Mun pyörässä on juurikin tuommoiset 29-tuumaiset Mutta minusta se on kiva, pääsee lujempaa kuin entisellä pyörällä, jossa oli 26-tuumaiset. Ja ai että tykkään siitä leveiden maastorenkaiden rohinasta asfaltilla Hihhihhiii Omasta pyörästäni en muuten keksi mitään muuta huonoa, kuin sen, että vaihteet pitäisi varmaan jotenkin säätää uudestaan - ajan aika lailla vaan kakkoskapalla ja siellä selvästi kakkosessa on jotain vikaa (jos siihen vaihtaa, silloin joskus harvoin, niin kuuluu vain naksuntaa ja vaihde ei selvästi ole kohdallaan), ja vitosen ja kutosen välillä ei ole juurikaan mitään eroa, kun taas seiskaan on selvästi kauhea harppaus. Toisaalta harjoituksen vuoksi vedän yleensä mäetkin ylös kutosella, joka on mulla semmoinen reipaspyöritteinen tasamaavastus.SkaNestori kirjoitti: Omakohtaisten kokemusten myötä kyllä sanoisin että toistaiseksi ainakin suomessa 29" ostaminen on suuri virheliike jos tykkää vaihtaa joskus keulaa, kumeja tai renkaita. Nimimerkillä: ei ne renkaat pitänytkään märällä kannolla, eikä se keula joustanutkaan, eikä löytynyt Floridaa lähempää osia.
Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti.
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Valvoja: Valvoja
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Työmatkoilla ja lenkeillä oon repun tarpeen eliminoinut pyöräilypaidalla, jonka selkätaskuihin mahtuu yllättävänkin paljon tavaraa. Juomapullo telineeseen ja loput kamat satulalaukkuun (suurin piirtein tuommonen, roikkuu siinä persuksen alla satulaan ja satulaputkeen kiinnitettynä). Lukonkin saa telineeseen, jos semmosta tarvii mukaan ottaa.
Tuo naksuntahan voi johtua tai olla johtumatta siitäkin, että ketju kulkee tai on kulkematta tuolla yhdistelmällä aika ristissä.
Tuo naksuntahan voi johtua tai olla johtumatta siitäkin, että ketju kulkee tai on kulkematta tuolla yhdistelmällä aika ristissä.
Ain't no one.
-
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 29
- Viestit: 1067
- Lauteille: Huhtikuu 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Paivaunet autto vahan kuumeiseen hourailuun. MarkkuT, paljonko maksoit siita konkelistasi ja mistas sen hankit. Kaveri ehdotti saksasta tilailua. Sita varten tarvitsisi tietaa ainakin oikea koko..
Rupesin selaamaan fillarilehden foorumia. Mita muita pyorailuaiheisia foorumeita suomessa on.
Rupesin selaamaan fillarilehden foorumia. Mita muita pyorailuaiheisia foorumeita suomessa on.
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Sanotaan vaikka, että maksoin tulotasooni nähden ihan riittävästi.
Helsingissä Meridaa myy Velosport.
Fillarifoorumi varmaan on the foorumi. Aika moneen, tai oikeastaan kaikkiin, mieltä askarruttaneisiin kysymyksiin oon sieltä löytänyt vastauksen ihan vanhoja viestejä selaamalla. Cyclocrossareista löytyy elämää pidempi ketju.
Kokolaskureita löytyy netistä:
http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... ATOR_INTRO
Eilen mittailtiin emäntää ja tulokseksi saatiin suurin saman kokoista fillaria kuin minulle. Hippasen lyhyemmällä stemmillä tosin.
Kaikkihan kai "kannattaisi" nykyään tilata netistä, mutta ajattelin, että mahdollisissa takuu- ja huoltohommissa voisi olla helpompi asioida sitten jatkossa, kun ostaa ns. oikeasta kaupasta.
Helsingissä Meridaa myy Velosport.
