Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Moraalikeskustelu (osa II)

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#121

Viesti Paappa »

porky kirjoitti:
Vlad Tepes kirjoitti:Minulta varasti tyttöystävän pitkätukkainen hipin retkale aikoinaan. Olin kyllä itsekin silloin pitkätukkainen mies pitkässä nahkatakissa ja rautakärkisissä maihareissa. :lol:

Ajattelin piestä sen jätkän, mutta en pystynyt. Minusta ei ollut lyömään heikompaani.

Joten tein ainoan mahdollisen teon. Käytiin sen kanssa kävelyllä ja ruvettiin kavereiksi. Käskin pitää tyttöä hyvänä ja katsoa ettei se polttaisi tupakkaa.

Siitä tuli hyvä mieli. 8)
:shock:

:respect:

:prayer:
Hienoa sinänsä ettet kolhinut toista. Kuitenkin, minun on vaikea ajatella että joku varastaa tyttöystävän, ihan kuin tämä olisi jokin tahdoton esine. Ymmärrän silti mitä tarkoitat :)
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Naked
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 2185
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Yhteystiedot:

#122

Viesti Naked »

Tohtori Krabola kirjoitti: Mustasukkaisuudesta. Näin tänään tiedepuistolla kaverin jonka kanssa exä petti minua.
...
uheet siitä oikeasta ja mustasukkaisuuden tunteesta, en ole kertaakaan tuntenut sitä parisuhteessa.
Minusta mustasukkaisuudettomuus ja "pettäminen" eivät oikein sovi yhteen. Eikai pettämisellä ole mitään tekemistä asian kanssa jos partnerilla on lupa tehdä mitä lystää. Tai jos ei ole lupaa, niin miksi ei ole?
Nuutti Kotivuori

"Karvainen ja helppo"
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#123

Viesti Paappa »

Tai jos ei ole lupaa, niin miksi ei ole?
Siksi kun ympäriinsä n*ssiminen mahdollisesti loukkaisi sitä toista. Suoraan sanottuna, vaikka kuinka eräät puolustavat tämän kaltaista vapautta, minun on hyvin vaikea nähdä siinä muuta kuin kypsymättömyyttä ja pelkoa tehdä ratkaisuja. Vapaus on suuri vankila.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Keiju
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 2054
Lauteille: Tammikuu 2005

#124

Viesti Keiju »

Naked kirjoitti:
Tohtori Krabola kirjoitti:Mustasukkaisuudesta. Näin tänään tiedepuistolla kaverin jonka kanssa exä petti minua.
...
uheet siitä oikeasta ja mustasukkaisuuden tunteesta, en ole kertaakaan tuntenut sitä parisuhteessa.
Minusta mustasukkaisuudettomuus ja "pettäminen" eivät oikein sovi yhteen. Eikai pettämisellä ole mitään tekemistä asian kanssa jos partnerilla on lupa tehdä mitä lystää. Tai jos ei ole lupaa, niin miksi ei ole?
Hyvä Naked!
Ensinnäkin Paapan mielestä, jos annat toisen olla vapaa, niin kumppani automaattisesti menee ja toisten kanssa sänkyyn. Paappa, tekisitkö sinä itse niin, jos sinä rakastat toista ihmistä?

Ja ihmiset ovat vapaita joka tapauksessa tekemään valintojaan. Emme millään konstilla saa toisia estetyksi, jos toisella on mieliteot ja moraali mitä ovat. Eli ei ole muita kuin vapaita suhteita, vaikka olisit kuinka naimisissa jne. Ihmisellä on vapaa tahto joka tapauksessa!
...mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#125

Viesti Vlad Tepes »

Paappa kirjoitti: Hienoa sinänsä ettet kolhinut toista. Kuitenkin, minun on vaikea ajatella että joku varastaa tyttöystävän, ihan kuin tämä olisi jokin tahdoton esine. Ymmärrän silti mitä tarkoitat :)
Se mies harrasti sellaista ovelaa peliä, jota voi vallan mainiosti sanoa varastamiseksi. Esitti aikeitansa totuuden vastaisesti ja iski kun aika oli sille otollisin. Sellainen on mielestäni epämiehekästä. Sehän siinä eniten ärsyttikin ja siinä oli enemmän sulateltavaa kuin itse menetyksessä.

