Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Valmistuminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Sylvesteri
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1535
Lauteille: Marraskuu 2005

#16

Viesti Sylvesteri »

Slind kirjoitti: Kuitenkin, opiskelijaelämä on parasta kaikista!
Sen oman aikansa. Minulla alkoi kyllä neljän opiskelijavuoden jälkeen jo vähän kyllästyttämään. Ja jos pidempään roikkuu, ne alkuperäiset opiskelijakaveritkin katoavat valmistumisen myötä ja lopulta sitä saa yksin hengata osaston kirjastossa. Ei ole tuttuja enää.
Mietinnässä.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#17

Viesti Elina »

Opiskelijaelämässä kyllä parasta on se uusien ihmisten tapaaminen ja rajattomat mahdollisuudet :) Nyt kun on valmistunut, niin tuntuu melkein siltä kuin elämä olisi jo ohi, kun tutkinto on tehty ja sitä kautta valinta :?

Tokana opiskeluvuonna iski oikein ahdistus, kun olin kiinnostunut monesta alasta aivan yhtäkkiä ja tajusin, etten millään ehdi erikoistumaan kaikkiin...

Öhm, tulipas tästä nyt negatiivinen viesti :lol:
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#18

Viesti MarkkuT »

Mä taisin viettää sen opiskelijaelämän joskus ennen kuin täytin 20 kun ei se oikein tuolla koulussa jaksanut kiinnostaa. Ne haalarihommat on mun mielestä todella dorkia. Joillain on ilmeisesti aika pahojakin identiteettikriisejä kun pitäisi lopettaa lapsuus ja siirtyä työelämään. Minä taas tykkään tästä 9-17 -hommasta. Taino parempi olisi jos se olisi vaikka 10-13...

Ehkä mä vaan oon :glasses9:
Ain't no one.
Kuvake
falkoni
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 556
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#19

Viesti falkoni »

Elina kirjoitti: Nyt kun on valmistunut, niin tuntuu melkein siltä kuin elämä olisi jo ohi, kun tutkinto on tehty ja sitä kautta valinta :?
Ainahan voi vaihtaa alaa ja tehdä vaikka toisen tutkinnon... (ja kolmannen ja neljännen ja ... :lol:)
Mika Rantanen
Never reinvent the wheel
Jutoka
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1843
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#20

Viesti Jutoka »

Kuudes vuosi alkaisi, ja gradun aihe olisi tiedossa. Pitäisi vain suorittaa noita kursseja loppuun, jäänyt aika monesta joku pieni osa tekemättä. Mutta minulla on se ikuinen opinto-oikeus, itseasiassa kaksi kappaletta. :D
Kuvake
Seregi^
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 27
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Turku

#21

Viesti Seregi^ »

en päässy kolmannellakaan hakukerralla yliopistoon vaikka täydet pisteet oli kokeessa :evil: no, ensi keväänä valmistun amiskasta tarjoilijaksi :lol: ainakin saan töitä. haen erillisopintoihin uskontotieteen aineopintoihin. kun olen ne suorittanut ( tosin maksanu siitä) pääsen tutkintoopiskelijaksi ilman kokeita...
Kuvake
Keiju
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 2054
Lauteille: Tammikuu 2005

#22

Viesti Keiju »

Elina kirjoitti: Nyt kun on valmistunut, niin tuntuu melkein siltä kuin elämä olisi jo ohi, kun tutkinto on tehty ja sitä kautta valinta :?
No höpö höpö! Mikä velvoittaa pysymään samalla alalla lopun ikäänsä? Minulla kaksi täysin toisistaan poikkeavaa tutkintoa takana ja kolmaskin tulee jossain vaiheessa, sen tiedän. Tosin kolmas luultavasti tulee olemaan erikoistumista tai eihän sitä koskaan tiedä.
Jos vanhat opintolainat ovat syy, ettei oikein kärsi opiskella, niin eikun vaan uutta lainaa putkeen. Niiden kanssa ei kuseen joudu. No nykyään kyllä voi opiskella työn ohessakin jotain.
Eikö siinä sinun alassasi itse työ opeta enää mitään uutta? Eikö ole täydennyskursseja tms?
...mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Anni M.
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 823
Lauteille: Lokakuu 2005

#23

Viesti Anni M. »

Olen kyllä samaa mieltä Keijun kanssa!
Rohkeasti vain uusille urille jos alkaa tuntua siltä :)
tube
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 606
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tapiola Garden City

#24

Viesti tube »

Samaa mieltä. Vaihdoin alaa vähän niinkuin valmistumisen kynnyksellä, ja päivääkään en oo katunut. Paitsi että päivätyöt imee kun on tottunut opiskelijan päivä- ja viikkorytmiin. Onneksi on välillä rauhallista ja kahvi/ruoka"tunnit" niin voi vaikka surffata intternetissä.

