Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Viimeisin katsomasi elokuva

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
zambo
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 93
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Vantaa

Viimeisin katsomasi elokuva

#5341

Viesti zambo »

Cyrano de bercerac vanha klassikko ,aina yhtä hyvä
memento mori
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1412
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Viimeisin katsomasi elokuva

#5342

Viesti Kari Aittomäki »

Gerard Depardieun tähdittämänkö kattelit, vaiko jonku aiemmista?
Cyrano ei ole ikinä saanu oikeen ansaitsemaansa käsittelyä, tuo näytelmähän vaan heijastaa oikean, historiallisen henkilön pynnertämistä.
Ei toki, tykkään tosta Depardieu-jutusta kovastikin, Gerard on mahtava näyttelijä ja koko leffa huolellisesti koostettu.

Ranskassa pysyen, Luc Besson on kyllä.. tapaus. Ne ekalaffat on aivan hurmaavia, siis mikä kosketus!
Oma suosikkini on Leon, täydellinen leffa.
Näytti amerikkaa ikäänkuin eurokiikareilla, ja mitä näyttelijäohjausta!

Mitähän tapahtu Bessonille, nää viimiset on.. mitä on.
Ei siinä, ihan kelpoa tarintaa mutta mihin hävis miehen kipinä?
Miten ihmeessä Taiteilijasta tuli.. grinder?

No, tänään kaivelin VHS-kasasta mestaristeoksen, Larry Fishburnen tähdittämän Always Outnumbered'n.
Aivan tajuttomanvankka kuvaus Mustasta-tietoisuudesta, mitä on todella olla musta, in America.
Suosittelen:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Se toinenjätkä on Isaiah Washington, jonka agenttia pitäs kyllä potkasta parikertaa naamaan.
Tuonluokan näyttelijä ja mitenvähä hän on saanut tilaisuuksia..
Taino.. onhan hänellä olut ikkunansa.
Mutta ehkä tuo vaivoinpidätelty raivo ei ole pelkästään näyteltyä.

Mutta mahtava leffa. Jovain.
ka1
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 136
Viestit: 2188
Lauteille: Maaliskuu 2005

Viimeisin katsomasi elokuva

#5343

Viesti ka1 »

Anapiros kirjoitti: ka1 voi kokeilla myös Luc Bessonin elokuvaa Atlantis vuodelta 1991. Elokuva ei ole perinteinen, juonen sisältävä elokuva, vaan pelkkää meren/merenelävien kuvausta. Oli ainakin aikoinaan elokuvateatterissa katsottuna erittäin hieno kokemus.
Täytyy kyllä lisätä tähän, että ehkäpä hienompiakin dokumentteja (kameratekniikka kehittynyt viimeisen 20:n vuoden aikana aivan valtavasti) voi tänä päivänä tulla suoraan television luontodokumenteissa. (Näistä aivan erityisesti jäänyt mieleen muutama kuukausi sitten tullut dokkari etelä-afrikkalaisesta sukeltajasta, joka täysin vapaasti, ilman häkin suojaa, snorklaili valkohaiden seassa).

Jees, kiitos vinkistä.
Näistä olen täällä ennekin maininnut, mutta mitä luontodokumentteihin tulee, niin niiden kärkipaikkaa pitävät tällä hetkellä aivan varmasti nämä BBC:n uusimmat, massiiviset tuotannot, etunenässä valtava epookki, the one and only luontodokumentti Planet Earth, sekä sitä seuranneet Nature's Great Events ja Life. Itte olen kokonaan nähnyt vain tuon Planet Earthin, ja voin sanoa, että silloin 2006 kun se ilmestyi mitään vastaavaa en ainakaan minä ollut ikinä nähnyt, mitä visuaalisuuteen tulee (onhan kyseessä ainakin BBC:n kaikkien aikojen hintavin dokumentti). Tietysti nuo dokumentit myös taltioivat monia ennennäkemättömiä tapahtumia luonnossa. Suu auki saa koko sarjan katella. Eli mun mielestä noita kelpaa kyllä katella. 8-)

edit. 2005->2006
Viimeksi muokannut ka1, heinä 22, 2010, 12.31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sole
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 783
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Viimeisin katsomasi elokuva

#5344

Viesti Sole »

