Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Oluet

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Mistä maasta parhaat oluet

Tsekki
47
23%
Irlanti
30
15%
UK
18
9%
Suomi
47
23%
Saksa
24
12%
Belgia
22
11%
USA
2
1%
Joku muu, mikä
13
6%
 
Ääniä yhteensä: 203

Kuvake
f-e
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 391
Lauteille: Kesäkuu 2005

#31

Viesti f-e »

mitä tummempi ja vahvempi, niin sitä enemmän tykkään.
oli aika vaikea valita vain yksi maa, mutta ääni meni briteille kun alet, stoutit ja portterit ovat lähellä sydäntä.
nyt kylminä talvi-iltoina lemppari on ollut marston's owd rodger. mmm.
tulipa jano... :beerorder:
Kuvake
Daun
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 234
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Kankaanpää

#32

Viesti Daun »

:suomi: Kyllä se on se Porin Karhu, joka vie meikä Matin mielipiteen.
Hate is a place where a man who can't stand sadness goes.
Kuvake
Jukka Suominen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1019
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#33

Viesti Jukka Suominen »

Elina kirjoitti: Zywiec on kyllä mainiota, mainiota. Okocim on kanssa hyvää. Muita mitä tuli maistettua olivat myös Harnas, Tyskie (peukku) ja Lech. Ja sitten on vielä pari muuta, joiden nimiä en valitettavasti muista...toisessa on puhveli logossa ja nimikin viittasi muistaakseni puhveliin (edit: justiin muistin! Zubr!).
Hei, onko sulla tietoa saako tuota Zubrowkaa mistään Suomesta? Siihen jäin niin koukkuun siellä reissussa aikoinaan. Ja varmaan tulisi tippa linssiin ja wanhat ajat mieleen jos tuota jostain vielä löydän, ettei ihan Puolaan asti tarvi mennä hakemaan. :( Ruotsista saa myös, mutta en ole ALKO:ssa nähnyt missään, enpä ole kyllä hetkeen etsinytkään.
javu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 211
Lauteille: Toukokuu 2005

#34

Viesti javu »

hassuttelija kirjoitti: Hei, onko sulla tietoa saako tuota Zubrowkaa mistään Suomesta?
Zubrowkahan on maarianheinällä maustettua varsin mukavan makuista vodkaa. Ja biisoni etikettiin tulee siitä että elikot popsivat mielellään ko. kasvia. Onkohan sitä siinä oluessakin mausteena?
Kuvake
Jukka Suominen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1019
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#35

Viesti Jukka Suominen »

javu kirjoitti:
hassuttelija kirjoitti: Hei, onko sulla tietoa saako tuota Zubrowkaa mistään Suomesta?
Zubrowkahan on maarianheinällä maustettua varsin mukavan makuista vodkaa. Ja biisoni etikettiin tulee siitä että elikot popsivat mielellään ko. kasvia. Onkohan sitä siinä oluessakin mausteena?
Tuli juotua vaihto-opiskelun aikana tuota ko. vodkaa sen verran että noista heinistä sain melkein kohtuullisen olkihatun tehtyä. :badgrin:
javu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 211
Lauteille: Toukokuu 2005

#36

Viesti javu »

Zubrowkaa oli joskus Alkon tilausvalikoimassa, en tiedä onko enää. Parista nettikaupasta saa ainakin tilattua kohtuuhintaan ja Tallinnasta löytyy myös.
deelux
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 71
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#37

Viesti deelux »

Noista puolalaisista tykkäsin salaa siitä raskaana olevien naisten REDD'sistä :oops:
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#38

Viesti Ronin »

Daun kirjoitti: :suomi: Kyllä se on se Porin Karhu, joka vie meikä Matin mielipiteen.
Sori, mutta :smt078 Mun makuun noi perus-Suomi-oluet kuten Karhu, Lappari, Koff jne. Kuten eräs tuttava totesi: mjerda! :lol:

Anyway, oma ääni meni Belgialle, koska vahvat Belgi-alet on nyt kovassa huudossa itsellä. Gouden Draak on aika kiva vaikka onki 10,5%. Samoin 8% Kwak menee oikein hyvin vaikka onkin välillä liian pehmeää omaan makuun. Silloin teen vähän syntiä ja tilaan Jenkkiläisen Liberty Alen; vaikka on vaan 6% potkua niin maku menee melkein bitterin puolelle. Luostarioluet on myös erittäin lähellä sydäntä. Westmalle Tripel on aina yhtä nautinnollinen, etenki talvisin; 9% lämmittää hyvin. :)

Sen sanon, että sikarin kanssa venhäoluet menee parhaiten, stoutit huonoiten. Vehnäoluista ehdoton ykkönen on König Ludwig, nimensä mukaisesti kuningas. Olen maistanu vierekkäin Breu Weisseä ja Celis Whiteä, mutta eivät ole pärjänneet vertailussa oman maun mukaan. Samoin Weihenstephanerit ovat ihan hyviä, mutta vähän valjuja Kuninkaaseen verrattuna. Stouteista taas outo lintu Caffrey's on yksi omia suosikkeja. Samoin Beamish menee oikein hyvin silloin kun ei saa Kilkennya, joka onkin stouteista ykkönen mun kirjoissa. Melkeen ku kaakaota jois. :D

