Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Oluet

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Mistä maasta parhaat oluet

Tsekki
47
23%
Irlanti
30
15%
UK
18
9%
Suomi
47
23%
Saksa
24
12%
Belgia
22
11%
USA
2
1%
Joku muu, mikä
13
6%
 
Ääniä yhteensä: 203

Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#226

Viesti L.K. »

Itse en ole oppinut juomaan olutta koskaan.
En tiedä mikä siinä on,mutta ei vaan putoa.

Yksi tai kaksi menee kylmänä jonkun grilliruuan/pihvin tms. kanssa, tosin siinäkin mieluummin punkkua..

Corona Extra on ainoita mitä pystyy juomaan suht kivuttomasti,mutta sitäkin harvoin yli paria kerrallaan.

Toki en ole kovinkaan paljon eri laatuja ja merkkejä maistellut.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#227

Viesti Ronin »

Vaaleiden oluiden ystävät, kokeiltaa König Ludvigia, ehkä paras maistamani vehnäolut. Ja lagereista Warsteiner ja Budvar toimii. Platan 21 on oma suosikki, mutta se maistuu melkein alelta, on hankala löytää (itsekin juonut vain Kaislassa tsekkiviikoilla) ja sisälsi muistin mukaan 11,5%.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
navajas
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1173
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vihti

#228

Viesti navajas »

Hyviä oluita löytyy ympäri maailmaa. Perusbulkkikama on jokapuolella pääsääntöisesti aika tylsää ja mitäänsanomatonta tiskivettä. Itse en pitänyt ennen oluesta pätkääkään, kun mulle tyrkytettiin Suomen kauppakaljaa. En tiedä mikä siinä on, mutta suomalainen lager ei vaan kolahda. Tympeä, tunkkainen jälkimaku.

Sitten kun aloin testailla erilaisia juomia, niin johan löytyi paljon hyvää

Belgiasta tulee erinomaisia luostarioluita lambiceja ja aleja. Saksasta saa hyvää kölschiä sekä savu- ja vehnäolutta. Brittein saarilta stoutia ja bitteriä. Tsekeistä mukavaa pilsiä jne.

Jenkeissä on hyviä pikkupanimoita, kuten esim Anchor, jonka Liberty Ale on todella hyvää. Puolan Okocim Palone on yksi parhaista tummista oluista, joita olen maistanut.

Jamaikan Red Stripe ja Thaimaan Singha on pirteitä kesäjuomia, osin Suomessa aivan ylihinnoiteltuja laatuun nähden.

Makuja on monia ja eihän sen viidennen tuopin jälkeen ole paljon väliä, mitä sitä lipittää, kun makuaisti alkaa jo piiputtaa. Mutta silti itse maksan mieluummin hiukan enemmän, että voin kokeilla jotain uutta kuin että sijoitan pennoseni aina siihen Koffin kolmoseen
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#229

Viesti Ronin »

navajas kirjoitti: Jenkeissä on hyviä pikkupanimoita, kuten esim Anchor, jonka Liberty Ale on todella hyvää.
+1 ja sitä rataa, erinomaisen hedelmäinen ale, yksi suosikeista.

Löysin Alkosta todella hyvän savuoluen (tai no, kunnia vaimokkeelle, on vähän uskaliaampi kun taas itse jämähdän helposti hyviksi toteamiini), Aecht Schlenkerla Rauchbier Märzen. Tähän mennessä paras maistamistani savuoluista.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 23357
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#230

Viesti TimoS »

Ronin kirjoitti: Löysin Alkosta todella hyvän savuoluen (tai no, kunnia vaimokkeelle, on vähän uskaliaampi kun taas itse jämähdän helposti hyviksi toteamiini), Aecht Schlenkerla Rauchbier Märzen. Tähän mennessä paras maistamistani savuoluista.
Vanha tuttu. Oikein hyvä olut. Joku kaveri aikoinaan luonnehti sitä, että on kuin savukinkkua jois :)
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
navajas
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1173
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vihti

#231

Viesti navajas »

Mikäli oikein muistan, niin tolla panimolla on joku savu-bock myös, mutta sitä ei ilmeisesti saa kuin paikanpäältä :(
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

#232

Viesti Kuhmu »

