Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Moraalikeskustelu (osa II)

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#151

Viesti bodyguard »

Mika kirjoitti: Toki tuo vaikuttaa halvan itämaisen filosofian (kun tätä kyseistä herraa ei muutenkaan oikeasti älykkäissä piireissä [kuten minä ne määrittelen, joku muu saa aivan vapaasti olla eri mieltä] arvosteta) ensihuuman vaikutuksilta, jolloin kaiken lukemansa toistaminen joka tilanteessa on ikäänkuin sopivaa ja samassa hyvin valaisevaa - muka -
:smt044

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Keiju
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 2054
Lauteille: Tammikuu 2005

#152

Viesti Keiju »

Mika kirjoitti: Toki tuo vaikuttaa halvan itämaisen filosofian (kun tätä kyseistä herraa ei muutenkaan oikeasti älykkäissä piireissä [kuten minä ne määrittelen, joku muu saa aivan vapaasti olla eri mieltä] arvosteta) ensihuuman vaikutuksilta, jolloin kaiken lukemansa toistaminen joka tilanteessa on ikäänkuin sopivaa ja samassa hyvin valaisevaa - muka -
Eikö tieteeseen perustuvat kommentit ole sitten lukemansa toistamista? :lol:
Tai jotain. :p
...mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#153

Viesti Mika »

Keiju kirjoitti:
Mika kirjoitti:Toki tuo vaikuttaa halvan itämaisen filosofian (kun tätä kyseistä herraa ei muutenkaan oikeasti älykkäissä piireissä [kuten minä ne määrittelen, joku muu saa aivan vapaasti olla eri mieltä] arvosteta) ensihuuman vaikutuksilta, jolloin kaiken lukemansa toistaminen joka tilanteessa on ikäänkuin sopivaa ja samassa hyvin valaisevaa - muka -
Eikö tieteeseen perustuvat kommentit ole sitten lukemansa toistamista? :lol:
Tai jotain. :p
Mietin ihan samaa tuota kirjoittaessani, varsinkin kun waimo alkoi toppuutella juttujani (ja kirjoittikin muuten asiasta tänne) tuohon tiettyyn tieteenalaan (ei taida tarvita mainita :D) ensi kertoja tutustuessani. :lol:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#154

Viesti Paappa »

Tohtori Krabola kirjoitti: Yrität siis sanoa että olut pelasti elämäsi, vai? :D
Näin on! :D :beerorder: No, eikun ei eli siinä tilanteessa se tuntui hyvältä ajatukselta. Ikävä tapahtuma, mutta jälkeenpäin en voi olla näkemättä siinä varsin koomisia piirteitä. Innokas nuorimies ensimmäisen kerran naisen salaisuuksiin tutustumassa, minkä jälkeen suuri pettymys ja kaiken kukkuraksi ankara krapula :smt003 Kaveritkin vähän varoittelivat tästä tuhmasta tytöstä.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#155

Viesti Vlad Tepes »

Jomppedz kirjoitti: Ovat juu.

En siltikään ymmärrä miksi pitäisi tälle kyseiselle tyypille antaa anteeksi, kun hän ei sitä ole ansainnut. :?:
Koska Jeesus kaukonäköisenä miehenä oli oikeassa. :D
Kuvake
Joni Samanen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 698
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Raisio

#156

Viesti Joni Samanen »

Vlad Tepes kirjoitti:
Jomppedz kirjoitti: Ovat juu.

En siltikään ymmärrä miksi pitäisi tälle kyseiselle tyypille antaa anteeksi, kun hän ei sitä ole ansainnut. :?:
Koska Jeesus kaukonäköisenä miehenä oli oikeassa. :D
:shock:

Sehän se!

....... :p
-Joni Samanen-
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#157

Viesti Vlad Tepes »

Jomppedz kirjoitti:
Vlad Tepes kirjoitti:
Jomppedz kirjoitti: Ovat juu.

En siltikään ymmärrä miksi pitäisi tälle kyseiselle tyypille antaa anteeksi, kun hän ei sitä ole ansainnut. :?:
Koska Jeesus kaukonäköisenä miehenä oli oikeassa. :D
:shock:

Sehän se!

....... :p
Hyvä että tietoisuus leviää. :lol:

Siis ihan vakavissaan kyse on siis siitä, että pitää joko kostaa tai antaa anteeksi, sillä muuten jää negatiivisia tunteita pyörimään sisimpään ja se ei tunnu hyvältä.

Anteeksianto on muutenkin yllättävän jännittävä kokemus, tuntuu varsin hienolta.

Ja jos ihan vakavissaan mietit, että kuinka hyvältä se tuntuisi teloa se jätkä ja sitten maksaa sille oikeudessa korvauksia ja saada rikollinen status.
sokrates
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 654
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#158

Viesti sokrates »

Riippuu ihmisestä ja tilanteesta. Ehkä seurustelusi oli muutenkin hiipumassa tai asia vain ei sitten ollut sinulle niin hirveän tärkeä.

