Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Maksatko uuden seuralaisesi illan?

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Maksatko uuden seuralaisesi illan tai suuren osan siitä?

Olen mies ja maksan aina
7
10%
Olen mies ja maksan yleensä
17
25%
Olen mies ja maksan joskus
16
23%
Olen mies ja maksan harvoin
9
13%
Olen mies enkä maksa koskaan
12
17%
Olen nainen ja maksan aina
0
Ei ääniä
Olen nainen ja maksan yleensä
0
Ei ääniä
Olen nainen ja maksan joskus
3
4%
Olen nainen ja maksan harvoin
3
4%
Olen nainen enkä maksa koskaan
2
3%
 
Ääniä yhteensä: 69

Janne Puputti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 743
Lauteille: Huhtikuu 2006

Maksatko uuden seuralaisesi illan?

#16

Viesti Janne Puputti »

Mika kirjoitti:
Janne Puputti kirjoitti:Onhan se surullista kun kuvitellaan makkarin ovien avautuvan sillä, että maksetaan drinksuja ja yhtä surullista, jos ne makkarin ovet juuri siitä syystä aukeavat.
Hmm... Toisaalta, eikö se ole juuri järkevää? Joku voisi sanoa, että tyhmähän sitä ilmaiseksi jakaa rahan arvoista tavaraa tai palvelua. Tunteet olisivat sitten yksi vastine, mutta jos niitä ei ole, miksei käyttäisi tilannetta hyväkseen?
Kommentoitko tuota drinksuista selälleen heittäytymistä vai miesten paikoin turhia kuvitelmia? Se mitä tarkoitin ei tainnut ihan välittyä. Mies näkökulmasta ajattelin lähinnä tilannetta, jossa ei niin naisten mieleen olevat miehet baareissa makselevat turhaan drinksuja heitä suoraan hyväksikäyttäville naisille. Sivustakatsojille on selvää, ettei homma etene. Säälin kyllä noita miehiä ja omakohtaisista kokemuksesta tiedän, ettei järkipuhe auta. En paljasta enempää. ;)

Tuo makkarin ovien avaaminen maksusta on toki on vähän toinen juttu ja kirjoittaessa täytyykin olla tarkkana, ettei loukkaa kansan syviä rivejä. :) Lähinnä siis minusta on säälittävää, että jos naiselle todellakin riittää vain se, että joku tarjoaa drinksuja/jotain muuta pikkunäppärää (Ei sotketa ammattilaisia tähän). Näinhän se ei tietysti yleensä ole, mutta toisaalta ihan katoavasta kansanperinteestäkään ei kysymys ole. Kyllä noita "pubiruusuja" edelleen on ihan tarpeeksi.

Kokonaan kolmas asia on sitten ne piirileikit, joissa molemmille on pelinhenki selvä ja yhteinen tavoite, mutta jonkinmoiset soidinmenot pitää olla että nainen kokee itsensä tavoitelluksi ja uros tehneensä the vuosisadan kaadon. Silloin tietysti palaa rahaa, riippuen siitä kuinka pientä piliä pitää kompensoida.
Janne
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Maksatko uuden seuralaisesi illan?

#17

Viesti Mika »

Janne Puputti kirjoitti: Tuo makkarin ovien avaaminen maksusta on toki on vähän toinen juttu ja kirjoittaessa täytyykin olla tarkkana, ettei loukkaa kansan syviä rivejä. :) Lähinnä siis minusta on säälittävää, että jos naiselle todellakin riittää vain se, että joku tarjoaa drinksuja/jotain muuta pikkunäppärää (Ei sotketa ammattilaisia tähän). Näinhän se ei tietysti yleensä ole, mutta toisaalta ihan katoavasta kansanperinteestäkään ei kysymys ole. Kyllä noita "pubiruusuja" edelleen on ihan tarpeeksi.
Mutta miksi se olisi säälittävää? Eikö toisaalta voitaisi sanoa, että säälittävää on se, jos ei pyydä mitään vastineeksi, jos tietää että voi vastinetta saadakin? No, minusta sekään ei olisi säälittävää, mutta näkisin toisaalta ihan järkeväksi tilanteen hyödyntämisen, jos siihen kerran tarjoutuu mahdollisuus.
Juttelin muuten viikonloppuna aiheesta erään läheisen naiskaverini kanssa.
Kokonaan kolmas asia on sitten ne piirileikit, joissa molemmille on pelinhenki selvä ja yhteinen tavoite, mutta jonkinmoiset soidinmenot pitää olla että nainen kokee itsensä tavoitelluksi ja uros tehneensä the vuosisadan kaadon. Silloin tietysti palaa rahaa, riippuen siitä kuinka pientä piliä pitää kompensoida.
:smt003
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Janne Puputti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 743
Lauteille: Huhtikuu 2006

