Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

TV kertoi totuuden BJJ:stä.

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#136

Viesti Ronin »

Boozehound kirjoitti:
Ronin kirjoitti:tuollaisessa tilanteessa on helpompi voittaa toinen painimalla kuin lyömällä. Ns. tositilanteessa taas tilanne on usein hieman erilainen, myöntänet.
Tilanne on tietysti erilainen, mutta en siltikään näe kaverin hakkaamista tajuttomuuteen/luovutukseen ns.tositilanteessa juuri helpompana kuin kehässä. Kaverin kuristamisen tositilanteessa taas näen hiukan helpompana kuin ottelussa, tämä toki henkilökohtainen mielipiteeni. Tarkoitus ei myöskään pakosti ole kaverin käsittely luovutukseen/lopetukseen, mutta tilannetta pitäisi tarkastella sen avulla.
Riippuu ihan siitä miten tilanne lähtee käyntiin ja mitä muuttujia siinä on. Väitän kuitenkin, että useammassa tilanteessa on helpompaa esim. käyttää ennakoivaa kyynärpäälyöntiä leukaan tai näpäytystä kurkkuun tai kuppilyöntiä korvaan kuin lähteä hakemaan kuristusta. Noin ajattelen ihan siitä syystä, että iskut on sen verran nopeita, ettei vastustaja välttämättä edes huomaa sitä ennen kuin on jo liian myöhäistä. Nopeakin kuristusote kuitenkin vie aikansa, ja että toisesta saa hyvän otteen tätä täytyy yleensä hieman liikutella sopivampaan asentoon, eikö?
Iskuilla tilanteen lopettaminen helpottuu vielä entisestään jos käytetään apuvälineitä kuten nyrkkirautaa, pulloa, pamppua, tuoppia, veistä tms. Tottakai pulloa ja tuoppia lukuunottamatta muut esimerkkiaseet tulis pitää piilossa ennen hyökkäystä, koska muuten vastustaja ehtis hyvin reagoida niihin ja näin menetettäis se mahdollisesti nopean ratkaisun tuova yllätysmomentti.
sivarinlötkö kirjoitti:
Ronin kirjoitti:Olisi tyhmää olla treenaamatta mattoa jos hyvä, kattava kamppailutaito on tavoitteena. Yhtä tyhmää olisi jättää iskut huomiotta.
No, onneksi meillä BJJ:ssä otetaan huomioon.

Itse tosin ajattelin opetella painimaan ensin.
Miten BJJ:ssä harjoitellaan iskuja? MT-tyyliin vai joku ihan BJJ:n oma systeemi..?

Itse ajattelin opetella molemmat, koska kamppailussa kuitenkin todennäköisesti tarvitsee molempia taitoja.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
Panu Suominen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 909
Lauteille: Maaliskuu 2005

#137

Viesti Panu Suominen »

sivarinlötkö kirjoitti: No ei tässä oikeastaan mitään suurta erimielisyyttä olekaan. Paljonkos Panu nyt on treenannut BJJ:a?
Ei niistä tosiasioista yleensäkään synny suurta erimielisyyttä. Tätähän minä yritin jo aikaisemminkin selittää. :)

BJJtä olen treenannut noin sunnilleen vajaa parikymmentä kertaa (kerta = 1.5h). Eli olen ihan tårta på tårta. Nyt olisi tarkoitus aloittaa noin 4 kertaa viikossa käymään.
"Ei tunnu missään! Hakkaa lisää!"

Panu Suominen
Shorinji Kempo
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#138

Viesti sivarinlötkö »

Ronin kirjoitti: Miten BJJ:ssä harjoitellaan iskuja? MT-tyyliin vai joku ihan BJJ:n oma systeemi..?
Luulen että meillä jokseenkin samaan tyyliin kuin MMA:ssa. Peruskurssilla ainakin harjoiteltiin nyrkkeilyn peruslyöntien tekniikkaa. Muissa seuroissa sitä ei sitten aina sanota BJJ:ksi, vaan ihan MMA:ksi...
Kuvake
Naked
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 2185
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Yhteystiedot:

#139

Viesti Naked »

