Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Muuttaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Montako kertaa omaisuutesi on siirtynyt osoitteesta toiseen tähän mennessä?

0
0
Ei ääniä
1
1
3%
2
2
6%
3
1
3%
4
3
9%
5
0
Ei ääniä
6
5
14%
7
3
9%
8
2
6%
9
2
6%
10
0
Ei ääniä
11—15
6
17%
16—20
6
17%
21—30
4
11%
Ette halua tietää...
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 35

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Muuttaminen

#1

Viesti Mika »

On se iiihanaa! :D

Äänestyksessä voi laskea kaikki kerrat, jolloin on muuttanut. Kaikkia varhaislapsuuden muuttoja ei välttämättä tietenkään muista, mutta siitä selviää punnerruksilla.

Parhaita tai pahimpia muuttokokemuksia voi myös jakaa.

:smt032
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Muuttaminen

#2

Viesti Mika »

Laskin muuttaneeni 16 kertaa: kaksi kertaa varhaislapsena (eka tietysti synnäriltä), kerran ala-asteella, kolme kertaa Porissa aikuisena, kerran Turkuun, kaksi kertaa Jenkeissä, kerran Klaukkalaan, kuusi kertaa Tampereella (viimeksi juuri nyt). Joo-o, stana... brushteeth

Olisikohan juuri tämä aika vuodesta sitä vilkkainta muuttoaikaa Suomessa?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Ralle Ryökäle
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3522
Lauteille: Maaliskuu 2005

Muuttaminen

#3

Viesti Ralle Ryökäle »

Sen verran rasittavaa puuhaa etten enää ikinä aio muuttaa! Ainoa mahis on pysyvä muutto ulkomaille sitten joskus, muussa tapauksessa Honkanummi.
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Muuttaminen

#4

Viesti Kristian Hyvärinen »

Muuttaminen on kohtalaisen kivutonta puuhaa, kunhan touhu on järjestelmällistä. Olen ollut muuttoapuna tilanteissa, missä muuton alkaessa on telkkari vielä kiinni seinässä ja puolet tavaroista pakkaamatta lattialla, muuttoautot vähän missä sattuu... ja niin edelleen. Se ei ole kovin mielekästä.

Ja tietysti on kanssa kiva, jos kaikki malttavat mielensä ja ovat hyväntuulisia.
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
Teo Parjanen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 840
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Nummela City
Takalajit: Taekwondo, paini

Muuttaminen

#5

Viesti Teo Parjanen »

4 kertaa tullut muutettua. Kaikki niistä tuli tehtyä vuoden sisään ja kaikki olivat osoitteet vat olleet maksimissaan n. kilometrin säteellä toisistaan. Tosin jos kaikki menee suunnitelmien mukaan niin seuraava muutto tapahtuu vähän kauemmas. Nimittäin toiselle puolelle maapalloa.
Keep your head up, I'm back!
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Muuttaminen

#6

Viesti Jarppa »

Mika kirjoitti: Laskin muuttaneeni 16 kertaa: 2 kertaa varhaislapsena, kerran ala-asteella, kolme kertaa Porissa aikuisena, kerran Turkuun, kaksi kertaa Jenkeissä, kerran Klaukkalaan, kuusi kertaa Tampereella (viimeksi juuri nyt). Joo-o, stana... brushteeth

Olisikohan juuri tämä aika vuodesta sitä vilkkainta muuttoaikaa Suomessa?
Väestörekisterin mukaan mun nykyinen osoite on 19. osoite, ja kohta on taas muutto edessä. 3 ekaa osoitetta oli vanhempien luona. Sit oon asustellut erinäisiä jaksoja muuallakin ilman virallista osoitteenmuutosta, eli muuttaminen on tuttua puuhaa. :smt003

Virallisesti oon asunut Kotkassa, Mikkelissä, Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Bochumissa Saksassa. Tällä hetkellä koti on Mikkelissä, mut ulkomaille ois vielä aikomus lähteä jossain vaiheessa.
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Muuttaminen

#7

Viesti nomad »

27, eikä yhtään ole muuttunut mukavemmaksi.
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Muuttaminen

#8

Viesti katar »

Hmmm, mä olen muuttanut laskujeni mukaan 7 kertaa; ekat 3 saman osoitteen sisällä, Oltermannintiellä a:sta b:eehen, ja beessä toiseen kohtaan, sit Manskulle, sit Soukkaan, sit Kivenlahteen ja viimeks nyt Pihlikseen. Helpoin oli Kivenlahteen muutto, meidän suurin osa kamoista siirtyi sinne meidän lomaillessa Turkissa, ite kannettiin vaan kasseja Soukasta. Rasittavin oli viimeisin, autolla mentiin, mut kamaa oli ja on edelleenkin niin turkasesti, vaikka heitin kuinka ja paljon pois. :evil: Tuntu, ettei sekaan mahdu, kun oli kamat kantanut sisään... Muuttaminen sucks big time! Vaikka oli pakattu melko hyvin. Plus et se oli persiistä, et oli pieni auto. Ens kerralla yks iso auto ja mieluusti vaan yks keikka ja se on siinä. Toivon mukaan, siis... :smt003 '
Hah, meinasin muuten laskea väärin... :oops:
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Muuttaminen

