Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jääkiekko

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

Jääkiekko

#1

Viesti fatman »

Moderaattori: Lähti täältä.

Mika kirjoitti: Joo, lisää kiekkoa.

http://video.google.com/videoplay?docid" onclick="window.open(this.href);return false; ... 8883951656
Tämän nähtyään voi taas todeta jääkiekon olevan yksi typerimmistä "urheilu"lajeista.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 23356
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#2

Viesti TimoS »

fatman kirjoitti: Tämän nähtyään voi taas todeta jääkiekon olevan yksi typerimmistä "urheilu"lajeista.
YES! Hyvä! Onneksi en ole yksin tämän mielipiteen kanssa! :shake:
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#3

Viesti JanneM »

Mua taas jääkiekossa kiinnostaa eniten juuri kunnon myllytys, mut mä nyt oonkin vähän sekasin.

Mua suorastaa ketuttaa, kun suomalaisessa jääkiekossa saa kahvata mailalla miten haluaa ja näin estää kaverin eteneminen, mutta sitten kun palaa hihat, niin ei anneta tapella kunnolla ja sit tulee aivan uskomattomia rangaistuksia. Jenkeissä ne istuu 5min tappelusta ja on kentällä auttamassa joukkuetta sen jälkeen. :evil:
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#4

Viesti sivarinlötkö »

JanneM kirjoitti: Mua taas jääkiekossa kiinnostaa eniten juuri kunnon myllytys, mut mä nyt oonkin vähän sekasin.
Periaatetasolla onkin tyhmää vain se, että tappeluja ihannoidaan vaikkei ne kuulu sääntöihin...
JanneM kirjoitti: Mua suorastaa ketuttaa, kun suomalaisessa jääkiekossa saa kahvata mailalla miten haluaa ja näin estää kaverin eteneminen, mutta sitten kun palaa hihat, niin ei anneta tapella kunnolla ja sit tulee aivan uskomattomia rangaistuksia. Jenkeissä ne istuu 5min tappelusta ja on kentällä auttamassa joukkuetta sen jälkeen. :evil:
Jenkeissähän nyt on muutenkin ihan oma meininkinsä, "poliiseineen" ja kaikkineen :)
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#5

Viesti JanneM »

Periaatetasolla tappelun ihannoiminen on varmasti tyhmää, mutta kun mua nyt vaan sattuu käytännön tasolla nyrkkeily kiinnostamaan lämimistä enemmän... ;)

Mä ehdotin Jypin jätkille tossa yks päivä, että jos mä opettelisin luistelemaan, niin ottaiskohan ne mut Jypiin poliisiks, kun ei sielä oikein muita kiinnosta tuo nykitys. Kapo ja Tumppi vaan nauro. Ne ei kai ottanu mua tosissaan.

Miettikää nyt. Meitsi luistelee nilkoilla pitkin kaukaloo ja kun sattuu joku kuhdalle, niin heti tippuu hanskat. :lol:
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Magician
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 734
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vorssa
Yhteystiedot:

#6

Viesti Magician »

JanneM kirjoitti: Miettikää nyt. Meitsi luistelee nilkoilla pitkin kaukaloo ja kun sattuu joku kuhdalle, niin heti tippuu hanskat. :lol:
oot sa kylla niin vakivaltainen...
noh veikkaan etta ensimmaisen tappelun jalkeen tulis piiiiiiiiiiiiiiiiiiitka pelikielto ;)

koskahan suomessa vaihtuu saannot etta jaakendosta tulis taas jaakiekko...
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 85
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#7

Viesti Mika »

Kahvaaminen ja koukkiminen onkin todella typerää. Se tapahtuu varsinaisen pelin aikana hidastaen peliä siirappimaiseksi hidastetuksi kävelyksi ja siten tuhoaa pelin ytimen. Vaan nythän siihen ollaan rajusti puuttumassa. Jo oli aikakin!

Tappelemisesta jääkiekossa. Joo. Jotkut tykkää, jotkut ei. Ymmärrän molempia kantoja. Joka tapauksessa sellainen liiallinen (juu, subjektiivista) tappelun ihannointi lajissa, johon se ei sääntöjen mukaan edes kuulu, on vähintäänkin arveluttavaa. Tuollaisten poliisien olemassaolo jo sinänsä on aika erikoista ja kertoo siitä, että asia on epävirallisesti hyväksytty.