Panu Suominen kirjoitti:
Naked kirjoitti:No sekin käy. Ei minusta tuon tuloksena saada järkevää kuvaa siitä, kumpi siinä varsinaisessa golf-matsissa voittaisi.
Ei tietenkään saada. Mutta kyllä siitä aika kovat viitteet saadaan, jos toinen lyö kokoajan pitemmälle ja/tai tarkemmin yms. paremmin.
Kuten itsekin olen jo sanonut, isot tasoerot kyllä näkyvät hyvin todennäköisesti.
Panu Suominen kirjoitti:
Naked kirjoitti:Mutta miten tuossa olisi kaverilla voinut olla realistinen tilannetaju? Ei kukaan ollut hänelle tehnyt tuollaista lukkoa ennen. Hän kaiken oman käsityksensä perusteella ei nähnyt tilanteessaan mitään tavallista vääntöä huonompaa.
Sitten vain lisää harjoittelua. En minä tarkoitanutkaan, että kaksi juuri jonkinlajin peruskurssilaista voidaan laittaa yhteen kevyillä säännöilläja kaverit osaavat päässään extrapoloida tilanteen mahdollista kehitystä kovemmalla kontaktilla, mutta kun kokemusta alkaa olla plakkarissa, niin pitäisi alka arviontikykyä ja rehellisyyttä olla sen verran, että ymmärtää tapahtumien mahdollisen merkityksen. Ei minunkaan tarvinnut käydä BJJ harjoituksissa kertaakan että tiesin kaverin päästämisen selkään olevan hyvin huono veto. Nyt jos se toinen pääsee kokojan sinne minun selkään, niin on se aika vahva osviitta, että kaveri osaa homman paremmin kuin minä. Voihan sitä aina uskotella itselleen, että kyllä mä olisin oikeessa tilanteessa pärjännyt olsiin tehnyt vain kovemmin jne. Mutta se toinenkin olisi käyttänyt niitä (parempia) taitojaan kovemmin....
Kuinka paljon lisää harjoittelua sitten vaaditaan, jos tyylien päämiehetkin vielä kiistelevät toimiiko joku asia vaiko ei? Saati sitten vielä jos kyseessä on tilanne, jossa ei ollenkaan ymmärrä toisen tapaa taistella. Ja edelleenkin, se minkä sanoin jo aikaisemmin, jossain BJJ touhussa on helppo huomata jotain tuollaisia selkäänmenoja ja se on aika konkreettista, että siinä on huono asema. Sen sijaan jos jonkun atemin tekee kevyesti, ei sillä ole lainkaan tarvittavaa vaikutusta.
Panu Suominen kirjoitti: Eli vielä kertauksen vuoksi kaksi *aivoilla* varustettua asioihin *rehellisesti* ja *realistisesti* suhtautuvaa ihmistä voivat oppia hyvin paljon toisiltaan ottamaalla erää vaikkakin kevyesti keskenään. Ja jos taitoeroa on sen kyllä huomaa tällaisessakin ottelussa.
Allekirjoitan täysin, että tilanteesta voi oppia hyvin paljon. Ja varmasti se tuo paljon näkemystä enemmän. Ja jos taitoeroa on oikeasti merkittävästi, niin kyllä senkin useimmiten huomaa. Eli en ole tästä asiasta eri mieltä - ja sen mitä mieltä olen kirjoitinkin jo tuonne alemmaksi.
Panu Suominen kirjoitti:
Naked kirjoitti:No tuon kyllä allekirjoitan, että syvällä sisimmässään usein itse tietää, olisiko tekniikan saanut tehtyä vaiko ei. Ongelma vaan tulee siitä, että kun molemmat osapuolet kuvittelevat näin, ei voi tietää miten olisi käynyt. Samoin tuon kaiken muun kanssa. Molemmat viskovat vihjeitä, että nyt ois sattunut - ja kysymysmerkiksi jää, kumman vihjeet olivat oikeassa.
No, loppetavat sitten sen hemmetin kuvittelun ja alkavata suhtautua asiohin niiden vaatimalla vakavuudella. Tuollainen omien taitojen kuvitteleminen ja se, että ei pysty myöntämään jotakin toista itseään taitavaemmaksi ja paremmaksi tapaa pahimmassa tapauksessa.
No, mutta kun ainoa keino "lopettaa" kuvittelu on kokeilla toimiiko ne asiat oikeasti. Ja silloin sattuu myös oikeasti. En tarkoittanut sitä, etteikö pystyisi myöntämään toista taitavammaksi. Ja ei tähän kokemus edes auta. Hypoteettisesti (naurettava esimerkki) jos herra A on tappanut 10 ihmistä tekniikalla X ja herra B on tappanut 10 ihmistä tekniikalla Y, ja nämä sitten kevyesti sparraavat keskenään, niin molemmat merkkaavat kevyesti tekniikkansa ja ovat sitä mieltä, että tuo olisi tappanut, minä voitin. Ei voi tietää kuin oikeasti kokeilemalla, olisivatko ne toimineet.
Panu Suominen kirjoitti:
Naked kirjoitti:Toistensa lajia ymmärtämättömät ihmiset eivät useimmiten pysty kevyellä kontaktilla päätymään yhteisymmärrykseen siitä, mikä olisi oikeasti ollut tilanteen lopputulos.
Tämä voi olla totta. Sitten on otettava vain niin kovasti, että ymmärystä syntyy. Pahimmassa tapauksessa tästä syntyy vammoja. Tämän takia onkin hyvä kehittää myös älyllistä ymmärrystä asioista, niin kaikkea ei tarvitse kokeilla paikkoja rikkomalla.
No hyvä :) Olemme siis aivan samaa mieltä tästä mitä loppujen lopuksi yritin sanoa.
Panu Suominen kirjoitti: Jos ajatellaan esimerkiksi jujia, niin jos se toinen ei usko, että vääntö sattuu ja/tai katkaisee kyynärpään, niin se on sitten näytettävä.
Ja juuri tätä tarkoitin.
Panu Suominen kirjoitti: Miten te sitten harjoituksissa teette, jos jotakuta epäilyttää tekniikan toimiminen? Sanotte vain, että kyllä se toimii ja jatkatte seuraavaan? Suurempi vaara on se, että kamppailun harjoittelijalla on epäreslitinen kuva omista ja muiden kyvyistä. Tämä kuva on parempi rikkoa salilla vaikka kirjaimellisesti kuin antaa kaverin kuvitella siihen asti kunnes on liian myöhäistä.
Vaikka ehkä katsonkin maailmaa omien värittyneiden lasieni läpi, niin en minä missään vaiheessa ole viitannut että "me" tekisimme asiaa jollain tavalla harjoituksissa. Nämä ovat vain omia mietteitäni asian yleisestä tilasta.

