Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Viimeisin katsomasi elokuva

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 494
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Viimeisin katsomasi elokuva

#9061

Viesti Lasse Candé »

Kaurismäki-karkelot ovat jo rullanneet jonkin aikaa, mutta kukaan muu ei ole vielä osallistunut kirjoittamalla leffoista itseni lisäksi.

Olen nyt kirjoittanut leffoista Juha ja Varjoja paratiisissa.
viewtopic.php?p=915369#p915369
Kohtapuolin tulossa settiä Arielista ja Tulitikkutehtaan tytöstä, joiden kanssa olen itsekin hieman myöhässä. Sitten hyökkään sen toisen trilogian kimppuun.

Menkäähän kirjoittelemaan ja Areenaan katsomaan. Tuolta ketjusta löytyy lista leffoista ja ajatuksia ehdottamastani suurinpiirteisestä katselujärjestyksestä.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 186
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Viimeisin katsomasi elokuva

#9062

Viesti AlexMachine »

Eilen illalla tuli katsottua Netflixistä The Big Short.
Pääosissa mm Christian Bale, Steve Carell, Ryan Gosling ja Brad Pitt.
Tositapahtumiin pohjautuvassa elokuvassa käydään läpi 2006-2007 vuosien tapahtumia kun USAn asuntomarkkinakuplan ei vielä tiedetty laukeavan.
Eräs analyytikko huomaan yhteneväisyyksiä 1930-luvun lamaan ja alkaa tutkimaan syvällisemmin asuntolainamarkkinoita ja huomaa siellä merkkejä romahtamisesta. Tämän jälkeen hän haluaa shortata asuntolaina bondeja vastaan.
Suosittelen vahvasti tätä elokuvaa, jos ei muuten niin tästä saa hienosti kuvan miksi markkinat romahtivat ja millainen vaikutus sillä oli koko maailman talouteen useita vuosia.

The beatings will continue until morale improves.
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 215
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Viimeisin katsomasi elokuva

#9063

Viesti katar »

Olen katsonut jo aiemminkin, mutta jäin taas tuijottamaan, kun töllöstä tuli Finding Neverland; Johnny Depp esittää J. M. Barrieta, Peter Panin kirjoittajaa. Ja hyvin esittääkin, vaihteeksi Johnny ei ole liikaa ilmeillä näyttelevä, vaan eleillä ja puheella. Iki-ihana Kate Winslet myös hurmaa. Ja meitsi taas avas itkuhanat siinä leffan lopussa... Niisk... :oops: Mä oon kauhee nyyhkis leffoissa... :)
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1412
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Viimeisin katsomasi elokuva

#9064

Viesti Kari Aittomäki »

toisessa ketjussa ka1 kirjoitti:
Ajankohtaisena huomiona, tänä iltana Teemalla esitetään viime vuosien tiukimpiin rikoselokuviin lukeutuva italialainen Suburra, jossa Claudio Amendola (ei ole ainakaan itselleni muualta tuttu) näyttelee salaperäistä rikollispomo Samuraita. Roolisuoritus ja -hahmo ovat pirullisen mehukkaita. Leffa kuvaa Rooman järjestäytynyttä rikollisuutta ja korruptiota. Väkivaltaisessa maailmassa nokkimisjärjestyksessä ylimpänä on Amendolan jo ikääntynyt Samurai, joka ei tuhlaa aikaa tai energiaa tyhjään kukkoiluun, vaan eleettömästi... ratkaisee ongelmat.
Katsoin ja nautin. Tavattoman nättiä kuvausta visuaalisesti ja huomiopisteen kannalta, homageja löytyi Atlantin molemminpuolin. Tarinakin viittasi Kummisetään, varsinkin kakkoseen/kolmoseen ja hahmot olivat uskottavia. Käänteet oli hiukan raamatullisia miekkaan tarttumisesta aina paholaiselle pikkusormen tarjoamiseen. Paha sai asiaankuuluvasti palkkansa ja Rakkaus voitti.
Tai ainakin sai kostonsa.
Olipas mukava leffahetki.

Kiitoksia ka1:n, olin jo asennoitunut vilkasemaan sen facebook-tarinan, kaskun se on jääny.
Muttaku ei kiinnosta, ja mua ärsyttää juutalaismaneristinen asettelu olen-superälykäs-ja-pilkallinen-ja-kusetus-on-ilomme-ja-sitäpaitsi-hyve.
Jo se pelkkä nenäsoundi on rasittava, kattokaa vaikka Tappajahain klassinen Indianapolis-kohtaus.
Richard Dreyfuss melkein ampuu jutun alas ja miltei koko leffan. Sietämätön sieni.

