Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Metsästys

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 98
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Metsästys

#1411

Viesti Mjölnir »

Hienoa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Metsästys

#1412

Viesti katar »

:!: Tämmönen kysymys, jotta jos mä laittaisin tuohon työpaikkani viereiselle tyhjälle tontille pyydyksen ja saisin sillä kanin/citykanin/rusakon, niin olisko semmoinen sallittua vai tulisko siitä huutia/sanomista/sakkoa, tms, jos siitä jäisi kiinni...? Kun tuossa niitä citykaneja näyttää juoksevan ja olis kiva testaa, miltä se citykani maistuu...
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 347
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Metsästys

#1413

Viesti MtJ »

Siihen tarvii useamman luvan, eli ensiksi metsästyskortin, sekä metsästysoikeuden haltijan luvan (lisäksi taajamassa on kiellettyä metsästää ilman erikoislupaa). Vielä tarvitaan lopetukseen kelpaava menetelmä, käytännössä siis tuliase, jota et voi käyttää taajamassa lainkaan, siihen tarvitaan myös erillinen lupa.

Sinällään kannatan kyllä vieraslajien poistoa lämpimästi, mutta tuo lupaviidakko on aikamoinen.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Metsästys

#1414

Viesti katar »

MtJ kirjoitti: elo 17, 2018, 10.50 Siihen tarvii useamman luvan, eli ensiksi metsästyskortin, sekä metsästysoikeuden haltijan luvan (lisäksi taajamassa on kiellettyä metsästää ilman erikoislupaa). Vielä tarvitaan lopetukseen kelpaava menetelmä, käytännössä siis tuliase, jota et voi käyttää taajamassa lainkaan, siihen tarvitaan myös erillinen lupa.

Sinällään kannatan kyllä vieraslajien poistoa lämpimästi, mutta tuo lupaviidakko on aikamoinen.
Mä vähän arvelinkin, että tää ei ois ihan helppoo hupia. Harmillista sinällään...
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 347
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Metsästys

#1415

Viesti MtJ »

Jos haluat kiertäen kaninmetsästykseen, niin tietääkseni Helsingin seudulla toimii metsästysseura, joka pyytää villikaneja ihan luvan kanssa. Käyttäen siihen etupäässä jousta, mutta ymmärtääkseni myös loukut ja .22LR on käytössä. Muistaisn vaan sen seuran nimen...
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
fuusetsu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 539
Lauteille: Maaliskuu 2005

Metsästys

#1416

Viesti fuusetsu »

Muistin tällaisen Hesain jutun jannusta, joka loukuttaa citykaneja:
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000002883076.html

Tuo on maksumuurin takana, mutta joku on ottanut talteen:
https://hirvikota.wordpress.com/2016/01 ... a-rauhaan/


Eli lopetukseen ei tarvitse tuliasetta. Ei ainakaan tuo jannu. Ilmeisesti nuijan käyttö on ihan laillista. Vaatii varmaan aika varmoja otteita ja sopivan mallisen ansan, että saa saaliin käsiinsä. Ei nuo kanit kyllä varmaan paljon puremaan ala.


Millähän määrillä lupia tuollainen loukkumetsästys onnistuu? Meillä käy talvisin rusakko syömässä puutarhasta kaikki oksat mihin yltää. Oravia ei onneksi ole enää riesaksi asti, kun naapuri kaatoi männyt pihaltaan.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 98
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Metsästys

#1417

Viesti Mjölnir »



Eilen peurapassissa tuli sellainen zen-hetki, kun koin olevani yhtä luonnon kanssa ja tunsin aistivani metsän eläinten sydämen sykkeen lähistöllä. Olin lähellä horroksenkaltaisessa tilassa ja syke laski 39 lyöntiin minuutissa. Josta sitten pomppasi 130 lyöntiin, kun kuulin peuran narisuttavan pakkaslunta sorkkiensa alla jossain takana.

Olipa aika kokemus. Enkä edes mitään sieniä ollut napostellut 😁
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Metsästys

#1418

Viesti Pyrkele »

Mjölnir kirjoitti: tammi 26, 2019, 08.02
Eilen peurapassissa tuli sellainen zen-hetki, kun koin olevani yhtä luonnon kanssa ja tunsin aistivani metsän eläinten sydämen sykkeen lähistöllä. Olin lähellä horroksenkaltaisessa tilassa ja syke laski 39 lyöntiin minuutissa. Josta sitten pomppasi 130 lyöntiin, kun kuulin peuran narisuttavan pakkaslunta sorkkiensa alla jossain takana.

Olipa aika kokemus. Enkä edes mitään sieniä ollut napostellut 😁
Fiilis voi olla myös alhaisen sykkeen aiheuttamaa tajunnantason hämärtymistä ja näin oireileva bradykardia tulisi tutkia. Saatat tarvita lääkityksen tai tahdistimen.
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Metsästys

#1419

Viesti Kyynikko »

Olen enemmän Pyrkeleen kannalla 😁
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 98
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Metsästys

#1420

Viesti Mjölnir »

Jos ei ottimet riitä..... 😁
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Metsästys

#1421

Viesti Jorge »

Mjölnir meni metsään; hii-o-hoi!
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 86

Metsästys

#1422

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Eiq mjöllis on hippiintynyt eläkkeellä


I was gonna kill me a deer but then got high
Shouldn’t fall asleep in the blind but I was high
That deer is still alive and I know why
Because I got, because I got high



Edit: tornissa nuokkuessa tulee välillä hämäriä valveunimaisia jaksoja joista säpsähtää hereille kun luulee aistivansa elukan. Tämä on erityisen totta kaminalla varustetuissa hirsitorneissa jossa on mukava tv tuoli...