Fillarifoorumi varmaan on the foorumi. Aika moneen, tai oikeastaan kaikkiin, mieltä askarruttaneisiin kysymyksiin oon sieltä löytänyt vastauksen ihan vanhoja viestejä selaamalla. Cyclocrossareista löytyy elämää pidempi ketju.
Kokolaskureita löytyy netistä:
http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... ATOR_INTRO
Eilen mittailtiin emäntää ja tulokseksi saatiin suurin saman kokoista fillaria kuin minulle. Hippasen lyhyemmällä stemmillä tosin.
Kaikkihan kai "kannattaisi" nykyään tilata netistä, mutta ajattelin, että mahdollisissa takuu- ja huoltohommissa voisi olla helpompi asioida sitten jatkossa, kun ostaa ns. oikeasta kaupasta.
Ain't no one.
-
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 29
- Viestit: 1067
- Lauteille: Huhtikuu 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Kavin (pyorahuolto.com) koeajamassa cyclo crossia. Ihan kivahan se. Hintaa 1190. Ongelmana on se kun en niista osista ja harpakkeista sen kummempaa ymmarra, joten en tieda oliskos tuommonen hyva ostos vai ei. Sen verran koeajoin, etta huomasin etta vaihteet ei ainakaan toimineet niinkaan hyvin, kuin nykyisessa pyorassani. Se johtunee kuitenkin siita, etta omat vaihteet on saadetty eilen, ja toden nakoisesti kyseisessa yksilossa saadot olivat keturallaan.
Muutenkaan oma pyorani ei hirveesti havinnyt fiilinkissa moiselle vempaimelle, mutta, mutta.. Hivittava kuume ei laske. Kyllahan se on nyt niin etta cyclo crossi hankitaan. Kyse on nyt vaan siita, jotta mika, milloin, mista ja mihin hintaan. Mita nopeammin, sita nopeammin, sanoo hulluus...
Muutenkaan oma pyorani ei hirveesti havinnyt fiilinkissa moiselle vempaimelle, mutta, mutta.. Hivittava kuume ei laske. Kyllahan se on nyt niin etta cyclo crossi hankitaan. Kyse on nyt vaan siita, jotta mika, milloin, mista ja mihin hintaan. Mita nopeammin, sita nopeammin, sanoo hulluus...
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Kävin katselemassa paria muuta, mutta tämä oli ainut, josta löytyi sopivan kokoinen runko koeajettavaksi. Mä olen pahemmanlaatuinen heräteostelija. Kun sopiva löytyy, niin yleensä unohdan saman tien, että muitakin vois katella. Ja miksi juuri tuo? Fillari vaan tuntui niin pirun hyvältä. Ja tuntuu vieläkin.
8-)
Oudolta kuulostaa, että vaihteet eivät skulaisi kunnolla yli tonnin pyörässä. Kait se ei vain sitten ollut säädöissä. Omasta koeajosta jäi ehkä päälimmäisenä mieleen nimenomaan särmästi toimivat vaihteet fillarin keveyden lisäksi.
8-)
Oudolta kuulostaa, että vaihteet eivät skulaisi kunnolla yli tonnin pyörässä. Kait se ei vain sitten ollut säädöissä. Omasta koeajosta jäi ehkä päälimmäisenä mieleen nimenomaan särmästi toimivat vaihteet fillarin keveyden lisäksi.
Ain't no one.
-
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 29
- Viestit: 1067
- Lauteille: Huhtikuu 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Koko viikonloppu meni fillari lehden foorumeita lueskellessa. Eraskin ccpyoria kasitteleva ketju taitaa olla nyt jotain 180 sivun mittainen. Lueskelin vahan sielta taalta..
Tanaan tein 9 tuntisen retken kiertaen 6 kauppaa. Vajaa nelja tuntia ajoin erilaisilla pyorilla. Eniten tietysti omallani, jolla liikuin paikasta toiseen. Viitisenkymmenta kilometria tuli sotkettua. 10 koeajoa. Hirveasti en tullut hullua hurskaammaksi. Tosi hauskoja peleja ovat. Vaihteissa huomasin suurimmat erot. Syy vaan taitaa olla saadoissa. Samanlaisessa pyorassa minka MarkkuT osti oli saadot vahan keturallaan myos, eika silloin tosiaan ole syy osien laadussa. Myos jarrut olivat keturallaan. Henki meinas lahtea.. ..syy ehka enempikin ihan liian kovassa vauhdissa, kuin jarruissa, mut olis nekin auttanu..
