Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Miten ajat partasi?

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Ajan partani

Minkä parran?
9
5%
Sähkökoneella
48
28%
Moniteräisellä höylällä
72
42%
Yksiteräisellä höylällä
4
2%
Perinteisellä vaihdettavateräisellä
28
16%
Partaveitsellä
9
5%
 
Ääniä yhteensä: 170

Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Miten ajat partasi?

#1

Viesti Vanhakankea »

Nyt kun ikää alkaa olla yli neljäkymmentä ja parrankasvu häiritsevässä määrin on vihdoin alkanut, niin olen siirtynyt sähkökoneella ajelusta kertakäyttöiseen yksiteräiseen. Todennäköisesti siirryn vielä takaisin vaihtoteräiseen jollaista jossain välissä käytin mutta minua kiinnostaisi partaveitsi. Onko täällä joku joka tuollaisella taiteilee partansa pois? Moraa ei lasketa partaveitseksi. ;-)

Vaihtojen syynä mulla oli se, että sähkökoneella tuntui kuin olisi vetänyt laikalla naamaan ja ilmeisesti noi mun karvat ei ole mitään ihan haivenia vaan paksuja jöötejä.

Ylipotkija: Äänestykseen lisätty mahdollisuus muuttaa ääntään.
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Kuvake
Beorn
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1880
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Rauma

Miten ajat partasi?

#2

Viesti Beorn »

Puuttuu vaihtoehdot:

En aja partaani (tästä voi tietysti kiistellä, jotta kuuluuko kysymykseen millä ajat partasi vaihtoehto että ei :-) )
Saksilla
Jussi Pirnes

Rikkaus ja mahti ovat aina olleet silkkaa unta,
kirjoitukset tuoksuvat hyvältä vielä sadan vuoden kuluttua.
Ryōkan :::DIY:::
Kuvake
injunjack
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1617
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Helsingin mlk.
Etulaji: Seibukania - perkele

Miten ajat partasi?

#3

Viesti injunjack »

sähkökone vaatii ihon tottumista... ja kunnon koneen, niillä gigantin halvimmilla ei yleensä tee mitään.

On sitten makuasia veteleekö perinteisellä vai moniteräisellä (Braun vs. Phillips)

Naama menee Braunilla ja pää sillä Phillipsillä. on tää hankalaa olla kalju ja ajella partansa. Taidan kasvattaa parran takaisin.
-REMEMBER; SOME PEOPLE ARE ALIVE SIMPLY BECAUSE IT IS ILLEGAL TO SHOOT THEM-

Kauas on pitkä matka.
https://www.facebook.com/SeibukanPKS/
Kuvake
Beorn
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1880
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Rauma

Miten ajat partasi?

#4

Viesti Beorn »

injunjack kirjoitti: Taidan kasvattaa parran takaisin.
Oikea ratkaisu, sano! Parta miehen kunnia. Riittää kun vähän saksilla viikoittain lyhentää&siistii ja sähkömasiinalla joskus rajausta harrastaa.

Stongaa kehiin mopopojille.
Jussi Pirnes

Rikkaus ja mahti ovat aina olleet silkkaa unta,
kirjoitukset tuoksuvat hyvältä vielä sadan vuoden kuluttua.
Ryōkan :::DIY:::
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 163
Viestit: 93834
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Miten ajat partasi?

#5

Viesti Mika »

Vanhakankea kirjoitti: Vaihtojen syynä mulla oli se, että sähkökoneella tuntui kuin olisi vetänyt laikalla naamaan ja ilmeisesti noi mun karvat ei ole mitään ihan haivenia vaan paksuja jöötejä.
Sama. 15-vuotiaana oli pakko aloittaa tämä savotta, mutta jo parin vuoden jälkeen siirryin höyläämiseen. Toki Injunjack on oikeassa mainitessaan koneiden välisistä eroista. Kokeileminen vaan ei ole niin helppoa eikä oikein viitsisi ostaa konetta sitä varten.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Miten ajat partasi?

#6

Viesti L.K. »

Partaa ei sattuneista syistä juurikaan voi kasvatella, joten yleensä menee iha sähkökoneella. Silloin kun voi antaa kasvaa, sitten yleensä höylällä ajelen.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Miten ajat partasi?

#7

Viesti Vanhakankea »

Mika kirjoitti: Sama. 15-vuotiaana oli pakko aloittaa tämä savotta, mutta jo parin vuoden jälkeen siirryin höyläämiseen. Toki Injunjack on oikeassa mainitessaan koneiden välisistä eroista. Kokeileminen vaan ei ole niin helppoa eikä oikein viitsisi ostaa konetta sitä varten.
Mä olen koittanut varmaan 4-5 konetta mukaan lukien nämä märkäkoneet, ei vaan toimi. Hyvällä vaahdolla huono yksiteräinen kertakäyttöhöyläkin on miellyttävämpi. Vaahdoissakin tuntuu olevan merkittäviä eroja, ilmeisesti juuri tuosta karvan laadusta johtuen.
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Miten ajat partasi?

#8

Viesti joksanen »

Miten nuo vaahdot ja geelit muuten futaa? Höylään viktoriaanisesti ihan saippualla suitun kuontalon, kun oon ollut liian laiska ostaakseni mitään. Onko siitä mitään hyötyä?
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Miten ajat partasi?

#9

Viesti Daddy »

Mulla iho kestää hyvin sähkövermeitä. Philipsin vekottimella on tullut ajeltua pärstävärkki jo pari vuosikymmentä.
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Miten ajat partasi?

