Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kuntavaalit 2017

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kuntavaalit 2017

#1

Viesti Mika »

Sain vaalikoneella jälleen kerran jänniä tuloksia. :D

1. sitoutumaton
2. Vasemmistoliitto
3. Kokoomus
4. Vihreät
5. KD

Seleevä... :D



Monessa mielessä kuntavaalit ovat tärkeämmät kuin eduskuntavaalit. Hajonta eri puolueiden välillä varmaankin on aika suurta Suomen eri kunnissa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kuntavaalit 2017

#2

Viesti Mjölnir »

Tein vaalikoneella etsinnän siten, että jätin vastaamatta arvokysymyksiin (ohita kysymys) ja vastasin vain sellaisiin, joilla on reaalipolitiikan kannalta merkitystä kunnassa, kuten "pitäisikö joukkoliikenteen olla ilmaista kaikille" yms. Vastasin kaikkiin kysymyksiin siten, miten arvioin sen lisäävän eniten kustannuksia, eli tulevan kaikkein kalleimmaksi kaupungille. Lista minulle sopivimmista ehdokkaista olis tylsää luettavaa:

SDP, SDP, SDP, VAS, VAS, SDP, VAS....

Samaan aikaan kun kunnat velkaantuvat, populistipuolueet ovat valmiita lisäämään kustannuksia kuin ämpärillä kaatamalla...
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kuntavaalit 2017

#3

Viesti Mjölnir »

Jos asuisin Helsingissä, valintani saattaisi hyvinkin olla liberaalipuolue.

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Kuntavaalit 2017

#4

Viesti MtJ »

Mua ***tuttaa maalla asuvana näin tyhmät kysymykset:
5. Jokaisen pitää päästä palveluiden äärelle joukkoliikenteellä.
:naurupyorii:

Mulle kyllä käy junarata tohon kulmalle, mutta kustannukset voi olla luokkaa miljardi ja matkustajana Jyväskylään on sitten tasan minä :smt003

Ja mikä se homma oli, joka jossain pyöri, että koko maa pitää asuttuna, mitä nää nyt oikeasti hakee :D :D Meinaako että asumattomana pitäminen jotenkin mystisesti lakkauttaa myös teiden kunnossapidon kokonaisuudessaan, vedetään tiet ja sähköverkot rullalle ja se on sitten siinä? Muuta täällä haja-asutusalueella ei ole pois kerättäväksi. Tulisko tästä kuitenkin ihan pieni poru, kun ne sadat tuhannet kesämökit pistettäisiin jyrällä maan tasalle, vai mitä?

Jos tämä tarkoittaa sitä, että koko suomi asuttuna, että kerätään ne sähkölinjat + tiestö pois, niin ok, siitä voidaan keskustella. Jos se ei tarkoita sitä, niin täsmentäisikö joku, mitä heikennystä on tulossa tänne periferiaan? Kun ei ole mitään muuta jäljellä, palvelut löytyy Mikkelistä tai Heinolasta, molemmat noin 65km päässä täältä. Ok, joku sale löytyy lähempää ja apteekki myös, mutta nämä on sijoitettu kannattavuusperiaatteella ABCn yhteyteen. Kustannetaanko ABC verovaroin kenties? Onko se äänestettävissä mihin näitä keskuksia laitellaan?

Vai pistetäänkö siis Mikkeli ja Heinola maan tasalle? (Kannatan)

Vähän voisi kaivata konkretiaa höpinän sijaan siitä, että mitä tarkoittaa, kun puhutaan että joukkoliikenne kaikille käyttöön ja siitä, että koko suomi pidetään asuttuna? Eihän näissä jutuissa ole järjen häivää taas.

**ttu että nää välillä vaan tuntuu olevan niin abstraktitasolla sovittuja populistisia heittoja, että jos konkretiaa hakee, se löytyy alemmasta ilmakehästä.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6418
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Kuntavaalit 2017

#5

Viesti AlexMachine »

Minäkin kokeilin kustannuksia kasvattavaa tapaa vaalikoneessa. SDP, Vihr,Vas, Vas, Vihr, RKP, Vihr, RKP, Vihr, SDP.
Toinen vaalikone Vas, Vas, Vas, Vas, Vas, Vas.
Kolmas vaalikone Vihr, Vihr, SKP, Vas, Vas, Vas, Vas, Vas.
(tämä vaalikone täysin päinvastaisin painotuksin tehtynä)
SDP? (mitä ihmettä), Kok, Kok, Kok, RKP, Kok, RKP

Sinänsä mielenkiintoista on oikeastaan kysymysten asettelu. Yksi vaalikone selkeästi antoi Vihr ja RKP enemmän osumia kuin kaksi muuta.

Toinen joka hämmästytti ettei yhtään PS osunut kumpaankaan listaan missään vaalikoneessa (ehkä arvokysymysten jättämäinen EOS/Ohita vaikutti eniten tähän puolueeseen)
Mielenkiintoista on myös jollain tasolla RKPn jakautumien sekä oikealle että vasemmalle.
The beatings will continue until morale improves.
Atticora
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1515
Lauteille: Heinäkuu 2013

Kuntavaalit 2017

#6

Viesti Atticora »

Itse kokeilin vastata sillä tavalla, että pyrin valitsemaan vastaukset sen mukaan, miten yhteiskunnallista tasa-arvoisuutta mielestäni heikennettäisiin eniten, eli esim. vanhusten, koululaisten asema heikentyisi mahdollisimman paljon.
Ohitin kysymykset, joilla ei mielestäni ollut suoraa merkitystä tähän asetteluun, eli vaikkapa lastenkasvatukseen tai jonkun ulkoilukäytössä olevan alueen kaavoitukseen liittyvän kysymykset.