Raskasta oli juu.. ..ja alyttoman hauskaa. Tais olla taa: http://www.pyorahuolto.com/img.php?id=3 ... aantie&n=3" onclick="window.open(this.href);return false; , joka sai hymyn rajusti korviin. Jos tarttisin tuollaista pyoraa siihen mihin semmoset on suunniteltu, niin tama olisi ehdottomasti loppusuoralla valinnoissa. Se hymy ei meinannu lahtea korvista millaan.
Tammonenkin olis kiva: http://www.wiggle.co.uk/images/focus-ma ... t-zoom.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; se maksais 1300 ja siina on ultegran osat, joita tahan hintaluokkaan ei meinaa oikein saada. Tai jos saakin, niin koko pyoraa ei ole saatavilla kun se on myyty jo aikaa sitten. Noita kuitenkin on ilmeisesti saatavilla jatkuvasti. Heti hyllysta. Se on pyorakuumeiselle rauhoittava tieto. Koeajon perusteella varsin toimiva mainio peli. Ei tarvinnu miettia onko ne vaihteet saadetty, vai ei. Naps, naps, vaan..
Siihen sitten kun lyo muutaman satkun lisaa, niin saapi MarkkuT:een munamankelin.Jossa myos varsin riittavat osat, ja koeajelun kovin penkki. Luulen etta se satula on tehty jostain ultra kevyesta kivesta. Se on nimittain aikas kova. Miten sun berberi on sita tuolia kestany? Pyorailyhousut ja hoyhentyyny?
Tasta ei loytyny sellaista kokoa, etta olis kantsinu edes ajella, mutta muuten mielenkiintoinen vehje: http://www.kauppaveljet.fi/tuote/779/" onclick="window.open(this.href);return false;
Paljon muitakin oli mielenkiintoisia vempeleita, mutta en valinta ei tosiaan helpottunut kauhiasti. Tama olis mulla yhtena mielessa: http://www.pyorahuolto.com/img.php?id=2 ... aantie&n=1" onclick="window.open(this.href);return false; Shimano tiagra vaihteet vaan ei tosiaan ollu ihan saadoissa, tai sit ne ei vaan tunnu miltaan ultegran tai 105 jalkeen..
Budjetti meinaa pikkasen ylittya.. ..mut sehan on suhteellista. Rahaa mulla on tililla 0 euroa, ja tilipaiva viikon paasta. Vuokrakin taitaa olla vahan maksamatta. Mutta kuka tuommosia pikkuasioita miettii, kun voi cyclo crossarilla ajella . Tuleehan ne lomarahat joskus tassa ja herra visa lupas luotottaa siihen asti.
Laittaisitkos, MarkkuT kulta, vaikka yksarilla minkalaisen diilin hinkkasit herateostospaissas siita menovehkeestas? Kiitos.
Tanaan tein 9 tuntisen retken kiertaen 6 kauppaa. Vajaa nelja tuntia ajoin erilaisilla pyorilla. Eniten tietysti omallani, jolla liikuin paikasta toiseen. Viitisenkymmenta kilometria tuli sotkettua. 10 koeajoa. Hirveasti en tullut hullua hurskaammaksi. Tosi hauskoja peleja ovat. Vaihteissa huomasin suurimmat erot. Syy vaan taitaa olla saadoissa. Samanlaisessa pyorassa minka MarkkuT osti oli saadot vahan keturallaan myos, eika silloin tosiaan ole syy osien laadussa. Myos jarrut olivat keturallaan. Henki meinas lahtea.. ..syy ehka enempikin ihan liian kovassa vauhdissa, kuin jarruissa, mut olis nekin auttanu..
