Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta musiikista, elokuvista, kokkaamisesta, autoista ja kaikesta muusta.

Maitoautot

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit: 8114
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti Tohtori Krabola »

MarkkuT kirjoitti:
Jussi Häkkinen kirjoitti:Mutta hilpeää tuo Valion vastausnopeus.
Kyseessä on joko todella hyvä asiakaspalvelu tai sitten niillä ei ole mitään tekemistä siellä.

:lol:
Aika varmasti kumpaakin :D
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit: 22903
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Tykännyt: 32 kertaa
Tykätty: 42 kertaa

Viesti TimoS »

On siellä mahtanut asiakaspalvelija pyörittää päätään "kaikkee ne kysyykin!" :D
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Jutoka
kylkeenpotkija
Viestit: 1843
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti Jutoka »

Ollu työntekijällä hauskaa. Ei olisi ihme, että vastaus tuli nopeasti juuri sen takia, että tuohon oli hauska vastata. :D
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti joksanen »

fatman kirjoitti: Minä olen aina ollut siinä luulossa, että säiliöautojen nestesäiliöissä olisi jonkinlainen kennorakenne, jolloin se neste ei lillu siellä kuin valtameressä.
Olen ymmärtänyt että kennorakenne tai väliseinät eivät ylety ihan pohjaan eikä ihan kattoon. Eli yksittäinen maitomolekyyli pääsee kyllä lainehtimaan perästä keulaan, mutta ei ehkä ihan yhdellä hyökyllä. Jos kennot olisivat toisistaan suljettuja, säiliöhän pitäisi täyttää ja tyhjentää monella syöttö/jakeluletkulla. Paitsi jos siellä pohjalla olisi joku tratti-systeemi. Mikä pohjaan tulematon väliseinä oikeastaan onkin.

Mitä, eikö potkussa muka ole yhtään säiliöauton kuljettajaa?
Sami Meisalmi
vastapotkija
Viestit: 72
Lauteille: Toukokuu 2006
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti Sami Meisalmi »

Koska olen asiantuntija:

1.Polttoainetta kuljettavissa autoissa on niin ikään "soikeita" säiliöitä.
2.Polttoainekuljetuksissa on joissain autoissa tankissa muutamia eri osastoja, eri polttoainelaatuja varten.
3. Nestettä kuljettavissa tankeissa on loiskelevyt, jotka toimivat hyökymisen vaimentajina. Eivät kuitenkaan estä lotinaa ja heilahteluita.
4.Tankit joilla kuljetetaan vaarallisia aineita tulee olla kaksinkertaiset seinämät, eli vaipoitus. Tämä vie tilaa itse säiliötilavuudelta.
5. Halkaisijaltaan ja muodoltaan on monenlaisia ja kokoisia tankkeja, riippuen pääasiallisen aineen kuljetusmuodosta. Ratkaisevaa on paino ja muoto. Onko nestettä, kaasua vai jauhoa +ominaispaino.
6.Kennot eli osastot ovat erillään toisista. Loiskelevyt ovat joka osastossa omansa.
7.Syöttö/ulosottoputket ovat aineista riippuen erilliset tai saman pääliittimen kautta. Ohjaus tapahtuu pneumaattisesti. Säiliöiden täyttö sisäisesti(oma pumppu) tai ulkoisesti(ulkoinen pumppu), ali-tai ylipaineella.

Kuten joku tuossa jo mainitsikin, niin tod. näk. nesteitä kuljettavissa säiliöissa muotoilu on tärkeää, koska raskaassa liikenteessä ilmanvastusta on nykypäivänä koitettu vähentää muotoilulla. Syynä tähän on polttoaineen säästö. Ilmanvastus vie ison auton polttoainekuluista raakasti sanottuna 30%
Toisin kuin: :pirssi:
Se valion vastaus oli hassu

Asiantuntijalla on hallussaan rekkapenaksi oikeuttava ajo-oikeus...huh..

Seuraajat

Kuvake
TimoS