Kerkko kirjoitti:
En ole ihan varma ymmärsinkö oikein, mitä tarkoitat tuolla "tykkään katella asioita sellasena kun mitä ne 'oikeasti' on". Mielestäni on ylijärkeistämistä sanoa, että toimintakohtausten kuuluukin olla merkityksettömiä, koska ovat vain kasvottomia kuhnureita. Se on ehkä totta, mutta ei riittävä puolustus sille, että kohdat olivat puuduttavia.
Sellaisina unenpuolustusmekanismin toimintana, ei pelkkinä räiskintöinä. Ja jos räiskinnät erottelee muusta puolustusaggressiosta, mennään metsään. Ja mä tarkotin sitä unenpuolustusmekanismia, joka koostuu kasvottomista kuhnureista siinä leffassa. Ja se oli mun mielestä hienoa, että ne oli sillä tavalla tavanomaisia.
Kerkko kirjoitti:
Ylipäätään toiminta elokuvissa on mielestäni nykyisin perin tylsää, jos se on luokkaa "vauhtia ja vaarallisia tilanteita". Esim. juuri kaikenlaiset takaa-ajokohtaukset ovat leffoissa mulle vähän punainen vaate. Musakki pelasti tässä hiukan, rytmitti hyvin hommaa.
Tämähän on selvää, ettei sua tuo toiminta paljoa kiinnosta, koska suhtaudut siihen näin. Mutta mun mielestä et myöskään edes yritä ajatella asiaa sen syvemmälle. Takaa-ajokohtaukset muuten on toinen hyvä juttu leffassa, mikä sen unenomaisempaa kuin takaa-ajo? Erittäin onnistunutta.
Kerkko kirjoitti:
Kun ensi kerran kirjoitin toimintakohtausten olevan turhia, ajattelin niiden olevan välttämätön paha, koska lähdettiin tälle unenpuolustuslinjalle. Nyt kun mietin enemmän, niin tuo puolustusjärjestelmä olisi voinut olla erilainenkin. Jotakin jännittävämpää, älykkäämpää ja kierompaa.
Sillä on pointtinsa miksei ne puolustajat hyöki mitenkään mullistavin keinoin, miksei ne räiskinnät oo mitään monimutkaista. Peilaappas tätä noiden unimaailmojen yleiseen tylsyyteen, ne on arkkitehtien tekemää settiä.
Nyt mielestäni oon ainakin yrittäny avata näkökulmaani tän leffan toimintajuttuihin, ja jokaista niiden aspektia. Ei mun kans tarvi tietenkää olla yhtään samaa mieltä, mutta vähän hämmästelen jos näissä mun pointeissa ei mikään kuulosta järkeenkäypältä.
Tässä on sitte vielä se lisäjuttukin, että miten tuon leffan elämänlanka menee, ja mun käsitys siitä on todennäkösesti eri kuin 99%:lla katsojista. Mutten jaksa lähteä sitä nyt tässä avaamaan, koska se vaatisi tuhottoman määrän kirjottamista, kukin tulkitkoon tätä teosta kuten haluaa