Selvittämättömät kiistat ja vääryydet jäävät sitä sisintä kalvamaan eikä sille aina mitään voi, sitä on vaan elettävä sen tilanteen kanssa jossei sinne linnaan viitsi sentään mennä.

Mutta lähes kaikki asiat ovat puhumalla selvitettävissä tai ainakin lievennettävissä jos vain kummallakin on siihen halua. Ja silloin onkin se anteeksiannon paikka. Jos taas toinen ei osoita minkäänlaista katumusta tai halua edes perustella käyttäytymistään, ei hän anteeksiantoa ansaitse ja se on väärä signaali.
Biitistä sekaisin
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#159

Viesti Vlad Tepes »

sokrates kirjoitti: Riippuu ihmisestä ja tilanteesta. Ehkä seurustelusi oli muutenkin hiipumassa tai asia vain ei sitten ollut sinulle niin hirveän tärkeä.

Selvittämättömät kiistat ja vääryydet jäävät sitä sisintä kalvamaan eikä sille aina mitään voi, sitä on vaan elettävä sen tilanteen kanssa jossei sinne linnaan viitsi sentään mennä.

Mutta lähes kaikki asiat ovat puhumalla selvitettävissä tai ainakin lievennettävissä jos vain kummallakin on siihen halua. Ja silloin onkin se anteeksiannon paikka. Jos taas toinen ei osoita minkäänlaista katumusta tai halua edes perustella käyttäytymistään, ei hän anteeksiantoa ansaitse ja se on väärä signaali.
Pahoitteli tilannetta ja osoitti katumustakin myöhemmin. Silti toimi epärehellisesti, mutta sitähän se rakkaus teettää. Elämä on sellaista kilpajuoksua, samallainen olen itsekin, jokseenkin en yhtä liero.

Mutta ihan näin sivuhuomautuksena minä olin kaksi vuotta täysin rikki sydänsurujen takia. Se on rakkaus sellaista että nautinto ja tuska aina vähän vuorottelee.
sokrates
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 654
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#160

Viesti sokrates »

Asia selvä, nyt ymmärrän missä mentiin.

Vaikka olen asioita märehtivää tyyppiä, nuoruuden sydänsurut ei niihin kuulu vaan ovat jääneet unholaan. Niitä ei vaan enää ajattele.
Biitistä sekaisin
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#161

Viesti Vlad Tepes »

sokrates kirjoitti: Asia selvä, nyt ymmärrän missä mentiin.

Vaikka olen asioita märehtivää tyyppiä, nuoruuden sydänsurut ei niihin kuulu vaan ovat jääneet unholaan. Niitä ei vaan enää ajattele.
Minä olen vielä nuori ja kaiken lisäksi romantikko.

:cry:
sokrates
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 654
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#162

Viesti sokrates »

Joo siis kun ensimmäinen seurustelu kariutui niin sehän oli maailmanloppu :smt090 . Se oli niin rankkaa aikaa, etten oikein viitsi edes lukea treenipäiväkirjaa siltä ajalta kun joskus noita vuosikymmeniä vanhoja selailee.

Mutta surua se oli eikä vihaa vaikka jossain vaiheessa kuvioon alkoi tulla sitä kolmattakin. Mutta tosiaan ei jotenkin enää juuri koskaan palaa mieleen paitsi juuri kun jotain vanhoja kalentereita selailee.
Biitistä sekaisin
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#163

Viesti Vlad Tepes »

sokrates kirjoitti: Joo siis kun ensimmäinen seurustelu kariutui niin sehän oli maailmanloppu :smt090 . Se oli niin rankkaa aikaa, etten oikein viitsi edes lukea treenipäiväkirjaa siltä ajalta kun joskus noita vuosikymmeniä vanhoja selailee.

Mutta surua se oli eikä vihaa vaikka jossain vaiheessa kuvioon alkoi tulla sitä kolmattakin. Mutta tosiaan ei jotenkin enää juuri koskaan palaa mieleen paitsi juuri kun jotain vanhoja kalentereita selailee.
Ensimmäinen, toinen, kolmas, neljäs ja niin edelleen... oli minusta aika helppoja, koska ne oli minulla niin lyhyitä. Vasta tämä paljon myöhempi tapaus sai eka kerran sellaiset itsemurhafiilikset aikaan, koska olimme yhdessä kolme vuotta.

Onneksi nyt on taas pitkäaikainen ja parempi kuin kukaan muu. Ollaan nykyisen kanssa oltu nyt noin 1,5 vuotta ja paranee koko ajan. :smt026
Kuvake
Joni Samanen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 698
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Raisio

#164

Viesti Joni Samanen »

Vlad Tepes kirjoitti: osoitti katumustakin myöhemmin.
Ah, no siinä tapauksessa.


Asia ja toimintatapa ymmärretty. :lippaan
-Joni Samanen-
Kuvake
Joni Samanen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 698
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Raisio

#165

Viesti Joni Samanen »

Vlad Tepes kirjoitti: Minä olen vielä nuori ja kaiken lisäksi romantikko.

:cry:
:tervetuloa:
-Joni Samanen-
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 111 kurkkijaa