Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti.
Autoista
Valvoja: Valvoja
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 129
- Viestit: 93835
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Autoista
Eli se on käyttäjäystävällisemmin suunniteltu. Jep... Siis 200 euroa uudesta avaimesta, hä? No, en ole tuota sen paremmin selvittänyt, kun luotan kaverini sanaan tässä kohtaa. Toinen kaveri siinä samassa kertoi oman japskinsa uuden avaimen maksaneen 160 euroa.
Ihan sama paristo niihin kaikkiin varmaan näin äkkiseltään ajateltuna sopii, kun ei tuohon tilaan monenlaista paristoa mahdu. Ja näissä karvalakkimalleissa se tosiaan on paristo. Noissa vähän paremman sarjan malleissa siellä sitten kai on akku, joka lataa itseään aina kun avain on virtalukossa.
Puukolla auki, vanha paristo pois, uusi sisään ja lopuksi liimaa saumoihin. Kiva...
Ihan sama paristo niihin kaikkiin varmaan näin äkkiseltään ajateltuna sopii, kun ei tuohon tilaan monenlaista paristoa mahdu. Ja näissä karvalakkimalleissa se tosiaan on paristo. Noissa vähän paremman sarjan malleissa siellä sitten kai on akku, joka lataa itseään aina kun avain on virtalukossa.
Puukolla auki, vanha paristo pois, uusi sisään ja lopuksi liimaa saumoihin. Kiva...
- Samppa
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 66
- Viestit: 2239
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Autoista
Mulla on tollaset mitkä latautuu virtalukosta. Ne on nelisen sataa kpl, joten sähän saat uuden ihan "kohtuu" rahallaMika kirjoitti: Ihan sama paristo niihin kaikkiin varmaan näin äkkiseltään ajateltuna sopii, kun ei tuohon tilaan monenlaista paristoa mahdu. Ja näissä karvalakkimalleissa se tosiaan on paristo. Noissa vähän paremman sarjan malleissa siellä sitten kai on akku, joka lataa itseään aina kun avain on virtalukossa.
Puukolla auki, vanha paristo pois, uusi sisään ja lopuksi liimaa saumoihin. Kiva...
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 129
- Viestit: 93835
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Autoista
Mutta, mutta... Mitäs sitten tapahtuu, kun tuollainen haluaa eläkkeelle? Kun näissä karvalakkimalleissa sen pariston voi kotikonstein vaihtaa, vaikkei sitä liian helpoksi olekaan tehty.
[video][/video]
Autoista
Onko kellään kokemusta nastarenkaista kesärenkaina, siis nastat nypittyinä toki? Mulla menee hyvällä tuurilla vielä eturenkaat läpi, mutta sen verran kuluneet jo on, että ajattelin kevään tullessa nyppiä nastat pois ja ajaa niillä vielä tulevan kesän. Kesärenkaiden osto muutoin myös edessä, joten vähän rahaa säästyy ja ompahan ekologista.
Viralliset rengaskeisarit toki varoittelee, notta helteellä tai sateella olisi sitten kuin ajaisi öljyradalla, mutten oikein sulata sitä. Kaverillani on omakohtaista kokemusta ja sanoo, että hyvin pelittää, kunhan tosiaankin sadekelillä muistaa vähän himmata.
Viralliset rengaskeisarit toki varoittelee, notta helteellä tai sateella olisi sitten kuin ajaisi öljyradalla, mutten oikein sulata sitä. Kaverillani on omakohtaista kokemusta ja sanoo, että hyvin pelittää, kunhan tosiaankin sadekelillä muistaa vähän himmata.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
- Samppa
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 66
- Viestit: 2239
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Autoista
Ei täsmää tuo omiin kokemuksiin. Ihan huoletta saa noilla keleillä millon lumet sulaa ja motari lainehtii laskea kitkoilla menemään motarinopeuksia. Kesäpyörällä joutuu olee heti varovainen, kun alkaa lammikkoa reilummin muodostua.Aihki kirjoitti: Oman kokemuksen mukaan kitkat on ne vihon viimeiset sateella.
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 129
- Viestit: 93835
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Autoista
Joku (taisi olla @sumbeam) joskus virkkoi, että kitkat voivat kovilla kesähelteillä sulaa aika huonoon kuosiin. Minä en tiedä tuosta sen enempää.
Samainen herrasmies muistutti minua tänään silikonisuihkeen ostamisesta. Saimme kahdestaan kammeta kuskin ovea auki pirssistäni. Oli hivenen jäätynyt se kosteus tiivisteisiin. Jännityksellä odotan huomista, kun enhän minä sitä silikonia sitten hakenut.
Samainen herrasmies muistutti minua tänään silikonisuihkeen ostamisesta. Saimme kahdestaan kammeta kuskin ovea auki pirssistäni. Oli hivenen jäätynyt se kosteus tiivisteisiin. Jännityksellä odotan huomista, kun enhän minä sitä silikonia sitten hakenut.
- Pasi Lunden
- munillepotkija
- Viestit tässä aiheessa: 10
- Viestit: 709
- Lauteille: Syyskuu 2010
- Paikkakunta: Turku
Autoista
Minä olen ainakin kolme kertaa jatkanut talvirenkaiden elinikää kesälle nastat pois nyppimällä. Yleensä melko surkeat löllöt ovat kesärenkaisiin nähden. Talvirenkaat "purevat" eri tavalla asvalttiin, joten uraherkkyys on erilainen. Kumiseos on pehmeämpää kuin kesärenkailla*, silti pito voi olla kehno verrattuna kesärenkaisiin.