Anyhoo, olen kotimaisista kokeillu Plevnan stoutia ja paria muuta joita en muista nyt, mutta eivät ole pärjänneet alkuunkaan kilpailijoilleen. Plevnassa ei vain ollut sitä "paksuutta" mitä esim. Kilkennyssa tai Beamish:ssa on ja 7% maistui jotenkin kitkerästi läpi. Oh well, makunsa kullakin.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 19105
Lauteille: Helmikuu 2005

#39

Viesti Jussi Häkkinen »

Ronin: Westvleteren 12, 1-2 vuotta kellaroituna. :smt049
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#40

Viesti Ronin »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Ronin: Westvleteren 12, 1-2 vuotta kellaroituna. :smt049
Goodness gracious me! Mitäs tuo on? En ole koskaan kuullukaan. Helvata, pitää mennä taas kantapaikkaan kiusaamaan baarimikkoja jos niiltä ei löydy tuota. :lol:
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 19105
Lauteille: Helmikuu 2005

#41

Viesti Jussi Häkkinen »

Ronin kirjoitti: Goodness gracious me! Mitäs tuo on? En ole koskaan kuullukaan.
http://www.ratebeer.com/Ratings/Ratings-Top50.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Se ihan eka. Ja minulla on vielä kellaroituja pulloja kaksi jäljellä. :drinkers:

Tutustuin k.o. aineeseen joskus Turkuun muutettuani v. 2000, ennen trappistibuumin alkua. Muodostui suosikikseni. Nyt saatavuus on aivan hirveän vaikeaa, johtuen pääosin juuri tuon Ratebeerin tuloksen tuomasta supersuosiosta...

...ja kun armon munkit eivät toimita ulkomaille. Paikall. ravintolat hakevat itse luostarista nuo tuotteet.

Tavallinen: Upeaa.
Kellaroitu: Täydellinen olut.


Jos paikallisessasi ei ole, hukuta surusi Rochefortin kymppiin. Niin minäkin teen. Eikä Chimayn sininenkään ihan kelvoton tuote ole...

Westvletereniä voit PK-seudulla tuurilla löytää Kaislasta (mikä tahansa numero on hyvää, 12 parasta) ja - hullulla munkilla - kaloista.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#42

Viesti Ronin »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Westvletereniä voit PK-seudulla tuurilla löytää Kaislasta (mikä tahansa numero on hyvää, 12 parasta) ja - hullulla munkilla - kaloista.
Hehe, Kaisla nimenomaan on mun vakkaripaikka. :lol: Pitänee kirjoittaa noi kaikki ylös ja ruveta haastattelemaan henkilökuntaa.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#43

Viesti bodyguard »

Ronin kirjoitti:
Jussi Häkkinen kirjoitti: Westvletereniä voit PK-seudulla tuurilla löytää Kaislasta (mikä tahansa numero on hyvää, 12 parasta) ja - hullulla munkilla - kaloista.
Hehe, Kaisla nimenomaan on mun vakkaripaikka. :lol: Pitänee kirjoittaa noi kaikki ylös ja ruveta haastattelemaan henkilökuntaa.
Ainakin pari vuotta sitten Kaislassa oli tuota Westvleteereniä (numeroa 12) kun olen sitä siellä itse juonut. Taivaallisen hyvää tavaraa. Nykyään en saa oikein kavereita lähtemään valitettavasti sinne, eivät ole oikein samanlaisia oluiden ystäviä kuin minä :(

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#44

Viesti Ronin »

bodyguard kirjoitti:
Ronin kirjoitti:
Jussi Häkkinen kirjoitti: Westvletereniä voit PK-seudulla tuurilla löytää Kaislasta (mikä tahansa numero on hyvää, 12 parasta) ja - hullulla munkilla - kaloista.
Hehe, Kaisla nimenomaan on mun vakkaripaikka. :lol: Pitänee kirjoittaa noi kaikki ylös ja ruveta haastattelemaan henkilökuntaa.
Ainakin pari vuotta sitten Kaislassa oli tuota Westvleteereniä (numeroa 12) kun olen sitä siellä itse juonut. Taivaallisen hyvää tavaraa. Nykyään en saa oikein kavereita lähtemään valitettavasti sinne, eivät ole oikein samanlaisia oluiden ystäviä kuin minä :(
Olisko tässä paikka potkun ekalle Kaisla/olut-miitille? :badgrin:
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#45

Viesti bodyguard »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Jos paikallisessasi ei ole, hukuta surusi Rochefortin kymppiin. Niin minäkin teen. Eikä Chimayn sininenkään ihan kelvoton tuote ole...
Mutta kyllä tuo chimay on aika onnetonta verrattuna noihin kahteen edellämainittuun. Tuo on kyllä aika hanurista että noita on niin vaikea saada.
Kaislassa olen myos maistanut yhtä parhaimmista ikinä juomistani oluista (olkoonkin että westvleteeren saattaa olla paras): nimittäin skotlannista Traquairin Jacobite Ale =P~

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 115 kurkkijaa