Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Fillarit, nuo mainiot mankelit

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 99
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#361

Viesti MarkkuT »

jkk kirjoitti: Eivät siis ole korkeammat, eli puhkeamattomat..? Mulla on paritkin renkaat. Pistosuojatut, vai mitkä ihmeet, eivät mahdu pyörimään, kun ovat niin korkeat. ..mä käyn kahtomassa, oota vähän :smt003 Jotkut Vredestenin fotezzat tjsp. on vakiona (pyörän väreissä) ja jotkut continentalin ultra sportit on toisena. Niiden toisten piti muka kestää paremmin, mut varmaan ukottivat vaan kaupassa juntilta rahat veks. :oops:

Mistäs noita Durano plussia sais edukkaasti? Ettisin ite, mut nyt täytyy mennä reeneihin. Palataan.
Durano plussa on ainakin aika selvästi painavampi kuin tuo Ultra sportti, joten luulisi sen olevan ehkä jonkin verran kestävämpikin. Ja kyllä se käsittääkseni ihan maantiesliksi on, että luulis mahtuvan sinunkin pyörään. En tosin mene vannomaan, tietenkään. Olen muistaakseni tässä ketjussa jo maininnutkin Roihuvuoren fillariliikkeen, josta omani ostin.
Ain't no one.
Kuvake
bob
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1145
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Nummela

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#362

Viesti bob »

Mulla on kestäny hyvin kaupunkiajossa tuommoset Vittorian Zaffiro wire 23:milliset fixissä vaikka välillä joutuu ajelemaanki ruiskujen ja laavan keskellä. Ostin nämä lähinnä hinnan takia (10 ekeä laaki) koska ainahan nämä puhkeaa koko ajan, mutta ovat kestäneet tosiaan yllättävän hyvin. Toisaalta en ole koko aikaa pitäny oikeita paineita.
Kimura No Mae Ni Kimura Nashi. Kimura No Ato Ni Kimura Nashi.

"Yeah, it's my life. But at least it's half over." - Al Bundy
jkk
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 1067
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#363

Viesti jkk »

Varmaan teen paniikkihankintoja, heti kun pääsen taas ojaan kumia paikkaamaan. Tänään pääsin kuitenkin töihin ihan muutamalla talutuksella, ilman rengasrikkoja.

Seetanan mummot ja hipit vaan polki mun ohi ylämäessä, vaikka mulla on monen tonnin hienot pyörät ja kamat. Piti laulaa niille näin:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Miten näitä linkkejä upotetaan.
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6238
Lauteille: Joulukuu 2010

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#364

Viesti Aihki »

bob kirjoitti: Toisaalta en ole koko aikaa pitäny oikeita paineita.
Ohuissa renkaissa aika oleellinen asia, omassa maantiepyörässä 7 bar vielä juuri menee ja 6:lla paikkaan(vaihdan) renkaita.

Aihki
Kuvake
bob
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1145
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Nummela

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#365

Viesti bob »

Aihki kirjoitti:
bob kirjoitti: Toisaalta en ole koko aikaa pitäny oikeita paineita.
Ohuissa renkaissa aika oleellinen asia, omassa maantiepyörässä 7 bar vielä juuri menee ja 6:lla paikkaan(vaihdan) renkaita.

Aihki

Mulla tuolla kasilla, mikä ois tuo oikea ajopaine renkaat puheaa, pienemmällä paineella kestät lasin paremmin.
Kimura No Mae Ni Kimura Nashi. Kimura No Ato Ni Kimura Nashi.

"Yeah, it's my life. But at least it's half over." - Al Bundy
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6238
Lauteille: Joulukuu 2010

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#366

Viesti Aihki »

bob kirjoitti: Mulla tuolla kasilla, mikä ois tuo oikea ajopaine renkaat puheaa, pienemmällä paineella kestät lasin paremmin.
Suo siellä, vetelä täällä ... noinhan se valitettavasti menee, pienellä paineella eivät terävät tule ihan niin helposti läpi, mutta rengas löy pohjaan sitten isommissa mukuroissa, olen kuitenkin päätynyt noihin korkeampiin paineisiin, pidän itse n. 8 bar ja yritän välttää lasia.

