Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Atarin elämää

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Atarin elämää

#1

Viesti Mika »

Atari = ammatti- ja taparikollinen

Ketjussa on tarkoitus keskustella pääasiassa ammatti- ja taparikollisten elämästä ja aivoituksista. Varsinaisille rikos-, tuomio- ja muille uutisille on olemassa muita ketjuja.


Kyllähän tuossa varmasti perääkin on.
Huumeiden käyttäjät tekevät rikoksia useimmiten muista syistä kuin rahan vuoksi, kertoo väitöstutkimus. Rikoksilla tavoitellaan muun muassa jännitystä, onnistumisen iloa ja kavereiden hyväksyntää.

Väitöstä varten haastatellut taparikolliset eivät kokeneet elämäntavastaan huonoa omaatuntoa. Lainkuuliainen elämä vaikutti heistä pitkästyttävältä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Atarin elämää

#2

Viesti Kari Aittomäki »

Thats the juice.

- For us to live any other way was nuts. Uh, to us, those goody-good people who worked shitty jobs for bum paychecks and took the subway to work every day, and worried about their bills, were dead. I mean they were suckers. They had no balls. If we wanted something we just took it.

Muutamat hienoimmista tyypeistä jota olen tavannut on keikkamiehiä.
Tuo huumeviittaus on... jotain.
On sellasia tyyppejä joille grinding ei vaan nappaa.
Keikka, tiukkaa suunnittelua ja valmistelua, hetki rajuja toimintaa ja vamonos muchacos..

"Rikollinen on sairas voimamies."

Toki se arki on sitä kärvistelyä siinämissä, mutta se vapauden illuusio.
Ja nuo Henryhillithän tekee pyöreetä päivää. Ikäänkuin duunissa kokoajan.
Cool Hand Saku
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 21
Lauteille: Syyskuu 2011

Atarin elämää

#3

Viesti Cool Hand Saku »

Kari Aittomäki kirjoitti: Thats the juice.

Toki se arki on sitä kärvistelyä siinämissä, mutta se vapauden illuusio.
Ollut siellä, tehnyt sitä.

Se on adrenaliini mikä rokaa. :badgrin:

(poistunut pahuuden tieltä 2003, löysin elämäni naisen lopetin hölmöilyn)
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Atarin elämää

#4

Viesti T-T »

Atareitakin on niin monenaisia kuin ihmisiä yleensä.
Yritin keksiä jotain ns. yleistyksiä, mutta en onnistunut.
Yksi pohjajahan tuo on haikailla vapauden perään, jos sen sillai näkee...vapaus kellokortista. Muutenhan se kuitenkin on samaa. Adrenaliinin ymmärrän hyvin. Itekin jossain määrin elän sillä, että sitä tunnetta pitää saada.

Naiset vie arkeen, viina ja muut aineet usein pohjalle.

Aika usein olen saanut ihan psknarkeilta kuulla, kun he hehkuttavat vapauttaan.
Tossa sulle avari naamaan, niin johan sieltä hyppää koneiston kaipuu esille.
Joka on muuten ihan käsittämätön nykyään. Mä kuulen tän uhkauksen noin 2-10 kertaa viikossa.
Ja onhan siihen tuollaisen kyllä helppo tukeutua...mikäs siinä.

Keikkamiehä tavannut vain muutaman. Vähän hampaat irvessä totean, että asiallisia, ja sillai...asiayhteyteen varmasti käsittämätöntä....suoraselkäisiä tyyppejä, jota piirrettä arvostan kovasti. Mutta nyt ei pidä sekoittaa esim. niihin, jotka jengin paidat päällä vetää yökerhossa kossubatteryä ja hakee sillä paita/liivi "turvaverkolla" ongelmia ja näkyvyyttä.