Selvennykseksi, mua ei viistota juutalaisuus itsessään ensinkään. Vain se näsäily-manerismi.
Niinku maneerikokoelmat kaikki.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 186
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Viimeisin katsomasi elokuva

#9065

Viesti AlexMachine »

Ei vielä katsottu, mutta odotukset ovat kovat. Adam Nevillen kirja oli melko hyytävä ja kun tapahtumat sijoittuvat Ruotsin metsiin, on jo siksikin kiinnostava nähdä tämä.
http://www.findance.com/uutiset/37104/h ... helmikuuta
The beatings will continue until morale improves.
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 215
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Viimeisin katsomasi elokuva

#9066

Viesti katar »

Kyllä mä oon sitten kiltti vaimo; isäntä halus katsoa Pearl Harbor-leffaa, niin katottiin sitten. Mun mielestä aivan karmeeta kuraa, no Josh Hartnett on söötti ja Kate Beckinsale kaunis, ja Jennifer Garner kans nätti rillipäänä, mut muuten ihan schaibaa. Miksei voitu keskittyä siihen sotatoimijuttuun eikä tunkea jotain romanssintynkää väkisin sinne mukaan? Ja miksei sankari eli Ben Affleckin esittämä sälli kiukuttele daamille, kun se vaihtaa tyyppiä kuin sukkaa, sen sijaan et vaan rähjää kaverilleen? Tosin kaveri, joka menee ottaan sen daamin; on siinäkin kaveri. Mun mielestä moinen ei vaan käy, ei sit millään. Mä oonkin niin vanhanaikainen, kai...
En muuten muistanut, että siinä välillä keskityttiin siihen Japanin puolen meininkeihin myöskin, mikä oli ihan virkistävää mielestäni.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 215
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Viimeisin katsomasi elokuva

#9067

Viesti katar »

Kyllä mä oon sitten kiltti vaimo; isäntä halus katsoa Pearl Harbor-leffaa, niin katottiin sitten. Mun mielestä aivan karmeeta kuraa, no Josh Hartnett on söötti ja Kate Beckinsale kaunis, ja Jennifer Garner kans nätti rillipäänä, mut muuten ihan schaibaa. Miksei voitu keskittyä siihen sotatoimijuttuun eikä tunkea jotain romanssintynkää väkisin sinne mukaan? Ja miksei sankari eli Ben Affleckin esittämä sälli kiukuttele daamille, kun se vaihtaa tyyppiä kuin sukkaa, sen sijaan et vaan rähjää kaverilleen? Tosin kaveri, joka menee ottaan sen daamin; on siinäkin kaveri. Mun mielestä moinen ei vaan käy, ei sit millään. Mä oonkin niin vanhanaikainen, kai...
En muuten muistanut, että siinä välillä keskityttiin siihen Japanin puolen meininkeihin myöskin, mikä oli ihan virkistävää mielestäni.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1412
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Viimeisin katsomasi elokuva

#9068

Viesti Kari Aittomäki »

Minäkin jumituin katteleen Pealrharbouria, täysin samoin aatoksin.
Että ompaspaska leffa. Joku väkisinväsätty kolmiodraama ja rusinapulla-estetiikalla vielä.

Mutta on se jytinä komiaa, vaikka viimeisen Rambon jälkeen konekivääritulen odottais näyttävän konekivääritulelta. Räjähtelystä puhumattakaan.
Ja joojoo, PH on vanhempi rytinä.
Koko leffan vois lopettaa siihen hyökkäykseen, se loppu on mielenkiinnotonta amerikanpiirakkaa.

Josh Hartnett näyttää muuten kadonneen, vaikka laajensikin repertuaariaan. Ja vieläpä vakuuttavasti, Slevinin hahmossa oli aitoa kiinnostavuutta.
Harmillinen juttu.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1412
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Viimeisin katsomasi elokuva

#9069

Viesti Kari Aittomäki »

Laitetaas nyt oikeen esimerkki Josh Hartnettin olemisen jykevyydestä.



Jätkä saa nää Ashtonkutsnerit ja muut krapulaiset stripparit näyttään bilehileiltä.
Etenkin 5:54 - 6:27.. siinä on Tappaja.
Mukavaa tuo että hahmo ei pidä kiirettä, makustelee.

Ja jos komea nuorimies pärjää kohtauksessa/sissa Morgan Freemannille ja Ben Kingsleylle (vaikka maestrot selvästi jättävät poitsulle tilaa) niin onhan se vakuuttavaa työtä.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 494
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Viimeisin katsomasi elokuva

#9070

Viesti Lasse Candé »

Kävin tiirailemassa Tähtien sodan. Oli oikeastaan ihan hyvä, mutta Kerkon pointti suurten hetkien puutteesta pitää kyllä kutinsa. Vähän Landoakin haettiin siinä yhdessä hyvässä hahmossa ja paljon toisinnan meininkiä noin muutenkin.

