Pilkington Automotive Finland on kehittänyt uudenlaisen näyttölasin, jossa elektroluminenssiteknologialla varustettu näyttö on upotettu suoraan lasin sisälle.
Näyttölasin avulla ajoneuvon kuljettaja näkee tarvitsemansa informaation suoraan esimerkiksi ajoneuvon tuulilasista, eikä hänen tarvitse kääntää katsettaan pois tiestä.
Lasi näyttää normaalilta ajoneuvon lasilta näytön ollessa pois päältä. Näyttölasi on täysin suomalaisen kehitystyön tulos, ja sitä ovat olleet työstämässä Pilkingtonin tuotekehitysryhmän lisäksi Beneq Oy sekä ryhmä tutkijoita Tampereen teknillisestä yliopistosta ja VTT:stä.
Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti.
Autoista
Valvoja: Valvoja
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 129
- Viestit: 93972
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Autoista
Odotan innolla näiden yleistymistä. 8-)
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 129
- Viestit: 93972
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Autoista
Minäkin odotan mielenkiinnolla sitä, kun näen tuollaisen edessäni. Saattaa vierähtää tovi...
Nokian Renkaat on kaveria VAG-konsernin kanssa.
Nokian Renkaat on kaveria VAG-konsernin kanssa.
Pörssiyhtiö Nokian Renkaat on vuosia manipuloinut talvi- ja kesärenkaiden testituloksia, paljastuu yhtiön henkilöstön sähköposteista.
Sähköpostien perusteella maailman kannattavin rengasvalmistaja lähettää lehtitesteihin modifioituja ja paranneltuja testirenkaita, joita ei edes valmisteta. Ainut tarkoitus on parannelluin renkain voittaa lehtitestit, jotka tukevat Nokian Renkaiden brändimielikuvaa, hintapositiota ja osakkeen kurssia.
- AlexMachine
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 17
- Viestit: 6444
- Lauteille: Elokuu 2006
- Paikkakunta: Vaasa
- Etulaji: Nyrkkeily
- Sivulajit: Sra, IDPA
- Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 129
- Viestit: 93972
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Autoista
Näinhän se on. Suomalainen rehellisyys alkaa vaikuttaa myytiltä ainakin tuolla liikemaailmassa. Jos siellä sellaista on silti koskaan ollutkaan.
Väärin tuo silti on. Erittäin väärin.
Väärin tuo silti on. Erittäin väärin.
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 129
- Viestit: 93972
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Autoista
Tekniikan Maailma kertoo muistakin hämäristä testaustapauksista vuosien varrelta.
Näin rengasvalmistajat ovat yrittäneet huijata TM:n testeissä
Näin rengasvalmistajat ovat yrittäneet huijata TM:n testeissä
- MikaM
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 59
- Viestit: 5304
- Lauteille: Marraskuu 2009
- Paikkakunta: Naantali
- Etulaji: Jumppa
Autoista
Tämä tuli kotiin.
Nuorihan tuo on 1972, ollut museorekisterissä 1998 asti. Nyt on sitten karmea työ selvittää neidin oikut ja aloittaa kutittelut oikeista paikoista. Onneksi perusta on hyvä, vikoja on esim, radio ei toimi, antenni puuttuu, cruise ei pelitä, neljä maalikuplaa. Pitää aloittaa kirjallisuuden ostamisella, tai itse asiassa löytämisellä.
Nuorihan tuo on 1972, ollut museorekisterissä 1998 asti. Nyt on sitten karmea työ selvittää neidin oikut ja aloittaa kutittelut oikeista paikoista. Onneksi perusta on hyvä, vikoja on esim, radio ei toimi, antenni puuttuu, cruise ei pelitä, neljä maalikuplaa. Pitää aloittaa kirjallisuuden ostamisella, tai itse asiassa löytämisellä.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
RadioRock
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 129
- Viestit: 93972
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 129
- Viestit: 93972
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Autoista
Odotan innolla tätä.
Tuossa uutisessa mainitaan, että tamperelainen OptoFidelity on kosketusnäyttöjen huipulla. Sillä on nyt palvelupisteet Piilaaksossa ja Kiinassa. Muutama muukin suomalainen yritys mainitaan.
