Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Parhaat roskaruokapaikat

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Nade
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1083
Lauteille: Heinäkuu 2005

#16

Viesti Nade »

Hampurilaisiin voi jäädä koukkuun. Minulla on aina joku yksi ateria, jonka haluan noin kerran viikossa. Vuosia kävin Macissa ja siellä se oli QP-ateria. Nyt kodin lähellä on muutaman vuoden ollut Hese, joten tällä hetkellä se ainoa annos on Hesen kerrosateria. Muistatteko vielä Carrolsin? Sielläkin minulla oli joku tietty ateria, mutta en enää muista nimeä. Suomen ainoa jäljelle jäänyt Carrols taitaa olla Stockmannilla. Eikös Hese ostanut ne?
Muutoin kyllä valmistan itse ruuat, koska ne ovat itse tehtyinä parhaan makuisia. Yritän päästä mahdollisimman vähällä ja usein isken jonkun lihapadan uuniin hautumaan ja siitä riittää sitten useaksi päiväksi.
JKoskinen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 764
Lauteille: Tammikuu 2006

#17

Viesti JKoskinen »

Koska minusta ei ole tuhlaajaksi, niin jyväskylän seisovapöytä-kebab-ravintolat on ihan jees tositarkoitukseen. Sillä kuudella eurolla saa mahan täyteen, ettei p*skalle taivu.
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

Re: Parhaat roskaruokapaikat

#18

Viesti mronkain »

HaloMan kirjoitti: Mitkäs on mielestänne parhaita roskaruoka paikkoja?
Jack-in-the-Box, Taco Bell ja KFC. Suomalaisista kautta aikojen Snacky. Nykyisin McDonalds on varmaan suosituimpia. En tiedä lasketaanko roskaruoaksi, mutta Subway on myös OK. Lähin pizzapaikka (mikä se sitten milloinkin on) on myös aina suosittu. Ja tietty Alepa.
Mukavia ylläreitä saa yksittäisillä grillikioskeilla, esim. Haminan torin Kolmiogrilli (muistaakseni, vuonna 1990) ja Hangossa oli myös joku aivan mainio grillikioski. Usein tilanne vaikuttaa elämyksen intensiteettiin.

EDIT: minulla oli muuten pitkään periaate, etten osta pizzaa paikasta, jossa myydään myös kebabia. Olen joutunut tinkimään siitä...

- Marko
Kuvake
Risto R
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3062
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Joensuu

#19

Viesti Risto R »

HaloMan kirjoitti: Suosittelisin ainakin kerran käymään ja testaamaan vaikka Big Mac hampurilaista + 9kpl kananugetteja joillain dibillä ja limsalla mistä pidät.
Oon minä hesen purilaisia maistanu. Eipä vakuuttanu. Edit: Tosin täytyy myöntää että hesen kanasalaattia tulee joskus harvoin syötyä, kun ei itse jaksa tehdä. Edit2:typo.
Joensuun historiallisen miekkailun seura
"I [sword] am Royal, enforce justice, propagate goodness and destroy evil." -Fiore dei Liberi, 1409

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#20

Viesti bodyguard »

Bic Macit on pahoja. McFeast tai QP sen olla pitää

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#21

Viesti sivarinlötkö »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Ketjusetityksestä Hesburgerin sopivan majoneesipitoiset eväät toimivat parhaiten.
Samaa mieltä. Miksiköhän muualla Suomessa ei yleensä näin ajatella?
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#22

Viesti bodyguard »

sivarinlötkö kirjoitti:
Jussi Häkkinen kirjoitti:Ketjusetityksestä Hesburgerin sopivan majoneesipitoiset eväät toimivat parhaiten.
Samaa mieltä. Miksiköhän muualla Suomessa ei yleensä näin ajatella?
Koska muualla ollaan oikeassa?

