Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti.
Parhaat sivuroolit elokuvissa ja TV-sarjoissa
Valvoja: Valvoja
- AlexMachine
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 4
- Viestit: 6438
- Lauteille: Elokuu 2006
- Paikkakunta: Vaasa
- Etulaji: Nyrkkeily
- Sivulajit: Sra, IDPA
- Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima
Parhaat sivuroolit elokuvissa ja TV-sarjoissa
Gary Oldman elokuvassa Leon (huippuleffa muutenkin)
Michael K. Williams Boardwalk empiressä.
John Noble Tv-sarjassa Fringe.
Michael K. Williams Boardwalk empiressä.
John Noble Tv-sarjassa Fringe.
The beatings will continue until morale improves.
Parhaat sivuroolit elokuvissa ja TV-sarjoissa
Oldmanin hahmo Leonissa on tosiaan mainio. Ja Chalky White, vaikken kyllä pitänyt sen hahmon kehityksestä sarjassa.
Itse tykkäsin kovasti Chris Pennistä, useammassakin roolissa. Harmi ku meni nuorena kuolemaan. Tämä tietysti kruununa:
Itse tykkäsin kovasti Chris Pennistä, useammassakin roolissa. Harmi ku meni nuorena kuolemaan. Tämä tietysti kruununa:
Parhaat sivuroolit elokuvissa ja TV-sarjoissa
Tom Noonan Manhunterissa on lapsenomaisessa kömpelyydessään ja patoumissaan ehkäpä valkokangashistorian uskottavin sarjamurhaaja. Näiden piirteiden julkituonti on pitkälti näyttelijän harteilla.
Onnistunut sivuroolihan on silti paljon muustakin kuin näyttelijän suorituksesta kiinni. Todellinen mestarinäyte elokuvan syventämisestä täyteläisten sivuhahmojen kautta on Heat. Hahmokavalkadin runsaudesta huolimatta kullakin on luonteva osuutensa tarinassa ja oma persoonallinen olemuksensa. Keskeistä on vaikutelma siitä, että hahmoilla on historia elokuvan sisäisessä maailmassa. Hyvin lyhyestikin kuvissa näkyviä hahmoja syvennetään onnistuneesti moninaisin keinoin. Esimerkiksi samaisen Tom Noonanin hahmo, jolta De Niron McCauley saa pankkikeikan suunnitelman, syvennetään hetkessä ulkoisen olemuksen (pyörätuoli), miljöön (antennirakennelmat) ja dialogin (Neil McCauley: "How do you get this information?" Kelso: "It comes to you, this stuff just flies through the air, they send this information "beamed" out over the fucking place, you just got to know how to grab it, see, I know how to grab it.") avulla.
Val Kilmer tekee Heatissa uransa roolin. Hänen hahmoaan merkittävällä tavalla määrittävä ulottuvuus on fyysinen toiminta.
Keikkakuski Breedanin hahmo taasen on kokonainen, emotionaalisesti varsin liikuttava tarina tarinan sisällä, parin minuutin ruutuajalla. Aikamoista.
Onnistunut sivuroolihan on silti paljon muustakin kuin näyttelijän suorituksesta kiinni. Todellinen mestarinäyte elokuvan syventämisestä täyteläisten sivuhahmojen kautta on Heat. Hahmokavalkadin runsaudesta huolimatta kullakin on luonteva osuutensa tarinassa ja oma persoonallinen olemuksensa. Keskeistä on vaikutelma siitä, että hahmoilla on historia elokuvan sisäisessä maailmassa. Hyvin lyhyestikin kuvissa näkyviä hahmoja syvennetään onnistuneesti moninaisin keinoin. Esimerkiksi samaisen Tom Noonanin hahmo, jolta De Niron McCauley saa pankkikeikan suunnitelman, syvennetään hetkessä ulkoisen olemuksen (pyörätuoli), miljöön (antennirakennelmat) ja dialogin (Neil McCauley: "How do you get this information?" Kelso: "It comes to you, this stuff just flies through the air, they send this information "beamed" out over the fucking place, you just got to know how to grab it, see, I know how to grab it.") avulla.
Val Kilmer tekee Heatissa uransa roolin. Hänen hahmoaan merkittävällä tavalla määrittävä ulottuvuus on fyysinen toiminta.
