Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Uniketju

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Yodhi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 995
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Uniketju

#721

Viesti Yodhi »

Kari Aittomäki kirjoitti: Eikös tollasella tietosuuden laidaltaan hallitsemalla unileffalla ole jokunimikin?
Selkouni?
やさしい幻
Kuvake
Make
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 164
Lauteille: Helmikuu 2011
Paikkakunta: Ulkomailla

Uniketju

#722

Viesti Make »

http://fi.wikipedia.org/wiki/Selkouni" onclick="window.open(this.href);return false;

Varmaankin tämmöistä tarkoitat.

Itte en näe oikeen koskaan unia. (Tiedän, alitajuntaisesti näkee 2-3 muttaen muista niitä). Argh, vaikka mitä jäänyt kokematta..

Edit: Yodhi ehti ensin.
“If you can't explain it simply, you don't understand it well enough”
JarkkoR
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 36
Lauteille: Elokuu 2008

Uniketju

#723

Viesti JarkkoR »

EDIT: pitäis lukea koko ketju ennen kuin vastaa :oops:
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 72
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#724

Viesti Mika »

Clancy B. kirjoitti:
Mika kirjoitti: Olen tuosta ihan samaa mieltä. Kaikista teini-iän hölmöilyistäni en ole ylpeä, mutta mitään suurempaa vahinkoa ei kuitenkaan koskaan sattunut (vaikkakin se mun vuosia jatkunut painajainen, jossa pakenen lakia tapettuani jonkun, jota näen muutaman kerran vuodessa, taitaakin olla jostain entisestä elämästä).

Tosin nämä ajatukset alkavat kuulua pikemminkin tänne.
Tai olet tehnyt oikeasti/tositilanne) mutta mieli on painanut sen deletellä pois mutta unissa pukkaa totuus pintaan... poliisi tutkii asiaa ;)

Oletko muuten haistanut unessa kalman/ruumiin tuoksun? Onko unessa oleva tappamasi sinun kätkemänä vai löytynyt ja pakenet nimenomaan lakia koska itse rikos todennettu?

Jaa uni-ketjuun jos sellainen on...
Juu, tässä se uni lyhykäisyydessään on. Se on siis jatko-osauni eli aina uusi uni jatkaa siitä, mihin edellisessä jäätiin.

Mika kirjoitti: Mulla yksi uni on jatkunut niin kauan kuin muistan, varmaan ainakin 20 vuotta. Jatko-osia tulee tätä nykyä enää ehkä kerran pari vuodessa.

Olen tappanut jonkun, syytä en tiedä, uhrista en oikein tiedä mitään tai en ainakaan muista. Mitään tunnontuskia ei ole, kovasti vain pakoilen virkavaltaa. Kyse on ihan puhtaasti selviytymisestä. Se pakoilu on joskus aika vauhdikastakin, ja ironista kyllä, siitä tulee mieleen monet Hollywood-toimintaleffat, joita en katso edes kirveellä. Ehkä olenkin sitten piilofani. :D

Uni ei ole ahdistava, oikeastaan melkein päinvastoin. Kun en ole jäänyt kiinni... :badgrin:

Ja toi välinpitämättömyys on kanssa ironista, koska oikeasti potisin taatusti syyllisyyttä asiasta. Luulisin...?...:thinking:
Olen mä kyllä sekaisin... :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Uniketju

#725

Viesti Clancy B. »

No tuo välinpitämättömyytesi heijastui tuolla Tositilanteissakin, ei mitään stressireaktiota tms :)

Mua ketuttaa unisa toimimattomat aseet sun mu joka estää tekoja... yhen unen muistan hyvin kun joku varastaa julkeasti mun lompakon ja pelkään tyyppiä niin saatanasti. Jää siihen lähelle kaiveleen sitä mun lompakko ja olen aivan jumissa, kunnes tajun että hei mä olen kova jätkä ja kaiken lisäksi tää on saatana unta! Kävelen sällin viereen ja vedänturpaan, just kun lyönti lähtee niin herään kun oikeesti rykäisen lyönnin yön pimeyteen sängyssä, helvettiläinen sentään.
Ja voi niitä menetettyjä mammonia kun unessa on tullut timantteja ja muua omaisuutta, niitä melkein sieltä sängystä etsi herättyään.