Tai ehkä se on sitä pimeäoppia...


:)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 98
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Metsästys

#1423

Viesti Mjölnir »

Nimenomaan sitä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Valokuvaus

#1424

Viesti airakti »

Onhan elukoitten kuvaamisessa ja metsästyksessä varmasti paljon samoja elementtejä. Pitää tuntea laji, sen elintavat ja mistä niitä mahdollisesti löytää. Tasan kerran olen ollut metsällä, kauan sitten, tarkoitus oli ampua sorsia, kaupunkilaispoika kun lähti kaislikon reunaan kiilto silmissä, niin yhtäkään sorsaa ei löytynyt, ainoa lentävä joka löytyi, oli lokkiparka jota sitten ammuin, putos, tunsin olevani suuri metsästäjä, mutta eihän se pudonnut edes maahan asti, putos muutaman metrin ja jatkoi matkaansa. Nykyään en ampuisi yhtäkään eläintä. Muutaman ihmisen voisin kyllä :-) Aika harva luontokuva tulee "ilmaiseksi", yleensä vaatii paljon kärsivällisyyttä, matkustamista, kävelyä pitkiä matkoja, miettimistä kellon ajoista, valoituksesta, tausta pitäisi olla kunnossa, "pönötys" kuvat ei olisi suotavia, jotain pitäisi kuvassa tapahtua ja sen pitäisi välittyä kuvasta ilman selityksiä. Paljon olen oppinut luonnosta ja eläimistä sen jälkeen kun aloitin niitä kuvaamaan, oppimisen ja asioitten ymmärtämisen myötä musta on tullut aika paha viherpiipertäjä. Ei liity enää aiheeseen, mutta suhtautumiseni metsästykseen on aika sekava, nykyään ei onneksi (kai) kännääminen kuulu tapoihin hirvimetsällä, niitähän on niin paljon ja ovat niin isoja ettei paljon ampumataitoa tarvita, samaan jengiin menee peurat. Tässä tulee se mun dilemma, mitä ihmeen kiksejä metsästäjät saa siitä että ampuu peuran tai hirven, niihin osuisi vaikka silmät sidottuna, toisaalta ymmärrän kyllä että niitä tulee harventaa. Kanalintukanta on mennyt melkein olemattomaksi, fasaaneja ammutaan 50-70 000 joka vuosi, saatanan tyhmä lintu, voisi vaikka kivittää hengiltä, niin lähelle pääsee, miksi pitää ampua, aika harvinaiseksi nekin ovat käyneet. Plus kaikki muut kanalinnut, mun mielestä niitä ei saisi ampua yhtäkään. Sudet ja ahmat. Norjalaiset on hanurista, siellä on 74 sutta, ja kaatolupia 48. Suomessa ei olla paljonkaan paremmassa jamassa. Todistetusti susi ei ole koskaan tappanut yhtäkään ihmistä suomessa, ikinä. Ahma, niitä on joku 250 kpl suomessa, popsii muutaman poron vuodessa, niittenkin syömisestä maksetaan vuosittain helvetin paljon ylimääräistä lappalaisille jotka ovat demonisoineet ahman, ahmoista suurin osa asuu poronhoitoalueen ulkopuolella, pashaa puhuu lappalaiset rahankiilto silmissä. Karhut, pohjois karjalassa olen jutellut paikallisten metsästäjien ja kuvauskojujen pitäjien kanssa, kojun pitäjät ovat käärmeissään kun metsästäjät ampuvat puolikesyt karhut, jotka käyvät kojuilla syömässä, mutta elävät kumminkin keskellä erämaata, eipä tuohonkaan ihan hirveästi metsästystaitoja tarvita. Parina viime vuotena on uutisoitu kun iso määrä karhuja majailee Lieksan keskustan vieressä olevalla pellolla, niitä oli jossain kuvassa noin 20 kpl, naps ja eipä ole enää.
Suden vaikutuksesta luontoon on useita dokkareita, löytyy youtubesta, tässä yksi tiivistetty lyhyt pätkä. Suosittelen katsomaan ja miettimään onko sudesta enemmän hyötyä kuolleenna vai elävänä.



Kesäkuun olen kesälomalla, tarkoitus on mennä loman alkuun Viiksimoon kuvaamaan petoja, siellä on mahdollisuus saada kuvattua sutta, karhua tai ahmaa, susi olisi toiveitten täyttymys, se on niin arka ja älykäs ettei paljoa tarvita ettei niitä näy.

Ylipotkija: Siirretty Valokuvaus-ketjusta vastauksena tähän viestiin.
TimppaA
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Valokuvaus

#1425

Viesti MikaM »

Miksi sun pitäisi ymmärtää muiden kiksejä? Eikö riitä todeta, että niitä on ja itsellä on eri?
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 67 kurkkijaa