Raskasta oli juu.. ..ja alyttoman hauskaa. Tais olla taa: http://www.pyorahuolto.com/img.php?id=3 ... aantie&n=3" onclick="window.open(this.href);return false; , joka sai hymyn rajusti korviin. Jos tarttisin tuollaista pyoraa siihen mihin semmoset on suunniteltu, niin tama olisi ehdottomasti loppusuoralla valinnoissa. Se hymy ei meinannu lahtea korvista millaan.
Tammonenkin olis kiva: http://www.wiggle.co.uk/images/focus-ma ... t-zoom.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; se maksais 1300 ja siina on ultegran osat, joita tahan hintaluokkaan ei meinaa oikein saada. Tai jos saakin, niin koko pyoraa ei ole saatavilla kun se on myyty jo aikaa sitten. Noita kuitenkin on ilmeisesti saatavilla jatkuvasti. Heti hyllysta. Se on pyorakuumeiselle rauhoittava tieto. Koeajon perusteella varsin toimiva mainio peli. Ei tarvinnu miettia onko ne vaihteet saadetty, vai ei. Naps, naps, vaan..
Siihen sitten kun lyo muutaman satkun lisaa, niin saapi MarkkuT:een munamankelin.Jossa myos varsin riittavat osat, ja koeajelun kovin penkki. Luulen etta se satula on tehty jostain ultra kevyesta kivesta. Se on nimittain aikas kova. Miten sun berberi on sita tuolia kestany? Pyorailyhousut ja hoyhentyyny?
Tasta ei loytyny sellaista kokoa, etta olis kantsinu edes ajella, mutta muuten mielenkiintoinen vehje: http://www.kauppaveljet.fi/tuote/779/" onclick="window.open(this.href);return false;
Paljon muitakin oli mielenkiintoisia vempeleita, mutta en valinta ei tosiaan helpottunut kauhiasti. Tama olis mulla yhtena mielessa: http://www.pyorahuolto.com/img.php?id=2 ... aantie&n=1" onclick="window.open(this.href);return false; Shimano tiagra vaihteet vaan ei tosiaan ollu ihan saadoissa, tai sit ne ei vaan tunnu miltaan ultegran tai 105 jalkeen..
Budjetti meinaa pikkasen ylittya.. ..mut sehan on suhteellista. Rahaa mulla on tililla 0 euroa, ja tilipaiva viikon paasta. Vuokrakin taitaa olla vahan maksamatta. Mutta kuka tuommosia pikkuasioita miettii, kun voi cyclo crossarilla ajella . Tuleehan ne lomarahat joskus tassa ja herra visa lupas luotottaa siihen asti.
Laittaisitkos, MarkkuT kulta, vaikka yksarilla minkalaisen diilin hinkkasit herateostospaissas siita menovehkeestas? Kiitos.
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Oliko kyse etuvaihtajasta? Mä en oikein tiedä, mikä idea siinä on, että se napsahtaa välissä ilman että ketju vaihtaa ratasta. Liikekin on niin iso, että helposti luulee jo vaihtaneensa. Todellisuudessa se vaihtamiseen vaadittava liike on vielä tuplasti isompi. Oisko jostain tommosesta kyse? Jarruista tulee mieleen, että niiltä yläjarrukahvoilta ei kyllä saa yhtä paljon tehoa jarrutukseen kuin normikahvoilta. No yleensä siltä otteelta ajaminen onkin semmosta leppoisampaa kruisailua, niin ei ole vauhtiakaan niin mahdottomasti. Ennakoiva ajotapa ja sopivat tilannenopeudet... Ja kypärä päähän tietenkin.jkk kirjoitti: Syy vaan taitaa olla saadoissa. Samanlaisessa pyorassa minka MarkkuT osti oli saadot vahan keturallaan myos, eika silloin tosiaan ole syy osien laadussa. Myos jarrut olivat keturallaan. Henki meinas lahtea.. ..syy ehka enempikin ihan liian kovassa vauhdissa, kuin jarruissa, mut olis nekin auttanu..