Maksatko uuden seuralaisesi illan?

#18

Viesti Janne Puputti »

Mika kirjoitti: Mutta miksi se olisi säälittävää? Eikö toisaalta voitaisi sanoa, että säälittävää on se, jos ei pyydä mitään vastineeksi, jos tietää että voi vastinetta saadakin?
En tiedä miten muut, mutta kyllä itse olen aina koittanut antaa vastinetta. Tosin olen maksanut käpyjä keräillen eli luonnossa.
No, minusta sekään ei olisi säälittävää, mutta näkisin toisaalta ihan järkeväksi tilanteen hyödyntämisen, jos siihen kerran tarjoutuu mahdollisuus.
Tässä lienee jonkin asteisena oletuksena, että ollaan suurinpiirtein tasa-arvoisia. Aina näin ei ole. On naisia, joille tarjoillaan ja joiden seuraa siedetään vain ja ainoastaan sen vuoksi, että todennäköisyys seksiin heidän kanssaan on suuri. Nyt tarkemmin ajatellen säälini taitaa johtua siitä mielikuvasta, joka piirtyy mieleen naisesta, jonka täytyy mennä sänkyyn saadakseen drinksuja tai hyväksyntää ylipäätään. Rajanveto on tietysti hiukan hankalaa. Selvensikö yhtään?
Janne
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Maksatko uuden seuralaisesi illan?

#19

Viesti Mika »

No joo, selvensi, tottakai :) Itse ajattelin enemmänkin tosiaan niin, että joko ollaan enemmän tai vähemmän tasa-arvoisessa tilanteessa tai sitten se nainen on oikeasti kyseisen miehen normaalin jakauman yläpuolella, jolloin miehen palkintona on ylipäätään se nainen ja nainen tiedostaa tämän hakien vastikkeeksi jotakin muuta (juomia, ruokaa, elokuvaliput jne.).

Se on sitten aika eri tilanne, jos naisella on huono itsetunto ja hän hakee hyväksyntää, mutta toisaalta, luullakseni moni sellainen nainen ei edes uskalla yrittää käyttää tilannetta hyväkseen haetuttamalla itselleen juomia, koska voi pelätä miehen sen jälkeen kieltäytyvän kaikesta kanssakäymisestä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
timppa000
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 529
Lauteille: Tammikuu 2008

Maksatko uuden seuralaisesi illan?

#20

Viesti timppa000 »

tmm kirjoitti: Jos pyytäisi /vinkkaisi mua maksamaan
...korrekti vastaus olisi "Vasta seksin jälkeen."

En muista että kukaan olisi koskaan tullut kinumaan minulta juotavaa. Ehkä en ole ollut tarpeeksi saamattoman näköinen.

Muistan joskus maksaneeni treffiseuralaiseni aterian ja juomat, mutta vasta useamman treffikerran jälkeen. Parisuhteessa ollessani olen maksanut toisen ravintolaruoat ja -juomat lähes poikkeuksetta, yleensä sen takia koska minun rahatilanteeni on ollut paljon parempi. Tosin silloin ei edes välttämättä ole erikseen "sinun" ja "minun" rahoja, mikä voisi olla jälleen yhden gallupin aihe.
People who live in glass houses
should not walk around naked.
jujigatame
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 453
Lauteille: Joulukuu 2009

Maksatko uuden seuralaisesi illan?

