Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Viimeisin katsomasi elokuva

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1412
Viestit: 16087
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#2866

Viesti Kari Aittomäki »

Tässä Ramboa ootellessa on tullut kateltua ne edelliset ja montamuuta aiheeseen liittyvää.

Ja tulee todella mieleen että joko TÖrnistä tai Rokasta tai molemmista tulis kyllä tehdä leffa.
Törnistä semmonen jotta mikässe miestä nuin ajaa sodasta sotaan.
Ja Rokka ois oikeen herkku, Karjalaversio Rambosta.
Vilkas, lämmin ja eläväinen mutta kylmä tappaja joka nauttii sodasta, naurava paholainen.
Kun tuntuu että Rokan vaistotappajapuolta kieltäydytään havaitsemasta tai ainakain tunnustamasta ja pelataan vaan niillä sosiaalisilla kertoimilla.

JOS Stallone painottaa Rambon hahmoa "poika helvetistä" painotuksin, siten että maalaa ne II-III-osien patrioottipaatokset itsepetoksen karstalla..
Niin se on minusta aika osuva näkökulma näille Rokkaajille.
Se trailereitten teräntaonta-monologi ahjoineen karkaisuineen kaikkineen tuntuis olevan jotakin tonsuuntasta.

Että monet on syntyny päivänpaisteeseen mutta jotkut ne kulkee pimeässä.
Every Night & every Morn
Some to Misery are Born.
Every Morn & every Night
Some are Born to sweet Delight.
Some are Born to sweet Delight,
Some are born to Endless Night.


Ja niin olkoon.
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 151
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#2867

Viesti Vlad Tepes »

Sweeney Todd

Todella järkyttävä elokuva. Katsottiin tuo sunnuntaina ja vieläkin tulee inhon väristyksiä.

Joka toinen poistui teatterista järkyttynyt ilme kasvoillaan. Minä olin yksi heistä. Miten raaka, surullinen ja brutaali elokuva. Alun urut järisyttivät penkkejä ja antoivat makua siitä miten järkyttäviä julmuuksia oli tiedossa.

Elokuvan lopussa tapahtuneet kuolemat antoivat vain vähän lohtua sille synkkien julmuuksien näyttömölle, mille koko tarina rakentui. Monessa tarinassa on julmia hahmoja, mutta tässä tarinassa pahat olivat pahoja vain siksi, että se sattuu toisiin. Kaikki hyvä ja kaunis kuolee läpitunkevan korruption alle.

Näyttelijätyö on erinomaista, lavasteet tarinaan sopivia ja dramatiikka toimivaa. Mutta tarina vie viimeisenkin arvokkuuden rippeen inhimillisyydestä.

En suosittele kenellekään, sillä olisin itsekin onnellisempi, jos en olisi koskaan kuullutkaan tästä elokuvasta.
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

#2868

Viesti Kyynikko »

Vlad Tepes kirjoitti: Sweeney Todd

Todella järkyttävä elokuva. Katsottiin tuo sunnuntaina ja vieläkin tulee inhon väristyksiä.

Joka toinen poistui teatterista järkyttynyt ilme kasvoillaan. Minä olin yksi heistä.
En suosittele kenellekään, sillä olisin itsekin onnellisempi, jos en olisi koskaan kuullutkaan tästä elokuvasta.
Jaahasta..nyt on kyllä arvostelu dramaattisempi kuin itse elokuva..tuskin ihan joka toinen katsoja kokee elokuvan ylipäätään yhtä...vauhdikkaasti ja ...kokonaisvaltaisesti kuin sinä. Rohkea yleistys siis, mielestäni. :lol:
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 151
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#2869

Viesti Vlad Tepes »

Kyynikko kirjoitti: Jaahasta..nyt on kyllä arvostelu dramaattisempi kuin itse elokuva..tuskin ihan joka toinen katsoja kokee elokuvan ylipäätään yhtä...vauhdikkaasti ja ...kokonaisvaltaisesti kuin sinä. Rohkea yleistys siis, mielestäni. :lol:
Ei tainnut olla minun viestissäni sinulle tarpeeksi tartuttavaa, niin piti ihan keksiä mihin kohdistaisit huomiosi. Kyllä vaan oli todellinen hetki se, että vaimoni ja minä arvioimme noin joka toisen olleen selkeästi järkyttynyt. En ole aiemmin nähnyt vastaavaa elokuvista poistuessani.

Sanoisin, että kyseessä oli brutaalein ja järkyttävin mainstream tuotos mitä olen koskaan nähnyt.

En ole noin kymmeneen vuoteen liikuttunut elokuvissa oikeasti, mutta tuon aikana pääsi pari kyyneltäkin.

Mestariteos!
Kuvake
premier
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 750
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#2870

Viesti premier »

Vlad Tepes kirjoitti: Sweeney Todd

Todella järkyttävä elokuva. Katsottiin tuo sunnuntaina ja vieläkin tulee inhon väristyksiä.

Joka toinen poistui teatterista järkyttynyt ilme kasvoillaan. Minä olin yksi heistä. Miten raaka, surullinen ja brutaali elokuva. Alun urut järisyttivät penkkejä ja antoivat makua siitä miten järkyttäviä julmuuksia oli tiedossa.

