Voit luoda tilin myös sosiaalisen median tunnuksillasi. Klikkaa alta. :)

Kuva

Eduskuntavaalit 2019

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta.

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Mitkä puolueet voittavat vaalit sekä mille puolueelle annat oman äänesi?

Äänestys päättyi touko 14, 2019, 21.00Huomaa että äänet lajitellaan suurimmasta pienimpään.

Perussuomalaiset
23
32%
Kokoomus
16
22%
Vasemmistoliitto
13
18%
SDP
5
7%
Liberaalipuolue
5
7%
Vihreät
4
6%
Liike Nyt!
3
4%
Kommunistinen Työväenpuolue
1
1%
Feministinen puolue
1
1%
En äänestä
1
1%
Keskusta
0
Ei ääniä
RKP
0
Ei ääniä
KD
0
Ei ääniä
SKP
0
Ei ääniä
Piraattipuolue
0
Ei ääniä
Eläinoikeuspuolue
0
Ei ääniä
Kansalaispuolue
0
Ei ääniä
Itsenäisyyspuolue
0
Ei ääniä
Sininen tulevaisuus
0
Ei ääniä
Suomen Kansa Ensin
0
Ei ääniä
Seitsemän tähden liike
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä: 72

Kuvake
luupää
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Lauteille: Marraskuu 2006
Tykännyt: 12 kertaa
Tykätty: 93 kertaa

Eduskuntavaalit 2019

Viesti luupää » huhti 12, 2019, 08.03

PetriP kirjoitti:
huhti 11, 2019, 19.52
Ja surkeaa on kun suomessa edes "porvarit" ei aja niiden lopettamista. Kyllä kok+kesk hallituksen olis pitänyt saada jotain aikaiseksi. Kiva olis saada suomeen yksi aito porvari puolue eikä vain yksittäisiä kansanedustajia

Nimenomaan. Jos meidän porvaripuolueiden toimintaa ja tätä hallituskautta pitäisi kuvailla yhdellä sanalla niin se olisi pettymys. Vaatimattomasta kunnianhimosta ja tavoitetasosta huolimatta, pitämällä kiinni edes hallitusohjelmasta, olisi edes liikahdettu oikeaan suuntaan. Nyt vähäinenkin tekeminen loppu nousun kynnyksellä. Tyylipisteitäkään ei oikein voi antaa.

Ikävintä tässä on se että näillä näkymin seuraava mahdollisuus tehdä jotain hyödyllistä on vasta neljän vuoden päästä. Tai ainakin teoriassa. Kokoomukselle ei tod.näk tuota ongelmia lähteä sosialistihallitukseen ja jatkaa vasemmistopolitiikan harjoittamista. Selittää sitten ihan vakavissaan miten ilman heitä olisi vielä huonommin. Hyvässä lykyssä joutuvat oppositioon ja ymmärtävät valita Lepomäen tai jonkun muun täyspäisen oikeistolaisen puolueen johtoon.

Mitä vaaleihin tulee niin en tiedä kummasta irtoaisi isommat naurut: halla-ahon vai rinteen paalupaikasta. Kun katsoo demareiden lupauksia ja touhuja parin viime kk ajalta niin siltä suunnalta on ihan turha naureskella persuille tai uskiksille.

Sosialismista puheenollen:

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006067458.html

:)

Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Lauteille: Toukokuu 2008
Tykännyt: 14 kertaa
Tykätty: 70 kertaa

Eduskuntavaalit 2019

Viesti Totte » huhti 12, 2019, 09.07

Liberaalithan ajaa vahvasti yritystukien poistoa.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara

PetriP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Lauteille: Toukokuu 2006
Etulaji: Judo
Tykännyt: 25 kertaa
Tykätty: 47 kertaa

Eduskuntavaalit 2019

Viesti PetriP » huhti 12, 2019, 13.57

ajaa joo mutta tuo entinen viskipuolue omaa nollan prosentin mahdollisuudeen päästä läpi. Ikävä kyllä kapinat pitäisi aloittaa vanhojen puolueiden sisällä. Uusillpuolueilla normaalia on kuolla pois. Persut ja vihreät lienee ainot uudet puolueet jotka on pidempään kestänyt. Perustuslailliset kesti reilusti ylivuosikymmenen yhden henkilön voimalla

PetriP
kylkeenpotkija

Eduskuntavaalit 2019

Viesti PetriP » huhti 12, 2019, 13.57

ajaa joo mutta tuo entinen viskipuolue omaa nollan prosentin mahdollisuudeen päästä läpi. Ikävä kyllä kapinat pitäisi aloittaa vanhojen puolueiden sisällä. Uusillpuolueilla normaalia on kuolla pois. Persut ja vihreät lienee ainot uudet puolueet jotka on pidempään kestänyt. Perustuslailliset kesti reilusti ylivuosikymmenen yhden henkilön voimalla

Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Lauteille: Joulukuu 2007
Tykännyt: 504 kertaa
Tykätty: 222 kertaa

Eduskuntavaalit 2019

Viesti Lasse Candé » huhti 12, 2019, 16.56

Jos kolmessa vuosikymmenessä on siis syntynyt kaksi uutta puoluetta jotka ovat saaneet yli 10 %:n kannatuksen ja molemmat olleet hallituksessa, voi hieman kyseenalaistaa yleistystä uusista puolueista.

