Voit luoda tilin myös sosiaalisen median tunnuksillasi. Klikkaa alta. :)

Kuva KuvaKuva Kuva Kuva Kuva Kuva

Puoluepolitiikka

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta.

Ylipotkijat: Totte, JanneM, Point, Tyttö

Vastaa
magamies
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Lauteille: Joulukuu 2005
Tykännyt: 12 kertaa
Tykätty: 13 kertaa

Puoluepolitiikka

Viesti magamies » touko 10, 2019, 13.55

MIka kun kerran minulta kysyt niin en ole Turtiaisen kirjoituksia ennen lukenutkaan, ei varmaan oikein ole tuollaista kirjoittaa.

Mika, mitä mieltä sinä olet SDP:n Al-Taeen kirjoituksista ja hänen entiseen vaimoonsa kohdistamasta vainosta ja väkivallasta?
Mikäli hänen kotimaansa kulttuuri sallii se pitääkö se myös suomessa sallia?

Kokoomuksessa on myös eräs ex ministerikin joka arvostettu ei tosin nyt eduskunnassa ja tuomittu aikoinaan pahoinpitelystä ja rattijuoppoudestakin en hyväksy minä sitäkään toimintaa sen sijaan hyväksyn sen että suomessa on edes yksi puolue joka yrittää ajaa suomalaisen asiaa ja kunnioittaa länsimaista kulttuuria ja naisten ja lasten koskemattomutta kun se ei kaikkeen kulttuurin kuulu.
Magamies

Kuvake
luupää
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 74
Lauteille: Marraskuu 2006
Tykännyt: 9 kertaa
Tykätty: 72 kertaa

Puoluepolitiikka

Viesti luupää » touko 10, 2019, 14.33

magamies kirjoitti:
touko 10, 2019, 13.55
...naisten ja lasten koskemattomutta kun se ei kaikkeen kulttuurin kuulu.
MIten persujen johtoryhmään kuuluva ja raiskauksesta tuomittu putkonen tai äskettäin naisen väkivaltaisesta seksuaalisesta ahdistelusta tuomittu alkoholisti hakkarainen istuu siihen kuvaan?

Naisten ja lasten koskemattomuuden puolustanminen on toki aina jalomielistä ja perusteltua. Varsinkin kun suomi on EUn johtavia maita perheväkivallassa ja seksuaalirikoksista saadut tuomiot ovat lapsellisia...myös länsimaihin verrattuna.

Jostain syystä nämä kiinnostavat vähemmän kuin tuontijätteen sikailut...
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan luupää viestistä (yhteensä 2):
TimoSMika

PetriP
kylkeenpotkija
Lauteille: Toukokuu 2006
Etulaji: Judo
Tykännyt: 19 kertaa
Tykätty: 34 kertaa

Puoluepolitiikka

Viesti PetriP » touko 10, 2019, 15.11

Al-Taeen ei ole tuomittu väkivallasta ja ei ole edes uskottavia väitteet. Kirjoituksethan oli avoimen rasistisia ja niistä kovasta ottaa itselleen hittä.

Suomessa kovasti vähän vaikuttaa rikostuomiot poliikon uraan. Kepulisteilla Kauko Juhan-talo sai valtakunnanoikeudessa tuomion lahjoman vaatimisesta ja erotettiin eduskunnasta ja hallituksesta ja ei kun heittämällä läpi seuraavista vaaleista. Jätteenmäki vaikka ei saanut tuomiota syyllistyi varmasti johonkin ja joutui jättämään pääministerin pestin ja ei kun EU-parlamenttiin, jossa läpipääsy on paljon vaikeampaa.

Turtianen menee hienosti jonon jatkoksi. Olis se kiva jos ton tason törttöily suomessakin lopettaisi poliittisen uran mutta lienee turha toivo

Atticora
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Lauteille: Heinäkuu 2013
Tykännyt: 11 kertaa
Tykätty: 40 kertaa

Puoluepolitiikka

Viesti Atticora » touko 10, 2019, 16.46

Sen sijaan mua kyllä kiinnostaa millä perusteella al-taee ei saanut syytettä kiihotuksesta. Jutut oli kuitenkin aika härskejä. Menikö vanhaksi vai mitä, uutisissahan sitä ei kerrottu.