Keikkakuski Breedanin hahmo taasen on kokonainen, emotionaalisesti varsin liikuttava tarina tarinan sisällä, parin minuutin ruutuajalla. Aikamoista.
- AlexMachine
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 4
- Viestit: 6438
- Lauteille: Elokuu 2006
- Paikkakunta: Vaasa
- Etulaji: Nyrkkeily
- Sivulajit: Sra, IDPA
- Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima
Parhaat sivuroolit elokuvissa ja TV-sarjoissa
No Heat ol kyllä aikansa mestariteos, ihan jos katsoo pelkästään aseenkäsittelynkin kannalta. Tuo kuuluisa ampumakohtaus pohjautunee ns North Hollywood shootoutiin vuodelta 1997.
Tuota kohtausta varten näyttelijät teeenasivat aseenkäsittelyä 3kk ajan.
Tuota kohtausta varten näyttelijät teeenasivat aseenkäsittelyä 3kk ajan.
The beatings will continue until morale improves.
- Kari Aittomäki
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 13
- Viestit: 16105
- Lauteille: Helmikuu 2006
- Paikkakunta: Kokkola
Parhaat sivuroolit elokuvissa ja TV-sarjoissa
Michael Mann on todentotta erittäin upea ohjaaja juurikin siinä(kin), että hahmoilla kaikilla on vahva taustatarina.
Heatissa sen näkee parhaiten, kun yksikään hahmo ei ole varsinaisesti taustaa vaan oleellinen osa tarinaa.
Vaikka vaan se Henry Rollinsin kassara.
Ashley Juddin kohdalle tulee tehdä ikäänkuin lihalliseksi se tiukkojen ammattikrimien moraalikoodi. Ja kuinka hieno se kohtaus onkaan.
Siinä on kovuus, tiukkuus, luopuminen, suru ja silkka rakkaus esitetty pelkillä pikkueleillä. Ja tietenkin äänimaisemalla ja semmosilla..
Kiva kumarrus Melvillelle, poliisit ovat tämänkin tarinankierteen v*ttupäitä kiristämisineen ja uhkailuineen, mutta selkeästi näytetään että juttu on pakko hoitaa noin ja sällit käyttää keinoja mitä on.
Erittäin hienosti kiteytetty, ka1. Taasen.
Tuo Chris on todentotta Val Kilmerin tiukin roolityö, hän on niin sattans uskottava jo pelkästään olemukseltaan ja tosiaan siinä fyysisyydessään.
Tosin se pikku epäloogisuus on että ei osu kiikarikiväärillä käytännössä varmaan maaliin vaan nousee esittelemään sitä fysiikkaansa kieltämättä näyttävin tähtäyspositioin.
Se ei mene ihan taustatarinan kanssa puikkoihin, kun jengillä on kuskia lukuunottamatta sotilastaustaa.
Jotka kuskitkin toteutetaan erittäin rikkaasti.
Heat on aatelisleffa.
Heatissa sen näkee parhaiten, kun yksikään hahmo ei ole varsinaisesti taustaa vaan oleellinen osa tarinaa.
Vaikka vaan se Henry Rollinsin kassara.
Ashley Juddin kohdalle tulee tehdä ikäänkuin lihalliseksi se tiukkojen ammattikrimien moraalikoodi. Ja kuinka hieno se kohtaus onkaan.
Siinä on kovuus, tiukkuus, luopuminen, suru ja silkka rakkaus esitetty pelkillä pikkueleillä. Ja tietenkin äänimaisemalla ja semmosilla..
Kiva kumarrus Melvillelle, poliisit ovat tämänkin tarinankierteen v*ttupäitä kiristämisineen ja uhkailuineen, mutta selkeästi näytetään että juttu on pakko hoitaa noin ja sällit käyttää keinoja mitä on.
Erittäin hienosti kiteytetty, ka1. Taasen.
Tuo Chris on todentotta Val Kilmerin tiukin roolityö, hän on niin sattans uskottava jo pelkästään olemukseltaan ja tosiaan siinä fyysisyydessään.
Tosin se pikku epäloogisuus on että ei osu kiikarikiväärillä käytännössä varmaan maaliin vaan nousee esittelemään sitä fysiikkaansa kieltämättä näyttävin tähtäyspositioin.