Ja minusta kaikkissa lajeissa, jotka tähtäävät johonkin asiaan jota ei oikeasti voida kokeilla (esim. tappaako tällainen miekanviilto), homma pohjaa loppujen lopuksi siihen, että joku on noita joskus kokeillut tarpeeksi ja osaa opettaa mikä toimii ja mikä ei. Eli loppujen lopuksi luotetaan siihen, että "kyllä se toimii", jos ei satuttamatta muuten saa sitä jotakuta vakuutettua sen toimivuudesta.
Panu Suominen kirjoitti:
Naked kirjoitti:Toisekseen, treenaus oli kovaa ja suunnattu nimenomaan kestämään tällainen [haasteotteluiden] rasitus.[..]Treenaajat olivat enemmän jonkun MMA körmyn näköisiä kuin mitään tavan harrastajia.
Mitä hittoa varten ne tavan harrastajat sitten treenaavat, jos eivät pärjätäkseen kamppailutilanteessa (vähän lajista riippuen)?
On eri asia treenata kestääkseen "sparrissa" otettavat vahingot kuin treenata pärjätäkseen kamppailutilanteessa. Vaatii vähemmän treeniä pystyäkseen tuottamaan tehokkaasti vahinkoa kuin vahvistaakseen kehoa ottamaan vastaan samaa kamaa ystävällisemmässä muodossa. Onhan se luonnollista, että mitä körmympi, sitä kovempaa pystyy sparraamaan jotenkin turvallisesti.
Panu Suominen kirjoitti:
Naked kirjoitti:Jos kontaktin lujuus sitten viedään hippatasolle, että tuollaisen voisi ottaa, olisi se silti kovin huono mittari mistään. Minun käsityskyvyn mukaan tuollaiseen perus WT lyöntiin ei mitenkään pysty saamaan järkevää voimaa, joten ignoraisin sellaiset aikalailla.
Tämähän olisi sinun omaa tyhmyyttäsi ja silloin sinun ei kannata otella kevillä säännöillä vaan mennä rankemman kautta.
Aivan totta. Sittenpähän näkee onko niissä lyönneissä järkevää voimaa, vaiko ei.
Nuutti Kotivuori

"Karvainen ja helppo"
Kuvake
Boozehound
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 883
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

#140

Viesti Boozehound »