Voittorivi: KOK, KOK, PER, PER, PER, KOK...
Kaikki ehdokkaat miehiä, ikäjakauma 38-56 vuotta.
Atticora
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1515
Lauteille: Heinäkuu 2013

Kuntavaalit 2017

#7

Viesti Atticora »

Kun vastaa tosissaan, eikä (mielestään) edusta mitään poliittista ääripäätä, puoluekirjo voi olla yllättävä.
Löydän tähän pari selitystä:
-ehdokkaat eivät vastaa totuudenmukaisesti
-useissa kysymyksissä vastaukset jättävät paljon auki sen suhteen, millä keinoilla ehdokas lähtisi toteuttamaan asiaa
-vastausten painoarvoa ehdokkaalle tai vastaajalle ei ole määritelty (ainakaan Ylen koneessa)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kuntavaalit 2017

#8

Viesti Mjölnir »

Atticora kirjoitti: -useissa kysymyksissä vastaukset jättävät paljon auki sen suhteen, millä keinoilla ehdokas lähtisi toteuttamaan asiaa
Tämä.

Minusta olisi kivaa, jos kaikki olisi ilmaista, mutta olen myös sen verran realisti, että ennen kuin joku minulle tällaista tyrkyttää, niin kysyn, että kuka sen maksaa.

Kuntavaaleissahan ei pysty lupaamaan, että "rikkaat" maksavat, koska kunnallisveroja maksetaan tasaprosentin mukaan.

Siksi kuntavaaleissa ei kukaan pystykään osoittamaan keinoja rahoituksen keräämiseen sellaisille asioille, jotka lisäävät kustannusvaikutuksia...
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 4

Kuntavaalit 2017

#9

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Kuntavaalit 2017

#10

Viesti Point »

Hesarin vaalikone tarjoaa Liberaalipuoluetta kovasti, mutta saakohan ne mitään aikaiseksi?




Kuva
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kuntavaalit 2017

#11

Viesti Mjölnir »

Point kirjoitti:Hesarin vaalikone tarjoaa Liberaalipuoluetta kovasti, mutta saakohan ne mitään aikaiseksi?




Kuva
Ongelma on tietysti siinä, että kyseessä on ns. Pienpuolue ja suomalaisessa demokratiassa suuret vievät...

Ja kun oikeistolainen talousrealismi ei ole kovin populistista, niin äänivyöryä oikeistoliberaalipuolueelle voi olla vaikea kuvitella.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Kuntavaalit 2017

#12

Viesti Point »

Mjölnir kirjoitti:
Point kirjoitti:Hesarin vaalikone tarjoaa Liberaalipuoluetta kovasti, mutta saakohan ne mitään aikaiseksi?




Kuva
Ongelma on tietysti siinä, että kyseessä on ns. Pienpuolue ja suomalaisessa demokratiassa suuret vievät...

Ja kun oikeistolainen talousrealismi ei ole kovin populistista, niin äänivyöryä oikeistoliberaalipuolueelle voi olla vaikea kuvitella.
Niin. Totta. Ja Helsingissä ovat kaksi suurta aika vahvoilla ja vielä pormestarivaalit sotkevat kuviota..
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kuntavaalit 2017

#13

Viesti Mika »

Vaikka virhemarginaali on 2,4 %, näyttäisi siltä että SDP on nousemassa hallitusoppositiosta kuntavaalien veturiksi. Aika pieniä nuo erot kyllä ovat.
Kyselyn mukaan SDP:n kannatus on 19,1 %. Niskaan hengittävät kokoomus ja keskusta. Kokoomuksen kannatus on 18,8 % ja keskustan 18,6 %. Alman maaliskuisesta kyselystä SDP:n kannatus on pudonnut hieman ja kokoomuksen noussut.

Kärkikolmikon takana vihreiden kannatus on kyselyn mukaan 11,8 % ja perussuomalaisten 11,2 %.


Vuonna 2012 tulokset olivat tällaiset:

Koodi: Valitse kaikki

	
Kansallinen Kokoomus		21,9 %	-1,6
Suomen Sosialidemokraattinen Puolue		19,6 %	-1,6
Suomen Keskusta		18,7 %	-1,4
Perussuomalaiset	12,3 %	+6,9
Vihreä liitto		8,5 %	 -0,4
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 23332
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Kuntavaalit 2017

#14

Viesti TimoS »

Mika kirjoitti:näyttäisi siltä että SDP on nousemassa hallitusoppositiosta kuntavaalien veturiksi
Ansiotonta arvonnousua, mutta minkäs teet
Kyselyn mukaan SDP:n kannatus on 19,1 %. Niskaan hengittävät kokoomus ja keskusta. Kokoomuksen kannatus on 18,8 % ja keskustan 18,6 %. Alman maaliskuisesta kyselystä SDP:n kannatus on pudonnut hieman ja kokoomuksen noussut.
Hesarilla on hyvin samansuuntaisia tuloksia
http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005154905.html
Kokoomuksen kannatus on 19,7 prosenttia, Sdp:n 19,3 prosenttia ja keskustan 18,9 prosenttia. Kaikki luvut mahtuvat virhemarginaaliin.
Virhemarginaali on 2.2%-yksikköä.
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Kuntavaalit 2017

#15

Viesti Point »

Äänestäkäämme tulonsiirtojen puolesta ja muita vastaan

http://www.libera.fi/blogi/ajatuspaja-h ... onlopuksi/
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 27 kurkkijaa