Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Uudenvuodenlupaukset

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Uudenvuodenlupaukset

#16

Viesti T-T »

Kokeilen päästä eroon siitä hetkellisestä v1tutuksesta kun puhelin alkaa soida, ja vastatakin siihen vaikka olen väsynyt tai jotain.
Miten voikin olla toi puhelimeen puhuminen näin vaikeaa.

Faktat, ja luuri kiinni perkele! :)
Lybeck
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 430
Lauteille: Lokakuu 2012

Uudenvuodenlupaukset

#17

Viesti Lybeck »

Vähemmän kyynistelyä ja sarkasmia, enemmän sydämellisyyttä. Piirtämisprojekti. Judo bjj:n ja defendon päälle. Jonkin uuden lajin kokeilu, ehkä aikido tai jokin muu vähemmän itsepuolustuksellinen ninjameininki. Näillä tää vuosi läpitte.
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Uudenvuodenlupaukset

#18

Viesti Aihki »

Saan muutaman kilon painoa lisää, mieluiten lihasmassaa ... :evil:
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Uudenvuodenlupaukset

#19

Viesti Jussi Häkkinen »

Lupaan, että tänäkin vuonna firman liikevaihto vähintään kaksinkertaistuu, kuten tähänkin asti. Mielellään kolminkertaistuu.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Uudenvuodenlupaukset

#20

Viesti nassesetä »

Itse harvemmin lupailen mitään, mutta jonkinsortin tavoiteltavia asioita on hyvä näin vuoden alussa tuumailla.

Tavoitteina voisi olla 120kg penkkimaksimi, 20 leukaa ja 15 pystypunnerrusta ja mieluiten siten ettei elopaino paljoa ysikympistä nousisi, saisi jopa parilla kilolla laskea (helpottaa myös tuota leuanvetoa). Kahvajöötin suhteen voisi ottaa myös jonkinlaisen nousujohteisen tavoitteen puhtaissa heilautuksissa, mutta ruoto määrää tahdin.

Lajinomaisen treenin suhteen voisi tavoitteena olla lyöntilinjojen ja nopeuden optimointi, ottaen huomioon selän nykyinen liikkuvuus. Tässä tavoitteessa voi tosin tahtomattaan tulla seinä vastaan.

Yleiskunnon kohotuksen aloittanen piakkoin, kunhan saan sukset alleni. Edellisvuonna hyvin toteutunut tavoite aktiivisesta hyötyliikunnasta toteutukoon myös nyt.

Lihansyöntiä voisi myös jonkin verran vähentää.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Uudenvuodenlupaukset

#21

Viesti tabitha »

Lopetan kofeiinin käytön. Tämän avulla yritän hankkiutua eroon myös unilääkityksestä.

Lopetan maitotuotteiden käytön, lihaa en ole muutenkaan syönyt vuosiin. Kala ja kananmuna pysyvät varmaankin ruokalistalla, koska veganismiyritykset ovat kohdallani päättyneet aina siihen että kärsin jostain puutostilasta tai mahavaivoista (ei ole vegaaniuden vika vaan olen laiska enkä jaksa laittaa itse ruokaa).

Suoritan kaiken muun kandidaatin tutkintoa varten paitsi ehkä itse tutkielman koska kandiseminaari menee väkisinkin 2016 keväälle. 2 dan gossa, 3000m cooperissa ja 20 leukaa olisi myös ihan kiva.

Nii ja aloitan kisaamisen BJJ:ssä.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Uudenvuodenlupaukset

#22

Viesti katar »

Mä lupasin jo olla ihana ärsyttävä itseni koko vuoden ja kiusata kavereita kaikkella härömeiningillä fb:ssä. Kuntoilla vois yrittää useammin. Luvata en uskalla, ne on aina menneet ihan persiilleen ne lupaukset. Ja niin, vaikka salin seinällä lukee "Sweat more. Bitch less." niin aion edelleen olla bitch, jos sille tuntuu. HAH. :smt003
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 93834
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Uudenvuodenlupaukset

#23

Viesti Mika »

Teen uudenvuodenlupaukseni jo nyt, vaikka vuoden vaihtumiseen on vielä parisen viikkoa.

Epäitsekkyys on hieno arvo, mutta sen kuuluisan taolaisen dualismin yin ja yang on siinäkin tärkeää, eli tasapainoa on oltava. Siihen keskityn. Aion tehdä päätöksiä, joiden epäitsekkyys ei aiheuta itselleni kohtuutonta taakkaa. Oppia ikä kaikki.