Kysymys ei ole pelkistä viihdejärjestelmistä vaan siitä, että netti tulee osaksi autoa ja auto osaksi nettiä. Tämä tarkoittaa muiden tienkäyttäjien liikkeitä ennakoivia turvajärjestelmiä ja reaaliaikaista tietoa ruuhkista, palveluista ja sääolosuhteista.
– Tässä muhii valtava murros. Tähän asti auto on ollut erillään muusta ympäristöstä, mutta nyt ympäristö alkaa säteillä dataa autoon ja auto ympäristöönsä. Kaikki autojätit investoivat tähän isosti, sanoo alan kehityksen asiantuntija, projektipäällikkö Jukka Lintusaari Tampereen yliopistosta.
Tuossa uutisessa mainitaan, että tamperelainen OptoFidelity on kosketusnäyttöjen huipulla. Sillä on nyt palvelupisteet Piilaaksossa ja Kiinassa. Muutama muukin suomalainen yritys mainitaan.
Useat suomalaisyritykset ovat päässeet mukaan kilpajuoksuun. Tunnetuin on ollut espoolainen Rightware, joka vastaa uusien Audien digitaalisten kojetaulunäyttöjen tekniikasta. Syyskuussa myös urheiluautovalmistaja Karma liittyi Rightwaren asiakkaaksi.
Bisnestä on kuitenkin valunut useille yrityksille, joiden nimet ovat harvalle tuttuja: OptoFidelity, taipuisia kosketusnäyttöjä kehittävä Canatu, teollista internetiä ajoneuvoihin tuova Intopalo. Myös ulkomaiseen omistukseen myydyt Symbio ja Elektrobit toimivat yhä Suomessa. Saksalainen rengas- ja järjestelmäjätti Continental osti Elektrobitin viime vuonna vahvistaakseen softaosaamistaan.
- AlexMachine
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 17
- Viestit: 6444
- Lauteille: Elokuu 2006
- Paikkakunta: Vaasa
- Etulaji: Nyrkkeily
- Sivulajit: Sra, IDPA
- Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima
Autoista
Itse ajavat autot ja moraali. Tässä oli varsin mielenkiitoinen moraalinen peli jossa tutkitaan mitä itse ajavan auton pitäisi tehdä tietyissä tilanteissa. Tämä on vain yksi, mutta merkittävä ongelma näiden autojen kehityksessä.
http://moralmachine.mit.edu/
http://moralmachine.mit.edu/
The beatings will continue until morale improves.
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 129
- Viestit: 93972
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Autoista
Olipas muuten inhottava ja samalla tärkeän mielenkiintoinen peli tuo.
Lisään yhden linkin. Löysin sivuston, jonka kautta voi pyytää tarjouksia korjauksista. Lähetin kyselyn eilen, ja olen saanut kaksi tarjousta. Ehkä huomenna tulee vielä joitakin tarjouksia.
AutoJerry.fi – Kilpailuta autohuolto tai autokorjaamo
https://autojerry.fi/
Lisään yhden linkin. Löysin sivuston, jonka kautta voi pyytää tarjouksia korjauksista. Lähetin kyselyn eilen, ja olen saanut kaksi tarjousta. Ehkä huomenna tulee vielä joitakin tarjouksia.
AutoJerry.fi – Kilpailuta autohuolto tai autokorjaamo
https://autojerry.fi/
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 129
- Viestit: 93972
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Autoista
Tämä VTT:n projekti kuulostaa varsin mielenkiintoiselta.
Jos älyliikenne kehittyy Suomessa odotetusti, joidenkin vuosien kuluttua auto pystyy varoittamaan kuljettajaa, jos tie muuttuu liukkaaksi. Samalla autot keräisivät tietoa esimerkiksi säätilasta ja teiden lumisuudesta, mikä olisi teiden kunnossapitäjille arvokasta tietoa aurauksen suunnittelussa.
Kelitietoja välitettäisiin reaaliaikaisesti kaikille tienkäyttäjille, mikä parantaisi turvallisuutta. Oikein kohdistetut hoitotoimenpiteet säästäisivät lisäksi merkittävästi teiden hoitokustannuksissa.
Lauteilla
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 109 kurkkijaa