Se ei mene ihan taustatarinan kanssa puikkoihin, kun jengillä on kuskia lukuunottamatta sotilastaustaa.
Jotka kuskitkin toteutetaan erittäin rikkaasti.
Heat on aatelisleffa.
-
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 3
- Viestit: 20849
- Lauteille: Joulukuu 2007
Parhaat sivuroolit elokuvissa ja TV-sarjoissa
Jumaleissön, miten kovaa settiä jengi tykittää. Todella ilo lukea. Karin analyysi Brandon ja De Niron Vitoista on kyllä kovaa luokkaa. Kun tunnistaa heti itsekin nähneensä ne ja miten mielenliikkeet heijastuvat näistä. Toki myös sitten seuraavan sukupolven Don Corleonesta. Mutta tuo pointti siitä kuinka De Niro otti Brandon Viton omakseen ja vetää nuoremman version siitä on kyllä hyvää ja osuvaa analyysiä. Saamari, jäikin kaverin kanssa Kummisetä-projekti puoleen väliin, eli katsottiin ensimmäinen niistä kaikista kahdesta leffasta. <- Steitmentti.
Mutta sitten jotakin ihan muuta:
"...But I gotta warn you... Albert is lacking in some of the social niceties."
Mutta sitten jotakin ihan muuta:
"...But I gotta warn you... Albert is lacking in some of the social niceties."
-
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 7
- Viestit: 2402
- Lauteille: Toukokuu 2010
Parhaat sivuroolit elokuvissa ja TV-sarjoissa
No nyt päästään asiaan. Ehdoton suosikkini Twin Peaks. Lynch on nero. Sarja on täynnä hienoja sivuosia. Tajuttoman hienon sivuhahmon näyttelijänä toimii myös Frank Silva. Sanon sivuhahmon painottaakseni epäilyäni, että hienon tästä tekee enemmänkin Lynchin nerous kuin Silvan näyttelijäntyö. Joka tapauksessa kovaa settiä.
- Kari Aittomäki
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 13
- Viestit: 16105
- Lauteille: Helmikuu 2006
- Paikkakunta: Kokkola
Parhaat sivuroolit elokuvissa ja TV-sarjoissa
Minäkin pidän Twinpeaksista mutta on se outoa. Planeetta Lynch on outo paikka, koko ajan saa olla varpaillaan että kekkais kaikki pikku outoudet.
Parasta siinä on sen kuvan ja liikkeen ja dialogin rytmitys, josta tuo eka esimerkki on hieno esimerkki.
Se peukku on loistava piste ja likan ilmeily kirsikka. Mikse muuten lukee Tiibettikirjaa?
Jaajaa.
Tämä sivuosa taitaa olla monelle nuoremmalle jo outo mutta on senverta jykevä että ansaitsee paikkansa.
Robert Shaw on kyllä jätkä.
Tuo monologi on enimmin hänen omaa tekstiään (oli kovatasoinen kirjailija) ja koko tuo olema on just kohdallaan.
Isäni oli just tollanen, pirunvirnettä myöten.
Tosin, Robertin kädet on pehmeät ja lihattomat, Äijällä ne oli mallia joulukinkku.
Mutta tarpeeks salty dog on RS.
Sitäpaitti, Shaw otti yhteen myös Jhamesbondin kans.
Parasta siinä on sen kuvan ja liikkeen ja dialogin rytmitys, josta tuo eka esimerkki on hieno esimerkki.
Se peukku on loistava piste ja likan ilmeily kirsikka. Mikse muuten lukee Tiibettikirjaa?
Jaajaa.
Tämä sivuosa taitaa olla monelle nuoremmalle jo outo mutta on senverta jykevä että ansaitsee paikkansa.
Robert Shaw on kyllä jätkä.
Tuo monologi on enimmin hänen omaa tekstiään (oli kovatasoinen kirjailija) ja koko tuo olema on just kohdallaan.
Isäni oli just tollanen, pirunvirnettä myöten.
Tosin, Robertin kädet on pehmeät ja lihattomat, Äijällä ne oli mallia joulukinkku.
Mutta tarpeeks salty dog on RS.
Sitäpaitti, Shaw otti yhteen myös Jhamesbondin kans.
