Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Viimeisin katsomasi elokuva

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1412
Viestit: 16081
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Viimeisin katsomasi elokuva

#9271

Viesti Kari Aittomäki »

No perhana, tuli sitte kai valittua väärin kun katsoin spagettiwesterniä ja jätin tottaMooseksen väliin.
Kaskun Kingeon of Heaven oli niinku viimeinen historiavemmellys josta oikeesti tykkäsin ja sekin vähä kivestäen.
Nää uudemmat on ollu vaivautumistaikinaa potenssiin paljon.

Pitäis kai kokeilla.. Ridley Scotti on kuitenkin aikas osaava näissätämmösissäkin.
Muttaku jotenki tää nykymellastus on niin mukarealistisen mahtailevaa etten vaan niinku tunne oloa kotoiseksi.

Katselin taas vanhan tutun, Tulivaunut (1981).
Kertoo vuoden 1924 Olympialaisista brittien kannalta.

Mulla ois monta syytä vierastaa tätä tarinaa, on kovin erittäin yläluokkainen ja sääty-yhteiskunnallinen..
Kaskun olen saanut oman osani brittien siitäasenteellisuudesta ja jumalauta ne on pahempia kuin hurrit! Jotka oli iljettäviä neki.

Mutta on se vaan kaunis tarina. Maailmasta joka oli.. varmaan aika hanurista mutta tässä tarinassa kovin kaunis.
Musiikki on ylevää ja onhan tää nuoruuden ylistys aika ylittämätön.



Ja onhan siellä upotettuina osuvia teemoja, niinku uskonnollisen vakaumuksen paino ja ammattiurheilu vs amatööri-ihanteet.
On se nätti tarina. Ja tavattoman esteettinen tuotanto.
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 102
Viestit: 1610
Lauteille: Helmikuu 2006

Viimeisin katsomasi elokuva

#9272

Viesti Kerkko »

Tosi pitkästä aikaa katsoin nyt Hyvät, pahat ja rumat. Paikoittain tosi hyvä, mutta pakko antaa kritiikkiäkin, vaikka tämä jotain jumalanpilkkaa olisikin. Uskon, että tuo olisi ollut paljon parempi, jos olisi ollut tunnin lyhyempi. Tai edes puoli. Rönsyilyt olivat paikoittain hiukan puuduttavia, vaikka ne rakensivatkin tarinan kokonaisuutta. Hiukan yli kaksituntisena homma olisi ollut tiiviimpi.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 494
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Viimeisin katsomasi elokuva

#9273

Viesti Lasse Candé »

Mä katselen sen varmaan myös kohta. Olen kyllä aina ollut sitä mieltä että keskimmäinen on dollaritrilogian paras ja HPR tosiaankin vähän liian pitkä. Mutta olen silti aina tykännyt hemmetisti. Tiiä vaikka nyt kääntyisi toisinpäin, koska VMDT ei antanut nyt niin paljoa kuin pienenä. Olin ehkä vähän hölmö kun parikymppisenä latasin sen tunnarin ja olen kuluttanut sen loppuun. Latasin koska se on niin hemmetin hyvä, mutta ei se enää ole. :(

Mutta oikeastaan olen sitä mieltä, että vasta seuraavassa "trilogiassa" päästään niiden kunnolla hyvien leffojen ääreen. Niistä jokainen on parempi kuin dollareista jokainen, vaikka Clintti ja Cleeffi helvetinmoisia ovatkin.

Paras on tietenkin Huuliharppukostaja. Harmi että gängsterisotaa ei kai näe sellaisena helvetin pitkänä kuin Leone visioi ja sitä pitää tulkita liiaksi. Näyttääköhän Yle myös nuo ja Kourallisen dynamiittia? (Maahan senkin hölmö tms on toinen nimi jota esim Leone-dokkarissa viljeltiin...)
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 65
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Viimeisin katsomasi elokuva

#9274

Viesti magamies »

Lasse Candé kirjoitti: tammi 12, 2019, 00.10 Mä katselen sen varmaan myös kohta. Olen kyllä aina ollut sitä mieltä että keskimmäinen on dollaritrilogian paras ja HPR tosiaankin vähän liian pitkä. Mutta olen silti aina tykännyt hemmetisti. Tiiä vaikka nyt kääntyisi toisinpäin, koska VMDT ei antanut nyt niin paljoa kuin pienenä. Olin ehkä vähän hölmö kun parikymppisenä latasin sen tunnarin ja olen kuluttanut sen loppuun. Latasin koska se on niin hemmetin hyvä, mutta ei se enää ole. :(

Mutta oikeastaan olen sitä mieltä, että vasta seuraavassa "trilogiassa" päästään niiden kunnolla hyvien leffojen ääreen. Niistä jokainen on parempi kuin dollareista jokainen, vaikka Clintti ja Cleeffi helvetinmoisia ovatkin.