#9

Viesti nomad »

Lisättäköön, että johtuen kohtuullisesta kamojen siirtomäärästä meikäläisen tärkeämpi omaisuus mahtuu opel corsaan, mallia -97. Todistetusti.
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Muuttaminen

#10

Viesti Mika »

katar kirjoitti: Helpoin oli Kivenlahteen muutto, meidän suurin osa kamoista siirtyi sinne meidän lomaillessa Turkissa, ite kannettiin vaan kasseja Soukasta.
Mäkin haluun! :D

Tämä viimeisin muutto, joka on vielä pahasti, pahasti vaiheessa*, on kyllä ollut melkoinen savotta... Antimaterialistina olen huuli pyöreänä ihmetellyt tätä tavaran määrää tässä ympärillä. Jotkut ovat kaiketi sitten synnynnäisiä keräilijöitä.

*Katson muuttamiseksi senkin, kun tavaroita siirretään laatikoista oikeille paikoilleen. Toki tämän ja sisustamisen välinen ero hämärtyy jossain vaiheessa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Ivan Drago
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 117
Lauteille: Maaliskuu 2011

Muuttaminen

#11

Viesti Ivan Drago »

Viimeisimmän kahdeksan vuoden sisällä viisi kertaa. Sellaista se on, kun ensiksi vaihtaa kaupunkia, sitten kaupungin sisällä vaihtaa kaupunginosaa/neliömetrimäärää.
Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009

Muuttaminen

#12

Viesti Aleksi T »

6 kertaa yhteensä ja kohta on seitsemäs edessä. Nämä muutot mahtuvat noin 4 vuoden sisälle, enkä ole lapsuudessa muuttanut kertaakaan. Karseimmat muistot ovat, kun veljen luokse olin muuttamassa, kaikki oli pakattuna ja sitten tulee viesti "Voisitko muuttaa vasta ensi viikolla, niin saadaan kamat paremmin täällä laitettua ensin." Onneksi naama punaisena huutaminen auttaa näissä asioissa aina, enkä joutunut epäpakkaamaan. :D

Antimaterialistia minusta ei kyllä saa tekemälläkään, mutta lukuisten muuttojen kautta olen oppinut tykkäämään kirjoista enemmän ja vihaamaan cd-levyjä ynnä muuta helposti hajoavaa. Vaatevalikoima on minimaalinen ja helposti muutettava. Tee-astiasto taitaa olla ainoa helposti hajoava asia, jonka haluan kuljettaa aina mukana. Useimmissa tapauksissa otan aluksi kaikki tärkeät jutut ja vaikeimmit liikuteltavat asiat ekalla kerralla ja sitten myöhemmin kuljetan itse vähemmän tärkeitä juttuja.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Muuttaminen

#13

Viesti bodyguard »

Seitsemän kertaa nyt laskin tuossa. Ihan ekaa muuttoa en oikein muista kun lienin silloin jotain 6v. Vanhemmat muuttivat aika monta kertaa kun vielä tuli kotona asuttua ja omaa osotetta on tullut vaihdettua kolmesti. Suomessa asuin vaan yhdessä osoitteessa ja sitten muutto ulkomaille (mukana matkalaukullinen tavaraa) ja täällä vielä kertaalleen muutto joka olikin sitten haastavampi ilman autoa.

Muuttoapuna olen ollut kevyesti kymmenisen kertaa, tykkään kyllä siitä puuhasta kunhan ei tarvii omia tavaroita raijata. Muuttaminen hyvässä porukassa on ihan hauskaa ja siitä vielä yleensä palkitaan oluella ja ruoalla :D Paras oli kyllä kun olin muuttamassa kaverin vanhempia niin ensiksi syötettiin kaverin äidin itsetekemiä karjalanpiirakoita ja vielä lähteissä kaverin isä lykkäsi Chivas regal pullon kouraan :smt003

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Muuttaminen

#14

Viesti katar »

Etkös Mika ole huomannut, että tavaratkin lisääntyvät? Otetaan keittiön pöytä, laitetaan pari lehteä siihen ja kas, parin päivän päästä niitä on siinä vähintään kymmenen lehteä, ihan tosta noin vaan ilmaantunut siihen.! :smt003 Ja tietty ilman, että itse olisi tehnyt mitään. Sama pätee vaatteiden kanssa, jos niitä on sohvan kulmalla/tuolin nojalla tänään viisi, niin viikon päästä siitä saisi pukineet helposti komppanialle ja jäisi vielä pari orpopirua sukkaa pyörimään jalkoihin, ihan kuin kiusaksi vaan. ;)
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Muuttaminen

#15

Viesti Totte »

13 kertaa näköjään. Laskelmieni mukaan olen asunut enintään kolme vuotta samassa paikassa.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AlexMachine, tapsaattori ja 76 kurkkijaa