Miten osasikaan olla tsekkiläinen Bakalar ummehtunut ja luonteeton tumma lager. Ei koskaan enää. :smt078 :darkevil: Kyllä Witutti kun oli juonut sitä. Kuin olisi heittänyt rahaa kaivoon.
”You must enjoy this”.
navajas
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1173
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vihti

#233

Viesti navajas »

Kun kokeilee paljon uusia juttuja, niin väkisin sitä tulee epäonnistumisia vastaan. Mulla on kotona vielä yli puoli koria jotain Tallinnasta ostettua tsekkikuraa, joka maistuu hiilihapotetulle tiskivedelle. Kaipa se menee kännissä, mutta ei se mikään makunautinto kyllä ole
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#234

Viesti MarkkuT »

Rapala-olutta kalamiehille:
http://www.lakemaidbeer.com/#tv

Aika creepyjä nämä lakemaidit:
http://www.lakemaidbeer.com/#meet

:lol:
Ain't no one.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 80
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#235

Viesti Mika »

Pienpanimot haluvat suoramyyntioikeudet. Muissa Pohjoismaissa pienpanimoita on syntynyt viime aikoina suuret määrät ja Pienpanimoliiton mielestä tämä johtuu erityisesti mahdollisuudesta myydä tuotteita suoraan kuluttajille. Suomessa pienpanimoiden markkinaosuus on edelleen marginaalinen.
>>>

Toi on mun mielestä aika käsittämätön asia. Ja on ihan selvä, että pienpanimoiden myyntiluvut kasvaisivat kokonaisuudessaan huomattavasti, jos suoramyynti sallittaisiin.

Ihme juttu. Vaikuttaa jäänteeltä taistolaisajoilta. Neuvostoliitto oli ja meni jo.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16105
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#236

Viesti Kari Aittomäki »

Minkäslaisen oluen itte kehittelisitte?
Minä tislaisin sellasta varsin väkevää laakeria, vankan pistävällä maulla.
Nimi ois tietenkin tuo oli KOUTA, kolkko miesi
Mainoslauseena "Myrrysmiesten jalo juoma, harhanäyt varmoja! Känni on kipakka ja kankkunenkin kuin pieni kuolema! Vain Väkeville!"
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 23357
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#237

Viesti TimoS »

Kari Aittomäki kirjoitti: Minkäslaisen oluen itte kehittelisitte?
Jaa, varmaan ottaisin mallia noista belgialaisista luostarioluista. Tummaa ja aika aromikasta, alkoholiakin ihan tarpeeksi. Vaihtoehtoisesti voisi myös jotain vaaleaa vehnäolutta kehitellä, jolloin hakisin mallia sakemanneilta. Nimien ja mainoslausettein kehittämisen kyllä joutuisin jättämään sellaisille, joilla on tarpeeksi mielikuvitusta sellaiseen. MInä olen vain tylsä insinööri :)
Viimeksi muokannut TimoS, heinä 5, 2008, 21.47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Piina
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 300
Lauteille: Lokakuu 2006
Paikkakunta: Espoo
Etulaji: Brasilialainen jujutsu, Tenshin shōden Katori shin
Takalajit: Genbukan Ninpo Bugei
Bujinkan Budo Taijutsu
Krav Maga

#238

Viesti Piina »

Kaikki tummat tsekkilläiset . Maistoin eilen vaaleaa japanilaista lageria nimeltä sapporo ja oli tosi hyvää. Yleensä vaaleat lagerit ei uppoa.
Marko Hirvonen :meditoi:
navajas
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1173
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vihti

#239

Viesti navajas »

Kun olen mainosmies, niin menisin tällä kertaa enemmän mielikuvan kuin maun perässä. Eli otetaan pari myyvää nimiehdotusta

Panzer III ja Panzer IV -oluet olis aika messevät ja tietenkin se pilsuversio Panzer I.

Tietyissä piireissä vois toimia kolmosolut nimeltä Valtakunta.

Toki maku on tärkeämpi, mutta kun osaan kehittää enemmän toimivia nimiä kuin makuja niin tällä kertaa näin.
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 23357
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#240

Viesti TimoS »

navajas kirjoitti: tietenkin se pilsuversio Panzer I.
Mänzylle sopiva :lol: ei ookaan pitkään aikaan tullut kuittailtua tuosta asiasta
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 143 kurkkijaa