Elokuvan lopussa tapahtuneet kuolemat antoivat vain vähän lohtua sille synkkien julmuuksien näyttömölle, mille koko tarina rakentui. Monessa tarinassa on julmia hahmoja, mutta tässä tarinassa pahat olivat pahoja vain siksi, että se sattuu toisiin. Kaikki hyvä ja kaunis kuolee läpitunkevan korruption alle.

Näyttelijätyö on erinomaista, lavasteet tarinaan sopivia ja dramatiikka toimivaa. Mutta tarina vie viimeisenkin arvokkuuden rippeen inhimillisyydestä.

En suosittele kenellekään, sillä olisin itsekin onnellisempi, jos en olisi koskaan kuullutkaan tästä elokuvasta.
Tuon perusteellahan tuo on pakko nähdä :D
premier
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

#2871

Viesti Kyynikko »

Vlad Tepes kirjoitti: Ei tainnut olla minun viestissäni sinulle tarpeeksi tartuttavaa, niin piti ihan keksiä mihin kohdistaisit huomiosi. Kyllä vaan oli todellinen hetki se, että vaimoni ja minä arvioimme noin joka toisen olleen selkeästi järkyttynyt.
Jaa, se oli empiirinen tulos. EN tiennyt että tunnekuohuissasi jäit tekemään oikeen kalluppia. Pyydän anteeksi. ;) ;)

En vain usko että kyseinen musikaali saa juuri ketään ihan samanlaiseen tunnekuohuun kuin sinua (Paitti ehkä Karia, mulla ois muuten vanha partaveitsi tarjolla fiilistelyyn..8) ).

Enkä tiedä sitten onko se lopulta hyvä vai huono asia. :lol:
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 573
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#2872

Viesti bodyguard »

Pakko kyllä nähdä tuo sweeney todd kun noin mainostetaan.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuusikko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 834
Lauteille: Lokakuu 2007

#2873

Viesti Kuusikko »

Kari Aittomäki kirjoitti: Ja Rokka ois oikeen herkku, Karjalaversio Rambosta.
Vilkas, lämmin ja eläväinen mutta kylmä tappaja joka nauttii sodasta, naurava paholainen.
Kun tuntuu että Rokan vaistotappajapuolta kieltäydytään havaitsemasta tai ainakain tunnustamasta ja pelataan vaan niillä sosiaalisilla kertoimilla.
Mä olen saanut Rokan Antista ihan eri kuvan. Mulle se oli sellainen hyvin yksinkertaisilla säännöillä pelaava(muttei missään nimessä tyhmä) aikuinen mies poikien keskellä.

Rokkaa kiinnosti omien puheiden mukaan vain Karjalan ja kotitilan saaminen takaisin. Sille oli ihan sama menikö se aamulla Pollen kanssa raivaamaan suota pelloksi vai suolaamaan pensasneuvostoliittolainen. Molemmissa tapauksissa se illalla iloitsi siitä, että taas on yksi työpäivä pulkassa.

Rokalle motivaatiotekijä oli varmaan se perhe, iltasella se laski lapset ja kyseli perheen kuulumisia myhäillen piippua poltellessa. Sellainen mies, joka osasi todella arvostaa sitä, mitä oli saanut maasta käsillään raavittua kasaan.

Varmasti vaarallinen, mutta ennalta-arvattava. Tuskin olisi tappanut hetken mielijohteesta.
Feo, Fuerte y Formal
kojiro
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 301
Lauteille: Toukokuu 2006

#2874

Viesti kojiro »

Nyt teattereissa pyörii pitkästä aikaa monta mielenkiintoista leffaa. mm. Rambo, Arn-Temppeliritari ja Sweeney Todd. Harvoin tulee käytyä teatterissa kattomassa mutta nyt taitaa olla pakko.
Kuvake
ollih
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 1278
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#2875

Viesti ollih »

kollegiassessori kirjoitti: Klik.

Ensimmäinen vaparileffa. Tulee joskus.

Näyttää tarpeeksi huonolta katsottavaksi. :)
Ei saatana. :?
Sanshou, vapaaottelu, Sin Moo Hapkido ja Wushukin taas mukana kuvioissa.

"Sanda is the ultimate evolution of kung fu."
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1412
Viestit: 16087
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#2876

Viesti Kari Aittomäki »

Sweeney kyllä kiinnostaa, mutta Burton on jäänyt mulle aina aika etäiseksi. En kai ole tarpeeks gootti.
Mutta onhan ne hienoja, ST varmasti myös.
Etenkin sen partaveitsen osalta.

Mitässitte Rokkaan tulee, niin tuo leppoisa kansanmies on juurikin se hahmo joka aina esitellään.
Mutta aina unohdetaan se Rokka, joka paljain päin, pieni hymy huulillaaan ampuu aukealle viisikymmentä venäläistä, joka lippaita tärisevän ksäin täyttelevän perussotilaan, Lampisen silmissä näyttäytyy "nauravana perkeleenä", joka vaanii uhrinsa viimeisiä elonmerkkejä täysin kylmänä, inhimillisyyttä vailla.

