Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Uniketju

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Vili Tarkiainen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1475
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Riihimäki

Uniketju

#616

Viesti Vili Tarkiainen »

Okei, kiitoksia neuvoista, jospa sitä koittaisi. :)
MUOKKAUS: Nyt kun tarkemmin pohdin, olen tainnut nähdä näitä ennenkin n. 3-4 kertaa. :)
Kuvake
inka1985
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 1048
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Uniketju

#617

Viesti inka1985 »

Olin viime yönä 1930-luvulla katsomassa jonkun big bandin esitystä, kaikki polttivat luonnollisesti kuin korsteenit niin yleisössä kuin bändissäkin. Pääsolisti oli komea mies, hänkin poltti vähintään biisien välillä samalla kun nauratti yleisöä.

Ihan hauskaa tällainen aikamatkailu. :smt003
Little Miss can't be wrong
Kuvake
Leij0na
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 178
Lauteille: Huhtikuu 2009

Uniketju

#618

Viesti Leij0na »

Kääpä kirjoitti:
Vili Tarkiainen kirjoitti: Mahdollisesti, noista termeistä mulla ei ole suurempaa tietoa, mutta kun netistä vähään googletti tuota selkounta, se voisi jotenkuten vastata tuota kokemusta. :)
Juups, selkounista on kyse.
Pari vuotta sitten kovastikin harrastelin tuota, oli mahtava kokemus hallita omia uniaan, varsinkin lentäminen on mahtavaa!
Kannattaa ihan kunnolla "treenata" nähdäkseen selkounia, mulla meni ainakin kuukausi ennen kun sain ekan muutaman sekunnin pituisen sellaisen. Hidasta mutta palkitsevaa, kannattaa yrittää. :p
Oon jo parin päivän ajan koittanut saada selkounta, mutta ei oo vielä onnistunut :(
Mutta ei pidä antaa periks :)
Life's battles don't always go to the stronger or faster man. But sooner or later the man who wins, is the man who thinks he can. -Vince Lombardi
Kuvake
Kääpä
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 51
Lauteille: Marraskuu 2009

Uniketju

#619

Viesti Kääpä »

Leij0na kirjoitti: Oon jo parin päivän ajan koittanut saada selkounta, mutta ei oo vielä onnistunut :(
Mutta ei pidä antaa periks :)
Kyllä se sieltä tulee, todellisuustestejä kun tekee joka paikassa.
Silloin joskus tein nenätestejä missä milloinkin, saattoi muilla vähän raksuttaa, kun toinen tarttuu yht äkkiä nenästään kiinni ja koittaa hengittää :-D
Kuvake
Kalle Koskinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 55
Viestit: 4217
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Uniketju

#620

Viesti Kalle Koskinen »

Hehe, tässä muutama yö sitten näin jännän unen. Siinä Lopun ajan Elvis ilmestyi puskasta varsin koreassa puvussa, joka oli samankaltainen kuin jenkkiläisellä showpainijalla Goldustilla (http://rockthewristband.files.wordpress ... dust21.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;). Viitta ja aurinkolasit oli tosin vielä päällä.

Elvis tuli katua alas lantio nykien ja huudellen "Ouuuuu Jeaaah". Hän tuli luokseni ja vetäisi viitan alta kahden litran viinipullon, jossa oli pienoisomakotitalo sisällä. Hän asetti pullon kyljelleen ja asetti sinne sisälle pienen muovisen sian. Suurieleisesti hän alkoi heilutella toista kättään samalla kun hän toisessa kädessä olevalla siimalla veti sikaa ulos viinipullosta. Se oli unessa minusta helvetin hienon näköistä ja uni loppui siihen kun sanoin hänelle: "You truly are the King of kings!"

Uskomattoman tyylikäs kohtaus.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Uniketju

#621

Viesti bodyguard »

Harvoin näen mitään kiinnostavia unia niin pakko kertoa kun viimeyönä näin.

Eli jotenkin niin että ne Alienit (siis ne öttimöntiäiset siitä leffasarjasta) olivat vallanneet maan ja niitä sitten pakoiltiin ja paettiin niin maan perusteellisesti joka paikassa. Sitten ylitin jonkun vuoriston ja siellä oli joku kylä joka oli ihan autio. Sen kylän vieressä oli joku liekinheitin ja sitten suihkailin menemään sinne kylään päin kun vissiin pelkäsin että ne on siellä taloissa vaanimassa. No sitten sieltä tuli joku ukko vihasena huutamaan ja selvisi että kaikki kyläläiset olivat nukkumassa. Opastin että kannattaisi pitää aina joku vartiossa alieneiden varalle. Sitten huomasin että lähellä oli joku rockfestari (tässävaiheessa mulla oliki jo kiikarikivääri kädessä :o ). Selvisi sitten että sielläpuolella vuoria ei olekkaan niitä Alieneita. No sitten huomasin että ne on tulossa jotain sellaista luolaa pitkin ja yritin saada ihmisiä tukkimaan sitä mutta kukaan ei ottanu mua vakavasti. Ja sitte heräsin. Ei ollu mikään painajainen tää uni. Oikeastaan melko mielenkiintoinen. Ja kuten sanoin niin noita jänniä unia näkee aika harvoin :)