Renkailla on paljon kompromisseja ominaisuuksiensa suhteen. Talvirenkaiden jää-, lumi- ja sohjo-ominaisuudet vaativat rankkoja kompromisseja kesärenkaisiin verrattuna.
* Ellei sitten vertaa ikivanhoja korppuuntuneita talvirenkaita uusiin kesärenkaisiin. Kumi vanhenee muutamassa vuodessa. Sanoisin että noin 5 vuotta vanha on jo elinkaarensa lopussa, vaikka kuinka olisi pintaa.
Renkailla on paljon kompromisseja ominaisuuksiensa suhteen. Talvirenkaiden jää-, lumi- ja sohjo-ominaisuudet vaativat rankkoja kompromisseja kesärenkaisiin verrattuna.
* Ellei sitten vertaa ikivanhoja korppuuntuneita talvirenkaita uusiin kesärenkaisiin. Kumi vanhenee muutamassa vuodessa. Sanoisin että noin 5 vuotta vanha on jo elinkaarensa lopussa, vaikka kuinka olisi pintaa.
- Pasi Lunden
- munillepotkija
- Viestit tässä aiheessa: 10
- Viestit: 709
- Lauteille: Syyskuu 2010
- Paikkakunta: Turku
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 129
- Viestit: 93835
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Autoista
Noted. Ja kyllä @sumbeamkin varoitteli tuosta monet kerrat (herralla on joskus vähän tapana jaaritella ), koska onhan se silikoni väärässä paikassa vaarallista. Olen yrittänyt pitää pirssini puhtaana, mutta eihän siihen oikeasti pysty kuin ammattisuhari. Joka viikko autoa saisi puunata huolella, jotta voisi kehua pitävänsä sen siistinä.
Millaisia suihkutteita suosittelisit?
Millaisia suihkutteita suosittelisit?
- Pasi Lunden
- munillepotkija
- Viestit tässä aiheessa: 10
- Viestit: 709
- Lauteille: Syyskuu 2010
- Paikkakunta: Turku
Autoista
En ole mikään asiantuntija, että se mun suositteluista. Kokemukseni perustuu max pariin kolmeen aineeseen.
Käyttämäni aine, pinnan puhdistuksen jälkeen, on yleensä Armor All Protectant vähän kaikkeen mustaan kumiin ja muoviin, paitsi tietysti hallintalaitteisiin. Varmasti on paljon muitakin ja todennäköisesti ovitiivisteille parempiakin. Auto Glymin Vinyl & Rubber Care ja Shellin tiivistepuikko ainakin taitavat olla tuohon tiivistehommeliin kovasti kehuttuja.
Käyttämäni aine, pinnan puhdistuksen jälkeen, on yleensä Armor All Protectant vähän kaikkeen mustaan kumiin ja muoviin, paitsi tietysti hallintalaitteisiin. Varmasti on paljon muitakin ja todennäköisesti ovitiivisteille parempiakin. Auto Glymin Vinyl & Rubber Care ja Shellin tiivistepuikko ainakin taitavat olla tuohon tiivistehommeliin kovasti kehuttuja.
Autoista
On kokemusta näistäkin. Oli oma auto huollossa ja olin liikkeellä laina-autolla. Siinä oli alla nastarenkaat, joissa kulutuspintaa vaikka kuinka paljon, mutta ne olivat jo vanhat ja kovettuneet koppurat, enkä sitä heti huomannut. Ajoin tuttua reittiä kotiinpäin ja yllättäen risteykseen saapuessani ei auto pysähtynytkään. Ei mitään pitoa renkaissa ja jarrutusmatka venyi. ABS:t vain täryttivät ja suoraan stop-merkin takaa pysähtymättä päätielle. Onneksi oli päätiellä hiljaista enkä osunut kehenkään.Pasi Lunden kirjoitti: * Ellei sitten vertaa ikivanhoja korppuuntuneita talvirenkaita uusiin kesärenkaisiin. Kumi vanhenee muutamassa vuodessa. Sanoisin että noin 5 vuotta vanha on jo elinkaarensa lopussa, vaikka kuinka olisi pintaa.
Huh...
- Pasi Lunden
- munillepotkija
- Viestit tässä aiheessa: 10
- Viestit: 709
- Lauteille: Syyskuu 2010
- Paikkakunta: Turku
Autoista
Joo, tuollaiset wanhat koppurat on muutenkin ilkeitä. Ne kun ei tunnu ikinä kuluvan pois ja sen seurauksena kuskit liukastelevat noilla ainakin pari kolme talvea. Sitten kun lopulta raaskitaan vaihtaa uusiin, niin kohta huudetaan verta kun uudet sulaa melkein samantien alle. Edellisethän kesti paljon pidempään...
- AlexMachine
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 17
- Viestit: 6423
- Lauteille: Elokuu 2006
- Paikkakunta: Vaasa
- Etulaji: Nyrkkeily
- Sivulajit: Sra, IDPA
- Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima
Autoista
Lueskelin tuossa tarkemmin Googlen self driving autoista. Mielenkiintoisia vehkeitä.
Nämä mallit myös oppivat kollektiivisesti kaikkien muiden vastaavien kokemuksista joten ajotaitoa kumuloituu nopeasti valtavat määrät.
[video][/video]
Nämä mallit myös oppivat kollektiivisesti kaikkien muiden vastaavien kokemuksista joten ajotaitoa kumuloituu nopeasti valtavat määrät.
[video][/video]
The beatings will continue until morale improves.