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 169
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: Pilates, HIIT
Sivulajit: Girya, Yin-jooga
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 501 kertaa
Tykätty: 188 kertaa
Viesti:

Puoluepolitiikka

Viesti Mika » touko 10, 2019, 16.49

magamies, olen tuon nimen jossakin ohimennen nähnyt, mutten tiedä hänestä mitään. Jossakin ketjussa täällä taidettiin ehkä jotain hänestä tänä keväänä mainita.

Tuo "Suomen asialla" on malliesimerkki populismista. Ymmärrän että se voi iskeä johonkuhun teinixiin, mutta optimistina minun on vaikea ymmärtää, miten joku aikuinen antautuu moiselle. Sitten kun olen katsonut vähän tarkemmin niitä ihmisiä, siellä taustalla on ollut jotakin henkilökohtaista kamppailua elämän kanssa. Voi, kun ne kokemukset saisikin valjastettua johonkin positiiviseen, mutta nyt on näin... :(

Niin, jos oikein muistan, tuo Al-jotakin taisi pahoitella kirjoituksiaan (edelleenkään en tiedä niistä mitään). Se kynäniska, joka on nykyään maamme toiseksi suurimman puolueen johtaja, tietääkseni ei ole pahoitellut vanhoja kirjoituksiaan, vaikka häneltä taidettiin niistä eduskuntavaalien alla kysellä.

Käytännössä Suomessa on yksi iso puolue, joka on yhden asian puolue ja avoimesti rikollinen ja ihmisvastainen. Näin se edustuksellinen demokratia toimii. Edelleen olen meritokratian kannalla, mutta sitä ei ole koskaan missään toteutettu. Minulla on siihen lähtökohtaiseen kysymykseen vastaus: minä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

PetriP
kylkeenpotkija

Puoluepolitiikka

Viesti PetriP » touko 10, 2019, 16.59

Atticora kirjoitti:
touko 10, 2019, 16.46
Sen sijaan mua kyllä kiinnostaa millä perusteella al-taee ei saanut syytettä kiihotuksesta. Jutut oli kuitenkin aika härskejä. Menikö vanhaksi vai mitä, uutisissahan sitä ei kerrottu.
syyteoikeus saattoi olla vanhentunut ja sitten on aina vielä se tapauskohtainen arvio ylittyikö rikoskynnys. Ja syytekirjelmän ne kaksi kohtaa jotka johti tuomioon on... no ei ihan sen arvoisia että oikeusistuimia niillä pitäis vaivata. Al-Taeen tapauksen poliisi arvioi ja vaikea kuvitella että hän olisi saanut jotain erityiskohtelua poliisin toimesta joten eiköhän tuo oikein mennyt.

magamies
reiteenpotkija

Puoluepolitiikka

Viesti magamies » touko 10, 2019, 20.36

Mika kirjoitti:
touko 10, 2019, 16.49
magamies, olen tuon nimen jossakin ohimennen nähnyt, mutten tiedä hänestä mitään. Jossakin ketjussa täällä taidettiin ehkä jotain hänestä tänä keväänä mainita.

Tuo "Suomen asialla" on malliesimerkki populismista. Ymmärrän että se voi iskeä johonkuhun teinixiin, mutta optimistina minun on vaikea ymmärtää, miten joku aikuinen antautuu moiselle. Sitten kun olen katsonut vähän tarkemmin niitä ihmisiä, siellä taustalla on ollut jotakin henkilökohtaista kamppailua elämän kanssa. Voi, kun ne kokemukset saisikin valjastettua johonkin positiiviseen, mutta nyt on näin... :(

Niin, jos oikein muistan, tuo Al-jotakin taisi pahoitella kirjoituksiaan (edelleenkään en tiedä niistä mitään). Se kynäniska, joka on nykyään maamme toiseksi suurimman puolueen johtaja, tietääkseni ei ole pahoitellut vanhoja kirjoituksiaan, vaikka häneltä taidettiin niistä eduskuntavaalien alla kysellä.