-
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 7
- Viestit: 2402
- Lauteille: Toukokuu 2010
Parhaat sivuroolit elokuvissa ja TV-sarjoissa
Juu, outoa on. Pidän tuollaisesta outoudesta. Pidän älyttömästi kaikesta yliluonnollisesta kunhan on hyvin tehtyä. Harvoin on. Esimerkkinä vaikka Lost, salaiset kansiot, millenium, manaaja yms...
Lynchin maailmasta nämäkin: Naomi Watts, Mulholland drive:
Tai Badalamentti, Lynchin hovisäveltäjä pikkuroolissa samassa elokuvassa:
Lynchin maailmasta nämäkin: Naomi Watts, Mulholland drive:
Tai Badalamentti, Lynchin hovisäveltäjä pikkuroolissa samassa elokuvassa:
-
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 3
- Viestit: 20849
- Lauteille: Joulukuu 2007
Parhaat sivuroolit elokuvissa ja TV-sarjoissa
No nyt tulee kovaa settiä. Tuo koetilaisuus on ihan suosikkejani Mulholland Drivessa. Siinä on myös tärkeä kohtaus leffan kannalta ja aivan helvetin kovaa näyttelyä siitä että miten näytellään hyvin ja miten huonosti. Tuota ennenhän Wattsin hahmo on treenannut samaa kohtausta, ilman mitään latausta, mutta tuossa tulee HAHMON näyttelijäntaidot esiin. Ja tuo "don't play it for real until it gets real" tms ja siihen liitetty höpötelmä on aivan hemmetin kovaa settiä. Ja tuo vastanäyttelijäukkelihan on aivan älytön. Ehkäpä tarkoitit häntä sivuhahmolla?
Ja tuo Tappajahain kohtaus on jotakin, minkä muistan ensimmäiseltä katselukerralta todella kakarana. Olen muuallakin sanonut täällä, että tykkään suuresti siitä, kun leffoissa käytetään kertojaääntä. Tässä vielä kohtaukseen laitettuna. Ja ilman tuota kohtausta leffa ei olisi lähellekään sama kuin muuten. Tuossahan se selitetään mikä siellä on vastassa. Ja vaikka hirmutöitä on jo nähty, kerronnan voima on kovempi. Katsoja piirtää mielessään oman kuvan. Ja parempaa tarinankertojaa saa etsiä. Kakarana varsinkin tuollainen maailmaa nähnyt ukko kertomassa kokemuksistaan oli sellainen, että nyt rauhoitutaan vanhimman tarinanvälitysmuodon ääreen kuuntelemaan kun setä kertoo. Koko homma paatin kopissa, mikä on aina hieno homma, kun suuri maailma avataan pienessä hetkessä ja tilassa.
Hyvin myös alustettu, kun ensiksi kyrrvänmittailuissa alustetaan uskottavuus. Pienenä mielenkiintoisena detaljina myös päähahmo, joka vähän nostaa paitaa ja meinaa kertoa omasta jutustaan, mutta jättää kertomatta. Onko sitten koska se olisi kova tarina vaiko siksi että se kova tarina on vasta tulossa hänelle? Vaiko vähän molempia?
Ja tuo Tappajahain kohtaus on jotakin, minkä muistan ensimmäiseltä katselukerralta todella kakarana. Olen muuallakin sanonut täällä, että tykkään suuresti siitä, kun leffoissa käytetään kertojaääntä. Tässä vielä kohtaukseen laitettuna. Ja ilman tuota kohtausta leffa ei olisi lähellekään sama kuin muuten. Tuossahan se selitetään mikä siellä on vastassa. Ja vaikka hirmutöitä on jo nähty, kerronnan voima on kovempi. Katsoja piirtää mielessään oman kuvan. Ja parempaa tarinankertojaa saa etsiä. Kakarana varsinkin tuollainen maailmaa nähnyt ukko kertomassa kokemuksistaan oli sellainen, että nyt rauhoitutaan vanhimman tarinanvälitysmuodon ääreen kuuntelemaan kun setä kertoo. Koko homma paatin kopissa, mikä on aina hieno homma, kun suuri maailma avataan pienessä hetkessä ja tilassa.
Hyvin myös alustettu, kun ensiksi kyrrvänmittailuissa alustetaan uskottavuus. Pienenä mielenkiintoisena detaljina myös päähahmo, joka vähän nostaa paitaa ja meinaa kertoa omasta jutustaan, mutta jättää kertomatta. Onko sitten koska se olisi kova tarina vaiko siksi että se kova tarina on vasta tulossa hänelle? Vaiko vähän molempia?
