Onnibus Oy:n toimitusjohtaja Pekka Möttö ja liiketoimintajohtaja Lauri Helke saivat porttikiellon Helsingin linja-autoasemalle jaettuaan siellä Onnibussin lahjakortteja. Lahjakorttitempauksella Onnibus halusi viestiä siitä, että yhtiön Tampereen, Porin, Rauman ja Jyväskylän vuoroilta perittäisiin yli 19 euron lähtömaksu, kun Matkahuollon omistavan Linja-autoliiton jäsenille hinta on vain 2,05 euroa bussivuorolta. “Halvempi terminaalimaksu Linja-autoliiton jäsenille on siedettävissä, mutta lähes kymmenkertainen maksu ei ole mielestäni oikeudenmukainen. Emme halua liittyä Linja-autoliittoon, joka on vastustanut jokaista liikennelupaamme,” Möttö kertoo.
Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti.
Julkinen liikenne
Valvoja: Valvoja
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 28
- Viestit: 93928
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Julkinen liikenne
Sattuipa somasti, kun juuri luin noista tapauksista Onnibussin sivuilta (ostin itselleni ja yhdelle potkulaiselle liput). VMP.
Re: Julkinen liikenne
Mika kirjoitti: Sattuipa somasti, kun juuri luin noista tapauksista Onnibussin sivuilta (ostin itselleni ja yhdelle potkulaiselle liput). VMP.
Onnibus Oy:n toimitusjohtaja Pekka Möttö ja liiketoimintajohtaja Lauri Helke saivat porttikiellon Helsingin linja-autoasemalle jaettuaan siellä Onnibussin lahjakortteja. Lahjakorttitempauksella Onnibus halusi viestiä siitä, että yhtiön Tampereen, Porin, Rauman ja Jyväskylän vuoroilta perittäisiin yli 19 euron lähtömaksu, kun Matkahuollon omistavan Linja-autoliiton jäsenille hinta on vain 2,05 euroa bussivuorolta. “Halvempi terminaalimaksu Linja-autoliiton jäsenille on siedettävissä, mutta lähes kymmenkertainen maksu ei ole mielestäni oikeudenmukainen. Emme halua liittyä Linja-autoliittoon, joka on vastustanut jokaista liikennelupaamme,” Möttö kertoo.
Vielä en ole onnibussia käyttänyt, kun itselle niiden lähtöpaikka Tampereella on vähän pahassa paikassa. Mutta niitä expressbussin tarjouslippuja on tullut käytettyä, kun on tarvinnut ravata Hki - Tre väliä. Parhaimmillaan 7 € olen maksanut menopaluusta.
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
- Polvi
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 4
- Viestit: 9836
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Paikkakunta: Wisteria Lane
Re: Julkinen liikenne
Tässähän se ongelma juuri piilee. Kaukoliikenteen terminaalit on sijoitettu mahdollisimman keskeisille paikoille, joissa liikkuu paljon ihmisiä ja joihin on helppo päästä muilla julkisilla. Nyt tilanne on kuitenkin se, ettei Onnibus "voi" näitä terminaaleja käyttää, vaan joutuu hoitamaan liikennettä mitä erinäisimmistä paikoista.Point kirjoitti: Vielä en ole onnibussia käyttänyt, kun itselle niiden lähtöpaikka Tampereella on vähän pahassa paikassa.
Tilanne on vähän sama, kuin H-V:n lentokenttä olisi vuokrattu yksinoikeudella Finnairille ja muut lentoyhtiöt joutuisivat käyttämään Joroisten aikuislukion parkkipaikkaa.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Metallica - Holier than thou
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 28
- Viestit: 93928
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Julkinen liikenne
Toisaalta voi käydä näinkin.
Harvoin kukaan valittaa, että bussipysäkki on liian hyvien kulkuyhteyksien päässä. Näin on kuitenkin tehnyt tamperelainen Väinö Paunu -bussiyhtiö.
Väinö Paunu valitti Hämeenlinnan hallinto-oikeuteen viranomaispäätöksestä, joka koskee yhtiön kilpailijan Onnibusin Pirkkala–Härmälä–Helsinki-reittiä. Väinö Paunu vaati reitin Onnibus-liikenteelle kieltoa kunnes asiaan on saatu oikeuden tulkinta laista.