Ronin kirjoitti: Riippuu ihan siitä miten tilanne lähtee käyntiin ja mitä muuttujia siinä on. Väitän kuitenkin, että useammassa tilanteessa on helpompaa esim. käyttää ennakoivaa kyynärpäälyöntiä leukaan tai näpäytystä kurkkuun tai kuppilyöntiä korvaan kuin lähteä hakemaan kuristusta. Noin ajattelen ihan siitä syystä, että iskut on sen verran nopeita, ettei vastustaja välttämättä edes huomaa sitä ennen kuin on jo liian myöhäistä. Nopeakin kuristusote kuitenkin vie aikansa, ja että toisesta saa hyvän otteen tätä täytyy yleensä hieman liikutella sopivampaan asentoon, eikö?
Iskuilla tilanteen lopettaminen helpottuu vielä entisestään jos käytetään apuvälineitä kuten nyrkkirautaa, pulloa, pamppua, tuoppia, veistä tms. Tottakai pulloa ja tuoppia lukuunottamatta muut esimerkkiaseet tulis pitää piilossa ennen hyökkäystä, koska muuten vastustaja ehtis hyvin reagoida niihin ja näin menetettäis se mahdollisesti nopean ratkaisun tuova yllätysmomentti.
Niin kyllä lyöntikin voi ihan hyvin toimia, mutta mitäs kun kaveri ei tipukkaan? Sitten tulikin nyrkki tappelu. Omaan tyrmäys voimaani en ainakaan hirmuisesti luottaisi, kuristukseen enenmän. Hyvä kuristus ei vie aikaa paljonkaan. Joskus jopa osunut kohdalle sellanen heti pimeeksi vetävä kuristus. Myös muutamilta pokeilta olen kuullut ns.iskemällä tehtävän kuristuksen eduista, joilla tasjuttomuus seuraa lähes välittömästi(vaarallisempi kuitenkin semmoiset). Myöskin omakäsitys ns.tositilanteista liittyy noihin järkkähommiin ja vaikka tappeluun muuallakin joutuisin on vaikea kuvitella itseään lyömässä ekana tai yleenssäkkään kovin vähäisin perustein lyömässä ketään. Lyömisen aihettamat vahingot ovat hallitsemattomia, verrattuna esim.kuristukseen. Lyönnin vaikutusta ei voi etukäteen tietää, jätkä joko tippuu tai ei, jätkä joko luovuttaa, tai jätkä vain suuttuu lisää. Kuristus tai lukko taas on simppelimpi, Verisuoni kuristuksella lähtee taju ja jujilla katkeaa käsi.
Nyrkkirautoihin en ota kantaa enkä muihin. Otan ne käyttöön kun muutan ghettoon...
BJJ:ssä lyöntien treenaaminen tapahtuu vapaaottelu harjoituksissa, joka siis on olennainen osa BJJharjoittelun kokonaisuutta. Eli en siis pidä todellakaan lyömisen opettelemista mitenkään toisarvoisena tai turhana.
It's like a game of chess, but your ass is in the line...
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#141

Viesti Ronin »

Boozehound kirjoitti: Niin kyllä lyöntikin voi ihan hyvin toimia, mutta mitäs kun kaveri ei tipukkaan?
Lyödään lisää. :D Tavoitteena tottakai, ettei tappelu kestäisi muutamaa sekuntia pidempään. Itse en ole järkkärihommissa, eli jos joudun uhkatilanteeseen niin joudun uhkatilanteeseen siviilinä. Tällöin toisen turvallisuus on aina kaukaisella kakkossijalla omaan turvallisuuteen nähden. Tuosta syystä en ole niin huolissani siitä, ettei iskujen aiheuttamaa vahinkoa voi kontrolloida yhtä hyvin kuin esim. kuristusten tai lukkojen.
Boozehound kirjoitti: Hyvä kuristus ei vie aikaa paljonkaan. Joskus jopa osunut kohdalle sellanen heti pimeeksi vetävä kuristus. Myös muutamilta pokeilta olen kuullut ns.iskemällä tehtävän kuristuksen eduista, joilla tasjuttomuus seuraa lähes välittömästi(vaarallisempi kuitenkin semmoiset).
Joo, en mä sitä aikaa tarkoittanukaan mikä menee jujista käden napsauttamiseen tai RNC:stä toisen tajunnan lähtemiseen vaan sitä aikaa mikä menee siinä kun haetaan se juji tai RNC.
Boozehound kirjoitti: Nyrkkirautoihin en ota kantaa enkä muihin. Otan ne käyttöön kun muutan ghettoon...
Heitin vain ajatuksia/mahdollisuuksia ilmaan. Noita kuitenkin nähnyt joillain ihmisillä. Viimeksi viikko sitten Tennispalatsin salissa 10 edessä istuneella kundilla näkyi taittoveitsen klipsi ja kahvan perä farkkujen oikeasta takataskusta. :)
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
Boozehound
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 883
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

#142

Viesti Boozehound »