#21

Viesti jujigatame »

Mika kirjoitti: Juttelin muuten viikonloppuna aiheesta erään läheisen naiskaverini kanssa.

Tarjositko samalla? brushteeth
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Maksatko uuden seuralaisesi illan?

#22

Viesti bodyguard »

timppa000 kirjoitti: En muista että kukaan olisi koskaan tullut kinumaan minulta juotavaa. Ehkä en ole ollut tarpeeksi saamattoman näköinen.
Ei ole minultakaan joten kaikki minut tavanneet voinevat vahvistaa että tuosta se ei ainakaan johdu.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Maksatko uuden seuralaisesi illan?

#23

Viesti Mika »

jujigatame kirjoitti:
Mika kirjoitti: Juttelin muuten viikonloppuna aiheesta erään läheisen naiskaverini kanssa.

Tarjositko samalla? brushteeth
:smt003

Taisinpa, mutta pääsinpä nukkumaan samaan sänkyyn hänen kanssaan...

Omaani. Kyseessä on läheinen naispuoleinen ystäväni, joka tuli Turusta viikonloppuvierailulle. Hänen kanssaan emme pennejä laske, vaan tarjoamme toisillemme puolin ja toisin (mutta emme seksiä, se ei kaverisuhteisiini kuulu). Tuntemattomat ja muut etäisemmät saavat pysyä kaukana lompakostani, jos heillä itsellään sellaisia tavoitteita on. Vapaaehtoisesti tarjoaminen on kokonaan toinen juttu. Nico laittoi parikin kertaa pöydän koreaksi runsaan viikon takaisella Potku-matkalla. Ne olivat peliliikkeitä. Olimme perjantaina eräässä täpötäydessä baarissa, ja vähän kuin puoliväkisin mutta kohteliaasti änkesimme yhteen pöytään, jossa oli vain vähän tilaa. Paikallisen seurueen ja meidän seurueemme kesken ei juurikaan sanoja vaihdettu, kunnes Nico passitti minut hakemaan hänen rahoillaan koko pöydälle olutta. Sitten kaikki muuttui. Ja hetihän sitä sai sitten uusia Facebook-kavereita :D

Nicolla on pelisilmää.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Maksatko uuden seuralaisesi illan?

#24

Viesti keskilinja »

Olen mies ja maksan joskus.

Jos uuen tyvären kanssa mennää ekaa kertaa treffeille, nii ei se yks kaks euronen nii paha kahvista oo. Baarissa en kyllä mieluiten tarjoa kellekkään muille ku kavereille, ja tämä toki käy sitten minunkin suuntaan. En mieluiten tykkää ostaa ketään, tai semmonen fiilis mulle tulee jos alkaisin ravintolat, bisset(naisille toki laittisiiderit) ja vieläpä joskus harvoin kortsut makseleen :)

Onneksi en käy edes treffeillä ku ani harvoin ni ei tarvi moisia miettiä. Parisuhteessa se on se ja sama kumpi makselee, mieluiten nainen ;)
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Maksatko uuden seuralaisesi illan?

#25

Viesti Polvi »

En maksa. Sitten jos/kun suhde lähtee kehittymään, voin maksaakin. Parisuhteessa en sitten muuta teekään, kun maksan. :D

Baareissa noita pummaajia tulee silloin tällöin vastaan, pääasiassa kuitenkin paikoissa, joissa porukka on varsin nuorta. Viimeisin tapaus päättyi siihen, että totesin hieman tmm:n kommentin tyylisesti jotain työnteosta ja siitä saatavasta rahasta. Leidi otti kommentista melkoiset pultit ja alkoi tilittämään kovaan ääneen kuinka hän on hienossa ammatissa ja rahaa on. No osta sitten itse, stana!

