Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Metsästys

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Metsästys

#1396

Viesti Eelo »

Kävin tänään pitelemässä kättäni kotkan (jota ymmärtääkseni myös metsästykseen käytettiin) alla. Peto alisti mut välittömästi jäätävällä sihinällä, siipien heilutuksella ja poraamalla katseensan mun herkkään sieluun. Oli pakko kääntää katse välittömästi muualle, jotta absoluuttisesti tilannetta hallitseva luontokappale ymmärtäisi dominanssinsa. Ne saatana ihan oikeesti metsästää susia niillä, en pidä teitä aseiden käyttelijöitä yhtään minään. Mun herra, kotka, on ainoa oikea väline tuomaan kuolemaa alemmille eliöille.
Eelis Mikkola
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 86

Metsästys

#1397

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Eelo kirjoitti:Mun herra, kotka, on ainoa oikea väline tuomaan kuolemaa alemmille eliöille.

Kuva


Thou shalt have no other gods before me...

brushteeth
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 6423
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Metsästys

#1398

Viesti AlexMachine »

Mina uskon "vanhoihin Jumaliin" Vihtavuoren Royal. Sitä kumarrettiin jo 70-luvulla kun aloitin jahdissa apunöösinä ajamassa jäniksiä pellon reunalle ja ampumaankin pääsin vaikka Baikal oli pidempi kuin poika.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 98
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Metsästys

#1399

Viesti Mjölnir »

Ostin nykyaikaisen metsästysjousen vanhan PSE:n vm 1989 tilalle


Kuva
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 347
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Metsästys

#1400

Viesti MtJ »

Hassu yhteensattuma, itsellä on tulossa postissa taljajousi myös. Tosin semmoinen "sain niin halvalla ratkaisu". Ajattelin, et jos aloittelen kevyellä testillä, innostaako ja sitten parempi metsästykseen.

Vanhakin vähän innostui, kun hankin kaiken maailman krääsää siihen kylkeen. Ja nyt ei meinaa malttaa ootella paketin saapumista :D
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 6423
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Metsästys

#1401

Viesti AlexMachine »

Mjölnir, moniko paunainen? En ole koskaan taljalla ampunut, vain perinteisellä, mutta ilmeisesti tuossa pito on aika kevyt vedon lopussa?
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 347
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Metsästys

#1402

Viesti MtJ »

Juuh ei se vedon pitäminen tuota minkäänlaista tuskaa. Melkein kuin pelkkiä käsiä pitelisi ylhäällä. Keskivaiheilla on raskasta ja sitten kevenee voimaakkaasti kun vetää täysin taakse. näin siis mun huimalla parin kerran ampumiskerralla :D
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Metsästys

#1403

Viesti Ile »

Tää oli hyvä:

IL:
Metsästysporukan hulvaton synttäripila sai mestariampujan hämilleen: ”Mikä tässä on, kun hirvi ei putoa?”
Kokenutta hirvestäjää juksattiin kunnolla, kun metsästyskaverit pystyttivät pellolle pahvihirven.
....
Kyse oli Lamun hirvimiesten perinteestä, jossa 70 vuotta täyttänyt seurueen jäsen saa luvan poikkeuksellisesti ampua peltohirven, joka on helpompi ampua.

- Vaikka ei hänen kyllä tarvitse peltohirviä ampua, sillä hän on kaatanut satoja hirviä ja saa ammuttua vaikka koirahaukulta, kertoo syntymäpäiväsankarin veli Jouni Koskelo.
...
”Hirvi” oli oikean hirven kokoinen pahvitaulu, joka oli suurennettu valokuvasta ja kuviosahalla muotoiltu kuvan mukaiseen muotoon ja pystytetty pellon laitaan.

- Tarkoituksella aamuhämärissä menimme sitten metsälle.
Osumat täydellisiä
Ampuja alkoi ihmettelemään kahden laukauksen jälkeen, että eipä hirvi kaadu...
...,
- Osumat olivat kyllä sellaisia, että molemmilla laukauksilla olisi oikea hirvi kaatunut, Koskelo kehuu veljeään.

Koskelo sanoo, että pila meni täydestä loppuun saakka ja kaikilla oli hauskaa jälkeenpäin, myös ampujalla.
:D
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Metsästys

#1404

Viesti Kari Aittomäki »

Pikkujekku piristää. Ketä piristää.

Kuinkahan paikkansapitävää tuo peltohirvi-juttu onkaan... Nää täkäläiset räiskii aika surutta jopa kohti asujaimia.
Kaikki uljaat metsästäjät, munkin katolle on hauleja kyllä ropissut kun on sorsaa koetettu pudottaa.

Mä sentään olen ottanut sorsia sukeltamalla..
Mutta kaiketi aika hauska jäynä. Vaikka kaikki keppostelijat onki talihampaita.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 98
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Metsästys

#1405

Viesti Mjölnir »

AlexMachine kirjoitti:Mjölnir, moniko paunainen? En ole koskaan taljalla ampunut, vain perinteisellä, mutta ilmeisesti tuossa pito on aika kevyt vedon lopussa?
30-70 lbs. On kevyt pitää tähtäysasennossa viritettynä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 98
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Metsästys

#1406

Viesti Mjölnir »

image.jpeg
Jes! Päivän sniper-treeni huipentui laukaukseen, jonka jälkeen nuori valkohäntäpeurauros otti vain yhden askeleen ja kaatui kuolleena maahan. On taas extreme-luomulihaa vähäksi aikaa.
image.jpeg
image.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 98
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Metsästys

#1407

Viesti Mjölnir »

Uskomaton päivä! Kun fiilisteltiin peurasaalista keittiön pöydän ympärillä ja oltiin jo lähdössä nukkumaan, kurkkasin ikkunasta ulos ja näin siellä jäniksen syömässä heinää. Otin jousen ja ammuin sen 20 metrin etäisyydeltä.

Upea päivä, tuli uuden metsästysjousen neitsyys menetettyä!
image.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 347
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Metsästys

#1408

Viesti MtJ »

Rusakon pertana sai mitä tilasi... Hitto että niitä on tässäkin aika lailla. Ainoa että en oo ehtinyt jousella kun mutkapaikassa treenaamaa, työt on olleet viikonloppuisinkin harrastusten esteenä.

Tuosta sen ikkunasta vois kyllä ampua, matka on jotain alle 20m.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 347
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Metsästys

#1409

Viesti MtJ »

Mjölnir yllytti hullua, menin sitte ja ostin 70 paunaisen jousen tuon ekan 55 paunaisen kaveriksi. Nyt on enää odottelun tuska :enmä:
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 347
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Metsästys

#1410

Viesti MtJ »

Kyyhkyjahdissa oli ekaa kertaa mukana myös kettu, josta ei meinannun alkututustumisen jälkeen päästä millään eroon. Se vaan seurasi vaikka miten koitti siirtyä. Ketunpentuhan tuo, ilmeisesti ei oo ihmistä eläissään nähnyt kun tuli perässä ja istuskeli 1-5 metrin päässä meistä.
Capture5.PNG
Aina kun yritti siirtyä se tuli perässä ja sitten jäi viereen istumaan. "Tässä pitää nyt istua tälleen, niin se on viisasta noitten mielestä". Ihme penikka :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 61 kurkkijaa