Penkki on kyllä kova ja istumaluut aluksi kipeytyivät pyöräilyhousuista huolimatta, mutta pienien säätöjen ja totuttelun jälkeen en enää ole kiinnittänyt siihen huomiota, joten taitaa se sitten kuitenkin olla sopiva. Sohvamainen satula saattaa ilmeisesti pidemmillä matkoilla alkaa hiertää.
Pyöräilyhousuista tuntuu bib-malli parhaimmalta, vaikka kohtuu härskin näköinen onkin:
http://www.teamcyclist.com/store/Craft- ... 58C287.cfm
Onneks nuo henkselit jäävät sentään paidan alle...
Ain't no one.
-
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 29
- Viestit: 1067
- Lauteille: Huhtikuu 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Ei ollut kyse siita.. ..muistaakseni. Se valinapsahdus on hienosaatoa varten. Sita tarvitaan jos kayttaa rattaita tosi paljon ristiin. Nain se myyja mullen sita kertoili. Sit kun se koitti demota sita, niin ei sita nyt olis mun mielesta siina pyorassa tarvinnutkaan ensinkaan. Mutta idean ymmarsin. Siis hienosaatoa. Osasinko selittaa ymmarrettavasti?MarkkuT kirjoitti: Oliko kyse etuvaihtajasta? Mä en oikein tiedä, mikä idea siinä on, että se napsahtaa välissä ilman että ketju vaihtaa ratasta. Liikekin on niin iso, että helposti luulee jo vaihtaneensa. Todellisuudessa se vaihtamiseen vaadittava liike on vielä tuplasti isompi. Oisko jostain tommosesta kyse?
Tassa koeajetussa yksilossa alakahvat ottivat sarveen kiinni huolella. Luulen etta sulla jaa melkein 10 senttia siihen valiin? Kypara on se viimeisin hankinta johon mun rahat riittaa. Niin sairas on arvomaailma.MarkkuT kirjoitti: Jarruista tulee mieleen, että niiltä yläjarrukahvoilta ei kyllä saa yhtä paljon tehoa jarrutukseen kuin normikahvoilta. No yleensä siltä otteelta ajaminen onkin semmosta leppoisampaa kruisailua, niin ei ole vauhtiakaan niin mahdottomasti. Ennakoiva ajotapa ja sopivat tilannenopeudet... Ja kypärä päähän tietenkin.
MarkkuT kirjoitti: Penkki on kyllä kova ja istumaluut aluksi kipeytyivät pyöräilyhousuista huolimatta, mutta pienien säätöjen ja totuttelun jälkeen en enää ole kiinnittänyt siihen huomiota, joten taitaa se sitten kuitenkin olla sopiva. Sohvamainen satula saattaa ilmeisesti pidemmillä matkoilla alkaa hiertää.
Kovahan se. Uskon kylla etta siihen tottuu housujen kanssa. Oman pyoran retkeilysatulan paalla olen istunut monta tuntia viimisen viikon aikana. Ei hiertyma onkelmia. Herralle kiitos siita. Hiertymahan tasta konkurssista viela puuttuis.
Rahat takas tosta valokuvasta. Laitat nyt ihan rohkeasti vaan sellaisia kuvia, missa steppailet itse catwalkkia noiden setan hyvaksymien teryleeniens kanssa.MarkkuT kirjoitti: Pyöräilyhousuista tuntuu bib-malli parhaimmalta, vaikka kohtuu härskin näköinen onkin:
http://www.teamcyclist.com/store/Craft- ... 58C287.cfm
Onneks nuo henkselit jäävät sentään paidan alle...
Joo, etsiskelen samalla kohtuuhintaisia ja hyvia seksihousuja tassa itsekin. Ehtotuksia?