-
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 7
- Viestit: 2402
- Lauteille: Toukokuu 2010
Parhaat sivuroolit elokuvissa ja TV-sarjoissa
Huomaan sählänneeni. Naomi Watts ei kaiketi ollut sivuroolissa Mulholland drivessä vaan pääosassa. Perskeles.
- Kari Aittomäki
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 13
- Viestit: 16105
- Lauteille: Helmikuu 2006
- Paikkakunta: Kokkola
Parhaat sivuroolit elokuvissa ja TV-sarjoissa
Naminami oli tosiaan pääosassa ja hoiti tontin kyllä hienosti.
Tosta koetilaisuudesta mä muistan päällimmäisenä sen kasvavan epämukavuudentunteen, kun oikeasti saa tuntumaa siihen miten näyttelijät joutuu sivuttamaan/valjastamaan henkilökohtaiset tuntemuksensa.
Hyvä esimerkki.
Sama epämukavuuden vanne kiristyi tossa kaffijutussa. Onnistuneesti ikävää kerrontaa.
Tuosta Jawsin poliisipäällikkö-hahmosta, pahat kielet kertovat että Spielberg juutalaisuuttaan kantavana koki tehdä hahmosta etäisen ja epävarmuudessaan pidättyväisen. Kaskun Scheider on puolisakemanni.
Tuon kohtauksen tarkoitus olisi korostaa hahmon kielteisiä puolia, juurikin siten että se taustatarina jää hämärään.
Siihen vain vihjaillaan että roolihahmolla olisi traumaattistakin taustaa ja saaripoliisihomman piti olla puhaltelupesti.
Kuinka lienee. Saattaa olla melgibsonistien päästämä pahka. Spielber ON aika rasittava joskus stereotypioineen mutta kukapa ei.
Aika moni ei.
Niin, yksi parhaita ja mehevimpiä sivuosia tehtaillut veikkonen oli Harry Dean Stanton.
Se toi aina juttuunsa sellasta nukkavierua viehätystä.
Aika surkea on laatu mutta mitästuosta.
Veikkaampaettä nuo läpät on ittekeksittyjä.
- This is a shocking experience!
edit, pikkujuttu.
Sähkövastaava on eräässä toisessa mahtileffassa käskyttänyt jotta "squel like a pig, boy."
Tosta koetilaisuudesta mä muistan päällimmäisenä sen kasvavan epämukavuudentunteen, kun oikeasti saa tuntumaa siihen miten näyttelijät joutuu sivuttamaan/valjastamaan henkilökohtaiset tuntemuksensa.
Hyvä esimerkki.
Sama epämukavuuden vanne kiristyi tossa kaffijutussa. Onnistuneesti ikävää kerrontaa.
Tuosta Jawsin poliisipäällikkö-hahmosta, pahat kielet kertovat että Spielberg juutalaisuuttaan kantavana koki tehdä hahmosta etäisen ja epävarmuudessaan pidättyväisen. Kaskun Scheider on puolisakemanni.
Tuon kohtauksen tarkoitus olisi korostaa hahmon kielteisiä puolia, juurikin siten että se taustatarina jää hämärään.
Siihen vain vihjaillaan että roolihahmolla olisi traumaattistakin taustaa ja saaripoliisihomman piti olla puhaltelupesti.
Kuinka lienee. Saattaa olla melgibsonistien päästämä pahka. Spielber ON aika rasittava joskus stereotypioineen mutta kukapa ei.
Aika moni ei.
Niin, yksi parhaita ja mehevimpiä sivuosia tehtaillut veikkonen oli Harry Dean Stanton.
Se toi aina juttuunsa sellasta nukkavierua viehätystä.
Aika surkea on laatu mutta mitästuosta.
Veikkaampaettä nuo läpät on ittekeksittyjä.
- This is a shocking experience!
edit, pikkujuttu.
Sähkövastaava on eräässä toisessa mahtileffassa käskyttänyt jotta "squel like a pig, boy."