Ei ollut pointtiä tässä tekstissä....
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Atarin elämää

#5

Viesti Mika »

T-T kirjoitti: Keikkamiehä tavannut vain muutaman. Vähän hampaat irvessä totean, että asiallisia, ja sillai...asiayhteyteen varmasti käsittämätöntä....suoraselkäisiä tyyppejä, jota piirrettä arvostan kovasti. Mutta nyt ei pidä sekoittaa esim. niihin, jotka jengin paidat päällä vetää yökerhossa kossubatteryä ja hakee sillä paita/liivi "turvaverkolla" ongelmia ja näkyvyyttä.
Nimenomaan. Ja tätähän mä olen yrittänyt tuossa Jengit-säikeessä välittää. Olen siis samaa mieltä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

Atarin elämää

#6

Viesti tonik »

Täysiä luusereita suurin osa ja narkkarit pahimpia. Aina jossain vaiheessa elämää ne herää ja tajuaan ettei tää niin mukavaa olekkaan.
Vähänkin isompaa huumekauppaa tehneet ennenpitkää jäävät kiinni, ja sit istutaan pitkään.
Tavallaan naurettavimpia on jengiliiveillä häiriköivät. Osa varmaan normiduunareita mutta viikonlopuksi laitetaan liivit päälle ja ollaan kingejä.
Mitä itse tunnen rikollisia tai ex-rikollisia niin koulukiusattuja ja muutama kiusaaja joilla huono lapsuus.
Yhteistä että vankilassa avautuu silmät, eivät halua sinne enää.
Sitten joko mennään töihin ja pärjätään tosi hyvin tai sit ei enää kyetä työntekoon.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Atarin elämää

#7

Viesti Mika »

tonik kirjoitti: Täysiä luusereita suurin osa ja narkkarit pahimpia. Aina jossain vaiheessa elämää ne herää ja tajuaan ettei tää niin mukavaa olekkaan.
Vähänkin isompaa huumekauppaa tehneet ennenpitkää jäävät kiinni, ja sit istutaan pitkään.
Tavallaan naurettavimpia on jengiliiveillä häiriköivät. Osa varmaan normiduunareita mutta viikonlopuksi laitetaan liivit päälle ja ollaan kingejä.
Mitä itse tunnen rikollisia tai ex-rikollisia niin koulukiusattuja ja muutama kiusaaja joilla huono lapsuus.
Yhteistä että vankilassa avautuu silmät, eivät halua sinne enää.
Sitten joko mennään töihin ja pärjätään tosi hyvin tai sit ei enää kyetä työntekoon.
Juuri näin, allekirjoitan koko viestin.

Tai sitten siihen linnakierteeseen jäädään. Ja osahan poistuu tästä ulottuvuudesta ns. ennen aikojaan.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Atarin elämää

#8

Viesti MtJ »

Mä tunsin monta, ne on jo kuolleet, kaikki. Sitten yhden elossa olevan, jonka tarina on lyhyesti kerrottuna seuraavanlainen.

16-vuotiaana istuivat keinussa isänsä kanssa ja isä kuoli siihen paikkaan. Poika tietysti soittamaan apua, eipä tullut paikalle. Isällään velkaa firmasta neljättä sataa tuhatta markkaa. Hautajaiset ja sitten ihmettelyä, kun niskaan tuli rapiat sata tuhatta velkaa siinä 1980-luvun lopulla. Et mitäs nyt. Noh, normisetti niin sanotusti, kavereitten kanssa keikkoja, esim. seteliautomaatteja, mökkejä, aseita, talomurtoja, pahoinpitelyitä, jne jne. Sitten linnaan ja parisataa tuhatta vielä velkaa lisää päälle. Sen jälkeen töissä about 10 vuotta, mutta yksinkertaisesti kyllästyi siihen, että maksoi kaikki tilinsä suoraan ulosottoon, eikä jaksanut enää. Takaisin rikolliseksi, tekee ihan mitä tahansa rahasta ja lisäksi paha alkoholiongelma.

Ei mitään tietä ulos enää, velkaa on jo euroissa sama mitä markoissa entisvanhaan, eikä ne ole menneet vanhaksi. Koko ukko on mennyttä taloudellisesti, ei ole mitään mieltä edes yrittää. Ikää tänä vuonna 40-vee.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Atarin elämää

#9

Viesti YJT »

En käsittääkseni tunne henkilökohtaisesti tämän alan ihmisiä, mutta sellainen näkemys minulla on, että näitä kahta ryhmää ei pitäisi niputtaa. Seuraa hieman kärjistettyä tekstiä:

Ammattirikolliset voivat olla myös valkokaulusrikollisia, vaikka usein esim. talousrikolliset eivät sitä olekaan. Taparikolliset taas ovat sellaista häviäjäsakkia, jotka joko ovat häviäjia koska ovat lähteneet rötöstelemään, tai ovat lähteneet rötöstelemään koska ovat häviäjiä. Tai sekä että.