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Kaikkee sitä oppii... Kaisse kuitenkin pidemmän päälle on voimansiirrolle terveellisempää naksutella semmosia yhdistelmiä, ettei ketju mene ristissä. Pitää kyllä kokeilla tuotakin.jkk kirjoitti: Ei ollut kyse siita.. ..muistaakseni. Se valinapsahdus on hienosaatoa varten. Sita tarvitaan jos kayttaa rattaita tosi paljon ristiin. Nain se myyja mullen sita kertoili. Sit kun se koitti demota sita, niin ei sita nyt olis mun mielesta siina pyorassa tarvinnutkaan ensinkaan. Mutta idean ymmarsin. Siis hienosaatoa. Osasinko selittaa ymmarrettavasti?
Joo no sitten. Ne yläkahvat ovat kuitenkin huomattavasti heikommat, mutta kai se johtuu vain pienemmästä vipuvarresta. Ennen tätä pyörää olen suhtautunut kypärään vähän 50-60-asenteella, mutta nykyisin tuo tuntuu ihan välttämättömältä. Ei tarvii isoakaan mäkeä, että vauhdin saa reilusti päälle viidenkympin ja tasamaallakin pystyy jopa meikäläisen lihaksillä ylläpitämään reilua 35 km/h vauhtia. Enkat tällä hetkellä 72 km/h, tosin en oo varma tilttasiko mittari. Oli kuitenkin sen verran haipakkaa, että siinä katseli mieluummin tietä kuin mittaria.Tassa koeajetussa yksilossa alakahvat ottivat sarveen kiinni huolella. Luulen etta sulla jaa melkein 10 senttia siihen valiin? Kypara on se viimeisin hankinta johon mun rahat riittaa. Niin sairas on arvomaailma.
Housuista kannattaa hypistellä sitä pehmustetta. Kokeile ensin halvimpien pöksyjen säämiskää ja sen jälkeen vähän kalliimpien housujen pehmustetta. Siitä valkkaa sitten sen mukaan mitä per5e kestää, kirjaimellisesti.
Ain't no one.
-
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 29
- Viestit: 1067
- Lauteille: Huhtikuu 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Luultavasti on. Nyt arvailen vaan, mutta koska sulla on vaan kaksi eturatasta, niin luultavasti tuo ristiinmeno-ongelma ei ole samaa luokkaa kun kolmen eturattaan systeemeissa.MarkkuT kirjoitti: Kaikkee sitä oppii... Kaisse kuitenkin pidemmän päälle on voimansiirrolle terveellisempää naksutella semmosia yhdistelmiä, ettei ketju mene ristissä. Pitää kyllä kokeilla tuotakin.
Taa on kans janna juttu. En noista jarruista tietenkaan mitaan ymmarra, mutta kaksi vuota vanha insera pysahtyy edelleenkin kuin seinaan verrattuna kaikkiin kokeilemiini cc-vehkeisiin, kahvoista riippumatta. Yksi vaikuttava tekija on varmaankin nopeus. Mutta silti.. ..kaikkien mahtavien pelien jalkeen inserassa on ainoastaan yksi suuri vikaa. Se ei ole cc-pyora.Joo no sitten. Ne yläkahvat ovat kuitenkin huomattavasti heikommat, mutta kai se johtuu vain pienemmästä vipuvarresta.
Mun mielesta pyorailyn koko idea on ollut tahan mennessa, etta mitaan saantoja ei noudateta, eika kyparaa tietenkaan pideta. Nyt mieli muuttui koeajojen myota. Noihin sun nopeuksiin en kylla ole paassyt. Mulla on semmonen gps-mittari olkapaassa koko ajan jota seurailen tiiviisti. Se toimii vaihtelevasti. 211/kmh. on huippunopeus mitattu viimeviikolta. Saattaa olla etta siina on muutaman prosentin heitto ollut, kun muilla kerroilla on nopeus jaanyt alle 40/kmh.Ennen tätä pyörää olen suhtautunut kypärään vähän 50-60-asenteella, mutta nykyisin tuo tuntuu ihan välttämättömältä. Ei tarvii isoakaan mäkeä, että vauhdin saa reilusti päälle viidenkympin ja tasamaallakin pystyy jopa meikäläisen lihaksillä ylläpitämään reilua 35 km/h vauhtia. Enkat tällä hetkellä 72 km/h, tosin en oo varma tilttasiko mittari. Oli kuitenkin sen verran haipakkaa, että siinä katseli mieluummin tietä kuin mittaria.
