muutama vuosi sitten jo) talvi- ja jatkosodan aikaista sälää. Mm. paljon valokuvia, 1. ja 2. luokan vapaudenmitalit talvisodasta todistuksineen, vapaudenristi miekkoineen todistuksen kera jatkosodasta, joku Kekkosen allekirjoittama muistomitalikin oli ja sokerina pohjalla oli vähän "sotasaalista" eli jonkun venäläisen sotilaan kultahampaita pari. Aika mielenkiintoista oli selata sitä kaikkea, vaari ei oikein ikinä mitään sotaajoista siis puhunut.

Mahtaako muuten olla minkälaista rahallista arvoa moisilla tavaroilla? Ei sillä, että minä olisin niitä saamassa, mutta ihan mielenkiinnosta.
I'm like the man who singlehandedly built the rocket and went to the moon. What was his name? Apollo Creed?

http://www.facebook.com/tjjkproteam
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 77 kurkkijaa