Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Paras kohteliaisuutesi

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#31

Viesti tabitha »

Aa joo, pitää muistaa kirjoittaa tämä tänne.

Tänään kun olin myöhään illalla keittiössä etsimässä ruokaa, isäpuoleni katseli minua takaapäin ja sanoi "oletpas sä skrode" Minä siihen: "no en edes ole." Vastaus: "no olethan sä, tollanen roteva"

:? Mulla on nyt sellanen olo että mä olen ihan bodari.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Ari
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3050
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

#32

Viesti Ari »

Tämä ei ollut ihan kohteliaisuudeksi muotoiltu, mutta kai siinä voidaan nähdä joitakin epäsuoria kohteliaisuuksia. Kerran minulle sanottiin seuraavalla tavalla:
"Sitten kun japanilaiset kehittävät sellaisen laitteen, jolla näkee ihmisten ajatukset, niin kytketään se ensiksi Takaloon. Laitetaan sinun ajatukset näkymään isolta monitorilta. Siitä tulee varmasti kunnon splatter-elokuva. Vielä me sinut myydään koe-eläimeksi johonkin laboratorioon ja saadaan siitä hyvät rahat."
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19110
Lauteille: Helmikuu 2005

#33

Viesti Jussi Häkkinen »

tabitha kirjoitti: Aa joo, pitää muistaa kirjoittaa tämä tänne.

Tänään kun olin myöhään illalla keittiössä etsimässä ruokaa, isäpuoleni katseli minua takaapäin ja sanoi "oletpas sä skrode" Minä siihen: "no en edes ole." Vastaus: "no olethan sä, tollanen roteva"

:? Mulla on nyt sellanen olo että mä olen ihan bodari.
The mental images! The mental images!

Taisin päässäni kuvitella aika rasvaisen äänensävyn ja viattoman pikkutyttösaundin.

Saatana, kytkekää minut irti aivoistani!
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#34

Viesti tabitha »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Saatana, kytkekää minut irti aivoistani!
Minä voin auttaa, jos se pään irrottamisella hoituu...
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Janneee
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#35

Viesti Janneee »

ei nyt paljon tuu mitää kohteliaisuuksia tähän hätään mieleen mitä mulle ollaan tehty, mutta tossa talvella kun tulin kotiin ja oli jo pimeetä niin siinä meidän talon lähellä käveli vanha mummeli ja pyys apua että jos voisin saattaa sen kotiin ku oli niin pimeetä ja liukasta.. olin vähä hämmentynyt ja no.. tottakai se piti kotiin saattaa, eihän siinä nyt ois kehdannut sanoa että "on vähän kiire, pyydä jotai muuta" :oops: eikä siinä mitään :) kohteliaasti saatoin sen johki parinsadan metrin päähän rapunovelleen ja kovasti se kiitteli .. 80 vuotias mummonhöperö :D tulipahan päivän hyvätyö tehtyä
Guns don't kill people. Chuck Norris kills People.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#36

Viesti bodyguard »

Tossa yks päivä kaverini totesi mulle että "et sä nyt mikään huono ihminen oo" :D Tämä on ylivoimaisesti paras kohteliaisuus minkä olen tässä elämässä kuullut

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#37

Viesti Paappa »

Vaimolle olen usein todennut että hän on "viisas, kaunis ja mukava". :smt058
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Mouhi
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 421
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

#38

Viesti Mouhi »

Treeneissä, olen justiin lyönyt gedanbarai-gyakuzukin. Jäpitän zenkutsudachissa, ohjaaja kahtelee joka puolelta ja tuumaa "Eihän siinä, se on ihan hyvä."
:D
"The medicine for my suffering I had within me from the very beginning." Bruce Lee
Treenipäiväkirja
Shorinji-ryu Renshinkan Karate-do
Anni M.
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 823
Lauteille: Lokakuu 2005

#39

Viesti Anni M. »

Mulla on erittäin usein tapana sanoa ihmisille suoraan päin naamaa myös positiivisia juttuja. En miellä niitä kohteliaisuuksiksi vaan vilpittömyyksiksi.

Esim. viimeksi sanoin jollekin entuudestaan tuntemattomalle miehelle (kun keskusteltiin porukassa) että "en olekaan koskaan ajatellut asiaa tuosta näkökulmasta. Sinulla on erittäin raikkaita näkemyksiä." Sitten sanoin erästä toista miestä söpöksi ja tällä viikolla viimeksi sanoin erään tuntemattoman naisen hiuksia erittäin kauniiksi. No, turha kaikkia juttuja on luetella. Sanon aina jotain kivaa jollekin jos siltä tuntuu!

Mä en muista kamalasti itselleni sanottuja kehuja...No, yks miespuolinen kaveri sanoi mulle että "Sä et olekaan normaali". Siinä kontekstissa olin tosi otettu!

Sitten pari viikkoa sitten joku tuntematon mies tuli sanomaan mulle, että "Sussa on karismaa". Aika kiva että joku ajattelee niin. Mut se oli kyllä kännissä.

Sit jokin aika sitten joku mies, joka odotteli tyttöystäväänsä/vaimoaan pankkiautomaatilta, kutsui mut sateenvarjonsa alle. Sanoin, että onpa ystävällistä! Sain sateensuojan vähäksi aikaa!

Niin ja sitten eräässä tapahtumassa kolme teini-ikäistä tyttöä halusi samaan valokuvaan mun kanssa, koska "sä olet niin mukava ihminen". Suloista!

Ja silloin aikoinaan kun sain gradun valmiiksi ja proffalta tuli imarteleva sähköposti olin aika fiiliksissä.