Onko joukoissamme unitutkijoita, sais kattoo kuinka sekaisin sitä ollaan oikeen!
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Uniketju

#726

Viesti Kristian Hyvärinen »

Mä olen ihan viime aikoina nähnyt hirveän paljon unia, missä olen about samoilla mestoilla. Yksityiskohdat vaihtelevat, mutta yleisesti ottaen ulkonäkö, tieto ja ennen kaikkea tuntuma paikasta on sama. Näitä ovat siis muistaakseni ainakin joku kuvittelemani ostoskeskus (jossa on muun muassa leffateatteria ja hotellihuoneita :D), joku tietty koulurakennus (muistuttaa yläastettani, mutta ei toisaalta ole sinne päinkään) ja joku kadunpätkä, missä on bussipysäkki, joku kiska ja puita tien varressa. Näihin paikkoihin sijoittuu erilaisia, toisistaan täysin riippumattomia tapahtumia (ostarissa minulle on opettanut soittoa Radioheadin kitaristi, kerran vedin siellä piriä [enhän mä ole edes kokeillut :D] ja joskus etsin vaatteita), jotka melko pitkälti menevät perus-unikastiin yhdellä poikkeuksella - mikä on se fiilis siellä paikassa. En tiedä tajuaako kukaan, mutta esimerkiksi koulussa tapahtuvissa unissa mulla on aina sellainen jännän cozy fiilis, ikään kuin odottaisin jotain tapahtumaa mutta toisaalta on niin mukavaa, ettei jaksa miettiä. Vaikka uni olisi ahdistavakin.

Jänniä nämä.

Clancy, mä näin kiusattuna paljon unia, missä hakkasin niitä turpaan, mutta lyönneissä ei vaan ollut inertiaa. Tups tups, ja kiusaajat paukuttivat takaisin, kovaa. Tuli mieleen. Viime aikoina tuota eniten muistuttavat unet ovat olleet sellaisia, missä olen juossut päästäkseni jonnekin, mutta olen huomannut polkevani paikallani - kirjaimellisesti. :D
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 72
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Uniketju

#727

Viesti Mika »

Kristian Hyvärinen kirjoitti: Viime aikoina tuota eniten muistuttavat unet ovat olleet sellaisia, missä olen juossut päästäkseni jonnekin, mutta olen huomannut polkevani paikallani - kirjaimellisesti. :D
Voi helkkari kun en nyt löytänyt videota tästä, mutta tämä kohtaus elokuvasta Cecil B. Demented on kyllä yksi parhaita, joita olen koskaan nähnyt (ja sattumoisin juttelimme juuri tästä kohtauksesta viikonloppuna) :D :D
Lyle: [running in place] Help! Cherish! I'm stuck in a K-hole and I can't get out!
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kalle Koskinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 55
Viestit: 4217
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Uniketju

#728

Viesti Kalle Koskinen »

Viime yönä maailmanlopun meininkiä taas kerran montakymmentä metriä korkean tsunamin, sortuvien kerrostalojen ja pahaksi muuttuneen partiomafian kanssa. Lopulta päädyin painimaan kauttaaltaan rasvatun Brock Lesnarin kanssa. Hänen kuristuksistaan ei tullut mitään kun minun kaula luiskahti otteesta samaan malliin kuin kulli rasvatusta persvaosta.

Anteeksi rumat sanat, mutta tuo kuvasi tunnetta parhaiten.