Henkilökohtaisessa elämässäni tämä näkyy isoimpien päätösten kohdalla. Parisuhde pysyy elämäni kiintopisteenä. Siihen panostan edelleen ja enemmän. Kaikki muu on vain kohinaa ja saa tästedes sellaisena pysyä. Myös erakoituminen saa jatkua toistaiseksi omalla painollaan. Yksinkertainen on kaunista.

Työelämässäni teen niin, että jätän sivutyöni tauolle toistaiseksi. Se on riski, sillä päätyöni on varsin vaihtelevaa vuodesta toiseen, ja moninaisten sattumusten kautta voi käydä niinkin, että jään tyhjän päälle. Samassa sivutyöhöni palaaminen voi osoittautua hankalaksi tai jopa mahdottomaksi. Se olkoon se riski sitten. Päätyöstäni kuitenkin nautin suuresti, ja koska sivutyöni ovat melkoisesti vaikeuttaneet päätyöhöni keskittymistä ja siihen vaadittavien rutiinien muodostumista, ajattelen nyt itseäni. Siinä kun sivutyöni ovat aiheuttaneet ihan liiaksi distressiä, on päätyöni ehtymätön eustressin lähde. Lisäksi jatkan päätyössäni kehittymistä aktiivisesti, ja aion ottaa siinä kunnon askeleita.

Lupaan myös keskittyä kasveihini, joita minulla on nyt 15, koska niistä on minulle suurta iloa, ja ne piristävät kotiani. Opettelen viherpeukaloelämän saloja entistäkin ahkerammin. Kokemuksen kautta oppii.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Uudenvuodenlupaukset

#24

Viesti Lasse Candé »

Hyvää ja punnittua tekstiä!

Toivottavasti löytyy tasapaino kaiken välillä. Toivottavasti löydät tavan jolla ei tarvitse priorisoida liikaa ja elämään jää riittävästi kiintopisteitä. Aina pitäisi olla muutoksia varten varasuunnitelmaa sille, kuinka elämä voi maistua vaikka jokin tärkeä osa siitä poistuisi. Se varasuunnitelma on parhaimmillaan riittävä määrä muita kuvioita ettei ns putoa tyhjän päälle vaikka mikä tulisi. Tämä on priorisoinnin ongelma, mikäli karsii liikaa. Ja kavereista kannattaa pitää kiinni, koska sieltä saa voimaa.

Mutta lähes kaikessa on hyvä olla vähintään puoliksi itsekäs. Jos tahtoo olla maailmassa hyvä toimija, sen tekee parhaiten silloin kun sitä jaksaa ja sitä jaksaa parhaiten silloin kun on hyvä itselleen. Parasta epäitsekkyyttä on sellainen joka kulkee käsi kädessä itsekkyyden kanssa, eli periaatteessa aina pitäisi olla vastaus kysymykseen "mitä minä saan tästä?" Mitä enemmän, sitä parempi diili ja mitä parempia diilejä, sitä parempi useammalla ihmisellä on olla.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 93834
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Uudenvuodenlupaukset

#25

Viesti Mika »

Hmm, ehkäpä kirjoitukseni jätti liikaa varaa tulkinnoille. Täsmennän muutamalla sanalla.

Tämä kuluva vuosi on ollut elämäni paras kaikilla osa-alueilla. :) Tarkoitin enemmänkin sitä, että pyrin vielä parempaan ensi vuonna. Siihen liittyy luottaminen intuitioon. Kuten kaikki jo elämää vähän nähneet tietävät, intuitioon voi kutakuinkin aina luottaa. Joskus siihen luottaminen edellyttää päätösten tekemistä. Elämä on sattumusten summaa. Vaikutan siihen, mihin pystyn. Muuten menen virran mukana pyrkien nauttimaan jokaisesta hetkestä.

Parhaita kavereitani on kaksi: Nuorikko ja minä itse. Sosiaalisen kiintiöni täytän töissäni, muutaman pienen WhatsApp-ryhmän kautta sekä tapaamalla muutamia harvoja kavereitani joitakin kertoja vuodessa. Jos joskus tulevaisuudessa koen tarvitsevani lisää kanssakäymistä muiden ihmisten kanssa, teen niin. Nautin yksinolosta. Olen melkoisen erilainen ihminen nyt kuin vaikka viime vuosikymmennellä, jolloin suurin osa tätä lukevista ja minut tuntevista minut viimeksi paremmin tunsi.