#10

Viesti DeusVult »

Itse vetelen moniteräisellä höylällä, geelin kanssa. Hyvin toimii, sähkökonetta en ole käyttänyt koskaan. Parran kasvu on sen verran vähäistä, että viikossa tommonen 1-2 hoitokertaa riittää ihan hyvin, ja ne terätkin pysyy ihan käyttökuntosina about 5 kuukautta aina kerrallaan. :)
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Miten ajat partasi?

#11

Viesti Lasse Candé »

Ajelen parran ehkä sellaisen vajaa 20 kertaa vuodessa ja annan sen yleensä kasvaa viikon-pari tai enemmänkin.

Vetelen tyypillisesti trimmerillä suht lyhyeksi ja Mach3:lla loput. Melko kauan käytin pelkkää masiinaa, mutta kyllä tuntuu mukavammalta vedellä terällä. Varmaan ei kyllä masiinakaan ihan parhaasta päästä.

Mä en tajua parranajosta mitään, joten ketju on mielenkiintoinen. Nähtävästi mullakin aikamoisia ratakiskonpätkiä sieltä naamasta sojottaa. Sukuvika vissiin.
saarikko
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1567
Lauteille: Maaliskuu 2005

Miten ajat partasi?

#12

Viesti saarikko »

Jännää, että porukka pitää kuokkaa parempana kuin sähkökonetta. Itse ainakin kun ajan höylällä niin iho on sitten kuiva eikä jälkikään ole lasten katseltavaa. (jep, ja kasvovedet ryyppään)

Joskus aikoinaan haaveilin partaveitsestä. Kyselin partureilta. Minkä käsityksen sain: Jos joskus harvoin leikkaavat partaa niin vaihtoteräpartaveitsellä ja sellaisen saa ostettua parturitukusta. Jäipä hankkimatta. Lisäksi oikea partaveitsi pitäisi olla oikeakulmainen leikattavaan partakarvan vahvuuteen. Eli olisi kai sekin mennyt kokeiluksi jos jostain oikeita partaveitsiä olisi saanut. Ehkä nykyään olisi helpompi hankkia oikeanlainen partaveitsi. Ei vaan viitti.
Kuvake
Janne Oksanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1576
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Praha
Takalajit: paini, potkunyrkkeily, ju-jutsu, judo, bujinkan

Miten ajat partasi?

#13

Viesti Janne Oksanen »

Kerran viikossa about halvimmalla mahdollisella kertakäyttöhöylällä. Eipä ole meikäläisen parraneritys kovin kaksista ja kun on niin hentoa ja vaaleaakin vielä, niin painetta siistiä taajemmin ei ole. Vaahtoa ostin ensimmäistä kertaa eläessäni joskus vuosi sitten ja se puteli tuntuu olevan vielä ainakin puolillaan. Riittoisaa ainetta on se.
Learning budo is like playing snakes and ladders without the ladders.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Miten ajat partasi?

#14

Viesti Lasse Candé »

Olin kerran parturialan tms opiskelijoiden leikeltävänä. Sitä kai kutsuttiin amerikkalaiseksi parranajoksi tms heidän terminologiallaan, eli se kun sellaisella puukolla vedellään millä leffoissa. Naisiahan about kaikki siellä oli, joten ei ollut kyllä paljoa käryä parranajosta. Opettaja sanoi mun kasvoja ylitsepursuavan maskuliinisiksi. "Jos asiakkaalla on tuollaiset ylitsepursuavan maskuliiniset kasvot, niin..." :lol:

Mitä se opettaja veti pari vetoa, niin helposti lähti ja sitten tuli taas kiduttajan vuoro. Koskaan ei ole parranajo kestänyt yhtä kauan eikä ollut yhtä piinaavaa.

Muistot parranvärjäyksestä samassa osoitteessa ovat paljon paremmat. Osa potkulaisista näkikin mun silloisen punaparran. :D Fb:sta löytyy myös kuvia.
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Miten ajat partasi?

#15

Viesti Vanhakankea »

joksanen kirjoitti: Miten nuo vaahdot ja geelit muuten futaa? Höylään viktoriaanisesti ihan saippualla suitun kuontalon, kun oon ollut liian laiska ostaakseni mitään. Onko siitä mitään hyötyä?

Niissä on ihan helvatusti eroja. Osa on ihan pashaa, varmaan kuin kossuhyytelöä ajaisi naamaansa ja sitten yrittäisi ajella.

Amerikassa ostin "perinteisen partasaippuan" eli siis sellaisen mukin pohjalle laitettavan ja sudilla vaahdotettavan mutta ostin sen ihan marketista joten jätin sen sinne, laatu ei ollut siis hyvä. Suti on ehdoton kapistus vaahdon levitykseen.

Täytyykin ihan katsoa, että mitä rouva on nyt mulle hankkinut. Se tuntuu olevan suht hyvää eli pehmentää karvan sopivasti ja vielä sulkee mahdolliset "kevyet" ihoviillot. Isompia se ei kyllä sulje, mulla on tapana aina leikata 1-2 suurempaa vekkiä naamaan, jos joutuu kiireessä ajamaan. Sitten huutaa rouva ja muksut kilpaa, että hui kauhia. ;-)
Viimeksi muokannut Vanhakankea, maalis 16, 2012, 18.59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 66 kurkkijaa