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Kenzu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 367
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parhaat roskaruokapaikat

#23

Viesti Kenzu »

mronkain kirjoitti:
HaloMan kirjoitti:Mitkäs on mielestänne parhaita roskaruoka paikkoja?
Jack-in-the-Box, Taco Bell ja KFC. Suomalaisista kautta aikojen Snacky. Nykyisin McDonalds on varmaan suosituimpia. En tiedä lasketaanko roskaruoaksi, mutta Subway on myös OK. Lähin pizzapaikka (mikä se sitten milloinkin on) on myös aina suosittu. Ja tietty Alepa.
Mukavia ylläreitä saa yksittäisillä grillikioskeilla, esim. Haminan torin Kolmiogrilli (muistaakseni, vuonna 1990) ja Hangossa oli myös joku aivan mainio grillikioski. Usein tilanne vaikuttaa elämyksen intensiteettiin.

EDIT: minulla oli muuten pitkään periaate, etten osta pizzaa paikasta, jossa myydään myös kebabia. Olen joutunut tinkimään siitä...

- Marko
Tulee tuosta Snackystä mieleen "Taxi special" tosi tuhti hamppari sisällä, jopa paistettu kananmuna. Sen kun söi illalla, voikin hyvin jättää aamupalan väliin.....
Kenneth Skurnik
TKD/WTF 1995-
Krav Maga 1984
JKoskinen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 764
Lauteille: Tammikuu 2006

#24

Viesti JKoskinen »

sivarinlötkö kirjoitti: Miksiköhän muualla Suomessa ei yleensä näin ajatella?
Kulttuuri vaihtelee paikkakunnittain kummallisesti. Hese on ihan hyvä juttu, ei niin roskaa, mutta en sitä silti lapsille suosittelisi.
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#25

Viesti sivarinlötkö »

JKoskinen kirjoitti:
sivarinlötkö kirjoitti:Miksiköhän muualla Suomessa ei yleensä näin ajatella?
Kulttuuri vaihtelee paikkakunnittain kummallisesti. Hese on ihan hyvä juttu, ei niin roskaa, mutta en sitä silti lapsille suosittelisi.
Mäkkiä suosittelisit?
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4953
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

#26

Viesti Mänzy »

Täytyy varmaan nostaa McDonald's parhaimmaksi, jo senkin vuoksi, että niitä on jokapaikassa ja tietää (yleensä) mitä saa. Ausseissa tosin, kun tykkäävät punajuuresta, laittavat Bic Macin väliin paksun punajuurisiivun. Sillä on kyllä sitten eri nimikin. Varmasti muillakin mailla on omat erikoisuutensa.

Paras McDonald'sin hampurilainen on McFeast. Mehukkaampi (siis enemmän kastiketta) kuin Bic Macissa ja sopivan iso. Myös el Maco on hyvä vaihteen vuoksi.

Hesen hampurilaisista en välitä oikein muista kuin Megasta. Muutenkin niitä pitäisi syödä lusikalla, kun sitä majoneesia on kiloittain. Tein juuri äskettäin energiavertailua Hesen ja Mäkin välillä; täytyy sanoa, että Mäkki on laidutusruokaa Heseen verrattuna! Hesen Megahampurilaisessa oli kaloreita n. 1300, pari sataa enemmän kuin Mäkin kokonaisessa McFeast-ateriassa normaalin kolan kanssa :shock:!

Kebab ja pitsat maistuvat myös. Pitsassa täytyy olla lihaa, mielellään paljon. Sipuli ja paprika ovat myös hyviä täytteitä. Tonnikalakin menee.

Ruoasta on kivaa puhua! :)



Mänzy
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#27

Viesti sivarinlötkö »

Mänzy kirjoitti: Hesen hampurilaisista en välitä oikein muista kuin Megasta. Muutenkin niitä pitäisi syödä lusikalla, kun sitä majoneesia on kiloittain. Tein juuri äskettäin energiavertailua Hesen ja Mäkin välillä; täytyy sanoa, että Mäkki on laidutusruokaa Heseen verrattuna! Hesen Megahampurilaisessa oli kaloreita n. 1300, pari sataa enemmän kuin Mäkin kokonaisessa McFeast-ateriassa normaalin kolan kanssa :shock:!
Ei ihan, megapurilaissa on 1060kcal.
Kerroksessa 640kcal.
McFeastissa 560kcal.
Bic Macissa 500kcal.