Ulkomailla noita lokkeja tuntuu olevan aika paljon, tai sitten mulla on ollut vain huono tuuri. Lontoossa pummaajia oli "kadut täynnä", siis ihan rahaa pyysivät. Eräät teinipimut tulivat vaatimaan rahaa ja kieltävän vastauksen jälkeen kommentti oli "No wonder you're foreign". En vieläkään ymmärrä, mitä ajoivat takaa. Myönnän joskus nuorena hairahtuneeni tarjoamaan baaripummaajalle piparin toivossa, mutta ne oppirahat on onneksi jo maksettu ja opiksi otettu.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009

Maksatko uuden seuralaisesi illan?

#26

Viesti Aleksi T »

Syömässä olen käynyt vain kaverien kanssa ja silloin maksetaan omat jutut. Pari kertaa olen kahvilla käynyt treffeillä ja silloinkin yleensä molemmat maksaneet omansa.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Maksatko uuden seuralaisesi illan?

#27

Viesti bodyguard »

keskilinja kirjoitti: Baarissa en kyllä mieluiten tarjoa kellekkään muille ku kavereille, ja tämä toki käy sitten minunkin suuntaan.
Sama, tosin sitten kun on kavereista kyse niin ei välttämättä ookkaan enää rahalla mitään väliä (tunnetaan myös nimellä miljonäärikännit :smt003 ).


edit: Tuli vielä mieleen tosta treffiasiasta että se on kanssa vähän sellanen peli, miehen pitää tarjoutua maksamaan mutta toisaalta vähän kummalliselta se tuntuu jos nainen ei tee elettäkään asian suhteen. Tosin kuten sanottu niin senverran harvoin tulee treffeillä käytyä että tuntuu kaikki vähän kömpelöltä.

Ja kuten sanoin niin ei sillä rahalla oo mulle väliä vaan periaatteella.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
jujigatame
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 453
Lauteille: Joulukuu 2009

Maksatko uuden seuralaisesi illan?

#28

Viesti jujigatame »

Lähtökohtaisesti maksan, mutta näähän pitää pelata tilanteen mukaan. En siis loukkaannu jos nainen olettaa minun maksavan mutten kieltäydy vaikka haluaisi maksaa itse tms. Olen siis opportunisti herrasmies :smt003 Nykyisin kun tarjoan vaimolle niin saatan vaatia vastinetta brushteeth
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Maksatko uuden seuralaisesi illan?

#29

Viesti Clancy B. »

Mies tarjoutuu lähes poikkeuksetta maksamaan, näin se pitää olla. Jos kutsunut. Ruoka + ruokajuomat jos illallinen. Muuten parit juomat.
Jos nainen kutsuu, kohteliaasti mies tarjoutuu maksamaan muttei väen väkisin.

Sen verran pitää olla älliä ettätunnistaa hyväksikäyttäjän eikä sellaisen kanssa lähde moisille illallisille. Kamppailija jos tunnistaa eläimet / tappelijat oisi syytä tunnistaa myös naispuoliset"raatelijat" .

kyseessä siis elämäntaito ja pelisilmä sekä käytöstavat.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
huihai
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16
Lauteille: Maaliskuu 2011

Maksatko uuden seuralaisesi illan?

#30

Viesti huihai »

Puhelin tuossa naiseläjän kanssa, joka sanoi että kokisi jotenkin parittamisena sen jos mies - vaikka muuten haluttava olisikin - aloittaa keskustelun tarjoamalla juotavaa. Liekö sitten meinannut prostituutiota, en ole varma. Tämä tytsy ei ole se terävin veitsi laatikossa.
Kysyinkin, mutta pysyi kannassaan.
Mutta jos omaisin saman vallan kuin kauniit naiset, niin käyttäisin armotta hyväkseni.
Sanoin tälle em. neidille että jos/kun haluat yhden illan iloja baarista, niin mene ihmeessä iskemään, mutta sano että satku olisi kiva siihen kylkeen saada. Korkeintaan tingi viiteenkybään.
Jos ei lähde, niin seuraavaan uhriin vaan.
Itse tekisin näin jos voisin, ei olis kuin pelkkää voitettavaa.
Haukkui sovinistiksi ja inhotukseksi "Siis hyi sun kanssas!".
Tarjoaisin mielelläni, mutta niin kyyninen olen suomi-muijien kanssa, että en.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 73 kurkkijaa