/T
Tuomas Lähdeoja
Ei pidä ehtimiseen nykiä käsittimestä.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#25

Viesti Mika »

Keiju kirjoitti:
Elina kirjoitti:Nyt kun on valmistunut, niin tuntuu melkein siltä kuin elämä olisi jo ohi, kun tutkinto on tehty ja sitä kautta valinta :?
No höpö höpö! Mikä velvoittaa pysymään samalla alalla lopun ikäänsä? Minulla kaksi täysin toisistaan poikkeavaa tutkintoa takana ja kolmaskin tulee jossain vaiheessa, sen tiedän.
Voi olla jokseenkin hankalaa sovittaa yhteen seuraavat viisi asiaa.

1) Täysiaikainen (ja vähän päälle) työ
2) Aktiiviset harrastukset
3) Parisuhde
4) Lepoaika
5) Opiskelut
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Keiju
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 2054
Lauteille: Tammikuu 2005

#26

Viesti Keiju »

Mika, olisit vaan suoraan sanonut, että : "Helppohan sinun on sanoa". :D
Se on tuo ykköskohta, josta tingitään, ja aina parempi jättää se kokonaan pois.
Ei minullakaan pitänyt olla mahdollisuutta opiskella enää, ei kertakaikkiaan ja niin ajattelivat monet muutkin ja jälestä päin vähin, mikä on ihmisiä kaduttanut, on opiskelut. Toki alan täytyy olla sellainen, että etukäteen tietää aika varmasti, että sieltä haluaa myös valmistua.

Voihan se ja monesti vaatiikin etukäteisvalmisteluja, että taloudellisen puolen saa jotenkin edes sujumaan. Lykätään lainoja, neuvotellaan uusista, yritetään maksaa kaikki mahdolliset luottosysteemit nollille jne.
10 vuotisen työhistorian omaava saa opiskella aikuispäivärahalla(suuruus samaa luokkaa kuin laina ja opintotuki kk:ssa). Kuhan Elina se 10v tulee täyteen, niin opiskele sitten....älä kokonaan asiaa hautaa.

Sitä paitsi, jos itseään ei pääse toteuttamaan asioissa, joihin uskoo pystyvänsä ja haluja olisi, niin se tukahduttaa kyllä. Plus että naisen aloittaessa opinnot, tulee myös testatuksi parisuhteen laatu.... :lol:
Opinnoissa on paljonkin sellaisia kivoja kaupanpäällisiä!

Olihan se itsellä sellaista kamppailua tuo edellinen tutkinto, että hohhoijaa. Järjettömän pitkiä työjaksoja kolmevuorotyötä ja ilman palkkaa, ohjaajina sellaisia tyyppejä joissakin paikoissa, että ovat itse opiskelleet joskus ennen Kristusta, eivätkä tajunneet tämän päivän vaatimuksista mitään.
...mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#27

Viesti Elina »

No, joo, kyllähän tässä nyt ollaan jatkotutkintoa puurtamassa (tosin kolmatta vuotta :oops: mutta kaipa se tohtuurin hattu tulee sitten joskus - kunhan sen on ensin maksanut, hohoh!) :D Että toki oma ala kiinnostaa, ja hyvinkin pitkälle asti, mutta siis en tästä esim. poliisiksi nyt rupea tms. (vaikka viime vuonna tuntuikin siltä, että voisi jotain niinkin radikaalia tehdä).

Tällä hetkellä tosin tilanne on opiskelujen suhteen vähintäänkin vaikea - yksi täysiaikainen työpaikka ja toinen osa-aikainen. Pitäisi jaksaa treenatakin :? Nytkin väsyttää ihan järkysti, kun on mennyt seitsemään töihin :(
Kuvake
falkoni
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 556
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#28

Viesti falkoni »

Elina kirjoitti: yksi täysiaikainen työpaikka ja toinen osa-aikainen
Öh, miksi? Maksetaanko molemmista niin huonoa palkkaa että on pakko tehdä enemmän töitä, vai onko toinen enemmänkin elämäntapa/harrastus josta vain saa rahaa?
Mika Rantanen
Never reinvent the wheel
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#29

Viesti Elina »

Osa-aikainen (entinen "päätyö") antaa oheisetuna n. 700 euron arvoisen kuntosalijäsenyyden kaikkine mahdollisine jumppineen (ja pirhanan mukavat työkaverit) :)
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#30

Viesti Mika »

Elina kirjoitti: Osa-aikainen (entinen "päätyö") antaa oheisetuna n. 700 euron arvoisen kuntosalijäsenyyden kaikkine mahdollisine jumppineen (ja pirhanan mukavat työkaverit) :)
Ja ylläpitää ammattitaitoa sekä pitää aktiivisena suhteet sille kentälle myös yhteistyökumppanien suhteen. Juuri tulin itsekin salilta - töistä. Tykkään. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 111 kurkkijaa