-
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 7
- Viestit: 2402
- Lauteille: Toukokuu 2010
Parhaat sivuroolit elokuvissa ja TV-sarjoissa
Vihreä maili kirjassa oli mielestäni aivan sairaan hieno idea: kun Coffee menee parantamaan vankilanjohtajan vaimoa niin syöpä tämän päässä jotenkin tietää, että Coffee on tulossa ja alkaa huutelemaan rivouksia ja kiroilla ja pitää meteliä, että Coffee on pidettävä loitolla.
Kiehtoi ainakin mun mielikuvitusta. Muistaakseni elokuvassa tuollainen yksityiskohta oli jätetty pois.
Kiehtoi ainakin mun mielikuvitusta. Muistaakseni elokuvassa tuollainen yksityiskohta oli jätetty pois.
- Kari Aittomäki
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 13
- Viestit: 16105
- Lauteille: Helmikuu 2006
- Paikkakunta: Kokkola
Parhaat sivuroolit elokuvissa ja TV-sarjoissa
Ei jätetty, kerrottiin vain toisillla keinoin.
Kaskun koko leffa käyttää tavallaan 50-luvun estetiikkaa, on esilletuontikin erilaista kuin modernimmassa tykityksissä.
Riivajais-teema tuotiin esiin hienosti kirjassa mutta yhtähienosti leffassa, kohtaus oli täynnä viittauksia Friedkinin Manaajaan.
Molemmissa versioissa Pyhä Mies kohtaa riivaajaisen ja karkottaa pois tiehensä, Milessa Coffey kahlitsee pahuuden ja käyttää sitä "rangaistakseen pahoja miehiä".
Tätä ulkopuolista pahaa pedataan sillä kohtauksella kun Wildbill tarraa Coffeyn käteen ja tämä selkeästi kavahtaa ja inhoaa.
- You a bad man.
- That's right, nigger. Bad as you'd want.
näin. Jäi kirjottamatta että Harry D Stanton teki töitä myös Twinpeaksissa.
Ja tässä.
Kaskun koko leffa käyttää tavallaan 50-luvun estetiikkaa, on esilletuontikin erilaista kuin modernimmassa tykityksissä.
Riivajais-teema tuotiin esiin hienosti kirjassa mutta yhtähienosti leffassa, kohtaus oli täynnä viittauksia Friedkinin Manaajaan.
Molemmissa versioissa Pyhä Mies kohtaa riivaajaisen ja karkottaa pois tiehensä, Milessa Coffey kahlitsee pahuuden ja käyttää sitä "rangaistakseen pahoja miehiä".
Tätä ulkopuolista pahaa pedataan sillä kohtauksella kun Wildbill tarraa Coffeyn käteen ja tämä selkeästi kavahtaa ja inhoaa.
- You a bad man.
- That's right, nigger. Bad as you'd want.
näin. Jäi kirjottamatta että Harry D Stanton teki töitä myös Twinpeaksissa.
Ja tässä.
-
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 7
- Viestit: 2402
- Lauteille: Toukokuu 2010
Parhaat sivuroolit elokuvissa ja TV-sarjoissa
Täytynee olla sitten vain snadisti eri mieltä. (pikku disclaimer, puhun ulkomuistista kun en oo lukenu vihreää mailia vuosiin) Mutta mutta. Kirjassa syöpä oli selkeästi ottanut riivaajan paikan. Eli sellainenkin tulkinta oli mahdollinen, että syöpä oli riivaaja. Muistaakseni tämä jätettiin kuitenkin kirjassa sillä viisiin auki, että voi myös päästä tulkintaan, että syöpä itsessään oli ajatteleva, pahantahtoinen entiteetti ilman mitään raamatullisia konnotaatioita. Mikä mielestäni oli suorastaan saatanallista Näin itse halusin tuon kohtauksen hahmottaa. Elokuva puolestaan tältä osin oli pelkkää manaajaa, mikä oli mulle pettymys, kun olin jo kuvitellut tilanteen eri moiseksi. Ja koska manaaja oli jo tehty.
En tiedä onko hyvää sivuosanäyttelemistä mutta tää kohtaus on mun mielestä aivan helvetin siisti ja onhan siinä mielenkiintoisempi hahmo sivuhahmo.
En tiedä onko hyvää sivuosanäyttelemistä mutta tää kohtaus on mun mielestä aivan helvetin siisti ja onhan siinä mielenkiintoisempi hahmo sivuhahmo.
Lauteilla
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 135 kurkkijaa