Ja sit mulla on kuulemma ihanan suudeltavat huulet. Tollasta söpöilyä on aina kiva kuulla.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#40

Viesti Mika »

Anni M., meitä on siis enemmänkin. :D

Olen vakaasti sitä mieltä, että ihmiset liian usein jättävät sanomatta jotakin kohteliasta, vaikka se heidän mielessään pyöriikin. Välttämättä ei pyöri se sanominen, mutta se kohteliaisuus itsessään. Ja sanasta kohteliaisuus olen Anni M. ihan samaa mieltä kanssasi: kyse on vilpittömyydestä.

Samaten on sanottava, että ihan liian helposti ihmiset kyllä kommunikoivat, kun sanottava on negatiivista. Nuo kaksi asiaa ovat täysin epätasapainossa keskenään. Mutta se menee tämän aiheen ulkopuolelle.

Pienet asiat ovat isoja asioita. Pari vuotta sitten sain erittäin hyvää palvelua eräässä liikkeessä. Vein tädille kukkia tuntia myöhemmin.
Klaus Fleming auttoi mua erään biisin etsimisessä (oli kyllä häneltä todella iso urakka; pelimies :notworthy:). Vein kassin olutta hänelle Yleen.
Eräs yrittäjä, jota en edes tunne emmekä tule koskaan tapaamaankaan, teki hänelle täysin tarpeettoman myönnytyksen erään liikeasian suhteen, koska sitä pyysimme. Lähetimme Stockmannin lahjakortteja hänelle.

Pieniä juttuja, jotka kyllä muistetaan.

Altruismi. Elämän tarkoitus. 8)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16105
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#41

Viesti Kari Aittomäki »

Just eilen sanoin jollekulle:
- Kylläpäs neiti haisoo hyvälle!
- Voi khi-kiitos!

Tarkoitukseni oli ilmoittaa neitille jotta vaikka neiti tuoksuu hyvältä, minä en tuoksu; tulin justiin puukuormaa purkamasta ja olin ns. alkutiloissani.
Ja neiti sijoittui kovin lähelle, oltiin vahtaamassa patsaanpaljastelua.
Kokkolan keskellä törröttävä siirtolohkare on saanut lukevan pojan hatukseen.
Kuvake
Keiju
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2054
Lauteille: Tammikuu 2005

#42

Viesti Keiju »

Parasta, mitä itse olen toisen sanomana kuullut, tuli erään opettajan suusta: "Sinä kyllä selviät mistä tahansa"!
Eikä lausahdus liittynyt vain opintoihin vaan elämään yleensä. Se, mikä siinä imarteli, oli se, että joku muu minun itseni lisäksi havaitsee saman asian. :lol:

....ja minähän selviän, jopa opintolainoista! ;)
...mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#43

Viesti Mika »

Keiju kirjoitti: Parasta, mitä itse olen toisen sanomana kuullut, tuli erään opettajan suusta: "Sinä kyllä selviät mistä tahansa"!
Eikä lausahdus liittynyt vain opintoihin vaan elämään yleensä. Se, mikä siinä imarteli, oli se, että joku muu minun itseni lisäksi havaitsee saman asian. :lol:
Hmm, tuosta tulikin mieleeni.

Oli kirjoitukset ja reaali. Pyysin lupaa päästä röökille ja mukaan tuli biologian opettajamme Paakkola. Oli muuten oikein kunnon hippi, helkkarin mukava äijä, yksi mukavampia ihmisiä ja opettajia kuunaan, kohteli meitä lukiolaisia kuten kanssaihmisiä, ja 3-4 vuotta lukion jälkeen kerran kun olin menossa Urheilutalolle harjoittelemaan, ope hyppäsi kahviosta (heillä oli koulun liikuntapäivä) ja tuli heti juttelemaan. Ei ollut meillä päin opettajien tapana tuollainen tuttavallisuus ja rentous.
No, tupakkahuonehan oli sopivasti poikien pukkarissa (:D) ja menimme sinne. Olimme kahden, joten siinä oli mahdollista jutella, muutenhan hiljaisuus oli päivän sana. Ope sitten kysyi, että mihin olin vastannut siihen mennessä. Sanoin että tsykologian jokeriin, vaikken ollut edes lukenut tsykaa. Opettaja vastasi, että "Älä huoli, sinun järjelläsi ja kirjoitustaidoillasi tulet saamaan siitäkin tehtävästä hyvät pisteet, se on varma." Ja ihan OK se menikin, sain muistaakseni 8/9 (jokereissa oli aina kovemmat maksimit). Selittely kannattaa - noissa humanistisissa aineissa. :badgrin:

Muutama valittu sana ja ne muistaa vielä yli 15 vuotta myöhemmin. 8)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Keiju
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2054
Lauteille: Tammikuu 2005

#44

Viesti Keiju »

Mika kirjoitti: Opettaja vastasi, että "Älä huoli, sinun järjelläsi ja kirjoitustaidoillasi tulet saamaan siitäkin tehtävästä hyvät pisteet, se on varma."


Minun kohdallani ei varmaankaan ollut kyse hyvistä suorituksista, en ollut mikään loisto tapaus teorioissa, ainoastaan kaksi kiitettävää tokarissa (siis tässä viimeisimmässä tutkinnossa). Kyseessä oli ja on ennemminkin asenne "sama miten menee, kunhan jotenkin menee..." :D
...mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#45

Viesti bodyguard »

Minulla on vähän sellainen ongelma etten ole oikein kovin hyvä vastaanottamaan kohteliaisuuksia. Tulee aina sellainen olo että "onkohan toi ihan järjissään" tai "se sanoo sen vaan ollakseen kohtelias" :?
Mika kirjoitti: Oli kirjoitukset ja reaali. Pyysin lupaa päästä röökille ja mukaan tuli biologian opettajamme Paakkola.
Mitä, pääsittekö te röökille kirjoituksista :evil:

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 68 kurkkijaa