Pidän vaihtelevuudesta töissäni. Mikrotasolla vaikutan siihen itse, mistä olenkin saanut paljon hyvää palautetta. Makrotasolla olemme kaikki enemmän tai vähemmän muuttuvien olosuhteiden armoilla. Carpe diem. Jotkut ihmiset tekevät työelämässään tarkkoja, useiden vuosien päähän ulottuvia kunnianhimoisia suunnitelmia (yksi potkulainen ainakin oli joskus tällainen). Kunnioitan sellaista päättäväisyyttä. Omasta henkisestä maailmastani sellainen on kuitenkin valovuosien päässä. Sanoisinkin että mahdollisesti jotakin ihmisestä kertoo se, miten hän vastaa siihen klassiseen työhaastattelukysymykseen: "Mitä teet viiden vuoden päästä?" Se on minun silmissäni hassunkurinen kysymys. :D

"Jumala antaa, Jumala ottaa, vaan päähäni en pane pottaa."
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 93834
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Uudenvuodenlupaukset

#26

Viesti Mika »

Olipa hauska lukea tuota näin kahden vuoden jälkeen. 😁

Olen vihdoin ja viimein opetellut sanomaan ei. Jatkan sitä linjaa. Samassa olen oppinut jaksamiseni rajat ja tarvitsemani vapaa-ajan määrän. Muistan ne hyvin tästedes. Ja niihin liittyen panostan taas muuhunkin elämään kuin töihin. Se muu elämä jäi aika lailla tauolle puolitoista vuotta sitten. Kamppailulajit jätin vuosia sitten taakseni mm. siksi, että voisin elää muutakin elämää. Nyt putosin siihen samaan kuoppaan. Nousin sieltä tämän joululoman aikana, ja jatkan sillä linjalla. Siihen kuuluu vaikka mitä, mm. se että yksi läheisimmistä ystävistäni muutti takaisin Tampereelle viikonloppuna.

1) Lupaan muistaa että osaan nykyään sanoa ei.

2) Panostan elämään kokonaisuutena.

3) Otan läheiset ihmiset lähemmäksi.

Näillä lähdetään kohti vuotta 2020! :coool:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Uudenvuodenlupaukset

#27

Viesti Lasse Candé »

Näyttää hyvältä ja pohditulta!

Itselläni ei oikein ole lupauksia. Sellaisissa muutoksen myllerryksissä mennään työ- ja opiskeluasioiden suhteen, että enemmänkin tulee jatkuvasti havainnoida ja miettiä. Siis sen sijaan että löisi lukkoon jotain koska kaleneteri sanoo että tullaan tähän kohtaan taas. :D

Hyveisiin ja paheisiin liittyvää: Röökiä olen ollut polttamatta viime tammikuun puolivälistä. Voisi aloittaa taas. Alkoholin kanssa voisi yrittää löytää sen, ettei heti korkattuaan ala kittaamaan täysillä. :D Tätä tukee hyvin muutaman kuukauden tauko joka loppui joulukuun alussa. Nyt näkee sen peikon vähän eri perspektiivistä ja pohdinnoille on parempaa pohjaa. En tiä saatana. :D

Liikuntaa voisi yrittää saada elämään suuremmissa määrin takaisin. Ja enemmän kakeleirejä. Nyt kun on paremmin varaa ja aikakin on paremmin järjestettävissä. Jonkin aikaa treeni ollut passiivista satunnaista himmailua. Ja kavereita olisi hyvä nähdä enemmän. Parisuhteilu + työ + asuminen melko vieraalla paikkakunnalla on liian hyvä kombo siihen, että ilman kavereiden kanssa vietettävää aikaa alkaa kadottamaan kontaktin itseensä, jollakin "kontaktin" ja "itsen" varmaan melko epämääräisellä määritelmäparilla.



Melko uusi ilmiö elämässäni on, että olen alkanut arvostamaan sometustani enemmän. Ennen pidin sitä ajanhukkana, johon jostain syystä aina kuitenkin palasin. Nykyään pidän sitä tärkeänä. Tätä olenkin sivunnut eri tavoin vissiin kahdessa eri ketjussa. Pidän myös työstäni ja olen ottanut siinä antoisan opetussuunnitelmaan liittyvän kehitysprojektin lukion puolella. Minulla on siinä aika vapaat kädet, mikä onkin koko lukioreformiin liittyvän hankkeen idea. Muuten kyseisestä kehittämisestä ei kannattaisi tehdä opettajan työtä.

Paljon aikaa elämästäni siis menee jonkinlaiseen informaation käsittelyyn. Se että siinä on entistä enemmän "järkeä" suhteessa menneisyyteeni, on uudehkoa. Nyt pitäisi saattaa tämä jonkinlaiseen tasapainoon sosiaalisuuden ja fyysisyyden kanssa. Tämä voisi olla oma tulevan vuoden haasteeni.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Uudenvuodenlupaukset

#28

Viesti Kari Aittomäki »

Minä aion kokeilla erästä juttua.