Toki myös ammattirikollisista löytyy sellaista porukkaa jotka eivät ole sanotaanko penaalin terävimpiä kyniä, mutta harvemmin toisin päin.

Edelleen perstuntumalta sanoisin, että ammattirikolliset tekevävät hommaa työkseen ja pyrkivät olemaan siinä mahdollisimman hyviä. Taparikolliset ovat rikollisia koska eivät ole missään hyviä.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Atarin elämää

#10

Viesti nomad »

YJT kirjoitti: Edelleen perstuntumalta sanoisin, että ammattirikolliset tekevävät hommaa työkseen ja pyrkivät olemaan siinä mahdollisimman hyviä. Taparikolliset ovat rikollisia koska eivät ole missään hyviä.
Quoted for truth. Siinäpä se kiteytettynä.

Liiviporukoista sen verran, että myös prosenttipuolella on loppujenlopuksi varsin monenmoista hiihtäjää, joista en ammattilaisiksi laske kuin muutamia, joita ei kaduilla paljoa liivit päällä näe. Prospectit, supporttikerholaiset ja muut caccatorpedot ovat useimmiten tähän taparikollisten porukkaan kuuluvia, joita käytetään tykinruokana ja tarjoilijoina kerholla.

Omat kokemukseni keikkailijoista ovat suhteellisen rajalliset. Useimmat ovat olleet N.Arkkeja fyrkan perässä, notta saa metukkaa huomennakin tai pelkäävät velkojiaan. Säälittävää touhua monessa suhteessa; mitään ei käteen jää, pistetään painiksi väijyn sekä poliisin kanssa ja koko ajan pitää mennä seiniä pitkin. Ei niitä turhaan rotiksi sanota. Fyrkkaa saa paljon helpomminkin tehtyä isohkoja summia eikä tartte seurustella Taser X 25-merkkisen laitteen kanssa.

Ammattimaisia, kotimaisia keikkailijoita on pari hassua jäänyt haaviin, joiden kanssa tultiin ihan hyvin juttuun. Ei turhaa painimista tai muutakaan elämän hankaloittamista, tyhjensivät taskunsakkin itse (ja muistivat kertoa mitä tekevät etukäteen), ettei mun tartte kaivaa mitään vaatteista. Fiilis oli se, että mä olen vaan eri ammatissa kun ne ja nou haart fiilinks. Polteltiin röökit poliisia venaillessa ja naureskeltiin asialle. Eräs junnu, joka oli mukana oli ihan paniikissa ja ihmetteli miten noin voi tehdä... :lol:

Vähimmän haitan periaate, ja silleen.

Sitten on rompuusit ja viron ihmeet, mutta ei turhaan mennä siihen.

Tuosta tulikin mieleeni yhden vanhan poliisin sanomana, että hyvät rosvot on poliisin parhaita asiakkaita. Se v*ttupäinen 14-vee pissaliisa, jolla on liian iso ääni ja paljon oikeuksia on sitten toinen ääripää.
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
TRU
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 293
Lauteille: Lokakuu 2008

Atarin elämää

#11

Viesti TRU »

YJT kirjoitti: ...Edelleen perstuntumalta sanoisin, että ammattirikolliset tekevävät hommaa työkseen ja pyrkivät olemaan siinä mahdollisimman hyviä. Taparikolliset ovat rikollisia koska eivät ole missään hyviä.
Hyvä kiteytys.

Joudun työkseni seurustelemaan molempien ryhmien kanssa ja minä sanoisin että perstuntumalta tuota ensin mainittua sakkia on TODELLA vähän. Suurin osa on, vaikka kuvittelevat toki muuta, taparikollisia.

Tekeekö se, että istuu jo kolmatta 8v huumetuomiotaan henkilöstä "ammattirikollisen"? Mielestäni ei. Tai sitten tekee sellaisen "ammattilaisen" joka ei kovin häävi ole "ammatissaan". Ei kai rikoksia kukaan tee "ammatikseen" jäädäkseen kiinni....