Yhtiö valittaa reitin pysäkeistä, koska "pysäkkien tuntumassa on laajalti asutusta kävelyetäisyydellä linja-autoasemalta ja sen lisäksi pysäkeille on kävelyetäisyys myös radan itäpuolisilta asuntoalueilta ja myös hyvät liityntäyhteydet" kaupunkilinjoilta.
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 28
- Viestit: 93928
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Julkinen liikenne
Nyt on taas vähän tapahtunut.
Koko kärhämän taustalla ovat viime viikonlopun tapahtumat, jolloin Onnibus-liikemerkin alla vuoroja ajaneet neljä liikennöitsijää ilmoittivat irtaantuneensa Onnibusista. Irtaantumisen syynä oli se, että Onnibusin toimitusjohtaja Pekka Möttö myi yhtiön skotlantilaiselle Brian Souterille. Helsingin Sanomien mukaan Onnibusin toiminnat ostanut skottitaustainen Pileus Oy on jättänyt Ely-keskuksille toistakymmentä reittiliikennehakemusta. Osin samoille reiteille.
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 28
- Viestit: 93928
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Julkinen liikenne
Tämmöinen on hienoa.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artik ... it/4983072" onclick="window.open(this.href);return false;
Bussikuskin mallikas teko sai matkustajilta raikuvat aplodit - Kotimaa - Uutiset - MTV.fiHelsinkiläismatkustaja nousi eilen illalla seitsemän maissa bussiin numero 75, joka matkasi keskustan suuntaan.
Pihlajamäessä linja-auto jäi yllättäen seisomaan pysäkille. Syyksi paljastui vanhempi mieshenkilö, jota kuljettaja kuului neuvovan jonkin matkan päässä sijaitsevalle vaihtopysäkille.
Kotvan kuluneen neuvonpidon jälkeen sekä matkustaja että kuljettaja nousivat yllättäen bussista kumpainenkin. Asioita sivusta seuranneen matkustajan mukaan vanhemmalla miehellä tuntui olevan vaikeuksia ymmärtää mutkan taakse jäävän vaihtopysäkin sijainti.
Kun kuskin viittilöinti ei ilmeisesti tuottanut tulosta, lähti hän kaikkien hämmästykseksi opastamaan miestä metsäisen kurvin taaksen jääneelle seuraavalle pysäkille. Moiseen tottumattomat kanssamatkustajat seurasivat ihmeissään kaksikon katoamista mutkan taakse.
Muutaman minuutin kuluttua kuljettaja palasi juosten metsän keskeltä pientä oikopulkua takaisin ajokkinsa luokse.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artik ... it/4983072" onclick="window.open(this.href);return false;
Julkinen liikenne
http://www.hs.fi/kaupunki/a130597360908 ... rticlepage" onclick="window.open(this.href);return false;Kehäradan junan matka keskeytyi Vantaan Leinelän asemalle palohälytyksen vuoksi varhain keskiviikkoaamuna. Junan matkustajat joutuivat etsimään uutta kyytiä puoli kuuden aikaan aamulla päästäkseen lentokentälle.
"Monet turistit olivat aivan hiilenä, kun joutuivat soittelemaan takseja", kertoo tapahtumaa todistanut HS:n lukija.
Syynä oli Aviapoliksen asemalla pärähtänyt palovaroitus, joka osoittautui vikahälytykseksi. Hälytys tuli kello 5.24.
"Vaikka pelastuslaitos tuli nopeasti paikalle, ja hälytys todettiin 10 minuutissa vikahälytykseksi, lähinnä tunnelia oleva juna jouduttiin tyhjentämään", sanoo liikennepäällikkö Jari Lindström Liikenneviraston rataliikennekeskuksesta.
Turvallisuusmääräysten vuoksi kehäradan tunneliosuuteen ei päästetä junia vaaratilanteen uhatessa. Tunneli on kahdeksan kilometrin pituinen. Viimeiset maanpäälliset asemat ovat Leinelä idässä ja Kivistö lännessä.
