Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Hitti vai huti?

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
fudo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 916
Lauteille: Elokuu 2010
Etulaji: Kase Ha Shotokan Ryu

Hitti vai huti?

#7486

Viesti fudo »

Khaled ei kiipeä kärkiryhmään.

空手に先手なし
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 389
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Hitti vai huti?

#7487

Viesti tohtorismies »

Mika kirjoitti: maalis 9, 2019, 10.00

On mukava huomata, että jokainen biisi yritetään edes jollakin tavalla linkittää edelliseen. Se lisää ainakin minun silmissäni huomattavasti ketjun sosiaalisuutta (sen sijaan että vain kilpaa linkitellään omia suosikkeja, joskin sitten yhdellä tai kahdella sanalla sanotaan jotakin edellisestä biisistä). Vielä kuin @Doug ja @tohtorismies saadaan tähän mukaan, olisi hyvä piiri valmis. :)
Ja minusta se on edelleenkin huono idea. Se vie koko ketjun spontaaniuden pois ja hyvä musiikki jää löytämättä.

Ja edeltävä biisi on huti.

45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
fudo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 916
Lauteille: Elokuu 2010
Etulaji: Kase Ha Shotokan Ryu

Hitti vai huti?

#7488

Viesti fudo »

Wigwam on selkeä hitti.

Ruotsalaisesta sienimetsästä fantastisen värikkääseen ihmemaahan:

空手に先手なし
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 1102

Hitti vai huti?

#7489

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

tohtorismies kirjoitti: Ja edeltävä biisi on huti.
Senkin rasisti. Turkkilainen tajunnan laajennus oli massiivinen hitti. Fudolta tulee epäilyttävän kovaa lauantaisettiä. Edellinenkin oli hitti. Siirrytään seuraavaksi kommareihin. Sääli että RATMn Brad Wilk kävi takomassa kannuja ainoastaan projektiluontoisesti.

tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 389
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Hitti vai huti?

#7490

Viesti tohtorismies »

Kyllä. Lainatakseni paikallista isänmaan ystävää ilman hiuksia "MINÄ OLEN RASISMI!!! NEKERIT!!". Hän oli viisas mies kieliopista päätellen.

Hitti.

45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 765
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Hitti vai huti?

#7491

Viesti Kari Aittomäki »

Van Morrison on tottakai hitti. Koska Pohjois-Irlanti ja aatelisarvo OBE.
Se latinki on jotain sellasta kuin hyvä tujaus irkkuviskiä, friskaa päätä ja niskaa.

Laitan toisen tujauksen Van the Mania, tässä hän palaa tauolta ja nousee lavalle The Bandin jäähyväiskeikalla.
Tuo Last Waltz-leffa (1978) on silkkaa rakkautta musiikkiin, kuten on videoltakin nähtävissä.
Scorsesen ohjaus ja täynnänsä kovan tason musiikkimiehiä.

Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2005
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Hitti vai huti?

#7492

Viesti Jorge »

Kelataan ketjua hiukan taaksepäin:
tapsaattori kirjoitti: maalis 4, 2019, 00.10 Vaarit herätkää jo setämieskuplastanne. 60-80 luvun jälkeenkin on tehty musiikkia.
Joo-o.... mutta montako Van Morrisonia on ilmestynyt kentälle sen jälkeen? Morrison on yksi kaikkein hienoimpia muusikoita, joka tuo lavallakin esiin saman suorituksen kuin levyllä, ja siinä on elämänmakua. Tuokin oli hitti; Van Morrisonilta en muistaakseni ole hutia kuullutkaan, ja jääköön biisiensä arvojärjestys tässä vaiheessa määrittelemättä.

Morrisoneilla ja karavaaneilla jatketaan:

Kuvake
fudo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 916
Lauteille: Elokuu 2010
Etulaji: Kase Ha Shotokan Ryu

Hitti vai huti?

#7493

Viesti fudo »

Olen joutunut todentamaan yhtä Van Morrisonin hutia: keikka Chieftainsin kanssa Kultsalla vuonna 1988 oli huti nimenomaan Morrisonilta.

Espanjan hopea- ja kultavuoret on tietenkin hitti. Andalusiasta jatkamme sherrytynnyreitä kuskaavan karavaanin kyydissä Coloradon kultamaille kuuntelemaan lisää pappakitaraosastoa:

空手に先手なし
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 389
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Hitti vai huti?

#7494

Viesti tohtorismies »

Hitihkö.

Nyt tarvitaan puolalaista death metallia.

45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1431
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Hitti vai huti?

#7495

Viesti Mika »

tohtorismies kirjoitti: maalis 9, 2019, 18.43 Ja minusta se on edelleenkin huono idea. Se vie koko ketjun spontaaniuden pois ja hyvä musiikki jää löytämättä.
Tätä en oikein ymmärrä. Miten hyvä musiikki jäisi sen takia löytämättä, että biisi sidotaan jollakin tapaa edelliseen?

Mitä tuo spontaanius tarkoittaa? Minä luen sen niin, että jos joku löytää hyvän biisin, hänen pitää päästä heti jakamaan se muille. Silloinhan kyse on nimenomaan siitä, mitä olen tässä koko ajan yrittänyt muuttaa. Se "Joo-joo, linkitit biisin, oli ihan hyvä tai ei, mutta katsokaapas mitä MINÄ olen löytänyt ja mitä MINÄ kuuntelen nyt" on juurikin sitä, mitä haluaisin muuttaa. On huomattavasti sosiaalisempaa ikään kuin käydä keskustelua jopa tällaisessa ketjussa. Silloin sen edellisen kirjoittajan biisiin tulee oikeasti panostettua. Lisäksi sitä kautta on mahdollista oppia kaikenlaista musiikkimaailmasta. Pelkkä linkittäminen on pelkkää linkittämistä. Se on laiskaa ja itsekästä.