Paras on tietenkin Huuliharppukostaja. Harmi että gängsterisotaa ei kai näe sellaisena helvetin pitkänä kuin Leone visioi ja sitä pitää tulkita liiaksi. Näyttääköhän Yle myös nuo ja Kourallisen dynamiittia? (Maahan senkin hölmö tms on toinen nimi jota esim Leone-dokkarissa viljeltiin...)
Ainakin huuliharppukostaja tulee ensi torstaina 17.1 yle teema klo 21.00, loistavia ovat nuo Dollaritriologiat, todella vahvaa katsottavaa, mielenkiintoinen oli Sergio Leonen henkilökuva ja historia joka tuli yleltä ennen elokuvaa, taisi olla juuri ennen tätä vain muutaman dollarin tähden elokuvaa.
Magamies
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 65
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Viimeisin katsomasi elokuva

#9275

Viesti magamies »

Sergio Leonen maahan senkin hölmö tulee Yle Teemasta 24.1. 2019(kourallinen dynamiittia ei ollut Leonen ohjaama vaan Don Siegelin)
Magamies
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 494
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Viimeisin katsomasi elokuva

#9276

Viesti Lasse Candé »

Joo, nimiä on erilaisia ja DVD:lläni on vihkosessa tästä vähän stooria.

Kyseiseltä julkaisulta ei löydy mitään käännöstä mistään. Tosiaankin Kourallinen dynamiittia on käännös jostain muusta leffasta minkä jenkkinimi oli jotain ihan muuta. Varmaan siihen jokin aasi liittyi tms. Alla kuitenkin DVD:ni kansi.

Kuva
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 65
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Viimeisin katsomasi elokuva

#9277

Viesti magamies »

No joo nyt selvis eli maahan senkin hölmö elokuvaa on siis esitetty rinnakkaisnimellä kourallinen dynamiittia ja tämä Kourallinen Dynamiittia mitä tarkoitin on eri elokuva ja Don siegelin leffa(Clint eastwood)
Olen joskus vuosia sitten nähnyt mutta en muista enää joten tuo olisi kiva nähdä.
https://kavi.fi/fi/elokuva/119242-koura ... ynamiittia
Magamies
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 494
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Viimeisin katsomasi elokuva

#9278

Viesti Lasse Candé »

Laitoin Areenan päälle, koska ajattelin katsoa HPR:n enkä jaksa kaivaa DVD:tä esiin. Ostin frendiltä kahdella eurolla, kun se halusi päästä eroon siitä koska se on tylsä. :o
No, onhan se. Ehkä. Pistetään testiin, että miten toimii nyt 37-vuotiaana.

Joka tapauksessa tulin sitä sanomaan, että Areenalla hyppäsi silmille mustavalkoinen kuva jossa japanilaisen näköisiä nutturapäitä. Oli pakko tarkistaa että arvaanko oikein ja kyllä, arvasin oikein. Yojimbo.

Ovatkohan laittaneet näkyviin osana Leone-teemaa? En tiennyt tätä kun katsoin vihdoin Yojimbon joitain vuosia sitten ja pidin juonta tuttuna ja hokasin että siinä on täsmälleen sama juoni kuin Kourallisessa. Sitten luin aiheesta netissä ja ihan oikeudessa Leone / lafkat tuomittu maksamaan japseille tästä törkeästä plagiaatista. Niin ehkäpä Yojimbo on siksi Areenalla? Enivei, kannattaa katsoa, ellei omista. Mulla on se, niin säästän myöhempään kertaan.
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 102
Viestit: 1610
Lauteille: Helmikuu 2006

Viimeisin katsomasi elokuva

#9279

Viesti Kerkko »

Kiitti muistutuksesta. En ole koskaan nähnyt Yojimboa, koska teininä Seitsemän samuraita oli musta tylsä, joten en katsonut tätä lainkaan. Sen jälkeenkin se on aina tullut jotenkin missattua. Mutta jospa nyt sitten.
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 215
Viestit: 2030
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Viimeisin katsomasi elokuva

#9280

Viesti katar »

Tuli taas katseltua Rocky, se eka siis. Vitsi et se on kyllä vieläkin hyvä, ajan hammas ei ole purrut siihen. :jepa:
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1412
Viestit: 16081
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Viimeisin katsomasi elokuva

#9281

Viesti Kari Aittomäki »

Rocky on yksiselitteisesti Maailman Paras.