Mutta silti se anteeksianto on terapeuttista. Tuntuu taivaalliselta.
sokrates
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 654
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#126

Viesti sokrates »

Toki saa tuntea mustasukkaisuutta tai olla tuntematta sitä, muttei kai tämä nyt mikään joko-tai-asia ole vaan liukuva skaala, jonka ääripäässä on henkilökohtaisesta ongelmasta kärsivä ja/tai kulttuurisen joukkohysterian manipuloima henkilö, joka voi vaatia toiselta neitsyyttä ja vahtii joka askelta ja toisessa päässä sitten täysin vapaissa suhteissa viihtyvä tyyppi.

Kaikkien viettitoimintojen voimakkuus vaihtelee hurjasti eri yksilöillä. Sitäpaitsi mustasukkaisuutta voi tuntea muustakin kuin toisen vieraissa käymisestä, esim. toisen hyvistä kaverisuhteista.
Biitistä sekaisin
Kuvake
Joni Samanen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 698
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Raisio

#127

Viesti Joni Samanen »

porky kirjoitti:
Vlad Tepes kirjoitti:Minulta varasti tyttöystävän pitkätukkainen hipin retkale aikoinaan. Olin kyllä itsekin silloin pitkätukkainen mies pitkässä nahkatakissa ja rautakärkisissä maihareissa. :lol:

Ajattelin piestä sen jätkän, mutta en pystynyt. Minusta ei ollut lyömään heikompaani.

Joten tein ainoan mahdollisen teon. Käytiin sen kanssa kävelyllä ja ruvettiin kavereiksi. Käskin pitää tyttöä hyvänä ja katsoa ettei se polttaisi tupakkaa.

Siitä tuli hyvä mieli. 8)
:shock:

:respect:

:prayer:
En ymmärrä miksi anteeksiantamista ylistetään noinkin paljon. Minusta olisi hyvää, tasapainottavaa ja terapeuttista olla antamatta anteeksi tälle jätkälle.

Anteeksianto on hyvästä, mutta ei kaikkea tarvitse niellä. Aight?
-Joni Samanen-
sokrates
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 654
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#128

Viesti sokrates »

Joo, munkin teki mieli kysyä Vladilta, pystyykö hän sitten antamaan anteeksi naisensa uskottomuuden ja jos ei niin miksei.

Anteeksiantokin tuntuu monilla olevan varsin valikoivaa...........
Biitistä sekaisin
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#129

Viesti Paappa »

Keiju kirjoitti: Hyvä Naked!
Ensinnäkin Paapan mielestä, jos annat toisen olla vapaa, niin kumppani automaattisesti menee ja toisten kanssa sänkyyn. Paappa, tekisitkö sinä itse niin, jos sinä rakastat toista ihmistä?
En tietenkään, koska se loukkaisi syvästi partneriani. Yhteiset arvot jne.
Keiju kirjoitti: Ja ihmiset ovat vapaita joka tapauksessa tekemään valintojaan. Emme millään konstilla saa toisia estetyksi, jos toisella on mieliteot ja moraali mitä ovat. Eli ei ole muita kuin vapaita suhteita, vaikka olisit kuinka naimisissa jne. Ihmisellä on vapaa tahto joka tapauksessa!
Ihmisillä on vapaa tahto tehdä vaikka mitä. Miten on, jos partnerisi tekisi aivan mitä tahtoo, niin eikö silloin hän saata tehdä niin muissakin asioissa kuin seksissä? Mitä jos hän ajattelee että hän vapaana ihmisenä voi käyttää yhteisiä varoja miten haluaa? Tai hylätä perheensä kun siltä tuntuu? Sitoutumisen tarpeella on hyvin rationaalinen perusta ja se löytyy siitä, kuinka toinen osallistuu yhteiseen talouteen ja lasten kasvatukseen. Halutaan tai ei, tuo tarve sitoa tai sitoutua on perusvietti. Sairaalloinen mustasukkaisuus on tämän terveen vietin ylikasvanut piirre, joka johtuu henkilön sisäisestä epävarmuudesta.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#130