Lähijunaliikenne on vuorokauden aikana kärsinyt pahoja häiriöitä. Tiistaina illalla pääradan liikenne takkuili sähköratavaurion vuoksi. Tapahtumaketju alkoi, kun Keravalle matkannut K-juna pysähtyi Tikkurilan ja Hiekkaharjun välissä kello 17.15 ajolankojen pudottua alas.
"Vauriot saatiin korjattua kello neljän aikaan yöllä. Häiriön perimmäinen syy selviää myöhemmin tai voi olla, ettei se selviä koskaan. VR ja radanpitäjä tutkivat, oliko vika junassa vai radassa", Lindström sanoo.
Vauriota seurasi sähkökatko, minkä vuoksi Malmin ja Korson välillä oli käytössä vain yksi raide. Lähijunat joutuivat illan aikana jättämään asemia väliin.
HS kertoi viime viikolla (HS 24.7.), miten ratatyöt ovat aiheuttaneet poikkeuksellisen paljon häiriöitä liikenteeseen etenkin pääradalla. Häiriöt ovat heijastuneet viivästyksinä koko lähijunaliikenteeseen.
"Tiistainen häiriö tuskin johtuu ratatöistä, koska se tapahtui päivällä. Ratojen korjausurakat tehdään öisin. Kyllä tämä näyttää aivan yksittäiselä vauriolta", Lindström sanoo
#$^*&&)&N tunarit!!!!
Olen jo vuosia sitten luopunut Suomessa käydessäni junan käyttämisestä, kun ne ei vain enää osaa - bussi, taksi, laina- ja vuokra-autot ovat vaihtoehtoja, jos johonkin pitää oikeasti päästäkin.
Ennen kuljin paljonkin junalla, mutta kun ei voi vain enää luottaa.
-
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 2
- Viestit: 20851
- Lauteille: Joulukuu 2007
Julkinen liikenne
Lisäksi kun Onnibus iski markkinoille, pääsee halvalla paitsi sillä, myös nyt muillakin busseilla usein.
Joskus juna on niin merkittävästi nopeampi että voittaa vielä kilpailun osuudella. Noin muuten samaa khyrphiinthymhisthä thapahtunut myös itselläni.
Joskus juna on niin merkittävästi nopeampi että voittaa vielä kilpailun osuudella. Noin muuten samaa khyrphiinthymhisthä thapahtunut myös itselläni.
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 28
- Viestit: 93928
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Julkinen liikenne
Jotakin outoa junaliikenteen ongelmissa on. Osaako joku kertoa, miksi noita ongelmia esiintyy ilmeisen usein?
Sitä pidän tässä yhteydessä hyvänä, että suomalaiset ovat kriittisiä. Se osaltaan vaikuttaa siihen, ettei VR voi vain kohautella olkapäitään. Nykyään kun sekin on liikelaitos.
Onnibussi muuten rokkaa! Vaikka junasta noin muuten pidänkin, tuskin enää matkustan junalla yhtään mihinkään tässä maassa, jos ei ole ihan pakko.
Sitä pidän tässä yhteydessä hyvänä, että suomalaiset ovat kriittisiä. Se osaltaan vaikuttaa siihen, ettei VR voi vain kohautella olkapäitään. Nykyään kun sekin on liikelaitos.
Onnibussi muuten rokkaa! Vaikka junasta noin muuten pidänkin, tuskin enää matkustan junalla yhtään mihinkään tässä maassa, jos ei ole ihan pakko.
-
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 2
- Viestit: 20851
- Lauteille: Joulukuu 2007
Julkinen liikenne
Junaliikenteessä tapahtuu vähän niinkuin dominoefekti ja sitten on kaikki sekaisin. En tiedä mitä asialle voi tehdä. Yksi suuri syy on että kun Helsinki on kaukana, ei ole kahta vierekkäistä raidetta vaan on ohituspaikkoja. (Joissa siis on ne kaksi raidetta.)
Mitä olen jutskaillut vihkiytyneempien kanssa ja lukenut, ei aina ole ihan yksinkertaista hommaa avata sotkua kun yksi juna jossain viivästyy. En ole kyllä koskaan tajunnut, mutta uskon kyllä.