Tämä siitäkin huolimatta että yritelmiä joilla on mennyt huonommin on ollut useita.

Riippuu tietenkin vähän mitä koko pointilla ajaa takaa, mutta itse näkisin pointtisi olevan vaikutusmahdollisuuksissa puolueiden sisällä vs uudessa puolueessa. Persujen suunta meni vähän vinoon Soinin jutuista, mutta muiden puolueiden sisällä noin voimakasta vaikutusta ei olisi saatu aikaiseksi. Persut ovat mainio esimerkki siitä että puolueen perustaminen on ihan validi tapa vaikuttaa suomalaisessa poliittisessa kentässä ja tätä kautta nähdäkseni en ole varsinaisesta pointista ihan samoilla linjoilla.

Täysin toinen juttu sitten saako liberaalipuolue ketään läpi...
You may say that I'm a dreamer
But I'm not

- John Lennon

Lassen treenituumailuja fiiliksen mukaan

Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Lauteille: Tammikuu 2005
Tykännyt: 66 kertaa
Tykätty: 57 kertaa

Eduskuntavaalit 2019

Viesti flammee » huhti 12, 2019, 22.25

PetriP kirjoitti:
huhti 12, 2019, 13.57
ajaa joo mutta tuo entinen viskipuolue omaa nollan prosentin mahdollisuudeen päästä läpi. Ikävä kyllä kapinat pitäisi aloittaa vanhojen puolueiden sisällä. Uusillpuolueilla normaalia on kuolla pois.
Mun nähdäkseni pienpuolueiden suurin ongelma on että ne henkilöt, jota niissä on, ovat melkolailla epäuskottavia, sellasia että on vaikea uskoa niiden saavan kovin kummoista äänimäärää. Pienpuolueiden vaalitenttiä juutuin seuraamaan, niin ei siellä oikein ollut uskottavia tyyppejä.

Kuvake
Totte
etupotkija
Lauteille: Toukokuu 2008
Tykännyt: 14 kertaa
Tykätty: 70 kertaa

Eduskuntavaalit 2019

Viesti Totte » huhti 12, 2019, 22.55

Jos jollain idealla ei saa edustajaa läpi niin sitten se idea ei saanut tarpeeksi kannatusta ja sitä ei varmaan tarvi toteuttaa. Jos on olemassa puolue joka ajaa itselleen tärkeää asiaa mutta sitä ei jaksa käydä äänestämässä, niin sitten ei voi mitään. Mä en oikein näe miks liberaaleja ei vois äänestää jos on niiden linjoilla? Ei ne äänet tyhjästä ilmesty, ja jos ehdokas jää saamatta niin ei kai se ole muiden kuin potentiaalisten äänestäjien vika.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara

Kuvake
Timpa
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Lauteille: Maaliskuu 2012
Tykännyt: 0
Tykätty: 28 kertaa

Eduskuntavaalit 2019

Viesti Timpa » huhti 12, 2019, 23.28

Mielenkiinnolla tulee seurattua vaalivalvojaiset.
Se että henkilö kuolee jonkin asian puolesta ei välttämättä tarkoita hänen olleen oikeassa.
Oscar Wilde

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Tykännyt: 39 kertaa
Tykätty: 253 kertaa
Viesti:

Eduskuntavaalit 2019

Viesti Mjölnir » huhti 13, 2019, 07.44

Ennuste:
1)SDP
2)PS
3)KOK

äänikuningas Halla-aho, äänikuningatar Li Andersson
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Mjölnir viestistä:
Daddy
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi

PetriP
kylkeenpotkija

Eduskuntavaalit 2019

Viesti PetriP » huhti 13, 2019, 09.37

Totte kirjoitti:
huhti 12, 2019, 22.55
Jos jollain idealla ei saa edustajaa läpi niin sitten se idea ei saanut tarpeeksi kannatusta ja sitä ei varmaan tarvi toteuttaa. Jos on olemassa puolue joka ajaa itselleen tärkeää asiaa mutta sitä ei jaksa käydä äänestämässä, niin sitten ei voi mitään. Mä en oikein näe miks liberaaleja ei vois äänestää jos on niiden linjoilla? Ei ne äänet tyhjästä ilmesty, ja jos ehdokas jää saamatta niin ei kai se ole muiden kuin potentiaalisten äänestäjien vika.
Näin jos muut puolueet on mahdottomia. Mutta kun ei liberaalien, kokoomuksen ja Liike NYt erot ole mahdottomia. Ja suomen hallinasta käytävään kamppailuun tällä vaalikaudella osallistuu vain kokoomus niin näinen herätysliikkeiden äänestäminen ei kannata. Siis jos on sitä mieltä että Demarien miljardilinko toteutuessaa olisi mielipuolinenvahinko suomelle -varsin kohtuullinen ajatus. Nuorsuomalaiset aikanaan oli paljon paremmin markkinoitu ja paljon vetvoimaisemmilla tähdillä varustettu. Ja se pääsikin sitten läpi yhden kerran. Näillä kahdella tulokkaalla vaan puuttuu se karismaattinen innostaja ja on tulossa pannukakku

Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Lauteille: Tammikuu 2005
Tykännyt: 66 kertaa
Tykätty: 57 kertaa

Eduskuntavaalit 2019

Viesti flammee » huhti 13, 2019, 10.03

:lol:

Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Lauteille: Maaliskuu 2006
Tykätty: 2 kertaa

Eduskuntavaalit 2019

Viesti Paanari » huhti 13, 2019, 16.06

Pikkusen ohi aiheen tuolla toisessa keskustelussa mut menköön tässä ketjussa sananvapauden nimissä kuten vaaliviikolla kuuluukin....

SKE:n vaalitilaisuus ja sen häirintä...

Pelkkää piruuttani ja ilkeämielisyyttäni menin ja ettin intterin syövereistä ko tilaisuudesta muitakin tallenteita.
Heheh, eniten herätti hilpeyttä että, siellähän taustalla AIKUISET, joilla pitäis olla jonkin sortin käsitys käytöstavoista, vaalilaista yms ,yllytti mistään mitään tietämätöntä ja arvostelukyvytöntä nuorisoa vaalihäirintään.

Pakostakin tuli pohdittua tilannetta toisinpäin ja muiltakin kanteilta....
Mikäköhän meteli syntyis jos vaikka hymmm ammattikoululaisista /"poliittisestiaktiivista" nuorista koottu "heimo" olisi värvtty/laitettu vaikka demareiden tai vihreiden tilaisuutta häiriköimään?

Ei tarvita kuin, yleisötilaisuus ja muutama luotettava avustaja ja kaaos on valmis.
Pakostakin tulee mietineeksi kuinka hienosti on kasvatettu suvaitsevaisuuteen yms demokratiaan nämä 2000-luvun lupaukset.
Hyvä että nuoriso harrastaa hähähähääh
Vaan eipä agitaattori ollut varmaan valistanut joukkojaan että, ko toiminnasta voi tulla jopa 2v vankeutta

Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE

Hapa
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Lauteille: Tammikuu 2016
Tykännyt: 8 kertaa
Tykätty: 0

Eduskuntavaalit 2019

Viesti Hapa » huhti 13, 2019, 19.47

Mjölnir kirjoitti:
huhti 13, 2019, 07.44
Ennuste:
1)SDP
2)PS
3)KOK

äänikuningas Halla-aho, äänikuningatar Li Andersson
Pidän itsekkin tuota aika realistisena arviona. Persujen nousu kakkospuolueeksi (jopa piikkipaikka on mahdollinen) tulee tekemään hallitusneuvottelut erittän haastaviksi.

Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Lauteille: Maaliskuu 2006
Tykätty: 2 kertaa

Eduskuntavaalit 2019

Viesti Paanari » huhti 13, 2019, 21.08

Jaa jaa jaadejöördejaajuu...

Noh, uudet vaalit tulossa, jaa miksikö?
Rinne muodostaa hallituksen, jee demarit rules.... tai sit ei.
Puolueitten erot on mitättömät ja mitä se meinaa demari johtoselle hallitukselle.?

Mun vähäinen ja ei akateeminen kokemus kuiskii mun korvaan ettei se hallitus kestä edes vuotta.
Syyt sen heikkouteen voi jokainen joka jaksaa miettiä ja päätellä itse (ei oo pakko ja ei kannata)

Nyt on ainakin mulle selvää että, viranhaltioilla ei ole kovinkaan suurta mielenkiintoa kohdella(suojella ja turvata vaalirauhaa)kaikkia ehdokkaita tasapuolisesti.

Me ollaan korvia myören nestemäisessä eritteessä kun, valitaan hymmmm noh, kai kansa tietää...

VALLANKUMOUS KAIKILLE VIINAA JA NAISIA (Paanarille tuplana)

Huomenna ne jotka ovat äänioikeutettuja uurnalle mars pois lukien ne jotka hätäpäissään anto äänensä jo etukäteen.

Kyllä te tiiätte mihin mun ääni tippu

Jaska

PS siis PS :rok:
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Tykännyt: 39 kertaa
Tykätty: 253 kertaa
Viesti:

Eduskuntavaalit 2019

Viesti Mjölnir » huhti 13, 2019, 21.49

Jos tämän hetken paikkajakoennuste pitäisi kutinsa, SDP:lle tulisi vaikeaa muodostaa hallitus: sdp, vihr ja vas yksinään eivät riitä enemmistöhallitukseen vaan tarvittaisi RKP, KD ja vielä joku pienpuoluepaikoista
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi

Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 kurkkijaa