Ronin kirjoitti: Lyödään lisää. :D Tavoitteena tottakai, ettei tappelu kestäisi muutamaa sekuntia pidempään. Itse en ole järkkärihommissa, eli jos joudun uhkatilanteeseen niin joudun uhkatilanteeseen siviilinä. Tällöin toisen turvallisuus on aina kaukaisella kakkossijalla omaan turvallisuuteen nähden. Tuosta syystä en ole niin huolissani siitä, ettei iskujen aiheuttamaa vahinkoa voi kontrolloida yhtä hyvin kuin esim. kuristusten tai lukkojen.
Boozehound kirjoitti: Hyvä kuristus ei vie aikaa paljonkaan. Joskus jopa osunut kohdalle sellanen heti pimeeksi vetävä kuristus. Myös muutamilta pokeilta olen kuullut ns.iskemällä tehtävän kuristuksen eduista, joilla tasjuttomuus seuraa lähes välittömästi(vaarallisempi kuitenkin semmoiset).
Joo, en mä sitä aikaa tarkoittanukaan mikä menee jujista käden napsauttamiseen tai RNC:stä toisen tajunnan lähtemiseen vaan sitä aikaa mikä menee siinä kun haetaan se juji tai RNC.
No minä(ja oikeuslaitos kanssa)olen aina myös hiukan huollissani muista. Juji ja RNC molemmat tosiaan hiukan erilaisia kuin kuristukset joita nyt tarkoitin, mutta vaatteista saa hyviä kuristuksia ihan nopeastikkin.
It's like a game of chess, but your ass is in the line...
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#143

Viesti sivarinlötkö »

Ronin kirjoitti: mikä menee siinä kun haetaan se juji tai RNC.
Menee noin sekunti.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#144

Viesti Mika »

sivarinlötkö kirjoitti:
Ronin kirjoitti:mikä menee siinä kun haetaan se juji tai RNC.
Menee noin sekunti.
Jaahans, lisää ohjelmaa seuraavaan Potku-tapaamiseen. :D

Haluan nähdä sen yhden sekunnin jujin tai RNC:n kyllä ehdottomasti. Haluaisi varmasti koko Gracie-perhekin. :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#145

Viesti sivarinlötkö »

No johan niitä on hyppyjujeista videoita netti pullollaan.
Kuvake
Boozehound
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 883
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

#146

Viesti Boozehound »

Mika kirjoitti: Haluan nähdä sen yhden sekunnin jujin tai RNC:n kyllä ehdottomasti. Haluaisi varmasti koko Gracie-perhekin. :D
Tässä n.sekunnin juji! On muuten ehkä hienoimpia lopetuksia ever. :shock:
http://video.google.com/videoplay?docid" onclick="window.open(this.href);return false; ... umina+Sato
It's like a game of chess, but your ass is in the line...
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#147

Viesti Mika »

Juujuu, on noita nähty, laittoihan Simpanssikin tänne joskus hyppyjujin joistakin isoista judokisoista (joku japanilainen teki sen jollekin korealaiselle, muistaakseni).

Mutta kadulla. Sitä voidaan simuloida tapaamisessa. Ja mulla on sitten sekkari mukana. Yksi sekunti. :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#148

Viesti sivarinlötkö »

Parempi videoida ja laskea videolta. Mistä aloitetaan, milloin juji lasketaan kiinni olevaksi?

Uhri ei kuitenkaan simuloi katuryökälettä monessakaan mielessä.

Sekunti oli lähinnä provosointia, mutta nopea tekniikka kuitenkin.
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

#149

Viesti Jarppa »

Mika kirjoitti: Juujuu, on noita nähty, laittoihan Simpanssikin tänne joskus hyppyjujin joistakin isoista judokisoista (joku japanilainen teki sen jollekin korealaiselle, muistaakseni).

Mutta kadulla. Sitä voidaan simuloida tapaamisessa. Ja mulla on sitten sekkari mukana. Yksi sekunti. :D
Muutamaan sekuntiin ton saa rypistettyä, riippuen mistä kohtaa ajanotto alkaa. Kisatekniikkana aivan kuningas, parissa matsissa tullu testattua. :D
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#150

Viesti Mika »

sivarinlötkö kirjoitti: Mistä aloitetaan, milloin juji lasketaan kiinni olevaksi?
Kuten Ronin alunperin sanoikin.
Ronin kirjoitti: Nopeakin kuristusote kuitenkin vie aikansa, ja että toisesta saa hyvän otteen tätä täytyy yleensä hieman liikutella sopivampaan asentoon, eikö?
Ronin kirjoitti: Joo, en mä sitä aikaa tarkoittanukaan mikä menee jujista käden napsauttamiseen tai RNC:stä toisen tajunnan lähtemiseen vaan sitä aikaa mikä menee siinä kun haetaan se juji tai RNC.
Saa olla prkln nopea sekunti. :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 85 kurkkijaa