Viesti porky »

Niin.... mietitäänpäs vähän :smt017 . Onko tyttöystävä jotain sellaista jonka voi varastaa? Minä en ainakaan ole varastettavissa, minulla on oma tahto.

Miehille: Jos tyttöystävä lähtee jonkun toisen matkaan, katso peiliin. Syyllinen on siellä. Jos tekee mieli piestä joku lyö se peili säpäleiksi (hanskat käteen).

Kunnioitukseni Vladille siitä, että hän pystyi vastustamaan tätä peri miehekästä tarvetta kietoa exän uutta kuonoon.

Anteeksiantaminen ja tappion myöntäminen ovat kaiketi kaksi eri asiaa, mutta ne ovat molemmat näissä parisuhdeasioissa aina kovin vaikeita.
Kuvake
Joni Samanen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 698
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Raisio

#131

Viesti Joni Samanen »

porky kirjoitti: Miehille: Jos tyttöystävä lähtee jonkun toisen matkaan, katso peiliin. Syyllinen on siellä.
Ei todellakaan ole. Tapauskohtaista.
-Joni Samanen-
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#132

Viesti bodyguard »

porky kirjoitti: Miehille: Jos tyttöystävä lähtee jonkun toisen matkaan, katso peiliin. Syyllinen on siellä.
Justiinsa joo, toimiiko sama sitten toisinpäin? Että jos mies menee toisen naisen kanssa sänkyyn niin se on tyttöystävän vika :roll:

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#133

Viesti Mjölnir »

bodyguard kirjoitti:
porky kirjoitti: Miehille: Jos tyttöystävä lähtee jonkun toisen matkaan, katso peiliin. Syyllinen on siellä.
Justiinsa joo, toimiiko sama sitten toisinpäin? Että jos mies menee toisen naisen kanssa sänkyyn niin se on tyttöystävän vika :roll:
Ei tietenkään, vaan se johtuu siitä, että miehet ovat kyltymättömiä ja lapsellisia sikoja :D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Joni Samanen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 698
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Raisio

#134

Viesti Joni Samanen »

porky kirjoitti: Anteeksiantaminen ja tappion myöntäminen ovat kaiketi kaksi eri asiaa, mutta ne ovat molemmat näissä parisuhdeasioissa aina kovin vaikeita.
Ovat juu.

En siltikään ymmärrä miksi pitäisi tälle kyseiselle tyypille antaa anteeksi, kun hän ei sitä ole ansainnut. :?:
-Joni Samanen-
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#135

Viesti porky »

bodyguard kirjoitti:
porky kirjoitti: Miehille: Jos tyttöystävä lähtee jonkun toisen matkaan, katso peiliin. Syyllinen on siellä.
Justiinsa joo, toimiiko sama sitten toisinpäin? Että jos mies menee toisen naisen kanssa sänkyyn niin se on tyttöystävän vika :roll:
Miksi mies menee toisen naisen kanssa sänkyyn?

1. Kotona ei saa
2. Vaihtelu virkistää
3. Suhde on "kulunut loppuun"
4. Kotona ei saa
5. Kotona ei saa
6. Kotona ei saa
jne.


Peiliin on syytä vilkaista yhtälailla petetyn/jätetyn tyttöystävänkin. Kolmatta osapuolta on yleensä ihan turha syyttää.

Hyvä sanonta on "jos joku pettää sinua kerran, se on Hänen syynsä. Jos hän pettää sinua uudelleen se on Sinun syysi"
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 38 kurkkijaa