EDIT: Huom! Tunnetta en tiedä siksi että minun rasvatusta persvaosta olisi joskus kulli luiskahtanut!

EDIT part 2: Ei taida nämä minun selittelyt paljoa auttaa. Jospa minä silti Jaawalle kelpaisin.
kivi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1053
Lauteille: Huhtikuu 2011
Paikkakunta: nurmijärvi

Uniketju

#729

Viesti kivi »

Itse näin nuorempana noin puolenvuoden välein saman unen. Koskaan en kunnollla päässyt kiinni siihen että mitä siinä oikeasti tapahtuu, mutta muistin aina tiettyjä yksityiskohtia ja siten päättelin että se on sama uni. Itseasiassa unia oli ehkä kaksi, mutta en koskaan muista tilannetta että olisin ne peräkkäisinä öinä nähnyt, aina vaan niin että huomaan yhtenä aamuna että nyt olen taas nähnyt ne unet. En sitten teidä että olivatko ne yhtä unta, vaiko erillisiä. Sekin on epäselvää että näinkö ne yhden vaiko useamman yön aikana. Myöskin se on hämärän peitossa että olivatko ne hyviä vai pahoja unia, kun niitten tapahtumia miettii, ne voisivat olla ihan mukavia, mutta silti usein niissä oli jotain ahdistavaa. Sitten yhtenä kertana mietin sitä unta seuraavana päivänä paljon, ja näin sen sitten seuraavana yönä udelleen. Tämä meittiminen jatkui seuraavina päivinä, joten unikin näkyi aina uudestaan ja uudestaan. Silloin tapahtui semmoista jännää että se uni kehittyi joka yö, aina se oli sama juttu, mutta tapahtumat menivät pidemmälle, ja saatoin nähdä asiat osittain eri henkilön silmistä. Esimerkkinä kohta jossa jokin putoaa jonnekkin, Ja aikaisemmin olin aina vain ollut kuulemassa ettän näin on käynyt, niin nyt olin kerran kyydissä, ja kertaalleen vierestä katsomassa. Silloin kun oli vierestä katsomassa, muuttui uni niin ahdistavaksi että en enää halunnut nähdä sitä lisää, joten en seuraavana päivänä miettinyt sitä, ja vielä nukkumaan mennessä kielsin itseäni näkemästä sitä, joten en nähnyt. Tämä ehkä jopa harmittaa hieman koska olisi ollut mielenkiintoista tietää että mitä siinä unessa todella tapahtuu, ja miski se tapahtuu. En laskisi ihan mahdottomaksi että tuollaisia toistuvia unia analysoimalla voisi ratkaista omia ongelmiaan, ja kehittyä ihmisenä. Jostainhan ne unetkin tulevat päähän.
Sitten toinen huomioni herättänyt asia on se että yleensä unen tapahtumat ovat sellaisia että niitä ei luule todellisiksi, mutta usein sen jälkeen kun on ollut juomassa, niin seuraavan yön unet ovat hämäävä todellisia. Eikä niissä siis tapahdu mitään mahdottomuuksia, vaan ennemminkin juhlat jatkuvat unessa. Ja sitten herättyään kun rupeaa kasailemaan palapeliä, niin helposti lipsahtaa niitä unessa olleita paloja sinne mukaan. Sitten usein hämmentyy kun miettii että eihän joku ihminen ollut mukana, tai että joku lähti jonnekkin johonkin aikaan, eikä siksi voinut tehdä jotain. Koskaan muuten ei ole ollut niin todellisia unia kuin aina palautumis aamuna. On se aika jännää. Tosin mielestäni unia analysoidessa voidaan olla hyvinkin lähellä jännän rajaa.
Kaikki kirjoitukseni ovat omia mielipiteitä, eikä niille löydy välttämättä mitään tieteellistä näyttöä ellei toisin mainita. Ne eivät siis edusta kenenkään tai minkään muun osapuolen kantaa, eivätkä tiettyinä kellonaikoina välttämättä edusta allekirjoittaneenkaan kantaa.
-Minä ihan ite
Kuvake
Jaan
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 26
Lauteille: Marraskuu 2010