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Paha Kani
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 748
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Lieto

Uniketju

#622

Viesti Paha Kani »

Mä olin viime yönä mökin takapihalla nukkumassa, kun Mike Mahler tuli kahden helvetinmoisen kahvakuulan kanssa ja vaati mua tekemään niillä military pressiä. Se raivosi siellä ovella ja hakkasi niitä kuulia yhteen, mutta mä olin puskan takana ihan hiljaa, eikä se löytäny mua. Lopulta se lähti pois ja mä sain jatkaa päikkäreitäni.

Kai tääkin jostain kertoo. Hain kyllä meiltä löytyvästä unikirjasta, mutta siellä ei ollut kahvakuulia eikä Mike Mahleria.
MBC Kiitos 2006-2013[/linkki]
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Uniketju

#623

Viesti flammee »

Oli jokin kamppailutapahtuma, siellä pari mustiin karateasuihin pukeutunutta olmia esitteli seirenkai karatea. Jossain vaiheessa esittelyä tuli sitten polviltaan suoritettava lukottelusparri, johon toinen olmeista pyysi yleistöstä vapaaehtoisen. Noh, Ari Julku tuli ja lukotteli karatemiehen vaivattomasti solmuun. Olmit suuttuivat ja ottivat puukot esille, ninja (tässä vaiheessa oli huppukin päässä) yritti pakoon ja sai puukon selkään.

Seuraavassa vaiheessa pakenen erään taidokan kanssa esittelypaikalta (kukkulan huipulla sijaitseva kartano) polkupyörillä pitkin lumista tietä alaspäin, pujotellen kummallisten lumimuodostelmien välistä. Tien päässä on verkkoaita, jonka portti on lukittu. Yritän sitä hyppysivupotkulla saada auki, mutta ei toimi. Sitten venttailemme siinä lukitun portin luona vähän aikaa ja läheisen ison ojan toisella puolella poliisit ottavat kiinni toisen karateolmeista. Se taidomiekkonen huomaa että se toinen karateolmi piileskelee sukeltelemalla ojassa, jolloin nappaa jostain virvelin ja kiskoo olmin kuiville. Karateolmi yrittää vielä jotain raivota uistin poskessa, mutta hänetkin pidätetään.

Sitten (unessa siis) kirjoittelen tään potkuun viimesimpään potkumiittiketjuun ja Mikalla on hauskaa.


Ja vielä toinenkin kamppailu-uni. Siinä Kalle Valkonen ja Yuji Matsuoi taistelevat asein, Kallella on leipälapio ja Yujilla on tonfat. Yuji torjuu Kallen iskuja silleen vaivattoman puolihuolimattomasti, sitten minä isken Kallea lapiolla päähän takaapäin ja se tuupertuu siihen. Kari Aittomäki suuttuu jolloin kaivan jostain pistoolin ja ammun sen.


Näköjään unet eivät tarjoa minulle kovin sankarillisia rooleja. :p


Jaaa, seirenkai karatehan on oikeasti olemassa ja mustat puvutkin näkyy olevan osalla porukasta käytössä.. :o Kai mä tuosta tyylistä joskus oon kuullut, mutta en herätessäni kyllä ollenkaan muistanut että sellainenkin on.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
amorozov
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2
Lauteille: Kesäkuu 2010

Unet, kumma juttu...

#624

Viesti amorozov »

En ole ihan varma onko tästäkin ketju jo pistetty pystyyn, mutta ainakaan lähiaikoina en ole semmoista huomannut... Alkoi vaan tuntua niin ajankohtaiselta kun heräsin taas ja jälleen kerran kummalliseen uneen aamuyöstä, näin se menee..:

Olen vakooja, agentti tai jotakin siihen suuntaan, tehtäväni on hakea Venäjältä (jostain Siperiasta maybe..) hyvin tärkeä salkku. Tämä kyseinen salkku sijaitsee metsäisen mäen päällä olevassa pitkälti muumitaloa muistuttavasta talosta/tornista. Värikin täsmää, vaaleansinen. Talo on tiukasti vartioitu, mutta pääsen jotenkin ihmeen kautta soluttautumaan sisään, päässäni on karvahattu ja sehän tekee minusta jo hyvin venäläisen näköisen, heh.. Mutta ongelmat alkavat kun pääsen talosta pihalle, salkun kera. Vastapuolen agentit huomaavat minut ja lähtevät tietysti perääni. Hyppään pihalla olevan punaisen potkukelkan selkään ja lähden potkimaan mäkeä alas, isoja kuusia väistellen. Perässäni seuraa puolenkymmentä venäläistä moottorikelkoilla ajaen ja konekivääreillä tulittaen. Vauhti vaan kiihtyy... ja herään...