Tiedänpä henkilöitä jotka keräävät näitä jäkiksen matsikohtauksia, mutta eivät katsele esim. MMA-matseja. Erikoista...
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#8

Viesti sivarinlötkö »

JanneM kirjoitti: Periaatetasolla tappelun ihannoiminen on varmasti tyhmää, mutta kun mua nyt vaan sattuu käytännön tasolla nyrkkeily kiinnostamaan lämimistä enemmän... ;)
Niin muakin kiinnostaa, ja sen takia salaa oonkin ilonen kun tulee jotai matsia :lol: mutta ajatteles nyt sitä että joku vaikka vaparissa tai nyrkkeilyssä hehkuttaa ja fiilistelee kiellettyjen juttujen käyttöä. Päälleen heittelyä, silmien kaivelua ja sensemmosta. Ei siinä urheilusta enää ole kyse.
JanneM kirjoitti: Miettikää nyt. Meitsi luistelee nilkoilla pitkin kaukaloo ja kun sattuu joku kuhdalle, niin heti tippuu hanskat. :lol:
Tulee kyllä mieleen kummelin lätkäsketsi ja ulkomaanvahvistus... :D
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#9

Viesti JanneM »

Sääntöjen rikkominenhan ei ole koskaan hyvä juttu.

Jääkiekkotappelulla taas on aina ollut ikäänkuin hyväksytty leima ja näin ollen myös tämä poliisikulttuuri on kehittynyt. En näe tappelua kahden siihen suostuvaisen pelaajan välillä läheskään niin arvelluttavana tekona kuin esimerkiksi kyynärpäätaklausta tai polveen ajelua. ERi asia jos toinen sanoo että ei halua tapella. Sillonhan yleensä tappelua ei kentällä synny.
Se on se suostumus mikä tekee siitä minun mielestä hyväksytympää...


"Mr. referee it wasn't me. It was the other guy!"
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 85
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#10

Viesti Mika »

JanneM kirjoitti: Se on se suostumus mikä tekee siitä minun mielestä hyväksytympää...
Tjoo-o..yyymmärrän, mutta olen eri mieltä.
Jos kaksi koululaista suostuvat matsaamaan koulun pihalla, onko se oikein vain koska he molemmat suostuivat siihen?
Tai kaksi kaverusta baarissa vaikka kädenvääntömatsin jälkeen?

Ja joka tapauksessa nämä hoki-pelaajat toimivat myös roolimalleina pennuille.

Säännöt ovat olemassa syystä. Nyt niitä pitäisi alkaa noudattaa. Koskee myös matsaamista. On nurinkurista sallia lyöminen vain siksi, että jotkut katsojat ovat niin vahingoniloisia ja verenhimoisia, että nimenomaan haluavat nähdä lyömistä jäällä. Eiköhän jääkiekon tarkoitus ole jossakin muualla.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Magician
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 734
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vorssa
Yhteystiedot:

#11

Viesti Magician »

JanneM kirjoitti: Sääntöjen rikkominenhan ei ole koskaan hyvä juttu.
Riippunee nakokulmasta aika lailla ;) ko. lajissahan se joukkueen etu on tarkein...
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#12

Viesti sivarinlötkö »

Mika kirjoitti: Jos kaksi koululaista suostuvat matsaamaan koulun pihalla, onko se oikein vain koska he molemmat suostuivat siihen?
Tai kaksi kaverusta baarissa vaikka kädenvääntömatsin jälkeen?
Eri asioita nämäkin, koululaiset ovat alaikäisiä, baarissa olevat todennäköisesti ei.

Koulussa tai baarissa ei sovi matsailla, mutta jos täysi-ikäiset henkilöt hakeutuvat rauhalliseen tai siihen soveltuvaan mestaan skabailemaan, en näe siinä mitään ongelmaa.
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#13

Viesti Polvi »

Mika kirjoitti: Jos kaksi koululaista suostuvat matsaamaan koulun pihalla, onko se oikein vain koska he molemmat suostuivat siihen?
Tai kaksi kaverusta baarissa vaikka kädenvääntömatsin jälkeen?
Öö...kyllä? :?
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
KukiHilli
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 463
Lauteille: Elokuu 2005

#14

Viesti KukiHilli »

JanneM kirjoitti: Miettikää nyt. Meitsi luistelee nilkoilla pitkin kaukaloo ja kun sattuu joku kuhdalle, niin heti tippuu hanskat. :lol:
Taitaa olla tuo luistimet jalassa matsaaminen niin erilaista, että et saisi kuin oman nenän kipeäksi.
Tietystihän sitä voisi mennä hyvän urheiluhengen mukaisesti ottamaan pukukoppiin uusintaerän :D
Kaikki kirjoittamani on jokaisen seuran virallinen kanta asiaan.
Kimmo Skogberg
Kuvake
Magician
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 734
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vorssa
Yhteystiedot:

#15

Viesti Magician »

KukiHilli kirjoitti:
JanneM kirjoitti:Miettikää nyt. Meitsi luistelee nilkoilla pitkin kaukaloo ja kun sattuu joku kuhdalle, niin heti tippuu hanskat. :lol:
Taitaa olla tuo luistimet jalassa matsaaminen niin erilaista, että et saisi kuin oman nenän kipeäksi.
Tietystihän sitä voisi mennä hyvän urheiluhengen mukaisesti ottamaan pukukoppiin uusintaerän :D
tyyliin turkki @ nilkoillepotkimispallossa
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 44 kurkkijaa