Uniketju

#730

Viesti Jaan »

Näin yöllä sellaasta unta, että meidän salis oli joku karate leiri ja siellä oli tyyppejä jostain muista tyyli suunnista. Leirin päätteeksi mentiin riviin ja niillä oli joku aivan ihmeellinen loppurituaali, että oltiin siihen vetäjään päin otteluasennos ja tehtiin kaks nopeeta puolenvaihtoa. Yritin pysyä mukana, mutta sitte ne rupes yhtäkkiä tanssimaan rivissä. Kattoin ensi vähä pitkään, mutta sitte menin pukkarin vessaan ja nauroin aivan kuollakseni.
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Uniketju

#731

Viesti Kristian Hyvärinen »

Jaha, nyt taas tämmöisiä. Viime yönä näkemäni uni oli melko pitkäkestoinen, vaikka aiheet vähän vaihtelivatkin. Unen kokonaiskuvaa kuitenkin sävytti jonkinlainen epätoivoinen ahdistuneisuuden ja pelokkuuden tunne riippumatta siitä, missä tarkalleen mentiin. Eli painajainen. Alkupuolen unesta olin kämpilläni (en siis oikeassa asunnossani, vaan jossakin minulle täysin vieraassa paikassa, jonka kuitenkin tunnistin kodiksi) ja kamppailin mitä erikoisempien vainoharhaisten tuntemusten kanssa. Jossain välissä äiti tuli käymään, ja pyysi minua tulemaan keittiöön. Ruoka kuulemma oli kohta valmista.

Uunissa oli sellainen pienenpuoleinen ihmistyttö, jolla oli yllään hieman goottityyliset vaatteet. Kasvoja peitti paksu meikkikerros, joka ei syystä tai toisesta lähtenyt valumaan, vaikka uuni oli 200 asteen lämmössä. Tytön iho oli tummanharmaa, ja pysähdyin miettimään, olikohan hän elossa. Äiti avasi uunin ja alkoi ronkkia tyttöä sieltä täältä kuin tarkistaakseen, joko päästään aterioimaan. Itse olin varma, että likka tarraisi mutsiin oikein kunnon painajaishirviön otteella, mutta tämä pysyikin liikkumattomana. Äiti oli näemmä tyytyväinen, sillä hän antoi tytön minulle uunista syliin. Lähemmin tarkasteltuna tällä oli ikää ehkä 6-7 vuotta. Tyttö avasi silmänsä ja alkoi jutella minulle.

Tässä kohden unessa jokin muuttui. Ensinnäkin tyttö kutistui nukeksi syötettyäni hänelle kaakaojauhetta ja toiseksi tapahtumapaikka vaihtui kaupungille. Nukke oli toistaiseksi jutellut minulle mukavia (olin viemässä häntä veljenpojalleni koristeeksi), mutta sen ääni muuttui äkisti ja varoittamatta täysin erilaiseksi (kohta unesta, jolloin epämääräinen ahdistus muuttui tajuttomaksi pakokauhuksi). Siitä tuli Tappajanukke, ja vaikka kuinka juoksin sitä pakoon, se keksi keinot löytää minut (aina kolmipyöräisestä linja-autoon). Pitkän ja piinallisen takaa-ajon jälkeen pääsin takaisin kotiin karistettuani sen kannoiltani. Paitsi että se odotti minua eteisessä, avasi silmänsä ja lähti tulemaan kohti. Heräsin (luulin heränneeni), käänsin kylkeä ja nukke oli peiton alla vieressäni. Heräsin omaan huutooni.