She's Out Of My League. Odotin jotain aivan kauheeta American Pie tårta på tårta, mutta olikin aivan loistava elokuva. Ihan oikeesti, yksi parhaista komedioista mitä oon pitkään aikaan nähny ja varmasti paras romanttinen komedia ikinä(Jos "Kala Nimeltä Wanda" ei ole romanttinen komedia). Sisälsi niin monta aivan loistavaa kohtausta ja hyvää ideaa että ei mitään rajaa. Loistavia kohtauksia joissa vitsiä saatettiin pohjustaa monta minuuttia aivan random tapahtumilla, kunnes ite pommi tipahti :D. Leffasta jäi todella hyvä mieli.
8½/10
Ainut parempi tämän vuosisadan komedia taitaa olla The Krapula.
"Our fathers came here with panzerwagens, we came with guitars!"
Klaus Meine, 1989 Moscow.
navajas
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1173
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vihti

Viimeisin katsomasi elokuva

#5345

Viesti navajas »

Härmästä Poikia Kymmenen tuli taas katsottua uudelleen. Tauno Palo on kyllä aika vakuuttava, tosin omat sukujuuret on idässä, niin olen ehkä huono sanomaan mitään uskottavuudesta. Itse silti tykkään kovasti.
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 200
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Viimeisin katsomasi elokuva

#5346

Viesti Tohtori Krabola »

Stranger Than Fiction

Loistava elokuva.
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Juho
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 613
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Hki

Viimeisin katsomasi elokuva

#5347

Viesti Juho »

Cop Out
Ärsyttävät hahmot, huonoa alapäähuumoria ja muutenkin huono toimintakomedia. En suosittele.

From Paris With Love
Parempi toimintapläjäys.
Jokainen tsänssi on mahdollisuus!
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 58
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Viimeisin katsomasi elokuva

#5348

Viesti AriJ »

Juho kirjoitti: Cop Out
Ärsyttävät hahmot, huonoa alapäähuumoria ja muutenkin huono toimintakomedia. En suosittele.
Ihan, ihan vaan hetkellisesti mietin tuota tiistaina, mutta päädyin sitten comboon Ghost writer / Green zone. Kelpo flikkejä olivat kumpikin.
______________________
Kuvake
Leij0na
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 178
Lauteille: Huhtikuu 2009

Viimeisin katsomasi elokuva

#5349

Viesti Leij0na »

Ali

Ei vaan iskeny (saatto johtua siitä että olin väsynyt)
Life's battles don't always go to the stronger or faster man. But sooner or later the man who wins, is the man who thinks he can. -Vince Lombardi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1412
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Viimeisin katsomasi elokuva

#5350

Viesti Kari Aittomäki »

Mä olen usein tuota Stranger than fictionia pitäny kädessä jotta pitäskö..
Ei vaan tollaset twilightzone-jutut oikeen iske.

Ali oli juu oudosti hengetön, vaikka tosihuolellinen tuotanto ihan kaikkineen.
Taika ei tapahtunut, ehkä sentakia että itse Ali on Elämääsuurempi, kattokaa vaikka se Fugeesien vireo.

Minäpäs pysyttäydin klassikoissa, ei yhtään iske pitkästyä jonku uutuuden edessä..
Kattelin ydhen lempikomedioistani, Ladykillers vuodelta 1955.

Kuva

Ai että oli herkkua.
Rikkaat Technicolor-värit, viiskytluvun Lontoo, hervotonta komedia-ajoitusta, elokuvallisia knoppeja ja aivan jumalatonta näyttelijätyötä.
Tosta kuvasta, vasemmalla on nuori Peter Sellers, aivan hervoton tässä leffassa.
Ovella postaa Herbert Lom, jonka joku saattaa muistaa Sellersintähdittämien PinkPanttereiden hermoheikkona tarkastaja Dreyfussina.
Jonkakaltainen hahmo on ollut itsest'äänselvyys kaikissa poliisiaiheisissa komedioissa aina Poliisiopistoista Taxi-leffoihin.
Tekee Ladykillersissä niin mielettömän Yulbrunner-hahmon että siinä vasta gangsteri.
Keskellä on itse Obi-wan Kenobi eli Alec Guinness, suunnattoman taitava näyttelijä ja mieletön koomikko. Nuin herkullista roistopomoa en ihan heti toista muista.


Itse Coenin veljekset teki tästä taannoin remaken, edes he eivät päässeet lähelläkään.
Suosittelen totisesti, saattaa olla paikoin liian viipeilevää ja piinallista, mutta se kaikki kuvastaa maailman kamalimman ihmistyypin olomuotoja.
Eli ne teeskentelynkyllästämät huolella-ikääntyneet naiset jotka kansoittaa stadissa sitä yhtä kahvilaa ja Stockan ruokapuolta.
Tässä leffassa huomaa toivovansa että ne lopulta jo kalttais sen mummelin siitä kälkättämästä.
Täydellistä komediaa.