Hesen koko juju on se majoneesi, joten sitä pitääkin olla riittävästi ja se hieman nostaa noita energiasisältöjä mäkkärin kuivakkaisiin serkkuihinsa verrattuna. Jos kokonaisia aterioita vertaillaan, niin McFeast pienillä perunoilla+0.4l juomalla on 970kcal, Kerrosateria samoilla 1030kcal. Mäkkärissä tosin saa ranskiksia n. 17 grammaa enemmän... entäs hinta?
JKoskinen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 764
Lauteille: Tammikuu 2006

#28

Viesti JKoskinen »

sivarinlötkö kirjoitti:
JKoskinen kirjoitti:
sivarinlötkö kirjoitti:Miksiköhän muualla Suomessa ei yleensä näin ajatella?
Kulttuuri vaihtelee paikkakunnittain kummallisesti. Hese on ihan hyvä juttu, ei niin roskaa, mutta en sitä silti lapsille suosittelisi.
Mäkkiä suosittelisit?
Ei, en suosittele mitään roskaa. Itsekkin olisin voinut aikoinaan vähän järkevämmin syödä.

Muuta:
Japanista jäi mieleen, että käyttävät aika meheviä tomaatteja pizzoissa, mikä on hyvä juttu. Luulen, että ne pizzojen muut täytteet oli jostain tursaan puutarhasta. Hyvää oli, en kysellyt.
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4042
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

#29

Viesti fatman »

Sivuutan ehkä lähes täysin ketjun varsinaisen aiheen ja tökkään nokkani sivujuonteena esiin tulleeseen Carrolsin lähes täydelliseen poistumiseen Suomen hampurilaisravintolaketjujen joukosta.

Tällä kertaa varsinainen syy ei ollut turkulaisten, vaikka heitä onkin yleensä helppo kaikesta pahasta syyttää.
Syy oli Keskon (Oyj), joka halusi "keskittyä ydinosaamiseensa" ja myi Carrolsin Hesburgerille. Silloinen Keskon pääjohtaja Matti Honkala totesi henkilökunnalle pitämässään hengennostatuskiertuepuheessaan - tai itse asiassa sen jälkeen asiasta kysyttäessä, ällöttävä virne naamallaan - Keskon saaneen Carrolsista hyvän hinnan! Tilaisuudessa läsnäolleena, olin vähällä sortua väkivallan kurjille teille.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Kuvake
joonas
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Stadi

#30

Viesti joonas »

sivarinlötkö kirjoitti: Hesen koko juju on se majoneesi, joten sitä pitääkin olla riittävästi...
Ainoa kokemukseni Hesestä oli kauhea.
Oltiin leirillä Turussa ja pitihän sitä Heseä käydä kokeilemassa, kun ei niitä paljoa muualla kuin siellä suunnalla ollut.
Otettiin jotkut purilaiset ja juomat ja suunnattiin pöytään istumaan. Jo tässä vaiheessa pelotti, kun hampparini kääreessä oli aukko ja sieltä valui norona majoa merkkaamaan kuljetun matkamme.
Sitten syömään... Kaverini oli nälkäisempi ja ryhtyi mättämään settiä naamaansa. Ruokahalu meni totaalisesti, kun alle nanosekunnissa kaverilla valui majoneesi käsiä pitkin ja tipahteli rasvaisina klöntteinä kyynärpäistä pöydälle. Itse avasin pakettini ja katsoin sisään sitä inhotusta. Pienen maun ehdin ottaa, ennen kuin vatsani kertoi viisaammaksi jättää moinen puuro syömättä.
Kävin kassalle kyselemään tuon majomäärän perään ja siinä sitten hontelo finninaama vinkaisi jotain: "gyll maar sää lissäägi saat, jossei tua riitä"...

Tässä vaiheessa Hesen ovi kävi kohdallani viimeisen kerran ja suuntasimme kohti kepaperiaa, jotka muuten siihen aikaan olivat Turussa suomen parhaimmistoa.

Nykyään muksutkin on aivopesty HEsen nähdessään jollottamaan "kakapurkeri, kakapurkeri" (kaka käytetty torttapotorttaautomatiikan kiertämiseksi, käytä haluamaasi ulostetta kuvaavaa sanaa korvaamaan tuo)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: tapsaattori ja 121 kurkkijaa