Tuo Vaderin biisin nimen NEVER oli osuva ja biisi oli näin hyvä (tässäkin on siis Never biisin nimessä):

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 70
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Hitti vai huti?

#7496

Viesti Kyynikko »

Vieläkö tätä yritetään saada läpi? En ymmärrä ,mitä ihmeen lisäarvoa se voi tuoda ketjulle että teennäisesti yritetään luoda jotain "keskustelua" Hitti vai huti-ketjuun sillä, että jonkun sanan kappaleen nimessä pitää olla sama kuin edellisen tjs..?

Miten voi tällaine asia olla niin tärkeä jollekin että sitä pitää yrittää ajaa kuin käärmettä pyssyyn? :D jos ihmisiä ei kiinnosta tehdä niin niin ei kiinnosta? Ja sen nimittäminne laiskaksi ja itsekkääksi että haluaa vain (ketjun alkuperäisen idean mukaisesti!!) linkittää kappaleita siihen ja arvioida muiden kappaleita..no. Ehkä se kertoo lausujastaan paljonkin :) Emme jaa samanlaista elämännäkemystä selvästikään. Itse tovioisin että täällä Potkussa säilyisi hyvä fiilis kaikkien välillä.. <3

Aioin linkittää aivan toisen kappaleen mutta nyt on sitten pakko kommentoida tuota aiempaa taidepläjäystä:
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1431
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Hitti vai huti?

#7497

Viesti Mika »

Eihän se keskustelu mitään teennäistä ole. Silloin oikeasti oppii musiikista jotakin. Esimerkiksi [mention]Jorge[/mention] tietää musiikista enemmän kuin 10 keskivertaista ihmistä yhteensä. Tämä tietomäärä tulee helpommin esille, kun sille on olemassa valmis punainen lanka.

Monet muistavat esimerkiksi Jake Nymanin radio-ohjelmat. Olihan niitä huikeaa kuunnella sen tietomäärän vuoksi. Sitä jos vertaa johonkin Nuorten sävellahjaan, niin taso ja tietenkin myös tarkoitus on täysin erilainen.

Se, jos biisi liittyy edelliseen vain sen nimen kautta, on tietenkin kevyttä. Mutta siinä on sitten sellaista huumoria ja kuitenkin tiettyä sosiaalisuutta. Enemmän silti tarkoitin esimerkiksi näitä yhteyksiä eri bändien välillä. Ja kyllä, vaatii energiaa, aikaa ja mielenkiintoa penkoa asioita. Siihen verrattuna ON laiskaa vain linkitellä biisejä.

Nykyinen virtuaalikulttuuri on muutenkin erittäin itsekästä. "Katsokaa mitä MINÄ olen tehnyt" ja sitä rataa. Semmoinen on Aunuksen Karjalasta. Todellinen sosiaalisuus on sitä, että huomioidaan muut ihmiset. Tämmöisessä helpossa ketjussa ei oikeasti niin paljoa vaadi, että edes vähän huomioi sen edellisen biisin linkittämällä johonkin, joka jotenkin liittyy siihen. Ja siitä varmasti avautuu monille uusi yhteys.

Minäkin toivon hyvän fiiliksen säilymistä.

Vastaan tuohon hutiisi oikeasti hyvällä biisillä, joka sekin liittyy kamppailulajeihin.

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 389
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Hitti vai huti?

#7498

Viesti tohtorismies »

Mika kirjoitti: maalis 11, 2019, 09.17
tohtorismies kirjoitti: maalis 9, 2019, 18.43 Ja minusta se on edelleenkin huono idea. Se vie koko ketjun spontaaniuden pois ja hyvä musiikki jää löytämättä.
Tätä en oikein ymmärrä. Miten hyvä musiikki jäisi sen takia löytämättä, että biisi sidotaan jollakin tapaa edelliseen?

Mitä tuo spontaanius tarkoittaa? Minä luen sen niin, että jos joku löytää hyvän biisin, hänen pitää päästä heti jakamaan se muille. Silloinhan kyse on nimenomaan siitä, mitä olen tässä koko ajan yrittänyt muuttaa. Se "Joo-joo, linkitit biisin, oli ihan hyvä tai ei, mutta katsokaapas mitä MINÄ olen löytänyt ja mitä MINÄ kuuntelen nyt" on juurikin sitä, mitä haluaisin muuttaa.
No juurikin kuvaamillasi tavoilla se kärsisi. Ainakin minulle tämän ketjun suurinta antia on ollut se että täältä tulee vastaan ihan mitä sattuu. Ja valitettavasti minä en osaa ottaa tätä enkä some juttuja muutenkaan niin vakavasti.


Mitä musiikista keskusteluun tulee niin en minä halua väkiväisesti rueta keskustelemaan mistään.

Joten minusta nämä ovat hiukan epäkelpoja ajatuksia tähän ketjuun, hyvä fiilishän tässä ketjussa on ollut aiemmin koska tämä on ollut sellaista hyväntuulista tajunnan virtaa ilman normaalia somemaailman teennäisyyttä ja turhia vääntöjä. Tämä varmaankin voitaisi kokeilla pitää sellaisena jatkossakin?

Godsmack on huti ja olen nähnyt bändin livenä joskus muinoin.

Tämän laitan ihan siksi koska tykkään tästä ja ei liity mihinkään.

45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 1102

Hitti vai huti?

#7499

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Yök.

Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 450
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Hitti vai huti?

#7500

Viesti TimoS »

Tuo luupään kappale on niin järkyttävää kuraa, etten edes yritä keksiä siitä mitään teemaa, jolla jatkaa!

Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 71 kurkkijaa