Todellisten ammattirikollisten sielunelämään onkin siten mielenkiintoisempi tutustua, heidän joukossaan on ihan hyviä tyyppejä joiden kanssa on hauska istua iltaa ja tarinoida. Heidän ja poliisin välillä vallitsee jonkinlainen ammatillinen kunnioitus, mutta ei automaattisesti. Kyllä se ansaitaan tai "suhde" muuten järjestetään erinäisten vaiheiden ja pienen kusemiskilpailunkin avulla :smt003

Itse olen perhetuttu erään, sanoisinko rikolliseen eliittiin kuuluvan, ammattirikollisen kanssa ja kyllä meillä aina hauskaa on kun tavataan. Tosin nyt hän istuu minun tutkimastani jutusta tuomiota mutta kavereita ollaan silti...tällä kertaa vaan minä onnistuin työssäni paremmin. Mutta tällaisia rikollisia Suomessa siis on vähän, väittäisin että reilusti alle 30.

Kyllä tuohon liiviporukkaankin muutama ok tyyppi sopii mutta valitettavasti sieltä löytyy myös tyhmimmät koskaan ja missään tapaamani ihmiset...eivät edes täytä oikein taparikollisen kriteereitä.

TRU
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Atarin elämää

#12

Viesti nomad »

TRU kirjoitti:
YJT kirjoitti: ...Edelleen perstuntumalta sanoisin, että ammattirikolliset tekevävät hommaa työkseen ja pyrkivät olemaan siinä mahdollisimman hyviä. Taparikolliset ovat rikollisia koska eivät ole missään hyviä.
Hyvä kiteytys.

Joudun työkseni seurustelemaan molempien ryhmien kanssa ja minä sanoisin että perstuntumalta tuota ensin mainittua sakkia on TODELLA vähän. Suurin osa on, vaikka kuvittelevat toki muuta, taparikollisia.

Tekeekö se, että istuu jo kolmatta 8v huumetuomiotaan henkilöstä "ammattirikollisen"? Mielestäni ei. Tai sitten tekee sellaisen "ammattilaisen" joka ei kovin häävi ole "ammatissaan". Ei kai rikoksia kukaan tee "ammatikseen" jäädäkseen kiinni....

Todellisten ammattirikollisten sielunelämään onkin siten mielenkiintoisempi tutustua, heidän joukossaan on ihan hyviä tyyppejä joiden kanssa on hauska istua iltaa ja tarinoida. Heidän ja poliisin välillä vallitsee jonkinlainen ammatillinen kunnioitus, mutta ei automaattisesti. Kyllä se ansaitaan tai "suhde" muuten järjestetään erinäisten vaiheiden ja pienen kusemiskilpailunkin avulla :smt003

Itse olen perhetuttu erään, sanoisinko rikolliseen eliittiin kuuluvan, ammattirikollisen kanssa ja kyllä meillä aina hauskaa on kun tavataan. Tosin nyt hän istuu minun tutkimastani jutusta tuomiota mutta kavereita ollaan silti...tällä kertaa vaan minä onnistuin työssäni paremmin. Mutta tällaisia rikollisia Suomessa siis on vähän, väittäisin että reilusti alle 30.

Kyllä tuohon liiviporukkaankin muutama ok tyyppi sopii mutta valitettavasti sieltä löytyy myös tyhmimmät koskaan ja missään tapaamani ihmiset...eivät edes täytä oikein taparikollisen kriteereitä.

TRU

Meirän tarttee joskus törmätä. Olis turistavaa, vissiin stadissa päin vaikutat?
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Atarin elämää

#13

Viesti Mika »

MtJ, olipa helvetin surullinen tarina :( :(

YJT, nomad ja TRU, hyviä ja mielenkiintoisia viestejä. Lisää tätä laatua.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Atarin elämää

#14

Viesti MtJ »

Mika kirjoitti: MtJ, olipa helvetin surullinen tarina :( :(
Siin on vielä semmonenkin linkki omaan elämään, että tää sälli oli lähestulkoon ainoa kaveri yhteen aikaan, kun ei mennyt kovin hyvin. Mutta ei voi oikein auttaa mitenkään, koska ei tuossa tilanteessa vaan rahkeet riitä. Mä maksaisin ne velat sen puolesta, jos mulla olis se raha. Ei oo.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Atarin elämää

#15

Viesti nassesetä »

MtJ kirjoitti: Isällään velkaa firmasta neljättä sataa tuhatta markkaa. Hautajaiset ja sitten ihmettelyä, kun niskaan tuli rapiat sata tuhatta velkaa siinä 1980-luvun lopulla.
Siis velat tuli perintönä? Miten?
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 65 kurkkijaa