Käytännössä Suomessa on yksi iso puolue, joka on yhden asian puolue ja avoimesti rikollinen ja ihmisvastainen. Näin se edustuksellinen demokratia toimii. Edelleen olen meritokratian kannalla, mutta sitä ei ole koskaan missään toteutettu. Minulla on siihen lähtökohtaiseen kysymykseen vastaus: minä.
Nuoren miehen lapsellista ajatustapaa eli koko maailma on avoin ja mitään se ei maksa eikä kärsi turvallisuus kaikki kuten Oulun tapaukset vain pelkkiä yksittäistapauksia, populisteja olivat hekin jotka puolustivat maamme rajoja silloin ennen, heitä mm kommunistit syyllistivät jälkeen päin että mitä menitte sinne...
Itse sanoisin että nuoriso uskoo näitä vihreitä joille kaikki on avoinna kun kyse on muusta kuin suomalaisesta!

Kysymys miksi ennen niin turvallinen Ruotsi on nyt euroopan rikostilaston ykkösmaa? Onko kyseessä liian humaani ajattelutapa vai pelkkää sattumaa ja voiko uutisiin ruotsista luottaa vai pelkkää populismia?
Suomi seuraa perässä kuten aina kun hölmölandiassa ei ajattelua sallita ja maksetaan vaan veroja eikä kysellä mihin se menee ja turvallisuus on sivuseikka kun maailman toiselta puolelta toteutuu vihreä unelma vaikkakin siinäkin puolueessa on korkeassa asemassa mm veronkiertäjiä ja pimeän työn teettäjiä.
Magamies

Kuvake
TimoS
ylipotkija
Viestit tässä aiheessa: 78
Lauteille: Tammikuu 2005
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Tykännyt: 100 kertaa
Tykätty: 47 kertaa
Viesti:

Puoluepolitiikka

Viesti TimoS » touko 12, 2019, 23.33

magamies kirjoitti:
touko 10, 2019, 20.36
Kysymys miksi ennen niin turvallinen Ruotsi on nyt euroopan rikostilaston ykkösmaa?
Mikähän tämä tällainen tilasto on ja mistä sen löytää?
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei

Kuvake
Mika
etupotkija
Viesti:

Puoluepolitiikka

Viesti Mika » touko 13, 2019, 07.28

Tässä on vertailua Suomen ja Ruotsin välillä:

https://www.nationmaster.com/country-info/compare/Finland/Sweden/Crime

Nyt on ensisijaisen tärkeää huomata yksi tekijä.
Crime levels: Level of crime. Based on 0-50 contributions for Afghanistan, Albania, Algeria and 82 more countries and 50-100 contributions for Argentina, Belgium, Bulgaria and 24 more countries and over 100 contributions for Australia, Brazil, Canada and 17 more countries. The surveys were conducted by numbeo.com from July, 2011 to February, 2014. See this sample survey for the United States, respondents were asked "How serious you feel the level of crime is?". The higher the value, the more survey respondents believe it is high in their country.
Mutta katsotaan mitkä magamiehen lähteet ovat.

Miten Ruotsin rikostilastot liittyvät suomalaiseen puoluepolitiikkaan, joka on ketju otsikko?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

magamies
reiteenpotkija

Puoluepolitiikka

Viesti magamies » touko 13, 2019, 08.34

Rikostilasto https://www.numbeo.com/crime/rankings_by_country.jsp?title=2019&region=150&fbclid=IwAR2oMpQsdtgCf6VEnQlCoomA6a4fqxhqkfsPY1LPMZT1LGOAGfLAH7vnvjE

Puoluepolittikka se on johtanut ruotsinkin tuohon tilaan ja suomessa sama uhka, liika humaanisuus ja vähäinen järjenkäyttö ovat uhka.
Magamies