Jouluaattona kävin vegaaniluonaalla siskolikan luona, söin sitä mitä hekin. Soija oli kyllä äklöä..
Hommaa helpotti se että olin nälkäinen vaan en ole ikinä ollut hädissäni jouluruokien perään, edes kinkku ei niin nappaa.

Nyt nappas, riittoisa ja raikas joulupöytä tyydytti nälän, antoi mehukkaan energian ja mikä parasta, se raskas uupumus.. sitä ei vaan ollu.
Oli hyvä olla.

Tänä vuonna meinaan kokeilla kasvismässyä.
Se on lihauskovaiselle kova kivestys mutta sujunee koska syönmuutenkin erittäin kasvispitoisesti.
Ei tartte ku pudottaa liha veks.

Katotaan.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Uudenvuodenlupaukset

#29

Viesti Lasse Candé »

Jos jo osaat syödä rehupöperöillä, niin eihän siinä sitten. Itse en osaisi. Ehkä tämä kertoo jotain kasvispäivien jne tärkeydestä. Mutta vegeseteistä viis, hyvää uutta vuotta!




Täytyy vielä omaani palata, koska on tapahtunut suuri ihme. :o

En ole taikauskoinen, mutta olen läppä-"uskoinen".

Tämä edellisestäni pitää lukea uudestaan kun valmistautuu suureen tarinaan:
Lasse Candé kirjoitti: joulu 31, 2019, 12.36 Paljon aikaa elämästäni siis menee jonkinlaiseen informaation käsittelyyn. Se että siinä on entistä enemmän "järkeä" suhteessa menneisyyteeni, on uudehkoa. Nyt pitäisi saattaa tämä jonkinlaiseen tasapainoon sosiaalisuuden ja fyysisyyden kanssa. Tämä voisi olla oma tulevan vuoden haasteeni.

Meillä oli uudenvuoden vieraita, jotka lähtivät ehkä about klo 1 tai vähän sen jälkeen. Sitten vetäsin vielä iltapalaksi tacon vai burriton... Joka tapauksessa sen 20 cm halkaisijan ympyrälätyn minkä päälle laitetaan settejä.

Olen huomannut että niitä on turha tehdä laatikoksi ja syödä kaikki valuen, joten vetelin normaaliin tapaani haarukalla ja veitsellä. Kun oli syömiset valmiina, tullaan tähän ihmeeseen...



Lautanen oli tyhjänä ja asetan haarukan lautaselle kevyesti "viskaten". Se osa joka on käden puolella matkaa kohti lautasen reunaa ja vastaavasti noukkimispää kohti lautasen keskustaa. Eihän haarukoita tuolleen heitetä, joten se on ollut sellaista liikkuvaa asettelua mitä tuo kuvaa elävämmin. Mutta kun otteeni irtoaa, haarukka ei ole normaaliin tapaan lautasen päällä. Eli siis asetettuna lautaselle. Sen sijaan haarukan painopiste jäi lepäämään lautasen reunalle ja haarukka jäi siihen keikkumaan tasapainotellen. Noukkimispää keinuu lautasen syvennyksen puolella ja tarttumispää lautasen ulkopuolella. Näytän mimmille vieressä että "kato mitä tapahtui" ja keikkuminen jatkuu ja hitaasti vaimenee, haarukan asettuessa tasapainoon. :o

"Nyt pitäisi saattaa tämä jonkinlaiseen tasapainoon sosiaalisuuden ja fyysisyyden kanssa."

Ja tämä voimakas sattuman tuottama tasapainon demonstraatio tapahtuu juuri kun on samassa myös uuden vuoden lisäksi vuorokausi vaihtunut syntymäpäiväkseni.



Tosiaankin, en ole taikauskoinen, mutta olen läppäuskoinen. Mitäs jos leikkisi että tuo on "enne" ja tarttuisi tuohon, ottaen tuon heittoni ihan vaikka vain läpällään vakavammin?

Siis kamoon, tuota ei vain tapahdu. Minulle ei ole nimittäin koskaan käynyt noin ja olen syönyt lautaselta haarukalla parisen kertaa. Kokeilin heti perään miten helppoa on laittaa haarukka reunalle tasapainottelemaan ja metallisesta pinnasta on vaikea sanoa ilman kohtien merkitsemistä, mutta päädyin lopputulemaan että millimetrin jos siirtää tasapainoasemasta kippaa varmasti, oli suunta mikä tahansa.

Ja sitten tämä liikkeestä...
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2463
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Uudenvuodenlupaukset

#30

Viesti tapsaattori »

Demonstroit siis vaimenevaa harmonista värähtelijää.😀
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 72 kurkkijaa