Mä kattelin väkistäen ton tämäniltasen X-menjutun. X-Men: Days of Future Past. (Piti oikeen tarkistaa.)
Onhan se komea ja taidokas, tarinakin kekseliäs.
Ja aivan mahtava tuotanto, voi herranjestas noita efektejä.
Heh, Nixon oli niin nixon että odotti sen kohta murahtavan Im not a crook.

Vähä se häiritsi kun oleteltiin että katsoja tuntee hahmot ja niitten historian.
Mulla kun on aukkoja siinäkin sivistyksessä.
Eritysmukavaa oli se että se lyhytkasvuinen näyttelijä sai keskeisen osan. Hoiti hyvin, taitava näyttelijä.
Peter Dinklage on nimi.

Komea elokuva, vaikka lievän yllätyksetön.
Kaiketi menestynein koko ketjusta.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 101
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Viimeisin katsomasi elokuva

#9282

Viesti obmijoy »

katar kirjoitti: tammi 14, 2019, 16.15 Tuli taas katseltua Rocky, se eka siis. Vitsi et se on kyllä vieläkin hyvä, ajan hammas ei ole purrut siihen. :jepa:
ajan hammas ei pure aitoihin asioihin.Tuo ykkös Rocky han voisi olla täysintotta. tunsin nuorena yhden nyrkeilijän jonka elämä meni juurikin noin...
Toki monella tavalla erilaillakin mutta tuo kaikki parisuhteilu ja muu ... pirupaljon samaa.

Myöskään myötähäpeää ei tule, kuten vanhoista ninjaleffoista, kun nyrkkeily ja nyrkeilyn treenaminen on ollut tollaista aina.
Aaamulenkit ja iltareenit jne.
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Heikki Haverinen
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20
Lauteille: Marraskuu 2015
Paikkakunta: Riihimäki
Takalajit: HJJ, Potkis

Viimeisin katsomasi elokuva

#9283

Viesti Heikki Haverinen »

Kari Aittomäki kirjoitti: Vähä se häiritsi kun oleteltiin että katsoja tuntee hahmot ja niitten historian.
Kannattaa kattoa X-Men: First Class, vähintään yhtä hyvä kun uudemmat, jännää vaihtoehtohistoriaa ja Proffan ja Magneton taustatarinaa.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1412
Viestit: 16081
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Viimeisin katsomasi elokuva

#9284

Viesti Kari Aittomäki »

Heh, uudemmat.. mulle tuo first class kuuluu uudempiin, vanhojen ollessa niitä ekavyörytyksiä.
Muutama hyvä keskustelu joittenkin sarjis-puritaanien kanssa on ollu eli ymmärrän täysin että tarinalla on tykkäilijänsä.
Huomaan vaan jääneeni melkolailla jälkeen nykyleffojen suhteen, jo pelkkä muotokieli vieroksuttaa.

Tänään kattelin torkahdellen Vihollisen keskellä. (2001)
Sietämätöntä amuriccaa ja tylsää juoksemista. Owen Wilson ei ole umpivakavissa jutuissa terävimmillään ja jopa Gene Hackman veti vajaateholla.
Paukutteluissa oli sentään tehoja ja vaikka leffaan ei serbejä saatukaan (ei ihme), balkaanit ovat omannäköstään sakkia.

Paras karkki oli tämä:

Kuva

SIG-Sauer SSG 3000, aivan ässä sniperkivääri.
Luonnollisin valinta ois tottakai ollu Dragunov, piristävää ettei niin ollut.
Tuo näyttelijä on venäläinen kyllä, ehkä se riittää.
Vladimir Mashkov.

Peruspauketta varmalla tarinalla. Muka tositarina, joku jenkki kyllä ammuttiin ales noissabilessä, haahuili mettissä vajaan viikon.
Ei tehnyt muita sankaritöitä kuin tuli mariinien noutamaksi.
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 215
Viestit: 2030
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Viimeisin katsomasi elokuva

#9285

Viesti katar »

:oops: Kattelin eilen Teenage Mutant Ninja Turtles-leffan. Oikeen kunnon täräys aivot narikkaan-kamaa. Alunperin pienet söpöt kilpparit ja rotta mutageeneillä vahvistettuna hilluvat New Yorkin kaduilla. :lol: :lol: Eihän tähän vakavasti voi suhtautua, Megan Fox on nätti kuin mikä ja William Fichter heiluu pahiksena. LOL todellakin leffan käänteille. Ja taas tää daami roikkuu hädässä juttu; ei tasan kovin moni daami (eikä kyllä mieskään) pitkän pudotuksen jälkeen roikkuis missään vaan putois komeasti alas... Noo, "ei ajatella tän katsomisen aikana" on ihan must juttu. :D
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Kari Aittomäki ja 14 kurkkijaa