Paljon parempi kuin seiska ja pelastuksen meininkiä on. Samassa huolestuttaa että tarina ehkä ajettiin umpikujaan. Miten helvetissä tätä on mahdollista jatkaa?

Yllätti todella positiivisesti että kuvaukset ehdittiin saattaa loppuun upean Fisherin vielä eläessä ja siis ehti näytellä koko roolinsa tässä leffassa.

Asia mikä todella ilahdutti aivan witusti oli Luken kova suoritus. Se sen jotakuinkin ”wow, everything you just said was wrong” tms kolisi kovaa ja äijä kyllä kannatteli leffaa. Mutta ne suuret ilon eleet ja Williamsin musa samalla kun niitä koetaan jäi puuttumaan. Mitä nyt alussa oli vähän sitä kun se yksi äijä päätti kapinoida.

Mutta siis seiska passka ja tämä nyt näyttää edes jonkinasteiselta pelastukselta. Toivottavasti asia on silleen järkevästi mietitty että tarina tosiaankin vie johonkin. Koska omaan silmääni näyttää enemmän nyt siltä että tämä mentiin kirjoittamaan umpikujaan.
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 215
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Viimeisin katsomasi elokuva

#9071

Viesti katar »

Avatar tuli taas katseltua, se vaan jotenkin On niin pirun hyvä. Se työmäärä, mikä siihen leffaan on laitettu, niiden Pandoran kasvien ja eläinten pienissäkin yksityiskohdissa miellyttää silmää ja ne värit ja tunnelmat, mitkä siitä tulee. Aivan tajuttoman hyvä leffa. vähän kyllä huolestuttaa, että kun siihen on suunnitteilla ties kuinka monta jatko-osaa, että onko ne yhtä hyviä vai meneekö jo rahastuksen puolelle... Jää nähtäväksi.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 215
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Viimeisin katsomasi elokuva

#9072

Viesti katar »

Niin tuli tuossa katsottua Imperiumin vastaisku viikonloppuna. Taas vaihteeks. Mä vaan niin tykkään noista wanhoista Star War-leffoista, on ne osa uusistakin ihan jees (esim. Rogue One oli ihan kelpo pätkä), mut nää wanhat :ihq: :smt049 . Me like. :jepa:
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1412
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Viimeisin katsomasi elokuva

#9073

Viesti Kari Aittomäki »

Väkistin nyt läpi tuon iltaisen tositarinaan perustuvan sotavanki-helistyksen. Tarttumaton tai joku.
Sokeria siirapilla ja tähtilippu liehuu.
Tuskastuttavaa kaikin puolin.

Sattans kun kaikki nykyleffat on niin varmanpäälle pelattuja.

Scici ei yleensä nappaa mutta tuon hiljattaisen Elysiumin katselen aina mielelläni, monestakin syystä.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Viimeisin katsomasi elokuva

#9074

Viesti tohtorismies »

Kari Aittomäki kirjoitti: Sattans kun kaikki nykyleffat on niin varmanpäälle pelattuja.
Ee oo.

Saul fia, Saulin poika.

Oli muuten sellaista audiovisuaalista tykitystä ja näyttelijätyöltään niin vakuuttava elokuva että olen ollut melkein pari vkoa hengästynyt sen takia. Meni pari tuntia tajutessa että mitä helvettiä tuli nähtyä. Aika harvoin elokuvaa katsoessa tulee sellainen fiilis että tämä tapahtuu oikeasti ja kamera on tuolla "oikeiden ihmisten" joukossa mukana.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1412
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Viimeisin katsomasi elokuva

#9075

Viesti Kari Aittomäki »

Mulla jäi ikävä kyllä tuo Saulinpoika väliin, en kyllä sinänsä ollu innoissani.
Naturalistinen kerrontatyyli vaatii aika paljon ja on silti usein itsetarkoituksellista.
Muntta on kerrotusti hyvin vahva tarina.

Kattelin tossa tuon Varaston (2011) ja olihan sillä ansionsa.
Se on vaan aina kun nää yläluokkaiset alkaa tehdä lähiöjengistä viihdettä niin ote on aina falski.
Niinku nytkin.
Kuvaus oli selkeää ja vähät rahat käytetty luovasti. Näyttelijät osaavia jne..

Mutta se kehuttu dialogi oli lähinnä pikkunäppärää ja hahmokehitys marmeladia.
Sitäpaitsi.. kaiketi tuo jonku kansanosan asenteita kuvaa kun työllistetty pitkäaikaistyötön on Aku Ankkaa lukeva idiootti, yrittäjä on omin-käsin-tyhjästä-kaiken-luonut ja suurin varas on stalinisti.

Vitsitkin oli vaan epähuvittavia ja ikäänkuin tuhrusia.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 64 kurkkijaa