Linnan mukaan Rokka tuntuu nauttivan sodasta, pyytää päästä kk:n sarviin heti ensimmäisessä taistelussaan koska edellisestä kerrasta on aikaa, lähtee jv:n poikien mukana vyörytykseen päästäkseen lähitaisteluun koska hluaa nähdä kuinka se käyp, on asemasodan aikana vapaaehtosiesti partioissa ja harkitsee jopa tarkka-ampujaksi alkamista.

Rokan synnynnäiset taistelijanlahjat esitellään erityisen hyvin Baranovin poikien yrittäessä ottaa Anttia vangiksi.
Eli erikoisjoukoista on kyse, mutta ylivertaisilla vaistoillaan kamppaileva Rokka vetelee nekkuun koko partiota ja naurelee päälle.

Kohtaus kuvitellaan aina hiukan joviaalina mutta mulle ei tuota vaikueksia nähdä Rokkaa äärimmäisen tehokkaasti tappelevana sotakoneena, jonka naurelu on tarkoitettu muita rohkaisemaan, Rokka kun on myös hyvä johtaja.
Yksin taistellessaan mies on tappaja, tarkka ja armoton, aina kontrollissa, myös itsensä suhteen.
Rokkaan ei osaa kuvitella jälkitraumoja minkäänlaisia.

Vaistotappaja. Rambo.
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#2877

Viesti Ronin »

Sweeney Todd tuli katsottua lauantaina. Musikaaliksi ihan ok, mutta pidin ooppera-versiosta enemmän joskin näin sen viimeksi 9 vuotta sitten (helv..!), ehkä aika kullannut muistot kuka ties...

Oli hauska huomata, että Deppille on jäänyt Jack Sparrown roolista joitain eleitä ja ilmeitä käteen, koska parissakin kohtaa, etenkin leffan alkupuoliskolla, tulee vastaan muutama ilme/ele, jotka Pirates-diggarit tunnistanevat.

Muutamaa tylsähköä kohtaa lukuunottamatta (Oh Johanna [for the millionth time]...) elokuva eteni ihan mukavasti ja pidin etenkin kaunistelemattomuudesta.

Mahdollisia spoilereita:
Kaunistelemattomuudella viittaan murhiin, etenkin niihin, joita näytettiin yhden biisin aikana Toddin siirryttyä "sarjatuotantoon": ensimmäisen ruumiin mätkähtäessä liu'usta kellarin lattialle yleisö nauroi, mutta seuraavat eivät enää naurattaneet, toivat vain tunnelman, että tässä nyt saattoi kuolla hyväkin mies ihan turhaan eikä arvokkuudesta ole tietoakaan. Plussaa siitä, ettei hirveästi yritetty maskeerata kuolemaa/tappamista komediaan, eli normaaliin Hollywood-tyyliin. Liekö Burton tarkoituksella näitä komediatappofaneja näpäyttääkseen tehnyt biisin ensimmäsiestä murhasta koomisen ja lopuista huomattavasti tylympiä tyyliin "tällekö te todella nauratte?"

Anyway, muuten elokuva oli ok. Ei mielestäni Burton/Depp-parin parhain, mutta ihan hyvä.

Mitä järkyttävyyteen tulee niin itse en havainnut sen kummempaa järkytystä yleisössä kuin esim. Ring:n tai Kaunan jälkeen ja itse kun katsoin leffan verraten sitä oopperaversioon niin tuli enemmän keskityttyä musiikkiin ja taiteellisiin aspekteihin jolloin "veren värinät" menevät vähän ohi.

Suosittelen, yhtäkaikki, musikaaleista ja kauhusta pitäville (ja yleisesti kaikille naisille kun kuitenkin kinuatte katsomaan Johnnya pienimmästäkin tekosyystä).
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
premier
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 750
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#2878

Viesti premier »

Joo piti munkin katsoa toi Sweeney Todd, kun Vlad sitä niin hehkutti.

Järkyttävä? No eiii nyt ihan niiiiin järkyttävä. Ihan normaalia splätterimeininkiä. Olitko Vlad kenties vähän herkässä mielentilassa leffaa katsoessasi? :)
premier
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#2879

Viesti Ronin »

Mietin leffaa katsoessani, että onkohan Depp oikeasti siirtynyt edes kuvausten ajaksi straight razor-mieheksi vai veteleekö kuvaustauoilla kuitenkin Gilletellä tai Philishavella. :lol: Itsekin aikoinaan mietin pitäiskö siirtyä partaveitseen kun ajon jälki on kuulemma paras (verrattuna höyliin ja koneisiin), mutta aikamoinen homma siinä olis ja pelkkä cool-factor ei varmaan riittäisi pysyväksi motivaattoriksi...
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

#2880

Viesti Kyynikko »

premier kirjoitti: Olitko Vlad kenties vähän herkässä mielentilassa leffaa katsoessasi? :)
"Lets not go there. Its a silly place..." :jester:
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Warbaryan ja 88 kurkkijaa