Joten olenkin alkanut miettimään, että liika telkkarin katsominen/tietokonepelien pelaaminen ei voi olla hyväksi, tai sitten minulla on vaan turhan omituinen mielikuvitus... Omituisia unia näen aivan liikaa ja aamulla niille on kyllä kiva naureskella. Mutta mistä johtuu että näkee paljon unia? Minulla on kavereita, jotka eivät kuulemma lähes koskaan näe unia, ainakaan he eivät niitä muista.. Joten kertokaahan omia unikokemuksianne...


Ylipotkija: Yhdistetty aiempaan aiheeseen.
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Unet, kumma juttu...

#625

Viesti sivarinlötkö »

Se on inhottavaa kun ei herätessään tiedä oliko uni totta vai ei.
pyyri
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: TRE

Unet, kumma juttu...

#626

Viesti pyyri »

Meikäläisen unet on aina visuaalisesti pirun komeita. Harmittaa, ku ei osaa piirtää sen verran et vois näyttää muilleki :D
Toissa yönäkin näin unta, et maa halkes kahtia maanjäristyksen takia,
ei ollu ku siistit maisemat, ku Tammerkoski oli haljennu keskeltä kahtia 8-)
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 18

Uniketju

#627

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Näin viimeyönä yhden parhaista ja täten parhaiten muistuvista unista.

Saavuimme kahden lukiokaverin kanssa Marsin pinnalle avaruussukkulalla, meillä ei ollut avaruuspukuja päällä, koska niitä ei enää tarvittu. Marsiin nimittäin oli suomalaisvoimin rakennettu eräänlainen tutkimuslaitos/louhosvoimala, jonka ympärillä oli suojakenttä, ja suojakentässä oma ilmakehä. Kierrätysmetallista kyhätty laitos robotteineen näytti hyvin post-apokalyptiselta, ja sielä pyörivät humanoidirobotit olivat myös erittäin sympaattisen oloisia peltipurkkeja, jotka rakensivat planeetan mineraaleista uusia robotteja sekä jatkuvasti renkkasivat kasaan uutta tonttia tähän kummalliseen tukikohtaan.

Fiilistelimme hetken päärakennuksen ulkopuolella, katsellen louhosrobottien kitisevää kulkua ja rakennustyötä, muistelimme miten viimekäynnillä paikka oli kylmä, täynnä jäätä ja avaruussäteily rankaisi meitä vaikka olimme sonnustautuneet senaikaisiin suuriin avaruuspukuihin. Menimme ovesta sisälle päärakennukseen. Päärakennus oli vielä tyhjillään, mutta muutama robotti suoritti jotain kokeita erinäisissä pienissä labroissa. Meitä tervehti seamkin mekatroniikan opettaja, sekä Jeremy Clarkson, miehet ovat myös irl todella toistensa näköisiä, joten ei ole mitenkään ihmeellistä että juuri nämä henkilöt vierailevat unissani yhdessä. Onnittelimme opettajaa ja Clarksonia hienosta työstä, kehuimme laitoksen nopeaa pystyttämistä, ja suojakentän nerokkuutta. Joimme kaljat, Clarkson esitteli minulle hienoa BMW-linkkuveistään, jota lainasin leikatakseni tupakkiaskini auki. Joimme kaljat ja keskustelimme robottien tekoälyn ohjelmoimisesta. Keskusteluun osallistui myös yksi roboteista, jolla oli työtauko meneillään, robotin nimi oli Jeff, ja robotti tiesi yllättävän paljon metallimusiikista. Kuuntelimme vielä pari biisiä Devin Townsend Projectia Jeffin kaiuttimista, ja sitten oli aika lähteä takaisin Maahan.

Saavuin maapallolle ja provinssirock 2020 oli juuri alkamassa, heräsin erittäin hyvällä mielellä, miettien mitä bändejä menisin kattomaan tänään, ja sitten vasta tajusin että se tosiaan oli unta, eikä provinssirock 2020 ole vielä.
Kuvake
Leij0na
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 178
Lauteille: Huhtikuu 2009

Uniketju

#628

Viesti Leij0na »

Näin unta että olin Ben Stiller :D
Life's battles don't always go to the stronger or faster man. But sooner or later the man who wins, is the man who thinks he can. -Vince Lombardi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 72
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Uniketju

#629

Viesti Mika »

Leij0na kirjoitti: Näin unta että olin Ben Stiller :D
Joitko 33 annosta alkoholia? ;)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
KungFuPissis
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 660
Lauteille: Syyskuu 2009

Uniketju

#630

Viesti KungFuPissis »

Ei oikeastaan koskaan muista nähneeni unia.. Joskus jotain kuitenkin tulee nähtyä.

Viimeisin muistoni unestani:

Jeesus jolla on raaka kala pään päällä.

Herättyäni totesin ettei onneksi edes kiinnosta muistaa mitä unta milloinkin näen.
if money is lost, nothing is lost
if health is lost, something is lost
if character is lost, everything is lost
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 79 kurkkijaa