Aihki
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 99
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#367

Viesti MarkkuT »

bob kirjoitti: Mulla on kestäny hyvin kaupunkiajossa tuommoset Vittorian Zaffiro wire 23:milliset fixissä vaikka välillä joutuu ajelemaanki ruiskujen ja laavan keskellä. Ostin nämä lähinnä hinnan takia (10 ekeä laaki) koska ainahan nämä puhkeaa koko ajan, mutta ovat kestäneet tosiaan yllättävän hyvin. Toisaalta en ole koko aikaa pitäny oikeita paineita.
Frankfurtin ruiskut ja laava tuskin vetävät vertoja suomalaiselle hiekoitussepelille. :) Nythän se kaikista ikävin sepelikausi on juuri menossa. Kun kaikki väylät on saatu puhtaiksi, pärjää ehkä vähemmälläkin pistosuojauksella.

Kuskin painolla tietty myös merkitystä tuossa rengasrikkohommassa. Tämän kevään sepelikauden aikana ei taida kovin merkittäviä muutoksia enää ehtiä tekemään.
Ain't no one.
Kuvake
bob
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1145
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Nummela

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#368

Viesti bob »

MarkkuT kirjoitti: Kuskin painolla tietty myös merkitystä tuossa rengasrikkohommassa. Tämän kevään sepelikauden aikana ei taida kovin merkittäviä muutoksia enää ehtiä tekemään.
:D Tässähän on hieno uusi motivaatio "kesäkunto" projekteille.
Kimura No Mae Ni Kimura Nashi. Kimura No Ato Ni Kimura Nashi.

"Yeah, it's my life. But at least it's half over." - Al Bundy
Kuvake
NCP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 4229
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Turku

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#369

Viesti NCP »

Aihki kirjoitti:
NCP kirjoitti: Sitä paitsi, jos vannejarru olisi todella hyvä, niitä varmaan käytettäisiin myös prätkissä, autoissa, lentokoneissa, mönkijöissä, junissa ja maailmanpyörissä. :smt003
Raskaan (auto)kaluston rumpujarru on kyllä aihan sama kapine kuin vannejarru ja voitaisiin sinänsä toteuttaa vanteeseen sellaisenaan.

Aihki
No fillari on kuitenkin painoluokaltaan aika paljon lähempänä henkilö- kuin kuorma-autoa.

Ja jostain syystä kuorma-autoissakaan ei vannejarruja ole.
Suurinta vapautta on vapaus tyhmyyteen.
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6238
Lauteille: Joulukuu 2010

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#370

Viesti Aihki »

NCP kirjoitti: Ja jostain syystä kuorma-autoissakaan ei vannejarruja ole.
Ei jostain syystä vaan kulumisen takia, normaali teräsvanne ei niin kauan kestäisi hiekkahankausta puhkeamatta.

Aihki
Kuvake
NCP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 4229
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Turku

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#371

Viesti NCP »

Aihki kirjoitti:
NCP kirjoitti: Ja jostain syystä kuorma-autoissakaan ei vannejarruja ole.
Ei jostain syystä vaan kulumisen takia, normaali teräsvanne ei niin kauan kestäisi hiekkahankausta puhkeamatta.

Aihki
Aivan.
Suurinta vapautta on vapaus tyhmyyteen.
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#372

Viesti Kristian Hyvärinen »

Just kävin mutsilta (muutin omilleni helmikuun alussa) pyöräkellarista hakemassa oman yksivaihteiseni. Mutterit ja ruuvit oli mukavasti pysyneet kireinä, satula vähän löysänä vaan. Renkaat täyteen ilmaa ja menoksi vain.

Mukavaahan se oli pitkästä aikaa iltaisessa Hervannassa polkea menemään, kaikessa rauhassa. :)
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 62
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#373

Viesti Paappa »

Nyt olen tyytyväinen 8-)

Kuva
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Haamu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 411
Lauteille: Tammikuu 2011

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#374

Viesti Haamu »

Paappa kirjoitti: Nyt olen tyytyväinen 8-)

Kuva
Upea rauta on 8-)
Ihmisten rakastaja
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 62
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#375

Viesti Paappa »

Alumiinia se on enimmäkseen.. ;)

Kumma muuten miten teräsrunkoiset retkipyörät ovat yleensä kalliimpia, esim. Surlyn Long Haul Trucker tai Konan Sutra.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 124 kurkkijaa