Mrs. Louisa Wilberforce: Well, it's only General Gordon. He belonged to my late husband. I had four.
Professor Marcus: Husbands?
Mrs. Louisa Wilberforce: No, parrots. And now I've only three.
Kuvake
Kalle Koskinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 384
Viestit: 4217
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Viimeisin katsomasi elokuva

#5351

Viesti Kalle Koskinen »

Sole kirjoitti: She's Out Of My League. Odotin jotain aivan kauheeta American Pie tårta på tårta, mutta olikin aivan loistava elokuva. Ihan oikeesti, yksi parhaista komedioista mitä oon pitkään aikaan nähny ja varmasti paras romanttinen komedia ikinä(Jos "Kala Nimeltä Wanda" ei ole romanttinen komedia). Sisälsi niin monta aivan loistavaa kohtausta ja hyvää ideaa että ei mitään rajaa. Loistavia kohtauksia joissa vitsiä saatettiin pohjustaa monta minuuttia aivan random tapahtumilla, kunnes ite pommi tipahti.
Katsoinpa saman leffan tekstisi perusteella ja otin eukkoni kaveriksi. Vastoin kaikkia odotuksia siinä oli oikeasti hauskojakin kohtauksia, joissa hieman hekottelin. Mutta enpä ole pitkään aikaan nähnyt leffaa, jossa varsinainen päätähti on niin saatanan ärsyttävä selkärangaton nilkki. Olkoonsa laiha, mutta miksi helvetissä sen pitää kulkea koko ajan kuin joku anorektinen Quasimodo ja roikottaa sitä suutansa auki? Näyttelijä/hahmo oli harvinaisen mitätön ja kaikki hauskuudet tulivatkin muilta hahmoilta.

Saatana, että minua otti päähän se kyseinen jannu. Varmaan oli Innsmouthista kotoisin.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1412
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Viimeisin katsomasi elokuva

#5352

Viesti Kari Aittomäki »

Samaa mieltä, vaikken ko leffaa ole katsonutkaan.
Se Jay-jotakin on vaan ärsyttävä, melkeen pilas Milliondollarbabyn.
Sitäpaitsi maailman paras romanttinen komedia on Groundhog day.
Tai sitte Benny&Joon.

Tänään katoin Sid&Nancyn.
Romanttinen komedia sekin, sort of.
Helevetin hyvänä on pysynyt, mä olenkerran osallistunut naamiaisiin Sid Visciousin hahmossa.
Pidin mallina tota Oldmanin tulkintaa ja likkakaverini oli luonnollisesti Nancy.
Teatteri-ihmisenä hankki releet ja vei koko juttua.
Jengi ei tunnistanu meitä, en meinannu päästä edes sisään.
Voitettiin koko kisa.

Oli taas todellinen nautinta, se kokojutun monikerroksisuus vaan jaksaa pitää otteessaan.
Ugly is beautiful.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 573
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viimeisin katsomasi elokuva

#5353

Viesti bodyguard »

Alice in Wonderland

Tätä on haukuttu aika paljon ja mielestäni vähän turhaan. No okei, ei mikään kovin ihmeellinen elokuva muttei siinä toisaalta ollut mitään hirveän huonoakaan. Ja Johnny Depp veti mielestäni aika hyvin.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 200
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Viimeisin katsomasi elokuva

#5354

Viesti Tohtori Krabola »

bodyguard kirjoitti: Alice in Wonderland

Tätä on haukuttu aika paljon ja mielestäni vähän turhaan. No okei, ei mikään kovin ihmeellinen elokuva muttei siinä toisaalta ollut mitään hirveän huonoakaan. Ja Johnny Depp veti mielestäni aika hyvin.
Omalla kohdalla suurin kritiikki meni 3D-valinnan suuntaan. Ilman sitä olisi toiminut paljon paremmin.
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Turretti
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 110
Lauteille: Lokakuu 2009
Paikkakunta: Oulu

Viimeisin katsomasi elokuva

#5355

Viesti Turretti »

Kari Aittomäki kirjoitti: maailman paras romanttinen komedia on Groundhog day.
Totta.

Tarkoitus olisi käydä katsomassa Nolanin uusin (Inception) teattereissa, saa nähdä miten kerkeää/jaksaa. Hyviä arvosteluita on ainakin saanut, ja idea kuulostaa ihan mielenkiintoiselta. Onko muilta kokemuksia leffasta vielä?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 81 kurkkijaa