PetriP
kylkeenpotkija

Puoluepolitiikka

Viesti PetriP » touko 13, 2019, 08.37

Suomeen se liittyy kaiketi vain oltuksella että meillä valtaapitävillä on samanlaisia empatiota maahanmuuttoa kohtaan kuin ruotsilla oli siihen asti että laittoivat rajatarkastuskset Tanskanvastaiselle rajalle

Ainoa jok pomppaa tuolta silmään on ruotsin selvästi isommat raiskausluvut. Mutta siinä vaikuttaa niin moni asia, että vaikea uskoa että luvut olisivat vertailukelpoisia. Raiskauksissa piilorikollisiuuden osuudeksi suomessa oletetaan 85% joten ero voi selittyä pelkästään erilaisella piilorikollisuuden määrällä. Ja myös raiskauksen määritelmä taitaa olla eri joka sekin sumentaa tuota vertailula

Mutta suomen politiikkssa isokallion kolumnista:
Odotan jännityksellä sitä, moniko Keskustan ehdokas muistaa tupailloissa mainita, että hän on ehdolla Brysselin ALDE ryhmään, jonka yksi isoista vaaliteemoista on maataloustukien leikkaaminen. Entä kertovatko Kokoomuksen ehdokkaat Nuorkauppakamareiden klubi-illoissa, että he kuuluvat EPP ryhmään, joka taas haluaa kasvattaa maataloustukia?
Eli Euroopassa ajetaan asiaa toisinpäin kuin suomessa?

Kuvake
Mika
etupotkija
Viesti:

Puoluepolitiikka

Viesti Mika » touko 13, 2019, 09.18

magamies kirjoitti:
touko 13, 2019, 08.34
Rikostilasto https://www.numbeo.com/crime/rankings_by_country.jsp?title=2019&region=150&fbclid=IwAR2oMpQsdtgCf6VEnQlCoomA6a4fqxhqkfsPY1LPMZT1LGOAGfLAH7vnvjE

Puoluepolittikka se on johtanut ruotsinkin tuohon tilaan ja suomessa sama uhka, liika humaanisuus ja vähäinen järjenkäyttö ovat uhka.
#-o

Luitko tuon linkkini ja sitä alustavan lainauksen, jossa olin erikseen korostanut juuri tuon kohdan?

Mutta kyllähän tuosta selviää, millaisia "faktoja" teikäläiset pyörittelevät. On se helppoa.
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Mika viestistä (yhteensä 2):
PointJörri
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
Mjölnir
ylipotkija
Viestit tässä aiheessa: 91
Etulaji: Scandinavian Defendo
Sivulajit: Krav Maga, Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Tykännyt: 29 kertaa
Tykätty: 150 kertaa
Viesti:

Puoluepolitiikka

Viesti Mjölnir » touko 13, 2019, 10.55

Totta tai ei, näin nämä asiat KOETAAN
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Mjölnir viestistä (yhteensä 4):
PointJörriMikaTimoS
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi

Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Lauteille: Tammikuu 2005
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Tykännyt: 91 kertaa
Tykätty: 187 kertaa
Viesti:

Puoluepolitiikka

Viesti Andy » touko 13, 2019, 14.44

https://yle.fi/uutiset/3-10780718

Väyrynen lienee todennut, että ei saa vedettyä porukkaa Kepusta omiin virityksiinsä ja pyrkii nyt palaamaan puolueeseen. Tämän hän epäilemättä perustelee siten, että Sipilän poistuessa puolue palaa alkiolaisille juurilleen.
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Andy viestistä:
Ile
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders

Kuvake
fudo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Lauteille: Elokuu 2010
Etulaji: Kase Ha Shotokan Ryu
Tykännyt: 56 kertaa
Tykätty: 42 kertaa

Puoluepolitiikka

Viesti fudo » touko 13, 2019, 15.47

Paavo se jaksaa.

Käsittääkseni Alden hylkäämä Viiden tähden liike (M5S) ja Aldeen kuuluva Keskusta eivät ole oikein väleissä, joten Keskustan nokka- tai edes rivimieheksi voi olla vaikea päästä M5S:n kautta.
空手に先手なし

Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 kurkkijaa