Aina joskus unet on vähemmän villejä, mutta onhan tämä aika viihdyttävää. Ainoa, mikä tuosta todella jäi päälle, oli sellainen säikky olotila noin vartiksi heräämisen jälkeen. Hauskaa painajaisissa on monesti se, että ne eivät oikeastaan edes ole lainkaan pelottavia sinällään, mutta jostain syystä unessa kaikkein yksinkertaisimmatkin kauhuefektit ovat mitä toimivimpia.
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 18

Uniketju

#732

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Olipas väkivaltainen uni,

Oltiin koulukaverin kanssa koululla käymässä, törmättiin vanhaan tuttuun jolla tiedettiin ettei oo asiat kauheen hyvin. Mä olin morjestelujen jälkeen siinä hiljaa vaan kun en keksiny mistä puhua. Tää tuttu rupes sitte boustaamaan miten hänellä menee niin hyvin rahallisesti ja lapsikin on tulossa, tiedettiin että rahalesottamiset oli täyttä kukkua koska tyyppi ei oo ikuna tehny mitään töitä ja on kurkkua myöten veloissa about kaikille. Kaveri päätti yhtäkkiä ruveta kuittailemaan tutulle että "etkös sä oo nyt niinku neljäs jätkä jonka kans se lutka tekee tenavan?" Siitä seuras melkonen sanaharkka, joka kulminoitu siihen että tyyppi laitto käden povariin mutisten jotain epämäärästä, mä sanoin kaverille että juokse, ja menin lähelle tätä tuttua, puukkohan sieltä tuli esiin ja ehdin terään kiinni ja väänsin sen pois kädestään. Vapaalla kädellä tyyppi veti sitten toisen puukon(!), ja siihen pääsin kämmenpohjalla perään/kaverin nyrkkiin kiinni, viilsin haltuunottamallani puukolla kaveria rintaan ja työnsin kaverin otteessa olevan puukon sen oikeaan silmään. Se ulvo jotain ja yritti sohia otteestani pois, vedin matalalla mawalla jalat alta ja uni loppu siihen ku olin potkasemassa tyyppiä niskakuoppaan niinku finisheriksi.

Mun alitajunta vissiin viestii että se haluais treenata enemmän. Kai tässä on sentään se positiivista, että mä tiedän unissani mitä tehä, ja etten mä enää häviä unissä tyypeille. Vuosi sitten ku mun tappelu-unet oli sitä että mun iskut ja aseet pysähtyy ilmaan, näkymättömiin seiniin.
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Uniketju

#733

Viesti PDC »

Mielenkiitoista. Koska itelläkin hyvin monesti kun näkee jotain tappelu unia, niin kädet on tosi raskaat kuten jalatkin. Lyöntinopeus on jotain metrin tunnissa luokkaa, jos ne kädet edes nousee. Ja tosi voimaton olo. En oo kyllä aikoihin nähny tollasia.
Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009

Uniketju

#734

Viesti Aleksi T »

PDC kirjoitti: Mielenkiitoista. Koska itelläkin hyvin monesti kun näkee jotain tappelu unia, niin kädet on tosi raskaat kuten jalatkin. Lyöntinopeus on jotain metrin tunnissa luokkaa, jos ne kädet edes nousee. Ja tosi voimaton olo. En oo kyllä aikoihin nähny tollasia.
Mulla on aivan samankaltaisia unia monesti. Joskus käy niin, että kun alkaa tappelemaan, ei jaksa tehdä yhtään mitään ja pistää vain lattialle nukkumaan. :D
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6433
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Uniketju

#735

Viesti AlexMachine »

Heräsin aamulla 5 aikaan ja nukahdin uudestaan. Näin unta että istuin Jussi Häkkisen kanssa (vaikka en ole miestä koskaan tavannut) ja keskustelimme vastuuvapauslausekkeiden sanamuodoista ja tarkoituksena oli tuottaa sellainen kamppailulajiseuran käyttöön.
The beatings will continue until morale improves.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 33 kurkkijaa