Mitä olen jutskaillut vihkiytyneempien kanssa ja lukenut, ei aina ole ihan yksinkertaista hommaa avata sotkua kun yksi juna jossain viivästyy. En ole kyllä koskaan tajunnut, mutta uskon kyllä.
Julkinen liikenne
No ainakin yksi iso syy on ihmiset raiteilla. Mutta jos v1tuttaa, tai muuten vaan on sekaisin tai ajattelee että täähän on lyhin reitti niin kyllä siinä kerkee muut odotteleen. Vähän voi myös oikoa, tai sitten vaan vedellä hätäkahvaa huvikseen. Se saattaa aiheuttaa dominoefektin jonka purkaminen onkin sitten fiksumpien juttuja. Huoltohommista tai teknisistä vioista en osaa sanoa mitään, ja en tiedä kuinka putkessa ne on.Mika kirjoitti: Jotakin outoa junaliikenteen ongelmissa on. Osaako joku kertoa, miksi noita ongelmia esiintyy ilmeisen usein?
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 28
- Viestit: 93928
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Julkinen liikenne
Tämä menee jo joukkoliikenteen ohikin, mutta minusta on hienoa, että tällaisia kehitellään. Voihan joku aktiivinen turistikin hyötyä tällaisesta.
Helsingin seudun liikenne (HSL) valmistautuu uusiin liikkumisen palveluihin avaamalla joitakin rajapintojaan muillekin yrityksille.
Maas-ajattelun taustalla on erilaisten kulkumuotojen yhdistely palveluntarjoajasta riippumatta. Palvelut voisi maksaa ja matkustusoikeuden osoittaa yhdellä sovelluksella.
Ensimmäiset kokeilut ovat jo alkamassa. Länsiväylä kertoi maanantaina, että suomalainen startup MaaS Global on jo lokakuusta alkaen tarjonnut rajatulle testikäyttäjäjoukolle joukkoliikenteen, taksin ja vuokra-auton yhteispakettia 249 eurolla kuukaudessa.
MaaS Globalin perustaja ja toimitusjohtaja Sampo Hietanen kertoo, että hinta sisältää rajattomasti joukkoliikennettä, kahdeksan taksimatkaa ja vuokra-auton käyttöoikeuden kahdeksi päiväksi Helsingin sisällä.
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 28
- Viestit: 93928
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Julkinen liikenne
Täytyy sanoa että tällainen vihastuttaa. :evil:
- Totte
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 3
- Viestit: 4384
- Lauteille: Toukokuu 2008
- Paikkakunta: Helsinki
Julkinen liikenne
Ihmettelen kyllä tajusiko kaikki matkustajat mistä on kyse. Itse olisin ainakin käynyt maksamassa sen lipun jos vain sunkin ois ollu käteistä matkassa. Jos kukaan matkustaja ei tuossa vaiheessa auttanut, veikkaan kyllä, että suurin osa ei vaan tajunnu tilannetta.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
- Osmo Soininvaara
-
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 2
- Viestit: 4153
- Lauteille: Helmikuu 2005
- Paikkakunta: Lohja
Julkinen liikenne
Tämä on kieltämättä ikävä tilanne, jossa monta asiaa yhdistettynä vaikuttaa ikävään lopputulokseen. Tietenkin voisi toivoa, että kuskilla olisi pelisilmää, että ei ylipäätään tarvitsisi jättää lasta pois kyydistä. Matkustan itse työmatkat bussilla, ja kyllä niillä kuskeilla tuntuu olevan mahdollista päästää asiakas kyytiin jopa silloin, kun ei ole lainkaan rahaa maksaa. Mutta tässäkin tapauksessa voi olla jotain sellaista, joka ei uutisesta käy ilmi; esim. Edellisen kerran kun kuski jousti asiakkaan suhteen, joutui siitä itse hankaluuksiin ja vaikka bussiyhtiön johtaja kuinka jeesustelee lehdessä, niin kuskilla saattoi hyvinkin olla taustalla pelko persiissä oman työpaikan suhteen. Tämä siis on täysin spekulaatiota, mutta kannattaa muistaa että asiassa saattaa olla paljonkin sellaista, joka ei iltapäivälehden uutisesta käy ilmi.
Seppo Vesala
(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Lauteilla
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 26 kurkkijaa