Mut siis se mika on kasvanut eniten on tilannenopeus. Aivan jarjettomiin paikkoikin niin paljon kuin jalasta lahtee.. Ei vaan oikeasti :evil: . Jos saisin itseni lailla kayttaytyvan urpon kiinni liikenteessa, niin antaisin ympari korvien. Oikeasti.
Nyt lahen koeajokierrokselle. Tarkoitus olis kolmea - viitta merkkia kayda revittamassa. Kahtotaan nyt..
Joo, kiitos. Taytyy kokeilla. Ensin kylla pyora. Sitten poksyt. Sitten kooyyarpeeaa, eli kypara. Alaka ohita nyt sita kuva pyyntoa. Sina ja sun housut. Menee katu-uskottavuus verenhimoisena taistelijana.Housuista kannattaa hypistellä sitä pehmustetta. Kokeile ensin halvimpien pöksyjen säämiskää ja sen jälkeen vähän kalliimpien housujen pehmustetta. Siitä valkkaa sitten sen mukaan mitä per5e kestää, kirjaimellisesti.
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Pyräily ois varmaan joo, ihan kivaa. Mutta mun pyörä (21 vaihteinen) taitaa olla ihan romuna, kun tuntuu ettei se kulje mihinkään... Tuntuu jotenkin turhauttavalta sitten pyöräillä ja polkee alamäetkin...
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Fillarilehden foorumilta poimin tämmösen linkin cc-pyörien jarruja koskien:
http://www.sheldonbrown.com/cantilever-geometry.html
En tiedä jaksaako tuota ei-insinööri lukea. Mun mielestä tuo oli huippumielenkiintoinen.
Ilmeisesti cc-pyörissä käytetty cantilever ei jarrutyyppinä ole yhtä tehokas kuin maantiepyörän jarrut, mutta säätämällä voi päästä ainakin lähelle. Ajattelin tässä joskus ottaa ja säätää oman fillarini jarrut tuon jutun avulla.
http://www.sheldonbrown.com/cantilever-geometry.html
En tiedä jaksaako tuota ei-insinööri lukea. Mun mielestä tuo oli huippumielenkiintoinen.
Ilmeisesti cc-pyörissä käytetty cantilever ei jarrutyyppinä ole yhtä tehokas kuin maantiepyörän jarrut, mutta säätämällä voi päästä ainakin lähelle. Ajattelin tässä joskus ottaa ja säätää oman fillarini jarrut tuon jutun avulla.
Ain't no one.
- SJR
- munillepotkija
- Viestit tässä aiheessa: 3
- Viestit: 941
- Lauteille: Kesäkuu 2007
- Paikkakunta: Helsinki
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Olen ajellut viimeksi pyörällä joskus päälle 5 vuotta sitten, nyt ajattelin hommata jonkun n. 400-500e maksavan hybridipyörän syksyksi ja lopettaa joukkoliikenteen käytön kokonaan, talvea lukuunottamatta, jotta saisin kuntoni edes vähän nousemaan. Eli tietääkö joku jotain hyviä pyöräkauppoja Helsingissä, jossa osataan neuvoa aloittelijaa ja hinnat kohtuu edulliset? Voi myös suositella jotain hyvää pyörää tuossa hintaluokassa, en siis tosiaankaan tiedä mitään osista, huollosta tai muustakaan fillareihin liittyvästä yhtikäs mitään. Pyörä on tulossa lähinnä kaupunkikäyttöön asfalttiteillä, mutta satunnaisesti haluaisin tehdä myös pitempiä retkiä, mahdollisesti kevyessä maastossakin. Onko jotain erityistä joka pitäisi pitää mielessä uutta pyörää etsiessä, siis hinnan lisäksi?
Lauteilla
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 74 kurkkijaa